Лидерът в класирането във Формула 1 Дженсън Бътън показа недвусмислено, че отборът му Браун ГП все още притежава най-бързият болид на сухо и спечели чудесна победа в Гран При на Бахрейн.
Под проливния дъжд в предишното състезание в Малайзия, Бътън не бе никаква конкуренция на пилотите на Ред Бул. Мнозина побързаха да заявят, че това е края на доминацията на Браун, но се оказа, че са направили грешно сметките си.
Днес Бътън се възползва перфектно от добрата си стратегия и се пребори с тръгналите от първа позиция пилоти на Тойота.
Победителят от Малайзия Себастиян Фетел обаче също недвусмислено показа, че силата му не е само в дъжда. Младият пилот на Ред Бул последователно изпревари Люис Хамилтън и Ярно Трули, завършвайки на второ място. Тръгналият от първа позиция Трули завърши трети.
Възраждането на Макларън Мерцедес бе затвърдено от 4-то място на Люис Хамилтън. През голяма част от състезанието световния шампион бе в пряка битка с лидерите и определено демонстрира добра форма.
Ферари пък най-сетне се отпуши и записа първи точки през този сезон. Донесе ги Кими Райконен с 6-то си място, но скоростта на финландеца не бе впечатляваща. Фелипе Маса пък завърши едва 14-ти, заради непредвидено спиране в бокса в самото начало на надпреварата.
Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо прибра една точка, финиширайки на 8-мо място.
На старта Люис Хамилтън се възползва максимално от своята система КЕРС и изпревари не само Дженсън Бътън, но и Себастиян Фетел. Бътън обаче показа, че все още колата му е една от най-бързите в завоите и изпревари обратно световния шампион няколко завоя по-късно. Кими Райконен също стартира отлично и от 10-та позиция стигна до 6-то място.
В последствие обаче Рубенс Баричело го изпревари.
Заради леки сблъсъци в средата на колоната няколко пилоти трябваше да влязат в бокса за смяна на предни крила. Сред тях бяха Роберт Кубица с БМВ и Фелипе Маса. По този начин състезанието за тях до голяма степен приключи, тъй като точно тези два пилота бяха с много гориво и разчитаха на по-късни спирания в бокса.
Двете тойоти, които бяха най-леките болиди на пистата, очаквано дръпнаха напред. Дженсън Бътън обаче следваше скоростта им и поддържаше разлика до 5 секунди.
Люис Хамилтън изостана на около 15 секунди и образува групичка от три болида, преследван от Себастиян Фетел и Рубенс Баричело.
В началото на 12 обиколка първи в бокса влезе Тимо Глок и се върна на пистата чак на 9-та позиция зад Нико Росберг. В следващата обиколка влезе и Ярно Трули, но той се върна на значително по-добрата 6-та позиция пред Фернандо Алонсо. Испанецът обаче успя да изпревари доста по-тежкия Трули.
Отпред новият лидер Дженсън Бътън натрупа достатъчно преднина и след своето спиране в бокса в 15-та обиколка, се върна на пистата на трето място, практически изпреварвайки Трули. Хамилтън влезе в бокса в същата обиколка, а Фернандо Алонсо една по-късно. Хамилтън се върна на пистата на 6-то място, само на 25 секунди зад лидера, но Алонсо бе чак 10-ти на 45 секунди.
Себастиян Фетел влезе в бокса след още няколко обиколки и успя да мине пред Люис Хамилтън. Авансът на Трули пък бе стопен и младият пилот на Ред Бул се залепи зад италианеца.
Последен от лидерите в бокса влезе Кими Райконен, но добрата стратегия не бе достатъчна и той се върна на 8-ма позиция.
Така след първите спирания на всички пилоти водач бе Бътън пред Трули, Фетел, Хамилтън, Баричело, Глок, Райконен и Алонсо.
Вторият Трули очевидно не можеше да следва скоростта на лидера Бътън и заформи прочутото "влакче на Трули", задържайки зад себе си Фетел, Хамилтън и Баричело. Бразилецът обаче бе с много агресивна стратегия и първи направи второто си спиране в бокса още в 27-та обиколка и така се свлече до 8-мо място зад Алонсо.
Отзад сериозна борба се водеше и за 5-то място. Тимо Глок едва удържаше Кими Райконен, а отзад и Алонсо бе близо. Глок влезе в бокса и отвори пистата пред Райконен. Пилотът на Тойота обаче вече бе използвал по-лошите среднотвърди гуми и му предстоеше финален спринт с по-добре представящите се супер-меки гуми. Същата стратегия имаше и Ярно Трули, което му даваше добри шансове за второто място.
20 обиколки преди края в бокса влязаха едновременно Бътън, Трули, Хамилтън и Алонсо. Също както и при първите спирания, Фетел влезе в бокса три обиколки след съперниците си. Това му позволи да се завърне на пистата пред Трули, но с по-лошите средно-твърди гуми.
Кими Райконен влезе в бокса 13 обиколки преди края и въпреки, че му трябваше съвсем малко гориво, механиците го забавиха цели 9 секунди. Поради тази причина финландецът се върна на пистата точно зад Тимо Глок. Благодарение на системата си КЕРС обаче Кими изпревари пилота на Тойота, взимайки 6-та позиция.
След последното спиране на Рубенс Баричело, който единствен от лидерите беше със стратегия с 3 влизания в бокса, бразилецът се върна на пистата точно пред Райконен и Глок.
До края на състезанието изглежда, че никой не искаше да рискува и нито Ярно Трули опита да изпревари Фетел, нито Тимо Глок направи атака на Райконен.
Напиши коментар
Под проливния дъжд в предишното състезание в Малайзия, Бътън не бе никаква конкуренция на пилотите на Ред Бул. Мнозина побързаха да заявят, че това е края на доминацията на Браун, но се оказа, че са направили грешно сметките си.
Днес Бътън се възползва перфектно от добрата си стратегия и се пребори с тръгналите от първа позиция пилоти на Тойота.
Победителят от Малайзия Себастиян Фетел обаче също недвусмислено показа, че силата му не е само в дъжда. Младият пилот на Ред Бул последователно изпревари Люис Хамилтън и Ярно Трули, завършвайки на второ място. Тръгналият от първа позиция Трули завърши трети.
Възраждането на Макларън Мерцедес бе затвърдено от 4-то място на Люис Хамилтън. През голяма част от състезанието световния шампион бе в пряка битка с лидерите и определено демонстрира добра форма.
Ферари пък най-сетне се отпуши и записа първи точки през този сезон. Донесе ги Кими Райконен с 6-то си място, но скоростта на финландеца не бе впечатляваща. Фелипе Маса пък завърши едва 14-ти, заради непредвидено спиране в бокса в самото начало на надпреварата.
Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо прибра една точка, финиширайки на 8-мо място.
На старта Люис Хамилтън се възползва максимално от своята система КЕРС и изпревари не само Дженсън Бътън, но и Себастиян Фетел. Бътън обаче показа, че все още колата му е една от най-бързите в завоите и изпревари обратно световния шампион няколко завоя по-късно. Кими Райконен също стартира отлично и от 10-та позиция стигна до 6-то място.
В последствие обаче Рубенс Баричело го изпревари.
Заради леки сблъсъци в средата на колоната няколко пилоти трябваше да влязат в бокса за смяна на предни крила. Сред тях бяха Роберт Кубица с БМВ и Фелипе Маса. По този начин състезанието за тях до голяма степен приключи, тъй като точно тези два пилота бяха с много гориво и разчитаха на по-късни спирания в бокса.
Двете тойоти, които бяха най-леките болиди на пистата, очаквано дръпнаха напред. Дженсън Бътън обаче следваше скоростта им и поддържаше разлика до 5 секунди.
Люис Хамилтън изостана на около 15 секунди и образува групичка от три болида, преследван от Себастиян Фетел и Рубенс Баричело.
В началото на 12 обиколка първи в бокса влезе Тимо Глок и се върна на пистата чак на 9-та позиция зад Нико Росберг. В следващата обиколка влезе и Ярно Трули, но той се върна на значително по-добрата 6-та позиция пред Фернандо Алонсо. Испанецът обаче успя да изпревари доста по-тежкия Трули.
Отпред новият лидер Дженсън Бътън натрупа достатъчно преднина и след своето спиране в бокса в 15-та обиколка, се върна на пистата на трето място, практически изпреварвайки Трули. Хамилтън влезе в бокса в същата обиколка, а Фернандо Алонсо една по-късно. Хамилтън се върна на пистата на 6-то място, само на 25 секунди зад лидера, но Алонсо бе чак 10-ти на 45 секунди.
Себастиян Фетел влезе в бокса след още няколко обиколки и успя да мине пред Люис Хамилтън. Авансът на Трули пък бе стопен и младият пилот на Ред Бул се залепи зад италианеца.
Последен от лидерите в бокса влезе Кими Райконен, но добрата стратегия не бе достатъчна и той се върна на 8-ма позиция.
Така след първите спирания на всички пилоти водач бе Бътън пред Трули, Фетел, Хамилтън, Баричело, Глок, Райконен и Алонсо.
Вторият Трули очевидно не можеше да следва скоростта на лидера Бътън и заформи прочутото "влакче на Трули", задържайки зад себе си Фетел, Хамилтън и Баричело. Бразилецът обаче бе с много агресивна стратегия и първи направи второто си спиране в бокса още в 27-та обиколка и така се свлече до 8-мо място зад Алонсо.
Отзад сериозна борба се водеше и за 5-то място. Тимо Глок едва удържаше Кими Райконен, а отзад и Алонсо бе близо. Глок влезе в бокса и отвори пистата пред Райконен. Пилотът на Тойота обаче вече бе използвал по-лошите среднотвърди гуми и му предстоеше финален спринт с по-добре представящите се супер-меки гуми. Същата стратегия имаше и Ярно Трули, което му даваше добри шансове за второто място.
20 обиколки преди края в бокса влязаха едновременно Бътън, Трули, Хамилтън и Алонсо. Също както и при първите спирания, Фетел влезе в бокса три обиколки след съперниците си. Това му позволи да се завърне на пистата пред Трули, но с по-лошите средно-твърди гуми.
Кими Райконен влезе в бокса 13 обиколки преди края и въпреки, че му трябваше съвсем малко гориво, механиците го забавиха цели 9 секунди. Поради тази причина финландецът се върна на пистата точно зад Тимо Глок. Благодарение на системата си КЕРС обаче Кими изпревари пилота на Тойота, взимайки 6-та позиция.
След последното спиране на Рубенс Баричело, който единствен от лидерите беше със стратегия с 3 влизания в бокса, бразилецът се върна на пистата точно пред Райконен и Глок.
До края на състезанието изглежда, че никой не искаше да рискува и нито Ярно Трули опита да изпревари Фетел, нито Тимо Глок направи атака на Райконен.
Гран При на Бахрейн 2009: | |||
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Бътън | Браун ГП | 1ч31:48.182 |
2 | Фетел | Ред Бул | + 7.187 |
3 | Ярно Трули | Тойота | + 9.170 |
4 | Хамилтън | Макларън | + 22.096 |
5 | Баричело | Браун ГП | + 37.779 |
6 | Райконен | Ферари | + 42.057 |
7 | Глок | Тойота | + 42.880 |
8 | Алонсо | Рено | + 52.775 |
9 | Росберг | Уилямс | + 58.198 |
10 | Пикет | Рено | + 1:05.149 |
11 | Уебър | Ред Бул | + 1:07.641 |
12 | Ковалайнен | Макларън | + 1:17.824 |
13 | Бурде | Торо Росо | + 1:18.805 |
14 | Маса | Ферари | + 1 об |
15 | Фисикела | Форс Индия | + 1 об |
16 | Сутил | Форс Индия | + 1 об |
17 | Буеми | Торо Росо | + 1 об |
18 | Кубица | БМВ | + 1 об |
19 | Хайдфелд | БМВ | + 1 об |
Най-бърза обиколка: Трули 1:34.556 | |||
Отпаднали: | |||
Накажима | Уилямс | 49 об | |
Класиране Пилоти: | |||
1 | Бътън | 31 | |
2 | Баричело | 19 | |
3 | Фетел | 18 | |
4 | Трули | 14.5 | |
5 | Глок | 12 | |
6 | Уебър | 9.5 | |
7 | Хамилтън | 9 | |
8 | Алонсо | 5 | |
9 | Хайдфелд | 4 | |
10 | Ковалайнен | 4 | |
11 | Росберг | 3.5 | |
12 | Буеми | 3 | |
13 | Райконен | 3 | |
14 | Бурде | 1 | |
Класиране Отбори: | |||
1 | Браун ГП | 50 | |
2 | Ред Бул | 27.5 | |
3 | Тойота | 26.5 | |
4 | Макларън | 13 | |
5 | Рено | 5 | |
6 | Торо Росо | 4 | |
7 | БМВ | 4 | |
8 | Уилямс | 3.5 | |
9 | Ферари | 3 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар