Лидерът в класирането във Формула 1 Дженсън Бътън показа недвусмислено, че отборът му Браун ГП все още притежава най-бързият болид на сухо и спечели чудесна победа в Гран При на Бахрейн.

Под проливния дъжд в предишното състезание в Малайзия, Бътън не бе никаква конкуренция на пилотите на Ред Бул. Мнозина побързаха да заявят, че това е края на доминацията на Браун, но се оказа, че са направили грешно сметките си.

Днес Бътън се възползва перфектно от добрата си стратегия и се пребори с тръгналите от първа позиция пилоти на Тойота.

Победителят от Малайзия Себастиян Фетел обаче също недвусмислено показа, че силата му не е само в дъжда. Младият пилот на Ред Бул последователно изпревари Люис Хамилтън и Ярно Трули, завършвайки на второ място. Тръгналият от първа позиция Трули завърши трети.

Възраждането на Макларън Мерцедес бе затвърдено от 4-то място на Люис Хамилтън. През голяма част от състезанието световния шампион бе в пряка битка с лидерите и определено демонстрира добра форма.

Ферари пък най-сетне се отпуши и записа първи точки през този сезон. Донесе ги Кими Райконен с 6-то си място, но скоростта на финландеца не бе впечатляваща. Фелипе Маса пък завърши едва 14-ти, заради непредвидено спиране в бокса в самото начало на надпреварата.

Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо прибра една точка, финиширайки на 8-мо място.





На старта Люис Хамилтън се възползва максимално от своята система КЕРС и изпревари не само Дженсън Бътън, но и Себастиян Фетел. Бътън обаче показа, че все още колата му е една от най-бързите в завоите и изпревари обратно световния шампион няколко завоя по-късно. Кими Райконен също стартира отлично и от 10-та позиция стигна до 6-то място.

В последствие обаче Рубенс Баричело го изпревари.

Заради леки сблъсъци в средата на колоната няколко пилоти трябваше да влязат в бокса за смяна на предни крила. Сред тях бяха Роберт Кубица с БМВ и Фелипе Маса. По този начин състезанието за тях до голяма степен приключи, тъй като точно тези два пилота бяха с много гориво и разчитаха на по-късни спирания в бокса.

Двете тойоти, които бяха най-леките болиди на пистата, очаквано дръпнаха напред. Дженсън Бътън обаче следваше скоростта им и поддържаше разлика до 5 секунди.

Люис Хамилтън изостана на около 15 секунди и образува групичка от три болида, преследван от Себастиян Фетел и Рубенс Баричело.

В началото на 12 обиколка първи в бокса влезе Тимо Глок и се върна на пистата чак на 9-та позиция зад Нико Росберг. В следващата обиколка влезе и Ярно Трули, но той се върна на значително по-добрата 6-та позиция пред Фернандо Алонсо. Испанецът обаче успя да изпревари доста по-тежкия Трули.

Отпред новият лидер Дженсън Бътън натрупа достатъчно преднина и след своето спиране в бокса в 15-та обиколка, се върна на пистата на трето място, практически изпреварвайки Трули. Хамилтън влезе в бокса в същата обиколка, а Фернандо Алонсо една по-късно. Хамилтън се върна на пистата на 6-то място, само на 25 секунди зад лидера, но Алонсо бе чак 10-ти на 45 секунди.

Себастиян Фетел влезе в бокса след още няколко обиколки и успя да мине пред Люис Хамилтън. Авансът на Трули пък бе стопен и младият пилот на Ред Бул се залепи зад италианеца.

Последен от лидерите в бокса влезе Кими Райконен, но добрата стратегия не бе достатъчна и той се върна на 8-ма позиция.

Така след първите спирания на всички пилоти водач бе Бътън пред Трули, Фетел, Хамилтън, Баричело, Глок, Райконен и Алонсо.

Вторият Трули очевидно не можеше да следва скоростта на лидера Бътън и заформи прочутото "влакче на Трули", задържайки зад себе си Фетел, Хамилтън и Баричело. Бразилецът обаче бе с много агресивна стратегия и първи направи второто си спиране в бокса още в 27-та обиколка и така се свлече до 8-мо място зад Алонсо.

Отзад сериозна борба се водеше и за 5-то място. Тимо Глок едва удържаше Кими Райконен, а отзад и Алонсо бе близо. Глок влезе в бокса и отвори пистата пред Райконен. Пилотът на Тойота обаче вече бе използвал по-лошите среднотвърди гуми и му предстоеше финален спринт с по-добре представящите се супер-меки гуми. Същата стратегия имаше и Ярно Трули, което му даваше добри шансове за второто място.

20 обиколки преди края в бокса влязаха едновременно Бътън, Трули, Хамилтън и Алонсо. Също както и при първите спирания, Фетел влезе в бокса три обиколки след съперниците си. Това му позволи да се завърне на пистата пред Трули, но с по-лошите средно-твърди гуми.

Кими Райконен влезе в бокса 13 обиколки преди края и въпреки, че му трябваше съвсем малко гориво, механиците го забавиха цели 9 секунди. Поради тази причина финландецът се върна на пистата точно зад Тимо Глок. Благодарение на системата си КЕРС обаче Кими изпревари пилота на Тойота, взимайки 6-та позиция.

След последното спиране на Рубенс Баричело, който единствен от лидерите беше със стратегия с 3 влизания в бокса, бразилецът се върна на пистата точно пред Райконен и Глок.

До края на състезанието изглежда, че никой не искаше да рискува и нито Ярно Трули опита да изпревари Фетел, нито Тимо Глок направи атака на Райконен.

Гран При на Бахрейн 2009:





Пилот Отбор Време
1 Бътън Браун ГП 1ч31:48.182
2 Фетел Ред Бул + 7.187
3 Ярно Трули Тойота + 9.170
4 Хамилтън Макларън + 22.096
5 Баричело Браун ГП + 37.779
6 Райконен Ферари + 42.057
7 Глок Тойота + 42.880
8 Алонсо Рено + 52.775
9 Росберг Уилямс + 58.198
10 Пикет Рено + 1:05.149
11 Уебър Ред Бул + 1:07.641
12 Ковалайнен Макларън + 1:17.824
13 Бурде Торо Росо + 1:18.805
14 Маса Ферари + 1 об
15 Фисикела Форс Индия + 1 об
16 Сутил Форс Индия + 1 об
17 Буеми Торо Росо + 1 об
18 Кубица БМВ + 1 об
19 Хайдфелд БМВ + 1 об




Най-бърза обиколка: Трули 1:34.556





Отпаднали:


Накажима Уилямс 49 об




Класиране Пилоти:
1 Бътън 31
2 Баричело 19
3 Фетел 18
4 Трули 14.5
5 Глок 12
6 Уебър 9.5
7 Хамилтън 9
8 Алонсо 5
9 Хайдфелд 4
10 Ковалайнен 4
11 Росберг 3.5
12 Буеми 3
13 Райконен 3
14 Бурде 1




Класиране Отбори:
1 Браун ГП 50
2 Ред Бул 27.5
3 Тойота 26.5
4 Макларън 13
5 Рено 5
6 Торо Росо 4
7 БМВ 4
8 Уилямс 3.5
9 Ферари 3