Ден след като спечели пъвия Пол Позишън в кариерата си, Марк Уебър с Ред Бул направи феноменално състезание и спечели първата си победа - за Гран При на Германия на пистата Нюрбургринг.
За доминацията на австралиецът говори фактът, че въпреки претърпяното наказание да мине през пит-лейна, накрая той имаше преднина от 20 секунди пред финиширалия на второ място Себастиян Фетел.
Тази победа бе изключително важна за Уебър, тъй като ще му позволи да продължи да се бори за титлата. Преди това състезание усилено се говореше дали в Ред Бул не трябва да заложат всичките си ресурси на Себастиян Фетел в борбата срещу Браун.
Сега обаче Уебър показа, че е рано да бъде отписван. Самите пилоти на Браун имаха тежко състезание и лидерът в шампионата Дженсън Бътън завърши на 5 място. Интересното бе, че до последно вторият пилот на Браун Рубенс Баричело бе пред Бътън, но накрая бе застигнат на пистата от съотборника си, а след последните пит-стопове и изпреварен.
Много добър резултат постигна Фелипе Маса с Ферари, като завърши на 3-то място и така за първи път през сезона се качи на почетната стълбичка. Съотборникът му Кими Райконен обаче нямаше такъв шанс и по средата на състезанието отпадна с механичен проблем.
За много успешен може да се счита и резултатът на Нико Росберг, който завърши 4-ти.
На старта тръгналият от първа позиция Марк Уебър опита защитна реакция спрямо втория Рубенс Баричело, но го удари странично. Малко по-късно именно този удар доведе до наказание на Уебър да премине през пит-лейна.
Разполагащите със системи КЕРС Ферари и Макларън потеглиха страхотно. Люис Хамилтън обаче бе ударен отзад и спука гума, което го принуди да влезе в бокса и той остана последен.
Така след първия завой редът бе Баричело, пред Уебър, Ковалайнен, Маса, Бътън, Фетел, Райконен и изненадата Адриан Сутил. Дженсън Бътън бързо успя да изпревари Маса, но макар да изглеждаше по-бърз, Фетел не успя да мине пред пилота на Ферари.
Ковалайнен пък с по-бавната си скорост изостана на цели 18 секунди от Баричело и Уебър и сформира колона зад себе си. Това позволи на Уебър да се върне на втора позиция дори и след изтърпяване на наказанието си.
Пръв от фаворитите още в 13-та обиколка в бокса влезе Дженсън Бътън. И двамата пилоти на Браун бяха с по-малко гориво и скоро след това в бокса влезе и Баричело.
Около 20-та обиколка влязаха двамата пилоти на Ред Бул, както и Хейки Ковалайнен, а Кими Райконен и Фелипе Маса влязоха едва в 24 и 25-та обиколка. Адриан Сутил бе с най-много гориво от челната десятка и той влезе в 28-та обиколка. При излизането си от бокса той влезе в първия завой заедно с Кими Райконен и тъй като и двамата не искаха да отстъпят, последва контакт и предният спойлер на Сутил се счупи.
След първите спирания в бокса лидер продължи да бъде Баричело, но само на 4 секунди пред Уебър. Следваха Бътън, Фетел, Маса, Росберг и Райконен.
В 31-та обиколка от общо 60, Бътън влезе за втори път и тъй като зареди доста малко гориво стана ясно, че ще е със стратегия с три спирания в бокса. Веднага след него и Рубенс Баричело влезе, като проблем в системата за зареждане го забави допълнително с 2 секунди.
Преди това той бе застиган с почти 1 секунда на обиколка от Уебър, като това показваше рязко влошаване в работата на гумите при Браун.
Макар и да не получи проблем при самия удар със Сутил, 25 обиколки преди края Райконен се прибра в бокса и не можа да продължи.
Преди последните спирания в бокса Уебър имаше преднина от цели 23 секунди пред съотборника си Фетел. Зад него на няколко секунди само бе Фелипе Маса. С много късно спиране Нико Росберг бе излязъл на 4-та позиция на около 30 секунди зад лидера, а веднага зад него бяха залепени двата болида на Браун. Последните позиции за точките се заемаха от Ковалайнен и Алонсо.
Така влизането на Уебър не подлежеше на никаква интрига. Фетел и Маса също не размениха позициите си. Интересна обаче бе вътрешната битка в Браун ГП. Дженсън Бътън бе застигнал Баричело и се бе залепил на гърба му. Бразилецът пръв трябваше да влезе за последното си 3-то спиране в бокса. Това позволи на Бътън да направи една обиколка на чиста писта и именно в нея той успя да натрупа преднина, която му позволи след неговото спиране в бокса да изпревари Баричело.
Лошото представяне на гумите обаче продължи да преследва пилотите на Браун и към края дори и 5-то и 6-то им място бяха под въпрос. Те бяха застигнати от Фернандо Алонсо и много малко не достигна на пилота на Рено да ги изпревари.
До края обаче имаше прекалено малко обиколки и не се стигна до промяна в позициите.
Напиши коментар
За доминацията на австралиецът говори фактът, че въпреки претърпяното наказание да мине през пит-лейна, накрая той имаше преднина от 20 секунди пред финиширалия на второ място Себастиян Фетел.
Тази победа бе изключително важна за Уебър, тъй като ще му позволи да продължи да се бори за титлата. Преди това състезание усилено се говореше дали в Ред Бул не трябва да заложат всичките си ресурси на Себастиян Фетел в борбата срещу Браун.
Сега обаче Уебър показа, че е рано да бъде отписван. Самите пилоти на Браун имаха тежко състезание и лидерът в шампионата Дженсън Бътън завърши на 5 място. Интересното бе, че до последно вторият пилот на Браун Рубенс Баричело бе пред Бътън, но накрая бе застигнат на пистата от съотборника си, а след последните пит-стопове и изпреварен.
Много добър резултат постигна Фелипе Маса с Ферари, като завърши на 3-то място и така за първи път през сезона се качи на почетната стълбичка. Съотборникът му Кими Райконен обаче нямаше такъв шанс и по средата на състезанието отпадна с механичен проблем.
За много успешен може да се счита и резултатът на Нико Росберг, който завърши 4-ти.
На старта тръгналият от първа позиция Марк Уебър опита защитна реакция спрямо втория Рубенс Баричело, но го удари странично. Малко по-късно именно този удар доведе до наказание на Уебър да премине през пит-лейна.
Разполагащите със системи КЕРС Ферари и Макларън потеглиха страхотно. Люис Хамилтън обаче бе ударен отзад и спука гума, което го принуди да влезе в бокса и той остана последен.
Така след първия завой редът бе Баричело, пред Уебър, Ковалайнен, Маса, Бътън, Фетел, Райконен и изненадата Адриан Сутил. Дженсън Бътън бързо успя да изпревари Маса, но макар да изглеждаше по-бърз, Фетел не успя да мине пред пилота на Ферари.
Ковалайнен пък с по-бавната си скорост изостана на цели 18 секунди от Баричело и Уебър и сформира колона зад себе си. Това позволи на Уебър да се върне на втора позиция дори и след изтърпяване на наказанието си.
Пръв от фаворитите още в 13-та обиколка в бокса влезе Дженсън Бътън. И двамата пилоти на Браун бяха с по-малко гориво и скоро след това в бокса влезе и Баричело.
Около 20-та обиколка влязаха двамата пилоти на Ред Бул, както и Хейки Ковалайнен, а Кими Райконен и Фелипе Маса влязоха едва в 24 и 25-та обиколка. Адриан Сутил бе с най-много гориво от челната десятка и той влезе в 28-та обиколка. При излизането си от бокса той влезе в първия завой заедно с Кими Райконен и тъй като и двамата не искаха да отстъпят, последва контакт и предният спойлер на Сутил се счупи.
След първите спирания в бокса лидер продължи да бъде Баричело, но само на 4 секунди пред Уебър. Следваха Бътън, Фетел, Маса, Росберг и Райконен.
В 31-та обиколка от общо 60, Бътън влезе за втори път и тъй като зареди доста малко гориво стана ясно, че ще е със стратегия с три спирания в бокса. Веднага след него и Рубенс Баричело влезе, като проблем в системата за зареждане го забави допълнително с 2 секунди.
Преди това той бе застиган с почти 1 секунда на обиколка от Уебър, като това показваше рязко влошаване в работата на гумите при Браун.
Макар и да не получи проблем при самия удар със Сутил, 25 обиколки преди края Райконен се прибра в бокса и не можа да продължи.
Преди последните спирания в бокса Уебър имаше преднина от цели 23 секунди пред съотборника си Фетел. Зад него на няколко секунди само бе Фелипе Маса. С много късно спиране Нико Росберг бе излязъл на 4-та позиция на около 30 секунди зад лидера, а веднага зад него бяха залепени двата болида на Браун. Последните позиции за точките се заемаха от Ковалайнен и Алонсо.
Така влизането на Уебър не подлежеше на никаква интрига. Фетел и Маса също не размениха позициите си. Интересна обаче бе вътрешната битка в Браун ГП. Дженсън Бътън бе застигнал Баричело и се бе залепил на гърба му. Бразилецът пръв трябваше да влезе за последното си 3-то спиране в бокса. Това позволи на Бътън да направи една обиколка на чиста писта и именно в нея той успя да натрупа преднина, която му позволи след неговото спиране в бокса да изпревари Баричело.
Лошото представяне на гумите обаче продължи да преследва пилотите на Браун и към края дори и 5-то и 6-то им място бяха под въпрос. Те бяха застигнати от Фернандо Алонсо и много малко не достигна на пилота на Рено да ги изпревари.
До края обаче имаше прекалено малко обиколки и не се стигна до промяна в позициите.
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Уебър | Ред Бул | 1ч36:43.310 |
2 | Фетел | Ред Бул | 9,25 |
3 | Маса | Ферари | + 15.906 |
4 | Росберг | Уилямс | + 21.099 |
5 | Бътън | Браун | + 23.609 |
6 | Баричело | Браун | + 24.468 |
7 | Алонсо | Рено | + 24.888 |
8 | Ковалайнен | Макларън | + 58.692 |
9 | Глок | Тойота | + 1:01.457 |
10 | Хайдфелд | БМВ | + 1:01.925 |
11 | Фисикела | Форс Индия | + 1:02.327 |
12 | Накажима | Уилямс | + 1:02.876 |
13 | Пикет | Рено | + 1:08.328 |
14 | Кубица | БМВ | + 1:09.555 |
15 | Сутил | Форс Индия | + 1:11.941 |
16 | Буеми | Торо Росо | + 1:30.225 |
17 | Трули | Тойота | + 1:30.970 |
18 | Хамилтън | Макларън | + 1 об. |
Отпаднали: | |||
Райконен | Ферари | 35 об | |
Бурде | Торо Росо | 19 об | |
Най-бърза обиколка: Алонсо – 1:33.365 | |||
Класиране пилоти: | |||
1 | Бътън | 68 | |
2 | Фетел | 47 | |
3 | Уебър | 45.5 | |
4 | Баричело | 44 | |
5 | Маса | 22 | |
6 | Трули | 21,5 | |
7 | Росберг | 20,5 | |
8 | Глок | 13 | |
9 | Алонсо | 13 | |
10 | Райконен | 10 | |
11 | Хамилтън | 9 | |
12 | Хайдфелд | 6 | |
13 | Ковалайнен | 5 | |
14 | Буеми | 3 | |
15 | Кубица | 2 | |
16 | Бурде | 2 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Браун | 112 | |
2 | Ред Бул | 92.5 | |
3 | Тойота | 34.5 | |
4 | Ферари | 32 | |
5 | Уилямс | 20,5 | |
6 | Макларън | 14 | |
7 | Рено | 13 | |
8 | БМВ | 8 | |
9 | Торо Росо | 5 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар