Кими Райконен направи безгрешно състезание за Гран При на Белгия на пистата Спа и спечели първа победа за Ферари през този сезон.
Състезанието обаче ще се запомни със сензационното второ място на Джанкарло Фисикела с болид на считания доскоро за аутсайдер болид на Форс Индия. Италианецът вчера бе спечелил дори Пол Позишън, но всички смятаха, че това е само заради по-малкото гориво и е случайно. Днес обаче 36-годишният ветеран направи феноменално състезание и от старта до финала бе залепен до Райконен.
За третото място се пребори Себастиан Фетел с Ред Бул, което възвърна позициите му в борбата за световнта титла.
Водачът във временното класиране Дженсън Бътън обаче претърпя поредно разочарование, тъй като отпадна на старта. Същата съдба сполетя и намиращия се в страхотна форма напоследък Люис Хамилтън.
Победителя от миналото състезание Рубенс Баричело също имаше тежко състезание, но се пребори за 7-то място и две точки.
Най-добър старт от всички направи Кими Райконен, който макар да излезе широко на първия завой, със своя КЕРС изскочи от 6-та на 3-та позиция.
Роберт Кубица също бе потеглил страхотно и от 5-та позиция бе стигнал до 2-ра. На първата дълга права обаче Райконен го изпревари.
Още в първата обиколка новакът Роман Гросжан предизвика катастрофа, блъскайки отзад Дженсън Бътън, който загуби контрол и от своя страна удари Люис Хамилтън. Така двама от най-големите фаворити отпаднаха в самото начало.
На пистата пък излезе кола за сигурност, което доста обърка стратегията на Рубенс Баричело, който беше с много малко гориво. Поради тази причина бразилецът влезе в бокса, за да дозареди и съответно отиде на предпоследна позиция.
След подновяване на състезанието Райконен използва системата си КЕРС и не остави никакви шансове на Фисикела, оглавявайки класирането.
Себастиян Фетел изпревари Нико Росберг за 7-то място. А отзад Баричело само за една обиколка последователно мина Трули, Бадоер и Накажима.
Отпред Фисикела не позволяваше на Райконен да се откъсне и бе плътно зад него. Доста близо зад тях бе и Роберт Кубица с БМВ. Полякът влезе първи от лидерите в бокса, но бе леко забавен. 4-тия Тимо Глок с Тойота също не направи перфектен бокс и изостана доста назад.
Райконен и Фисикела влязаха едновременно в бокса в 13-та обиколка и запазиха позициите си. В същата обиколка в бокса влезе и Марк Уебър, но при излизането засече в пит-лейна Ник Хайдфелд. Тъй като знаеше, че може да бъде наказан, той нарочно пропусна германеца малко по-късно. Дори и това обаче не го спаси и той бе наказан да премине с преминаване през пит-лейна.
С много изтеглено назад първо спиране Фернандо Алонсо се бе изкачил до 3-то място и се надяваше с две много бързи спирания да се пребори за челна позиция. На старта обаче той бе ударил леко предната си лява гума в друг болид, което явно бе довело до лека повреда и затрудни механика, който се забави повече от 30 секунди при смяната и. Алонсо се върна на пистата, но също както и в състезанието в Унгария гумата не бе закрепена по добър начин и от бокса извикаха испанеца, за да не стане нов инцидент с изхвърчала гума.
Отпред Райконен и Фисикела се движеха залепени, Роберт Кубица бе на 7 секунди. Себастиян Фетел бе 4-ти на 11 секунди, а малко зад него бе Ник Хайдфелд. Доста назад на 30 секунди бяха Нико Росберг, Тимо Глок и Марк Уебър.
Първи от лидерите за последното си влизане в бокса спря Руберт Кубица 14 обиколки преди края. В следващата обиколка пък Райконен и Фисикела отново влязоха заедно и без да допуснат грешка излязаха все така залепени.
С изтеглен назад последен стоп Себастиян Фетел успя да натрупа достатъчно време, за да излезе пред Роберт Кубица, взимайки 3-то място. Младият пилот на Ред Бул започна да прави поредица от най-бързи обиколки и да приближава лидерите, които бяха на 6 секунди пред него.
Отзад пък Ковалайнен и Баричело се бореха за 6-та позиция, а Росберг и Уебър за 8-та позиция, даваща последната точка.
Само две обиколки преди края зад колата на Баричело се появи син дим, което предполагаше проблем с двигателя. Бразилецът намали скоростта, но малко след това от бокса му казаха, че телеметрията не показва проблеми и вероятно има само изтичане на масло.
До края на състезанието Баричело уддържа позицията си, а при прибирането му в бокса колата му дори се запали отзад.
В борбата за другите позиции също нямаше промени и Кими Райконен спечели първа победа за Ферари през този сезон. Въпреки това на почетната стълбичка много по-щастлив изглеждаше Джанкарло Фисикела с уникалното второ място за Форс Индия.
Напиши коментар
Състезанието обаче ще се запомни със сензационното второ място на Джанкарло Фисикела с болид на считания доскоро за аутсайдер болид на Форс Индия. Италианецът вчера бе спечелил дори Пол Позишън, но всички смятаха, че това е само заради по-малкото гориво и е случайно. Днес обаче 36-годишният ветеран направи феноменално състезание и от старта до финала бе залепен до Райконен.
За третото място се пребори Себастиан Фетел с Ред Бул, което възвърна позициите му в борбата за световнта титла.
Водачът във временното класиране Дженсън Бътън обаче претърпя поредно разочарование, тъй като отпадна на старта. Същата съдба сполетя и намиращия се в страхотна форма напоследък Люис Хамилтън.
Победителя от миналото състезание Рубенс Баричело също имаше тежко състезание, но се пребори за 7-то място и две точки.
Най-добър старт от всички направи Кими Райконен, който макар да излезе широко на първия завой, със своя КЕРС изскочи от 6-та на 3-та позиция.
Роберт Кубица също бе потеглил страхотно и от 5-та позиция бе стигнал до 2-ра. На първата дълга права обаче Райконен го изпревари.
Още в първата обиколка новакът Роман Гросжан предизвика катастрофа, блъскайки отзад Дженсън Бътън, който загуби контрол и от своя страна удари Люис Хамилтън. Така двама от най-големите фаворити отпаднаха в самото начало.
На пистата пък излезе кола за сигурност, което доста обърка стратегията на Рубенс Баричело, който беше с много малко гориво. Поради тази причина бразилецът влезе в бокса, за да дозареди и съответно отиде на предпоследна позиция.
След подновяване на състезанието Райконен използва системата си КЕРС и не остави никакви шансове на Фисикела, оглавявайки класирането.
Себастиян Фетел изпревари Нико Росберг за 7-то място. А отзад Баричело само за една обиколка последователно мина Трули, Бадоер и Накажима.
Отпред Фисикела не позволяваше на Райконен да се откъсне и бе плътно зад него. Доста близо зад тях бе и Роберт Кубица с БМВ. Полякът влезе първи от лидерите в бокса, но бе леко забавен. 4-тия Тимо Глок с Тойота също не направи перфектен бокс и изостана доста назад.
Райконен и Фисикела влязаха едновременно в бокса в 13-та обиколка и запазиха позициите си. В същата обиколка в бокса влезе и Марк Уебър, но при излизането засече в пит-лейна Ник Хайдфелд. Тъй като знаеше, че може да бъде наказан, той нарочно пропусна германеца малко по-късно. Дори и това обаче не го спаси и той бе наказан да премине с преминаване през пит-лейна.
С много изтеглено назад първо спиране Фернандо Алонсо се бе изкачил до 3-то място и се надяваше с две много бързи спирания да се пребори за челна позиция. На старта обаче той бе ударил леко предната си лява гума в друг болид, което явно бе довело до лека повреда и затрудни механика, който се забави повече от 30 секунди при смяната и. Алонсо се върна на пистата, но също както и в състезанието в Унгария гумата не бе закрепена по добър начин и от бокса извикаха испанеца, за да не стане нов инцидент с изхвърчала гума.
Отпред Райконен и Фисикела се движеха залепени, Роберт Кубица бе на 7 секунди. Себастиян Фетел бе 4-ти на 11 секунди, а малко зад него бе Ник Хайдфелд. Доста назад на 30 секунди бяха Нико Росберг, Тимо Глок и Марк Уебър.
Първи от лидерите за последното си влизане в бокса спря Руберт Кубица 14 обиколки преди края. В следващата обиколка пък Райконен и Фисикела отново влязоха заедно и без да допуснат грешка излязаха все така залепени.
С изтеглен назад последен стоп Себастиян Фетел успя да натрупа достатъчно време, за да излезе пред Роберт Кубица, взимайки 3-то място. Младият пилот на Ред Бул започна да прави поредица от най-бързи обиколки и да приближава лидерите, които бяха на 6 секунди пред него.
Отзад пък Ковалайнен и Баричело се бореха за 6-та позиция, а Росберг и Уебър за 8-та позиция, даваща последната точка.
Само две обиколки преди края зад колата на Баричело се появи син дим, което предполагаше проблем с двигателя. Бразилецът намали скоростта, но малко след това от бокса му казаха, че телеметрията не показва проблеми и вероятно има само изтичане на масло.
До края на състезанието Баричело уддържа позицията си, а при прибирането му в бокса колата му дори се запали отзад.
В борбата за другите позиции също нямаше промени и Кими Райконен спечели първа победа за Ферари през този сезон. Въпреки това на почетната стълбичка много по-щастлив изглеждаше Джанкарло Фисикела с уникалното второ място за Форс Индия.
Пилот | Отбор | ||
1 | Райконен | Ферари | 1ч23:50.995 |
2 | Фисикела | Форс Индия | + 0.939 |
3 | Фетел | Ред Бул | + 3.875 |
4 | Кубица | БМВ | + 9.966 |
5 | Хайдфелд | БМВ | + 11.276 |
6 | Ковалайнен | Макларън | + 32.763 |
7 | Баричело | Браун | + 35.461 |
8 | Росберг | Уилямс | + 36.208 |
9 | Уебър | Ред Бул | + 36.959 |
10 | Глок | Тойота | + 41.490 |
11 | Сутил | Форс Индия | + 42.636 |
12 | Буеми | Торо Росо | + 46.106 |
13 | Накажима | Уилямс | + 54.241 |
14 | Бадоер | Ферари | + 1:38.177 |
Най-бърза обиколка: Фетел - 1:47.263 | |||
Отпаднали: | |||
Алонсо | Рено | 27 об. | |
Трули | Тойота | 22 об. | |
Бътън | Браун | 1 об. | |
Гросжан | Рено | 1 об. | |
Хамилтън | Макларън | 1 об. | |
Алгуерсуари | Торо Росо | 1 об. | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Бътън | 72 | |
2 | Баричело | 56 | |
3 | Фетел | 53 | |
4 | Уебър | 51.5 | |
5 | Райконен | 34 | |
6 | Росберг | 30,5 | |
7 | Хамилтън | 27 | |
8 | Трули | 22,5 | |
9 | Маса | 22 | |
10 | Ковалайнен | 17 | |
11 | Глок | 16 | |
12 | Алонсо | 16 | |
13 | Хайдфелд | 10 | |
14 | Кубица | 8 | |
15 | Фисикела | 8 | |
16 | Буеми | 3 | |
17 | Бурде | 2 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Браун | 128 | |
2 | Ред Бул | 104.5 | |
3 | Ферари | 56 | |
4 | Макларън | 44 | |
5 | Тойота | 38.5 | |
6 | Уилямс | 30,5 | |
7 | БМВ | 18 | |
8 | Рено | 16 | |
9 | Форс Индия | 8 | |
10 | Торо Росо | 5 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар