Вечният "Номер 2" Рубенс Баричело най-сетне доживя звездния си миг през този сезон и спечели Гран При на Европа на пистата във Валенсия.

Така бразилецът показа, че наистина единствено малшансът му е пречил досега да блесне за Браун ГП. Същевременно това е и сладко завръщане в челото на отбора на Рос Браун, който в последните състезания стремглаво се спускаше назад.

Успехът обаче дойде с любезното съдействие на механиците на Макларън. Завършилият втори Люис Хамилтън водеше до последните спирания в бокса и имаше всички шансове да победи, но механиците му не бяха готови и го забавиха. Така световният шампион пропусна да спечели втора поредна победа след Гран При на Унгария преди месец.

Въпреки това обаче е очевидно, че в момента Макларън е един от най-бързите болиди и това бе подкрепено от 4-то място на Хейки Ковалайнен, който на всичкото отгоре не използва всички нововъведения.

Кими Райконен се представи на прилично ниво и за втори път подред се качи на почетната стълбичка, финиширайки на трето място.

Лидерът в класирането Дженсън Бътън за пореден път имаше много тежко състезание, но накрая развоят на събитията бе такъв, че той можеше да е предоволен от 7-та си позиция, тъй като англичанинът се пребори за нея в пряка борба с един от съперниците си за титлата Марк Уебър с Ред Бул. Другата звезда на австрийския тим - Себастиян Фетел пък имаше ужасен ден, тъй като отпадна заради повреда в двигателя.

Най-малко от всички обаче това състезание би искал да запомни пилотът на Ферари Лука Бадоер. Заместникът на Фелипе Маса финишира последен, като в процеса допусна куп грешки.





На старта Хамилтън, Ковалайнен и Баричело тръгнаха безгрешно. Дженсън Бътън от 5-та позиция обаче направи ужасен старт и загуби цели 3 позиции.

Кими Райконен пък се възползва от системата си КЕРС и изпревари не само Бътън, но и Фетел. Съотборникът му Лука Бадоер също се бе възползвал от системата КЕРС, но се завъртя още на първия завой и пропиля спечелените позиции. Единственият лек инцидент при старта бе между дебютантът за Рено Роман Грожан и Тимо Глок от Тойота, но след посещение в бокса и двамата продължиха.

Дженсън Бътън опита да изпревари Фернандо Алонсо във втората обиколка и мина пред него, но не успя да спре добре и испанецът върна 7-та си позиция.

Впоследствие Бътън бе изпреварен  от Марк Уебър, но е възможно да го бе пуснал нарочно, тъй като преди това бе минал напряко през един шикан.

Така преди спиранията в бокса Люис Хамилтън водеше с около 8 секунди пред използващия старото шаси съотборник Хейки Ковалайнен. Рубенс Баричело бе на 2 секунди зад втория пилот на Макларън, а на още 4 секунди бяха Кими Райконен и Себастиян Фетел.

Нико Росберг и Фернандо Алонсо бяха на около 18 секунди от лидера, а Марк Уебър и Дженсън Бътън на около 21 секунди.

В 16-та обиколка Люис Хамилтън и Себастиян Фетел влязаха едновременно в бокса. Пилотът на Ред Бул обаче имаше проблем със зареждането на горивото и трябваше да влезе отново, което провали състезанието му.

Обиколка по-късно в бокса влязаха Ковалайнен и Алонсо, както и принуденият да го направи Фетел.

Робенс Баричело влезе цели 3 обиколки по-късно от Ковалайнен. Това позволи на пилотът на Браун да направи няколко много бързи тура, с което да спечели втората позиция от финландеца. Същевременно той бе стопил преднината на Хамилтън само на 3 секунди.

Хамилтън обаче бе избрал по-меките и по-бързи гуми за втория си стинт, докато Баричело бе с по-твърдите.

Тежкият ден за Себастиян Фетел завърши по възможно най-лошия начин за германеца, тъй като двигателят му гръмна по средата на състезанието. Това е 7-ят гръмнал двигател за него и в оставащите до края на сезона 5 състезания ще има право само на един чисто нов двигател. Всяка следваща смяна ще му коства наказание от 10 места назад на решетката.

Състезанието бе катастрофа и за друг пилот - Лука Бадоер от Ферари. При излизането си от бокса, той почти демонстративно пусна излизащия зад него Роман Грожан да го изпревари. На всичкото отгоре италианецът пресече и бялата линия при влизането си на пистата и бе наказан да премине през пит-лейна.

Това обаче не бе всичко от "репертоара" на Бадоер и малко по-късно той се подхлъзна и излезе леко от пистата, но за негов късмет успя да продължи.

Отпред Баричело бе повишил скоростта си и поддържаше преднината на Хамилтън под 4 секунди. Интересна бе и борбата на претендентите за титлата Марк Уебър и Дженсън Бътън за 7-та позиция. Англичанинът бе намерил скоростта си и притискаше австралиецът. Двамата обаче бяха на около 40 секунди зад лидера.

20 обиколки преди края Люис Хамилтън влезе в бокса, но там механиците му не бяха готови и така по нелеп начин го забавиха с около 4-5 секунди. На всичкото отгоре при връщането му на пистата той излезе зад Нико Росберг и загуби още малко време. Обиколка по-късно в бокса на Макларън влезе и Хейки Ковалайнен и този път нямаше грешки.

17 обиколки преди края в бокса влезе и Рубенс Баричело, който преди това летеше и натрупа добър аванс пред Хамилтън. При връщането му той бе с цели 6 секунди пред англичанина.  

Успехът на Браун ГП бе пълен, тъй като отново при последните си спирания в бокса Дженсън Бътън се пребори за 7-та позиция в пряката борба със съперника си за титлата Марк Уебър. Така англичанинът спечели една точка пред пилота на Ред Бул, вместо да загуби една.

Кими Райконен също успя да постигне успех при спирането си в бокса, изпреварвайки Ковалайнен за третото място. Така той за втори пореден път се качи на почетната стълбичка.

Дженсън Бътън с чиста писта пред себе си подгони Фернандо Алонсо и го приближи на 3 секунди. След това обаче англичанинът реши да не рискува и намали оборотите.

До края имаше лека интрига в битката за 4-то място между Хейки Ковалайнен и Нико Росберг, но разполагащият със системи КЕРС пилот на Макларън нямаше как да бъде изненадан.

В самият край Марк Уебър започна да изпитва затруднения с болида си и бе изпреварен от Роберт Кубица.


Пилот Отбор Време
1 Баричело Браун 1ч35:51.289
2 Хамилтън Макларън +2.358
3 Райконен Ферари +15.994
4 Ковалайнен Макларън +20.032
5 Росберг Уилямс +20.870
6 Алонсо Рено +27.744
7 Бътън Браун +34.913
8 Кубица БМВ +36.667
9 Уебър Ред Бул +44.910
10 Сутил Форс Индия +47.935
11 Хайдфелд БМВ +48.822
12 Фисикела Форс Индия +1:03.614
13 Трули Тойота +1:04.527
14 Глок Тойота +1:26.519
15 Гросжан Рено +1:31.774
16 Алгуерсуари Торо Росо + 1 об.
17 Бадоер Ферари + 1 об.
18 Накажима Уилямс + 3 об.




Най-бърза обиколка: Глок - 1:38.683





Отпаднали:


Буеми Торо Росо 42 об.

Фетел Ред Бул 24 об.




Класиране пилоти:
1 Бътън 72
2 Баричело 54
3 Уебър 51.5
4 Фетел 47
5 Росберг 29.5
6 Хамилтън 27
7 Райконен 24
8 Трули 22.5
9 Маса 22
10 Глок 16
11 Алонсо 16
12 Ковалайнен 14
13 Хайдфелд 6
14 Буеми 3
15 Кубица 3
16 Бурде 2




Класиране отбори:
1 Браун 126
2 Ред Бул 98.5
3 Ферари 46
4 Макларън 41
5 Тойота 38.5
6 Уилямс 29.5
7 Рено 16
8 БМВ 9
9 Торо Росо 5