Лидерът в класирането във Формула 1 Дженсън Бътън направи още по-сериозна заявка за световната титла, след като спечели състезанието за Гран При на Испания на пистата в Барселона.
Това бе 4-та победа от 5 старта за пилота на Браун ГП и той вече води с 14 точки пред втория в класирането, който е не друг, а съотборникът му Рубенс Баричело.
Така предположенията, че съперниците вече са застигнали и дори задминали отбора на Рос Браун се оказаха неверни и новите подобрения в болида, които бяха първи през сезона, очевидно даваха чудесен резултат.
В днешното състезание Браун ГП опита различна стратегия с едно спиране в бокса повече за бразилеца. Няколко обиколки обаче не му достигнаха, за да изпревари Бътън.
Основният съперник на Браун ГП и Дженсън Бътън - Ред Бул отново се представи много силно, но недостатъчно, за да се пребори с лидерите.
Марк Уебър се възползва максимално от добрата стратегия и взе трето място. Себастиян Фетел цяло състезание бе задържан зад Фелипе Маса и накрая завърши 4-ти.
Представянето на Ферари пък бе доста спорно. Самият Фелипе Маса демонстрира много добра скорост и почти през цялото време бе на 3-то място, доста близо до лидера Бътън.
10 обиколки преди края обаче му бе съобщено, че трябва да пести гориво, за да завърши. Така той бе принуден да пусне без борба Фетел и Алонсо. Накрая той завърши 6-ти и донесе три точки на Ферари. Скудерията обаче за пореден път не успя да докара и двамата си пилоти до финала, тъй като Кими Райконен отпадна поради повреда в средата на състезанието.
На старта Рубенс Баричело потегли страхотно и от трета позиция изпревари Фетел и Бътън. Единственият пилот в челната десятка със система КЕРС - Фелипе Маса също изпревари Фетел и го прати на 4-та позиция.
Още на първия завой в средата на колоната стана масова катастрофа, при която няколко болида се разбиха и това предизвика излизане на кола за сигурност. Най-голямото име сред отпадналите бе това на Ярно Трули.
Кими Райконен пък се възползва от мелето и от 16-то място изскочи на 10-та позиция.
След подновяване на надпреварата не настъпиха размествания. Отпред двата болида на Браун ГП отвориха лека преднина пред Фелипе Маса, а Себастиян Фетел така и не можеше да изпревари бразилеца заради системата КЕРС. Зад Маса практически се образува малка колона от 4 коли, допълвана от Марк Уебър и Фернандо Алонсо. Всички те бяха между 7 и 9 секунди зад лидерите.
Нико Росберг бе седми на 20 секунди, а Кими Райконен се бореше за 9-та позиция с Ник Хайдфелд. Финландецът обаче отпадна от състезанието в 18-та обиколка заради механичен проблем.
Пръв от лидерите в бокса влезе Дженсън Бътън в 18-та обиколка, а тур по-късно влезе и Баричело. След още една обиколка едновременно влязоха борещите се за трета позиция Маса и Фетел. Механиците им обаче работиха еднакво бързо и нямаше разместване.
В резултат на спиранията, разликата между Баричело и Бътън бе нарастнала до 6 секунди, а между англичанина и преследвачите - само на 4 секунди.
От бокса на Браун съобщиха по радиото на Баричело, че Бътън е преминал на различна стратегия - по всяка вероятност с едно спиране по-малко и съответно повече гориво. Това обясняваше защо той имаше малко по-бавна скорост спрямо съотборника си, но Маса и Фетел бяха със същата скорост и стратегия като него.
Отпред очевидно лекият Баричело зареди една след друга най-бързи обиколки и натрупа аванс от 14 секунди пред Бътън. Той пък продължаваше да поддържа разлика от 3 секунди пред третия Маса.
Само 12 обиколки след първото си спиране в бокса Баричело влезе за втори път. При връщането си на пистата той бе 4-ти, на 8 секунди зад Бътън.
В същата обиколка Ник Хайдфелд и Люис Хамилтън влязоха за първи път в бокса и благодарение на тази стратегия успяха да се намесят в борбата за точките.
Преднината на Бътън пред Маса и Фетел се движеше между 4 и 5 секунди. Оказа се обаче, че британецът е заредил повече гориво от съперниците си и те влязоха преди него, 23 обиколки преди края на състезанието.
Това естествено бе последното им влизане и съответно те трябваше да сложат втория вариант на гумите - с по-твърдите смеси. Тяхното представяне бе видимо по-лошо от по-меките и така Маса и Фетел губеха по 2 секунди спрямо Баричело, който щеше да направи доста повече обиколки с по-меките гуми.
Интересна ситуация се получи след излизането от бокса на Фернандо Алонсо, който се върна на пистата точно пред Люис Хамилтън и двамата влязоха много агресивно в първия завой и дори се докоснаха. Хамилтън се поднесе съвсем леко, но без да излиза от пистата.
18 обиколки преди края и Бътън сложи неудобните твърди гуми, след което се върна на пистата на 15 секунди зад Баричело. Така бразилецът трябваше да натрупа само още няколко секунди аванс, за да може да си гарантира първото място и след своето последно спиране.
Оказа се обаче, че той няма обиколки в аванс пред Бътън и влезе само 2 обиколки по-късно. Те се оказаха недостатъчни и той се върна на 7 секунди зад Бътън, но пред Маса и Фетел.
Голямата изненада обаче се оказа Марк Уебър, който макар и да бе само с две спирания в бокса, те бяха максимално изтеглени назад и съответно направи доста повече обиколки с по-удобните меки гуми. Така австралиецът успя да изпревари Маса и Фетел и да се добере до третото място.
До края на състезанието най-интересната борба за позиция бе тази между Маса и Фетел за 4-то място. От екипа на Ферари съобщиха на бразилеца, че горивото му е по-малко от необходимото, за да стигне спокойно до финала и затова трябва да го пести. Това го поставяше в неудобна ситуация, тъй като трябваше да взима максимума от болида в борбата си с Фетел.
4 обиколки преди края от радиото казаха на Маса да се откаже и да пусне Фетел, като му съобщиха, че отзад Алонсо е на 16 секунди. Бразилецът веднага изпълни препоръката и намали темпото си с цели 4 секунди.
Отпред Марк Уебър бе застигнал Баричело, но без сериозно да го притеснява за второто място.
Обиколка преди края Маса видя в огледалата си Фернандо Алонсо, който бе само на няколко секунди. Когато бе застигнат, оставаше повече от половината обиколка и пилотът на Рено подмина Маса почти като спрял.
До края пилотът на Ферари все пак избягна пълния провал, като успя да завърши на 6-то място, само на 2 секунди пред Хайдфелд. И наистина - оказа се че нещата са били на косъм, тъй като горивото не му стигна дори да се прибере в бокса.
Напиши коментар
Това бе 4-та победа от 5 старта за пилота на Браун ГП и той вече води с 14 точки пред втория в класирането, който е не друг, а съотборникът му Рубенс Баричело.
Така предположенията, че съперниците вече са застигнали и дори задминали отбора на Рос Браун се оказаха неверни и новите подобрения в болида, които бяха първи през сезона, очевидно даваха чудесен резултат.
В днешното състезание Браун ГП опита различна стратегия с едно спиране в бокса повече за бразилеца. Няколко обиколки обаче не му достигнаха, за да изпревари Бътън.
Основният съперник на Браун ГП и Дженсън Бътън - Ред Бул отново се представи много силно, но недостатъчно, за да се пребори с лидерите.
Марк Уебър се възползва максимално от добрата стратегия и взе трето място. Себастиян Фетел цяло състезание бе задържан зад Фелипе Маса и накрая завърши 4-ти.
Представянето на Ферари пък бе доста спорно. Самият Фелипе Маса демонстрира много добра скорост и почти през цялото време бе на 3-то място, доста близо до лидера Бътън.
10 обиколки преди края обаче му бе съобщено, че трябва да пести гориво, за да завърши. Така той бе принуден да пусне без борба Фетел и Алонсо. Накрая той завърши 6-ти и донесе три точки на Ферари. Скудерията обаче за пореден път не успя да докара и двамата си пилоти до финала, тъй като Кими Райконен отпадна поради повреда в средата на състезанието.
На старта Рубенс Баричело потегли страхотно и от трета позиция изпревари Фетел и Бътън. Единственият пилот в челната десятка със система КЕРС - Фелипе Маса също изпревари Фетел и го прати на 4-та позиция.
Още на първия завой в средата на колоната стана масова катастрофа, при която няколко болида се разбиха и това предизвика излизане на кола за сигурност. Най-голямото име сред отпадналите бе това на Ярно Трули.
Кими Райконен пък се възползва от мелето и от 16-то място изскочи на 10-та позиция.
След подновяване на надпреварата не настъпиха размествания. Отпред двата болида на Браун ГП отвориха лека преднина пред Фелипе Маса, а Себастиян Фетел така и не можеше да изпревари бразилеца заради системата КЕРС. Зад Маса практически се образува малка колона от 4 коли, допълвана от Марк Уебър и Фернандо Алонсо. Всички те бяха между 7 и 9 секунди зад лидерите.
Нико Росберг бе седми на 20 секунди, а Кими Райконен се бореше за 9-та позиция с Ник Хайдфелд. Финландецът обаче отпадна от състезанието в 18-та обиколка заради механичен проблем.
Пръв от лидерите в бокса влезе Дженсън Бътън в 18-та обиколка, а тур по-късно влезе и Баричело. След още една обиколка едновременно влязоха борещите се за трета позиция Маса и Фетел. Механиците им обаче работиха еднакво бързо и нямаше разместване.
В резултат на спиранията, разликата между Баричело и Бътън бе нарастнала до 6 секунди, а между англичанина и преследвачите - само на 4 секунди.
От бокса на Браун съобщиха по радиото на Баричело, че Бътън е преминал на различна стратегия - по всяка вероятност с едно спиране по-малко и съответно повече гориво. Това обясняваше защо той имаше малко по-бавна скорост спрямо съотборника си, но Маса и Фетел бяха със същата скорост и стратегия като него.
Отпред очевидно лекият Баричело зареди една след друга най-бързи обиколки и натрупа аванс от 14 секунди пред Бътън. Той пък продължаваше да поддържа разлика от 3 секунди пред третия Маса.
Само 12 обиколки след първото си спиране в бокса Баричело влезе за втори път. При връщането си на пистата той бе 4-ти, на 8 секунди зад Бътън.
В същата обиколка Ник Хайдфелд и Люис Хамилтън влязоха за първи път в бокса и благодарение на тази стратегия успяха да се намесят в борбата за точките.
Преднината на Бътън пред Маса и Фетел се движеше между 4 и 5 секунди. Оказа се обаче, че британецът е заредил повече гориво от съперниците си и те влязоха преди него, 23 обиколки преди края на състезанието.
Това естествено бе последното им влизане и съответно те трябваше да сложат втория вариант на гумите - с по-твърдите смеси. Тяхното представяне бе видимо по-лошо от по-меките и така Маса и Фетел губеха по 2 секунди спрямо Баричело, който щеше да направи доста повече обиколки с по-меките гуми.
Интересна ситуация се получи след излизането от бокса на Фернандо Алонсо, който се върна на пистата точно пред Люис Хамилтън и двамата влязоха много агресивно в първия завой и дори се докоснаха. Хамилтън се поднесе съвсем леко, но без да излиза от пистата.
18 обиколки преди края и Бътън сложи неудобните твърди гуми, след което се върна на пистата на 15 секунди зад Баричело. Така бразилецът трябваше да натрупа само още няколко секунди аванс, за да може да си гарантира първото място и след своето последно спиране.
Оказа се обаче, че той няма обиколки в аванс пред Бътън и влезе само 2 обиколки по-късно. Те се оказаха недостатъчни и той се върна на 7 секунди зад Бътън, но пред Маса и Фетел.
Голямата изненада обаче се оказа Марк Уебър, който макар и да бе само с две спирания в бокса, те бяха максимално изтеглени назад и съответно направи доста повече обиколки с по-удобните меки гуми. Така австралиецът успя да изпревари Маса и Фетел и да се добере до третото място.
До края на състезанието най-интересната борба за позиция бе тази между Маса и Фетел за 4-то място. От екипа на Ферари съобщиха на бразилеца, че горивото му е по-малко от необходимото, за да стигне спокойно до финала и затова трябва да го пести. Това го поставяше в неудобна ситуация, тъй като трябваше да взима максимума от болида в борбата си с Фетел.
4 обиколки преди края от радиото казаха на Маса да се откаже и да пусне Фетел, като му съобщиха, че отзад Алонсо е на 16 секунди. Бразилецът веднага изпълни препоръката и намали темпото си с цели 4 секунди.
Отпред Марк Уебър бе застигнал Баричело, но без сериозно да го притеснява за второто място.
Обиколка преди края Маса видя в огледалата си Фернандо Алонсо, който бе само на няколко секунди. Когато бе застигнат, оставаше повече от половината обиколка и пилотът на Рено подмина Маса почти като спрял.
До края пилотът на Ферари все пак избягна пълния провал, като успя да завърши на 6-то място, само на 2 секунди пред Хайдфелд. И наистина - оказа се че нещата са били на косъм, тъй като горивото не му стигна дори да се прибере в бокса.
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Бътън | Браун ГП | 1.37:19.202 |
2 | Баричело | Браун ГП | + 13.056 |
3 | Уебър | Ред Бул | + 13.924 |
4 | Фетел | Ред Бул | + 18.941 |
5 | Алонсо | Рено | + 43.166 |
6 | Маса | Ферари | + 50.827 |
7 | Хайдфелд | БМВ | + 52.312 |
8 | Росберг | Уилямс | + 1:05.211 |
9 | Хамилтън | Макларън | + 1 об. |
10 | Глок | Тойота | + 1 об. |
11 | Кубица | БМВ | + 1 об. |
12 | Пикет | Рено | + 1 об. |
13 | Накажима | Уилямс | + 1 об. |
14 | Фисикела | Форс Индия | + 1 об. |
Най-бърза обиколка: Баричело 1:22.762 | |||
Райконен | Ферари | 18 об. | |
Ковалайнен | Макларън | 8 об. | |
Трули | Тойота | 1 об. | |
Буеми | Торо Росо | 1 об. | |
Бурде | Торо Росо | 1 об. | |
Сутил | Форс Индия | 1 об. | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Бътън | 41 | |
2 | Баричело | 27 | |
3 | Фетел | 23 | |
4 | Уебър | 15.5 | |
5 | Трули | 14.5 | |
6 | Глок | 12 | |
7 | Alonso | 9 | |
8 | Хамилтън | 9 | |
9 | Хайдфелд | 6 | |
10 | Росберг | 4.5 | |
11 | Ковалайнен | 4 | |
12 | Маса | 3 | |
13 | Буеми | 3 | |
14 | Райконен | 3 | |
15 | Бурде | 1 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Браун ГП | 68 | |
2 | Ред Бул | 38.5 | |
3 | Тойота | 26.5 | |
4 | Макларън | 13 | |
5 | Рено | 9 | |
6 | БМВ | 6 | |
7 | Ферари | 6 | |
8 | Уилямс | 4.5 |
|
9 | Торо Росо | 4 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар