Отборът на Браун ГП направи сензационен дебют, като спечели двойна победа в първото състезание от сезона във Формула 1 за Гран При на Австралия.
Наследникът на Хонда бе на прага на фалит след оттеглянето на японският производител и пропусна по-голямата част от предсезонните тестове.
Днес обаче Дженсън Бътън води колоната от началото до края и заслужено спечели втората победа в кариерата си. Зад него, с известна доза шанс, финишира Рубенс Баричело.
Бразилецът бе 4-ти, но борещите се за второ място Себастиян Фетел и Роберт Кубица се блъснаха 3 обиколки преди края и отпаднаха. Трети завърши Ярно Трули с Тойота.
Мрачното настроение на Фетел и Кубица със сигурност се споделя и от целия отбор на Ферари, тъй като и двамата пилоти на Скудерията отпаднаха. Кими Райконен се блъсна в оградите, а Фелипе Маса получи механична повреда.
В рязък констраст бе представянето на Люис Хамилтън. Англичанинът, който стартира последен и бе пълен аутсайдер заради слабата форма на Макларън, се добра до страхотното 4-то място.
На старта Бътън се изстреля от първа позиция, но Рубенс Баричело се забави много и бе изпреварен от доста коли. Така на първия завой той влезе в меле, при което се докосна с болида на Марк Уебър и двамата счупиха спойлерите си. Повредата на бразилеца бе лека и той можеше да продължи без влизане в бокса, но Марк Уебър отиде да смени изцяло предния си нос.
Ферари от своя страна се възползва от системите си КЕРС и Маса изскочи до 3-та позиция, а Райконен бе 5-ти. Между тях бе Роберт Кубица, а зад финландеца бяха Нико Росберг и Баричело.
Отпред Дженсън Бътън наложи най-високо темпо и единствено Себастиян Фетел поддържаше същата скорост. Ферари пък бе в тежка битка срещу очевидно по-бързите Кубица, Росберг и Баричело.
Влошаването на гумите на двете ферарита бе сериозно и въпреки, че те бяха с по-малко гориво от съперниците, скоростта им сериозно се влоши. Така Кими Райконен бе изпреварен от преследващите го Нико Росберг и дори Баричело със счупения преден спойлер.
Малко след това Райконене влезе в бокса и сложи твърди гуми.
Постепенно и останалите пилоти почнаха да влизат за своите спирания, като нямаше нито едно разместване. Единственият потърпевш бе доста бързият Нико Росберг, чийто механици се забавиха със сменята на предна лява гума и той остана цели 21 секунди в бокса. Така на излизане той бе изпреварен обратно от Кими Райконен.
В 20-та обиколка обаче състезанието практически започна отново, тъй като на пистата излезе кола за сигурност заради сблъсъка на Накаджима с оградата.
След подновяването на надпреварата нямаше размествания и този път тимовете с КЕРС не успяха да спечелят позиции. Интересно бе обаче това, че Фернандо Алонсо успяваше да удържи позицията си от видимо по-бързия Тимо Глок именно заради използването на КЕРС, с който парираше опитите на пилота на Тойота.
Най-лоша стратегия от лидерите се оказа, че има Фелипе Маса, който направи второто си спиране в бокса много по-рано от всички останали и така загуби шансове в борбата за 3-то място. Люис Хамилтън пък бе с доста по-добра стратегия и след своето спиране излезе точно пред Маса.
Мизерията за Ферари стана пълна, тъй като малко след връщането си на пистата Райконен поднесе и удари болида в оградите, като все пак продължи на предпоследно място. Фелипе Маса пък в същата обиколка намали рязко темпото си и се прибра в бокса, очевидно получил някакъв проблем.
Отпред пък разликата между лидерите бе минимална и Бътън, Фетел, Баричело и Кубица бяха в рамките само на 4 секунди. Бразилският пилот на Браун обаче трябваше да влиза в бокса и освободи мястото си на Кубица.
Фернандо Алонсо, който се бе добрал то 5-то място, също спря доста късно - само 7 обиколки преди края и се върна на 9-то място, точно зад Тимо Глок, с който се бе борил по средата на състезанието.
Нико Росберг с Уилямс, който се бе представил чудесно и се намираше на 4-та позиция, загуби сериозно скорост към края и постепенно бе изпреварен от почти всички.
Финалът на това страхотно състезание обаче бе помрачен от катастрофа между двама от най-добре представящите се пилоти днес.
В последните 4 обиколки Роберт Кубица вдигна рязко оборотите и притисна Фетел. Три обиколки преди края полякът опита изпреварване,пилотът на Ред Бул бе от вътрешната страна и се опита да се възползва от позицията си. Двамата обаче се блъснаха и счупиха непоправимо колите си.
Отпадането на двамата означаваше, че Баричело се изкачва до 2-то място и оформя двойната победа на Браун ГП в дебютното състезание на отбора.
Същевременно това позволи на Хамилтън да се изкачи с още една позиция до невероятното 4-то място. Фернандо Алонсо също намаза и прибра 3 точки с 6-то си място.
Напиши коментар
Наследникът на Хонда бе на прага на фалит след оттеглянето на японският производител и пропусна по-голямата част от предсезонните тестове.
Днес обаче Дженсън Бътън води колоната от началото до края и заслужено спечели втората победа в кариерата си. Зад него, с известна доза шанс, финишира Рубенс Баричело.
Бразилецът бе 4-ти, но борещите се за второ място Себастиян Фетел и Роберт Кубица се блъснаха 3 обиколки преди края и отпаднаха. Трети завърши Ярно Трули с Тойота.
Мрачното настроение на Фетел и Кубица със сигурност се споделя и от целия отбор на Ферари, тъй като и двамата пилоти на Скудерията отпаднаха. Кими Райконен се блъсна в оградите, а Фелипе Маса получи механична повреда.
В рязък констраст бе представянето на Люис Хамилтън. Англичанинът, който стартира последен и бе пълен аутсайдер заради слабата форма на Макларън, се добра до страхотното 4-то място.
На старта Бътън се изстреля от първа позиция, но Рубенс Баричело се забави много и бе изпреварен от доста коли. Така на първия завой той влезе в меле, при което се докосна с болида на Марк Уебър и двамата счупиха спойлерите си. Повредата на бразилеца бе лека и той можеше да продължи без влизане в бокса, но Марк Уебър отиде да смени изцяло предния си нос.
Ферари от своя страна се възползва от системите си КЕРС и Маса изскочи до 3-та позиция, а Райконен бе 5-ти. Между тях бе Роберт Кубица, а зад финландеца бяха Нико Росберг и Баричело.
Отпред Дженсън Бътън наложи най-високо темпо и единствено Себастиян Фетел поддържаше същата скорост. Ферари пък бе в тежка битка срещу очевидно по-бързите Кубица, Росберг и Баричело.
Влошаването на гумите на двете ферарита бе сериозно и въпреки, че те бяха с по-малко гориво от съперниците, скоростта им сериозно се влоши. Така Кими Райконен бе изпреварен от преследващите го Нико Росберг и дори Баричело със счупения преден спойлер.
Малко след това Райконене влезе в бокса и сложи твърди гуми.
Постепенно и останалите пилоти почнаха да влизат за своите спирания, като нямаше нито едно разместване. Единственият потърпевш бе доста бързият Нико Росберг, чийто механици се забавиха със сменята на предна лява гума и той остана цели 21 секунди в бокса. Така на излизане той бе изпреварен обратно от Кими Райконен.
В 20-та обиколка обаче състезанието практически започна отново, тъй като на пистата излезе кола за сигурност заради сблъсъка на Накаджима с оградата.
След подновяването на надпреварата нямаше размествания и този път тимовете с КЕРС не успяха да спечелят позиции. Интересно бе обаче това, че Фернандо Алонсо успяваше да удържи позицията си от видимо по-бързия Тимо Глок именно заради използването на КЕРС, с който парираше опитите на пилота на Тойота.
Най-лоша стратегия от лидерите се оказа, че има Фелипе Маса, който направи второто си спиране в бокса много по-рано от всички останали и така загуби шансове в борбата за 3-то място. Люис Хамилтън пък бе с доста по-добра стратегия и след своето спиране излезе точно пред Маса.
Мизерията за Ферари стана пълна, тъй като малко след връщането си на пистата Райконен поднесе и удари болида в оградите, като все пак продължи на предпоследно място. Фелипе Маса пък в същата обиколка намали рязко темпото си и се прибра в бокса, очевидно получил някакъв проблем.
Отпред пък разликата между лидерите бе минимална и Бътън, Фетел, Баричело и Кубица бяха в рамките само на 4 секунди. Бразилският пилот на Браун обаче трябваше да влиза в бокса и освободи мястото си на Кубица.
Фернандо Алонсо, който се бе добрал то 5-то място, също спря доста късно - само 7 обиколки преди края и се върна на 9-то място, точно зад Тимо Глок, с който се бе борил по средата на състезанието.
Нико Росберг с Уилямс, който се бе представил чудесно и се намираше на 4-та позиция, загуби сериозно скорост към края и постепенно бе изпреварен от почти всички.
Финалът на това страхотно състезание обаче бе помрачен от катастрофа между двама от най-добре представящите се пилоти днес.
В последните 4 обиколки Роберт Кубица вдигна рязко оборотите и притисна Фетел. Три обиколки преди края полякът опита изпреварване,пилотът на Ред Бул бе от вътрешната страна и се опита да се възползва от позицията си. Двамата обаче се блъснаха и счупиха непоправимо колите си.
Отпадането на двамата означаваше, че Баричело се изкачва до 2-то място и оформя двойната победа на Браун ГП в дебютното състезание на отбора.
Същевременно това позволи на Хамилтън да се изкачи с още една позиция до невероятното 4-то място. Фернандо Алонсо също намаза и прибра 3 точки с 6-то си място.
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Бътън | Браун | 1ч34:15.784 |
2 | Баричело | Браун | + 0.807 |
3 | Трули | Тойота | + 1.604 |
4 | Хамилтън | Макларън | + 2.914 |
5 | Глок | Тойота | + 4.435 |
6 | Алонсо | Рено | + 4.879 |
7 | Росберг | Уилямс | + 5.722 |
8 | Буеми | Торо Росо | + 6.004 |
9 | Бурде | Торо Росо | + 6.298 |
10 | Сутил | Форс Индия | + 6.335 |
11 | Хайдфелд | БМВ | + 7.085 |
12 | Фисикела | Форс Индия | + 7.374 |
13 | Уебър | Ред Бул | + 1 об |
14 | Фетел | Ред Бул | + 2 об |
15 | Кубица | БМВ | + 3 об |
16 | Райконен | Ферари | + 3 об |
Най-бърза обиколка: Нико Росберг 1:27.706 | |||
Отпаднали: | |||
Маса | Ферари | 46 об | |
Пикет | Рено | 25 об | |
Накажима | Уилямс | 18 об | |
Ковалайнен | Макларън | 1 об |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар