Дженсън Бътън е на път да стане пилотът, спечелил най-рано титлата във Формула 1. В състезанието за Гран При на Турция пилотът на Браун ГП спечели 6-та победа от 7 старта и още повече увеличи преднината си в класирането.

Преди надпреварата всички очакваха Себастиян Фетел да му окаже яростна съпротива. Бътън обаче се възползва от грешка в началото на германеца, изпревари го и след това наложи тотална доминация.

Състезанието предложи допълнително разочарование за Фетел, тъй като заради грешна стратегия с три спирания в бокса, съотборникът му Марк Уебър го изпревари за второто място.

Пълен провал обаче бе представянето на Рубенс Баричело. Той направи ужасен старт, допусна куп грешки и накрая дори не завърши. С това практически бразилецът може да се откаже от амбициите си да се бори за титлата.

Неубедително състезание направиха и двамата пилоти на Ферари. Те се канеха да демонстрират, че са върнали напълно формата си. Накрая обаче финишираха 6-ти и 9-ми.





На старта Кими Райконен загуби две позиции, но това не бе нищо в сравнение с малшанса на Рубенс Баричело. Той не успя да превключи скоростите и се свлече от 3-та чак до 12-та позиция.

Нико Росберг бе направил добър старт и от 9-то място се бе изкачил 5-ти. В опитите си да се пребори за по-предна позиция Кими Райконен загуби още едно място и се свлече до 9-то място зад Алонсо и Кубица.

Още във втората обиколка лидерът Фетел направи дребна грешчица и излезе леко от пистата. Макар и да се завърна мигновено без проблеми, Дженсън Бътън се възползва и го изпревари.

Постепенно Бътън натрупа около 5 секунди преднина пред Фетел, а отзад другият пилот на Ред Бул Марк Уебър бе на още 5 секунди изоставане.

Отзад най-интересно бе представянето на Рубенс Баричело. Бразилският ветеран явно бе освирепял от лошия развой на състезанието и след неразчетен опит за изпреварване срещу Ковалайнен се чукна със пилота на Макларън и така и двамата се завъртяха.

Баричело се завърна няколко позиции по-назад, но продължи да прави глупости и удари и Адриан Сутил, повреждайки носа си. Това го накара да влезе в бокса пръв в 14-та обиколка.

Обиколка по-късно за плануваното си спирания влезе Себастиян Фетел от втора позиция. Германецът избра агресивна стратегия, сипвайки сравнително малко гориво.

В рамките на няколко обиколки влязаха останалите фаворити, като всички имаха стандартна стратегия. Размествания практически нямаше.

Фетел очаквано започна да застига Бътън, но така и не успя да го изпревари.  Точно в средата на състезанието, в 29-та обиколка, той спря за второто от трите си спирания.

Това практически сложи край на надеждите му за победа. Нещо повече - той вече трябваше да се бори със своя съотборник Марк Уебър за второто място. Разликата между двамата бе 8 секунди в полза на австралиеца, който имаше стратегия с едно спиране по-малко.

Отзад Росберг, Трули и Маса бяха разпределили в рамките на 10 секунди местата между 4 и 6-то. Роберт Кубица се добра до 7-ма позиция, а Тимо Глок изпревари съвсем за малко Райконен за последната точка.

14 обиколки преди края Уебър влезе в бокса и след завръщането си бе само на 11 секунди зад Фетел. Това практически бетонира втората му позиция, тъй като младият му съотборник нямаше как да натрупа достатъчно преднина, за да се завърне втори и след третото си спиране.

А то дойде само 3 обиколки по-късно и логично Фетел се върна трети. Разликата му обаче бе доста малка, а и той започна доста да я скъсява. Така бе интересно дали ще последва вътрешно отборна борба между двамата пилоти на Ред Бул.

Когато обаче Фетел се доближи на 2.5 секунди зад Уебър, по радиото му наредиха да пази колата и да не предприема атаки.


Пилот Отбор Време
1 Бътън Браун 1ч26:24.848
2 Уебър Ред Бул + 6.714
3 Фетел Ред Бул + 7.461
4 Трули Тойота + 27.843
5 Росберг Уилямс + 31.539
6 Маса Ферари + 39.996
7 Кубица БМВ + 46.247
8 Глок Тойота + 46.959
9 Райконен Ферари + 50.246
10 Алонсо Рен + 1:02.420
11 Хайдфелд БМВ + 1:04.327
12 Накажима Уилямс + 1:06.376
13 Хамилтън Макларън + 1:20.454
14 Ковалайнен Макларън + 1 об.
15 Буеми Торо Росо + 1 об.
16 Пикет Рено + 1 об.
17 Сутил Форс Индия + 1 об.
18 Бурде Торо Росо + 1 об.




Най-бърза обиколка: Бътън 1:27.579





Отпаднали:


Баричело Браун 49 об.

Фисикела Форс Индия 5 об.





Класиране пилоти:
1 Бътън 61
2 Баричело 35
3 Фетел 29
4 Уебър 27.5

5 Трули 19.5

6 Глок 13
7 Росберг 11.5

8 Маса 11
9 Алонсо 11
10 Хамилтън 9
11 Райконен 9
12 Хайдфелд 6
13 Ковалайнен 4
14 Буеми 3
15 Кубица 2
16 Бурде 2





Класиране отбори:
1 Браун 96
2 Ред Бул 56.5
3 Тойота 32.5
4 Ферари 20
5 Макларън 13
6 Уилямс 11.5

7 Рено 11
8 БМВ 8
9 Торо Росо 5