Браун ГП възкръсна и след като мнозина ги отписваха, те отговориха по възможно най-добрия начин -с двойна победа в Гран При на Италия на пистата Монца.
Победата грабна намиращия се в страхотна форма Рубенс Баричело, а второто място остана за лидера във временното класиране Дженсън Бътън. Това бе и най-добрият резултат за англичанина от 6 състезания насам, а бразилецът се утвърди като единственият му съперник за световната титла. Този резултат очевидно задоволяваше и двамата и след състезанието Баричело и Бътън се поздравиха видимо щастливи.
Трети завърши Кими Райконен, който за 4-ти пореден път се качва на почетната стълбичка. До това постижение финландецът обаче стигна благодарение на ужасната грешка на Люис Хамилтън, който от 3-та позиция се блъсна обиколка преди края.
Денят обаче бе пълен провал за претендентите за световната титла от Ред Бул. Марк Уебър отпадна още на старта, а Себастиян Фетел след много тежък ден се пребори само за една точка.
На другия полюс бе настроението във Форс Индия, които продължават с възхода си. Доскоро вторият пилот в отбора - Адриан Сутил, направи страхотно състезание и до край преследваше Райконен, като накрая финишира 4-ти.
На старта Люис Хамилтън запази първата си позиция, а Кими Райконен очаквано изпревари Адриан Сутил благодарение на системите си КЕРС и зае второ място.
Рубенс Баричело изненадващо изпревари на първия завой разполагащия със система КЕРС Хейки Ковалайнен и зае 4-та позиция. Пилотът на Макларън опита много остра атака да си върне позицията, но не успя. На всичкото отгоре впоследствие финландецът бе изпреварен последователно от цели три пилота - Дженсън Бътън, Витантонио Лиюци и Фернандо Алонсо.
Състезанието пък приключи злощастно още в самото начало за един от кандидатите за световнтата титла - Марк Уебър, който бе блъснат отзад от Роберт Кубица и отпадна. Впоследствие полският пилот на БМВ бе принуден от стюардите да влезе в бокса, за да смени почти откаченото си предно крило.
Отпред Хамилтън отвори преднина от около 7 секунди пред втория Райконен, а интересното бе, че Адриан Сутил бе залепен зад пилота на Ферари. Рубенс Баричело обаче бе на повече от 10 секунди зад тях, а с близко до неговото темпо бяха и Бътън, Лиюци и Алонсо.
Пръв от лидерите в бокса влезе Люис Хамилтън в 15-та обиколка. Адриан Сутил влезе в 17-та, а още две обиколки влезе и Кими Райконен. При връщането им на пистата те не размениха позициите си, но Кими спечели около 3 секунди спрямо Хамилтън и Сутил.
Вторият пилот на Форс Индия - Витантонио Лиюци правеше също много добро състезание и благодарение на стратегия с по-късно спиране в бокса бе излязъл на доста предни позиции, но получи проблем с колата и отпадна в 23-та обиколка.
С течение на времето се оказа, че по-голяма част от пилотите са със стратегия със само едно спиране в бокса и това като че ли е по-добрият избор.
В средата на състезанието пръв от пилотите с тази стратегия влезе Фернандо Алонсо, после Ковайанен и Фетел.
В 28-та от общо 53 обиколка влезе и Дженсън Бътън, който бе само на 2 секунди зад лидера Баричело. Той от своя страна влезе обиколка по-късно и преспокойно запази челната си позиция.
През тази средна част на състезанието тримата пилоти с агресивна стратегия с две спирания в бокса летяха и опитваха да натрупат аванс, който да им даде шанс да задържат позициите си и след вторите си влизания в бокса.
Люис Хамилтън натрупа около 16 секунди пред Рубенс Баричело и около 22 секунди пред Дженсън Бътън, но това се оказа недостатъчно и след връщането му на пистата 19 обиколки преди края, бе зад англичанина.
Другите двама лидери до този момент влязаха две обиколки по-късно, но макар да бяха натрупали време спрямо Хамилтън и Кими, и Сутил допуснаха грешки в бокса, които им попречиха да изпреварят поне Хамилтън. Райконен не се разбра с механика, държащ лоли-попа и загуби 2 секунди при потеглянето си. Сутил от своя страна пък блъсна леко механиците си и макар да не пострада никой, това му косваше също около 2 секунди.
При това положение, след като всички пилоти бяха направили всичките си спирания, Баричело водеше с 5 секунди пред Бътън. Третият Хамилтън бе на 3 секунди зад Бътън, а Райконен и Сутил бяха съответно на 15 и 17 секунди от лидера. Далеч назад, на 30 секунди бе Фернандо Алонсо. Ковалайнен и Ник Хайдфелд бяха през 6 секунди на 7-мо и 8-мо място.
Себастиян Фетел пък бе на 3 секунди зад пилота на БМВ и се надяваше да се пребори за една точка. Младият пилот на Ред Бул обаче допусна лека грешка, излизайки от пистата и това го лиши.
В последните обиколки използващият меки гуми Сутил се залепи плътно зад Кими Райконен. Хамилтън също се опита да застигне Бътън, но пилотът на Браун поддържаше разлика от 2 секунди и не допускаше да бъде притиснат.
До края на състезанието шоу направиха пилотите на Тойота Ярно Трули и Тимо Глок, които борейки се за абсолютно безсмислената 12-та позиция, така се счепкаха, че Ярно Трули излезе от пистата.
В последната обиколка обаче бе пълната кулминация на състезанието, тъй като без никаква видима причина Люис Хамилтън се завъртя, блъсна се в стената и отпадна само няколко завоя преди финала.
Напиши коментар
Победата грабна намиращия се в страхотна форма Рубенс Баричело, а второто място остана за лидера във временното класиране Дженсън Бътън. Това бе и най-добрият резултат за англичанина от 6 състезания насам, а бразилецът се утвърди като единственият му съперник за световната титла. Този резултат очевидно задоволяваше и двамата и след състезанието Баричело и Бътън се поздравиха видимо щастливи.
Трети завърши Кими Райконен, който за 4-ти пореден път се качва на почетната стълбичка. До това постижение финландецът обаче стигна благодарение на ужасната грешка на Люис Хамилтън, който от 3-та позиция се блъсна обиколка преди края.
Денят обаче бе пълен провал за претендентите за световната титла от Ред Бул. Марк Уебър отпадна още на старта, а Себастиян Фетел след много тежък ден се пребори само за една точка.
На другия полюс бе настроението във Форс Индия, които продължават с възхода си. Доскоро вторият пилот в отбора - Адриан Сутил, направи страхотно състезание и до край преследваше Райконен, като накрая финишира 4-ти.
На старта Люис Хамилтън запази първата си позиция, а Кими Райконен очаквано изпревари Адриан Сутил благодарение на системите си КЕРС и зае второ място.
Рубенс Баричело изненадващо изпревари на първия завой разполагащия със система КЕРС Хейки Ковалайнен и зае 4-та позиция. Пилотът на Макларън опита много остра атака да си върне позицията, но не успя. На всичкото отгоре впоследствие финландецът бе изпреварен последователно от цели три пилота - Дженсън Бътън, Витантонио Лиюци и Фернандо Алонсо.
Състезанието пък приключи злощастно още в самото начало за един от кандидатите за световнтата титла - Марк Уебър, който бе блъснат отзад от Роберт Кубица и отпадна. Впоследствие полският пилот на БМВ бе принуден от стюардите да влезе в бокса, за да смени почти откаченото си предно крило.
Отпред Хамилтън отвори преднина от около 7 секунди пред втория Райконен, а интересното бе, че Адриан Сутил бе залепен зад пилота на Ферари. Рубенс Баричело обаче бе на повече от 10 секунди зад тях, а с близко до неговото темпо бяха и Бътън, Лиюци и Алонсо.
Пръв от лидерите в бокса влезе Люис Хамилтън в 15-та обиколка. Адриан Сутил влезе в 17-та, а още две обиколки влезе и Кими Райконен. При връщането им на пистата те не размениха позициите си, но Кими спечели около 3 секунди спрямо Хамилтън и Сутил.
Вторият пилот на Форс Индия - Витантонио Лиюци правеше също много добро състезание и благодарение на стратегия с по-късно спиране в бокса бе излязъл на доста предни позиции, но получи проблем с колата и отпадна в 23-та обиколка.
С течение на времето се оказа, че по-голяма част от пилотите са със стратегия със само едно спиране в бокса и това като че ли е по-добрият избор.
В средата на състезанието пръв от пилотите с тази стратегия влезе Фернандо Алонсо, после Ковайанен и Фетел.
В 28-та от общо 53 обиколка влезе и Дженсън Бътън, който бе само на 2 секунди зад лидера Баричело. Той от своя страна влезе обиколка по-късно и преспокойно запази челната си позиция.
През тази средна част на състезанието тримата пилоти с агресивна стратегия с две спирания в бокса летяха и опитваха да натрупат аванс, който да им даде шанс да задържат позициите си и след вторите си влизания в бокса.
Люис Хамилтън натрупа около 16 секунди пред Рубенс Баричело и около 22 секунди пред Дженсън Бътън, но това се оказа недостатъчно и след връщането му на пистата 19 обиколки преди края, бе зад англичанина.
Другите двама лидери до този момент влязаха две обиколки по-късно, но макар да бяха натрупали време спрямо Хамилтън и Кими, и Сутил допуснаха грешки в бокса, които им попречиха да изпреварят поне Хамилтън. Райконен не се разбра с механика, държащ лоли-попа и загуби 2 секунди при потеглянето си. Сутил от своя страна пък блъсна леко механиците си и макар да не пострада никой, това му косваше също около 2 секунди.
При това положение, след като всички пилоти бяха направили всичките си спирания, Баричело водеше с 5 секунди пред Бътън. Третият Хамилтън бе на 3 секунди зад Бътън, а Райконен и Сутил бяха съответно на 15 и 17 секунди от лидера. Далеч назад, на 30 секунди бе Фернандо Алонсо. Ковалайнен и Ник Хайдфелд бяха през 6 секунди на 7-мо и 8-мо място.
Себастиян Фетел пък бе на 3 секунди зад пилота на БМВ и се надяваше да се пребори за една точка. Младият пилот на Ред Бул обаче допусна лека грешка, излизайки от пистата и това го лиши.
В последните обиколки използващият меки гуми Сутил се залепи плътно зад Кими Райконен. Хамилтън също се опита да застигне Бътън, но пилотът на Браун поддържаше разлика от 2 секунди и не допускаше да бъде притиснат.
До края на състезанието шоу направиха пилотите на Тойота Ярно Трули и Тимо Глок, които борейки се за абсолютно безсмислената 12-та позиция, така се счепкаха, че Ярно Трули излезе от пистата.
В последната обиколка обаче бе пълната кулминация на състезанието, тъй като без никаква видима причина Люис Хамилтън се завъртя, блъсна се в стената и отпадна само няколко завоя преди финала.
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Баричело | Браун | 1ч16:21.706 |
2 | Бътън | Браун | + 2.866 |
3 | Райконен | Ферари | + 30.664 |
4 | Сутил | Форс Индия | + 31.131 |
5 | Алонсо | Рено | + 59.182 |
6 | Ковалайнен | Макларън | + 1:00.693 |
7 | Хайдфелд | БМВ | + 1:22.412 |
8 | Фетел | Ред Бул | + 1:25.427 |
9 | Фисикела | Ферари | + 1:26.856 |
10 | Накажима | Уилямс | + 2:00.000 |
11 | Глок | Тойота | + 2:43.925 |
12 | Хамилтън | Макларън | + 1 об. |
13 | Буеми | Торо Росо | + 1 об. |
14 | Трули | Тойота | + 1 об. |
15 | Грожан | Рено | + 1 об. |
16 | Росберг | Уилямс | + 2 об. |
Най-бърза обиколка: Сутил, 1:24.739 | |||
Отпаднали: | |||
Лиюци | Форс Индия | 23 об. | |
Алгерсуари | Торо Росо | 20 об. | |
Кубица | БМВ | 16 об. | |
Уебър | Ред Бул | 1 об. | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Бътън | 80 | |
2 | Баричело | 66 | |
3 | Фетел | 54 | |
4 | Уебър | 51.5 | |
5 | Райконен | 40 | |
6 | Росберг | 30,5 | |
7 | Хамилтън | 27 | |
8 | Трули | 22,5 | |
9 | Маса | 22 | |
10 | Алонсо | 20 | |
11 | Ковалайнен | 20 | |
12 | Глок | 16 | |
13 | Хайдфелд | 12 | |
14 | Кубица | 8 | |
15 | Фисикела | 8 | |
16 | Сутил | 5 | |
17 | Буеми | 3 | |
18 | Бурде | 2 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Браун | 146 | |
2 | Ред Бул | 105.5 | |
3 | Ферари | 62 | |
4 | Макларън | 47 | |
5 | Тойота | 38.5 | |
6 | Уилямс | 30,5 | |
7 | БМВ | 20 | |
8 | Рено | 20 | |
9 | Форс Индия | 13 | |
10 | Торо Росо | 5 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар