Кими Райконен направи безгрешно състезание за Гран При на Белгия на пистата Спа и спечели първа победа за Ферари през този сезон. Състезанието обаче ще се запомни със сензационното второ място на Джанкарло Фисикела с болид на считания доскоро за аутсайдер болид на Форс Индия. Италианецът вчера бе спечелил дори Пол Позишън, но всички смятаха, че това е само заради по-малкото гориво и е случайно. Днес обаче 36-годишният ветеран направи феноменално състезание и от старта до финала бе залепен до Райконен. За третото място се пребори Себастиан Фетел с Ред Бул, което възвърна позициите му в борбата за световнта титла. Водачът във временното класиране Дженсън Бътън обаче претърпя поредно разочарование, тъй като отпадна на старта. Същата съдба сполетя и намиращия се в страхотна форма напоследък Люис Хамилтън. Победителя от миналото състезание Рубенс Баричело също имаше тежко състезание, но се пребори за 7-то място и две точки. Най-добър старт от всички направи Кими Райконен, който макар да излезе широко на първия завой, със своя КЕРС изскочи от 6-та на 3-та позиция. Роберт Кубица също бе потеглил страхотно и от 5-та позиция бе стигнал до 2-ра. На първата дълга права обаче Райконен го изпревари. Още в първата обиколка новакът Роман Гросжан предизвика катастрофа, блъскайки отзад Дженсън Бътън, който загуби контрол и от своя страна удари Люис Хамилтън. Така двама от най-големите фаворити отпаднаха в самото начало. На пистата пък излезе кола за сигурност, което доста обърка стратегията на Рубенс Баричело, който беше с много малко гориво. Поради тази причина бразилецът влезе в бокса, за да дозареди и съответно отиде на предпоследна позиция. След подновяване на състезанието Райконен използва системата си КЕРС и не остави никакви шансове на Фисикела, оглавявайки класирането. Себастиян Фетел изпревари Нико Росберг за 7-то място. А отзад Баричело само за една обиколка последователно мина Трули, Бадоер и Накажима. Отпред Фисикела не позволяваше на Райконен да се откъсне и бе плътно зад него. Доста близо зад тях бе и Роберт Кубица с БМВ. Полякът влезе първи от лидерите в бокса, но бе леко забавен. 4-тия Тимо Глок с Тойота също не направи перфектен бокс и изостана доста назад. Райконен и Фисикела влязаха едновременно в бокса в 13-та обиколка и запазиха позициите си. В същата обиколка в бокса влезе и Марк Уебър, но при излизането засече в пит-лейна Ник Хайдфелд. Тъй като знаеше, че може да бъде наказан, той нарочно пропусна германеца малко по-късно. Дори и това обаче не го спаси и той бе наказан да премине с преминаване през пит-лейна. С много изтеглено назад първо спиране Фернандо Алонсо се бе изкачил до 3-то място и се надяваше с две много бързи спирания да се пребори за челна позиция. На старта обаче той бе ударил леко предната си лява гума в друг болид, което явно бе довело до лека повреда и затрудни механика, който се забави повече от 30 секунди при смяната и. Алонсо се върна на пистата, но също както и в състезанието в Унгария гумата не бе закрепена по добър начин и от бокса извикаха испанеца, за да не стане нов инцидент с изхвърчала гума. Отпред Райконен и Фисикела се движеха залепени, Роберт Кубица бе на 7 секунди. Себастиян Фетел бе 4-ти на 11 секунди, а малко зад него бе Ник Хайдфелд. Доста назад на 30 секунди бяха Нико Росберг, Тимо Глок и Марк Уебър. Първи от лидерите за последното си влизане в бокса спря Руберт Кубица 14 обиколки преди края. В следващата обиколка пък Райконен и Фисикела отново влязоха заедно и без да допуснат грешка излязаха все така залепени. С изтеглен назад последен стоп Себастиян Фетел успя да натрупа достатъчно време, за да излезе пред Роберт Кубица, взимайки 3-то място. Младият пилот на Ред Бул започна да прави поредица от най-бързи обиколки и да приближава лидерите, които бяха на 6 секунди пред него. Отзад пък Ковалайнен и Баричело се бореха за 6-та позиция, а Росберг и Уебър за 8-та позиция, даваща последната точка. Само две обиколки преди края зад колата на Баричело се появи син дим, което предполагаше проблем с двигателя. Бразилецът намали скоростта, но малко след това от бокса му казаха, че телеметрията не показва проблеми и вероятно има само изтичане на масло. До края на състезанието Баричело уддържа позицията си, а при прибирането му в бокса колата му дори се запали отзад. В борбата за другите позиции също нямаше промени  и Кими Райконен спечели първа победа за Ферари през този сезон. Въпреки това на почетната стълбичка много по-щастлив изглеждаше Джанкарло Фисикела с уникалното второ място за Форс Индия.
Пилот Отбор
1 Райконен Ферари 1ч23:50.995
2 Фисикела Форс Индия + 0.939
3 Фетел Ред Бул + 3.875
4 Кубица БМВ + 9.966
5 Хайдфелд БМВ + 11.276
6 Ковалайнен Макларън + 32.763
7 Баричело Браун + 35.461
8 Росберг Уилямс + 36.208
9 Уебър Ред Бул + 36.959
10 Глок Тойота + 41.490
11 Сутил Форс Индия + 42.636
12 Буеми Торо Росо + 46.106
13 Накажима Уилямс + 54.241
14 Бадоер Ферари + 1:38.177
Най-бърза обиколка: Фетел - 1:47.263
Отпаднали:
Алонсо Рено 27 об.
Трули Тойота 22 об.
Бътън Браун 1 об.
Гросжан Рено 1 об.
Хамилтън Макларън 1 об.
Алгуерсуари Торо Росо 1 об.
Класиране пилоти:
1 Бътън 72
2 Баричело 56
3 Фетел 53
4 Уебър 51.5
5 Райконен 34
6 Росберг 30,5
7 Хамилтън 27
8 Трули 22,5
9 Маса 22
10 Ковалайнен 17
11 Глок 16
12 Алонсо 16
13 Хайдфелд 10
14 Кубица 8
15 Фисикела 8
16 Буеми 3
17 Бурде 2
Класиране отбори:
1 Браун 128
2 Ред Бул 104.5
3 Ферари 56
4 Макларън 44
5 Тойота 38.5
6 Уилямс 30,5
7 БМВ 18
8 Рено 16
9 Форс Индия 8
10 Торо Росо 5