Световният шампион във Формула 1 Люис Хамилтън напомни на всички за страхотния си талант, като изненадващо спечели състезанието за Гран При на Унгария на пистата Хунгароринг.
Пилотът на Макларън за пореден път демонстрира способността си да извлича максимума от болида си и материализира напълно новите подобрения на болида си. Англичанинът направи брилянтно състезание и отвя тотално всичките си съперници.
Зрителите пък най-сетне си припомниха времената от миналия сезон, когато битките за първото място се водеха основно между Ферари и Макларън, тъй като второ място спечели Кими Райконен.
Заявилият преди две седмици амбициите си за световната титла Марк Уебър пък повиши още повече шансовете си, като финишира на трето място.
Денят обаче бе провал за съотборникът му Себастиян Фетел, който отпадна поради механична повреда. Същата участ сполетя и Фернандо Алонсо, който макар и с по-лоша стратегия, се движеше на много добра позиция, но отпадна заради неправилно поставена гума.
Продължава пък пропадането на водачите от Браун ГП, които в началото на сезона изглеждаха недостижими. Въпреки благоприятното за тях горещо време, Дженсън Бътън едва успя да се пребори за 2 точки, а Рубенс Баричело остана едва 10-ти.
На старта Алонсо уддържа първата си позиция, но Фетел се оказа големият губещ. Той бе изпреварен от използващия КЕРС Люис Хамилтън, а в първия завой бе ударен леко от Кими Райконен и това доведе до загуба на цели 5 позиции. Пилотът на Ферари пък удари не само Фетел, но и Хамилтън още при потеглянето и затова стюардите съобщиха, че разследват поведението му.
Така след първата обиколка редът бе Алонсо, Уебър, Хамилтън, Райконен, Росберг, Ковалайнен, Фетел и Бътън.
В 4-та обиколка Хамилтън успя да изпревари Уебър. Световният шампион бе най-бързият пилот на пистата и бързо започна да наваксва изоставането от 5 секунди до лидера Алонсо.
Интересното бе, че Марк Уебър не бе много по-бавен от Хамилтън и продължи да кара близко зад него. Кими Райконен също караше плътно зад австралиеца. Нико Росберг също бе на сравнително близко разстояние на 5-та позиция, но Хейки Ковалайнен и Себастиян Фетел бяха поизостанали доста. Дженсън Бътън пък дори не бе с тяхното темпо и изоставаше още повече.
Постепенно до 10-та обиколка Хамилтън застигна Алонсо, но за негов късмет малко след това испанецът влезе в бокса и му разчисти пистата.
Именно в бокса обаче бе провалено състезанието за двукратния световен шампион. Предната дясна гума на болида му не бе закрепена добре и Алонсо едва караше след връщането си на пистата. В един момент гумата дори изхвърча и Алонсо трябваше да се върне отново в бокса на 3 колела. След всичките тези проблеми той логично остана последен на повече от обиколка зад лидерите. След още обиколка той се прибра в бокса и отпадна.
Отпред Хамилтън бе натрупал преднина от малко повече от 5 секунди пред Уебър и Райконен. Те двамата влязаха в бокса първи от оставащите лидери и малка грешка на екипа на Ред Бул позволи на Кими да мине пред него.
При връщането си на пистата австралиецът бе изпреварен и от Тимо Глок, който не бе влизал в бокса. Все пак Уебър си върна позицията, а след това уддържа атака и от Нико Росберг, който благодарение на добра работа в бокса за малко да го изпревари.
След влизането в бокса на Хамилтън преднината му пред Райконен бе около 8 секунди. Интересното обаче бе, че от бокса на Макларън явно считаха Марк Уебър за пряк съперник и съобщаваха на Хамилтън преднината му пред австралиеца, която бе около 12-13 секунди. Вероятно причина за това може да е очакването Райконен да бъде наказан за събитията при старта.
Себастиян Фетел, който караше зад Нико Росберг, се оплака по радиото си, че има нещо счупено и не може да контролира болида си. Той изостана на почти 10 секунди зад пилота на Уилямс и реши да влезе за втори път в бокса, за да смени предния си нос. Явно обаче и това не му помогна, защото след още една обиколка се прибра окончателно в бокса и отпадна.
Пилотите на Тойота пък имаха стратегия с много късно влизане в бокса и това им позволи и двамата да минат пред Дженсън Бътън.
Отпред Марк Уебър започна да губи темпо и изостана на цели 18 секунди зад Хамилтън, а същевременно бе много сериозно притиснат отзад от Хейки Ковалайнен и Нико Росберг.
25 обиколки преди края един след друг в бокса влязаха Хейки Ковалайнен и Кими Райконен. Пилотът на Ферари обаче допусна грешка с превключването на скоростите, която доведе до допълнителна загуба на около 3 секунди.
Обиколка по-късно в бокса влезе и Люис Хамилтън. Преднината му пред Уебър бе толкова голяма, че при връщането си на пистата той излезе отново пред австралиеца, с около 2.5 секунди аванс.
Пилотът на Ред Бул влезе в бокса 20 обиколки преди края и единственото, което успя да постигне с по-изтегленото си спиране, бе да запази позицията си пред Нико Росберг. Пилотът на Уилямс пък правеше страхотно състезание и дори бе успял да мине пред Хейки Ковалайнен.
До края на състезаниято позициите на първите 6 пилота бяха бетонирани и предстоеше да се разбере, дали водачът във временното класиране Дженсън Бътън ще вземе една или две точки. Англичанинът все пак се пребори с Ярно Трули и зае 7-ма позиция.
Отзад пък пилотът на Тойота бе притиснат от Казуки Накаджима и Рубенс Баричело в борбата за последната точка.
Хунгароринг обаче е известна като втората най-трудна писта за изпреварване след Монако и до края логично нямаше повече размествания.
Напиши коментар
Пилотът на Макларън за пореден път демонстрира способността си да извлича максимума от болида си и материализира напълно новите подобрения на болида си. Англичанинът направи брилянтно състезание и отвя тотално всичките си съперници.
Зрителите пък най-сетне си припомниха времената от миналия сезон, когато битките за първото място се водеха основно между Ферари и Макларън, тъй като второ място спечели Кими Райконен.
Заявилият преди две седмици амбициите си за световната титла Марк Уебър пък повиши още повече шансовете си, като финишира на трето място.
Денят обаче бе провал за съотборникът му Себастиян Фетел, който отпадна поради механична повреда. Същата участ сполетя и Фернандо Алонсо, който макар и с по-лоша стратегия, се движеше на много добра позиция, но отпадна заради неправилно поставена гума.
Продължава пък пропадането на водачите от Браун ГП, които в началото на сезона изглеждаха недостижими. Въпреки благоприятното за тях горещо време, Дженсън Бътън едва успя да се пребори за 2 точки, а Рубенс Баричело остана едва 10-ти.
На старта Алонсо уддържа първата си позиция, но Фетел се оказа големият губещ. Той бе изпреварен от използващия КЕРС Люис Хамилтън, а в първия завой бе ударен леко от Кими Райконен и това доведе до загуба на цели 5 позиции. Пилотът на Ферари пък удари не само Фетел, но и Хамилтън още при потеглянето и затова стюардите съобщиха, че разследват поведението му.
Така след първата обиколка редът бе Алонсо, Уебър, Хамилтън, Райконен, Росберг, Ковалайнен, Фетел и Бътън.
В 4-та обиколка Хамилтън успя да изпревари Уебър. Световният шампион бе най-бързият пилот на пистата и бързо започна да наваксва изоставането от 5 секунди до лидера Алонсо.
Интересното бе, че Марк Уебър не бе много по-бавен от Хамилтън и продължи да кара близко зад него. Кими Райконен също караше плътно зад австралиеца. Нико Росберг също бе на сравнително близко разстояние на 5-та позиция, но Хейки Ковалайнен и Себастиян Фетел бяха поизостанали доста. Дженсън Бътън пък дори не бе с тяхното темпо и изоставаше още повече.
Постепенно до 10-та обиколка Хамилтън застигна Алонсо, но за негов късмет малко след това испанецът влезе в бокса и му разчисти пистата.
Именно в бокса обаче бе провалено състезанието за двукратния световен шампион. Предната дясна гума на болида му не бе закрепена добре и Алонсо едва караше след връщането си на пистата. В един момент гумата дори изхвърча и Алонсо трябваше да се върне отново в бокса на 3 колела. След всичките тези проблеми той логично остана последен на повече от обиколка зад лидерите. След още обиколка той се прибра в бокса и отпадна.
Отпред Хамилтън бе натрупал преднина от малко повече от 5 секунди пред Уебър и Райконен. Те двамата влязаха в бокса първи от оставащите лидери и малка грешка на екипа на Ред Бул позволи на Кими да мине пред него.
При връщането си на пистата австралиецът бе изпреварен и от Тимо Глок, който не бе влизал в бокса. Все пак Уебър си върна позицията, а след това уддържа атака и от Нико Росберг, който благодарение на добра работа в бокса за малко да го изпревари.
След влизането в бокса на Хамилтън преднината му пред Райконен бе около 8 секунди. Интересното обаче бе, че от бокса на Макларън явно считаха Марк Уебър за пряк съперник и съобщаваха на Хамилтън преднината му пред австралиеца, която бе около 12-13 секунди. Вероятно причина за това може да е очакването Райконен да бъде наказан за събитията при старта.
Себастиян Фетел, който караше зад Нико Росберг, се оплака по радиото си, че има нещо счупено и не може да контролира болида си. Той изостана на почти 10 секунди зад пилота на Уилямс и реши да влезе за втори път в бокса, за да смени предния си нос. Явно обаче и това не му помогна, защото след още една обиколка се прибра окончателно в бокса и отпадна.
Пилотите на Тойота пък имаха стратегия с много късно влизане в бокса и това им позволи и двамата да минат пред Дженсън Бътън.
Отпред Марк Уебър започна да губи темпо и изостана на цели 18 секунди зад Хамилтън, а същевременно бе много сериозно притиснат отзад от Хейки Ковалайнен и Нико Росберг.
25 обиколки преди края един след друг в бокса влязаха Хейки Ковалайнен и Кими Райконен. Пилотът на Ферари обаче допусна грешка с превключването на скоростите, която доведе до допълнителна загуба на около 3 секунди.
Обиколка по-късно в бокса влезе и Люис Хамилтън. Преднината му пред Уебър бе толкова голяма, че при връщането си на пистата той излезе отново пред австралиеца, с около 2.5 секунди аванс.
Пилотът на Ред Бул влезе в бокса 20 обиколки преди края и единственото, което успя да постигне с по-изтегленото си спиране, бе да запази позицията си пред Нико Росберг. Пилотът на Уилямс пък правеше страхотно състезание и дори бе успял да мине пред Хейки Ковалайнен.
До края на състезаниято позициите на първите 6 пилота бяха бетонирани и предстоеше да се разбере, дали водачът във временното класиране Дженсън Бътън ще вземе една или две точки. Англичанинът все пак се пребори с Ярно Трули и зае 7-ма позиция.
Отзад пък пилотът на Тойота бе притиснат от Казуки Накаджима и Рубенс Баричело в борбата за последната точка.
Хунгароринг обаче е известна като втората най-трудна писта за изпреварване след Монако и до края логично нямаше повече размествания.
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Хамилтън | Макларън | 1ч38:23.876 |
2 | Райконен | Ферари | + 11.529 |
3 | Уебър | Ред Бул | + 16.886 |
4 | Росберг | Уилямс | + 26.967 |
5 | Ковалайнен | Макларън | + 34.392 |
6 | Глок | Тойота | + 35.237 |
7 | Бътън | Браун | + 55.088 |
8 | Трули | Тойота | + 1:08.172 |
9 | Накажима | Уилямс | + 1:08.774 |
10 | Баричело | Браун | + 1:09.256 |
11 | Хайдфелд | БМВ | + 1:10.612 |
12 | Пикет | Рено | + 1:11.512 |
13 | Кубица | БМВ | + 1:14.046 |
14 | Фисикела | Форс Индия | + 1 об |
15 | Алгуерсуари | Торо Росо | + 1 об |
16 | Буеми | Торо Росо | + 1 об |
Най-бърза обиколка: Уебър - 1:21.931 | |||
Отпаднали: | |||
Фетел | Ред Бул | 30 об | |
Алонсо | Рено | 16 об | |
Сутил | Форс Индия | 2 об | |
Маса | Ферари | - | |
Класиране Пилоти | |||
1 | Бътън | 70 | |
2 | Уебър | 51.5 | |
3 | Фетел | 47 | |
4 | Баричело | 44 | |
5 | Росберг | 25.5 | |
6 | Трули | 22.5 | |
7 | Маса | 22 | |
8 | Хамилтън | 19 | |
9 | Райконен | 18 | |
10 | Глок | 16 | |
11 | Алонсо | 13 | |
12 | Ковалайнен | 9 | |
13 | Хайдфелд | 6 | |
14 | Буеми | 3 | |
15 | Бурде | 2 | |
16 | Кубица | 2 | |
Класиране Отбори: | |||
1 | Браун | 114 | |
2 | Ред Бул | 98.5 | |
3 | Ферари | 40 | |
4 | Тойота | 38.5 | |
5 | Макларън | 28 | |
6 | Уилямс | 25.5 | |
7 | Рено | 13 | |
8 | БМВ | 8 | |
9 | Торо Росо | 5 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар