Люис Хамилтън спечели световната титла във Формула 1 в сърцераздирателно драматично състезание за Гран При на Бразилия, което ще се помни години.

По драматизъм надпреварата многократно изпревари дори и сензационния начин, по който Райконен спечели миналата година точно тук.

Дъжд в последните обиколки разбърка тотално картите и за момент изхвърли Хамилтън на губещото 6-то място.

В това време Маса пресичаше финала печелейки по безапелационен начин.

Само два завоя преди финала обаче Хамилтън успя да изпревари рискувалия със сухи гуми Тимо Глок и да спечели безценното 5-то място.

Хаосът и объркването бяха толкова големи, че във бокса на Ферари започнаха да ликуват без да знаят какво се случва.

Секунди по-късно обаче те осъзнаха жестоката истина и посърнаха.

Преди да завали епичният за историята на Формула 1 дъжд, Маса уверено се насочваше към безапелационна победа.

След него бяха Алонсо и Райконен, а Хамилтън едва уддържаше атаките на Себастиян Фетел.

При рулетката на дъжда двамата пилоти на Тойота решиха да рискуват като останат със сухи гуми и изглеждаше, че това е печеливш избор, тъй като Тимо Глок излезе на десетина секунди пред Хамилтън.

Постепенно обаче той бе застигнат и изпреварен само два завоя преди края. Така със спечелените 4 точки англичанинът събра недостижимите 98 и триумфира точно с една точка преди Маса.



Интригата бе засилена до краен предел още преди да е почнало самото състезание, тъй като точно преди пилотите да започнат формиращата обиколка над пистата Интерлагос се изсипа пороен дъжд.

Той обаче трая буквално само няколко минути и след кратко забавяне стартът бе даден на почти слънчево време. Пистата обаче бе останала мокра.

При старта първите четирима пилоти задържаха позициите си, докато Фетел се изстреля от 7-мо до 5-то място.

Още на първия завой обаче в дъното на колоната се сблъскаха Дейвид Култард и Казуки Накажима. По този начин след 15 години и 247 състезания кариерата на шотландеца  приключи по не особено приятен начин.

Катастрофата наложи излизането на кола за сигурност. Това бе добра новина за Хамилтън, който бе със стратегия с повече гориво.

След 4 обиколки надпреварата бе подновена и Ковалайнен изпревари за кратко Алонсо, но почти веднага испанецът си върна 6-то място.

След няколко обиколки пистата започна да изсъхва и пилотите постепенно започнаха да влизат в бокса за да сложат сухи гуми. Аутсайдерите започнаха да влизат първи, Фетел и Алонсо влязаха в бокса в 10-та обиколка.

Фелипе Маса влезе в 11-та обиколка, докато Люис Хамилтън очаквано предприе консервативен подход не искайки да рискува със сухи гуми на не напълно изсъхналата писта.

И тримата водещи до този момент Трули, Райконен и Хамилтън влязаха в 12 обиколка, като най-бързи бяха механиците на Ферари и това позволи на Райконен да изпревари Трули.

Точно в този момент камерите показаха Фелипе Маса,който правеше пируети по пистата, но майсторски успя да овладее колата и да продължи без да излиза от трасето.

След като всички пилоти направиха своите влизания в бокса, най-печеливши се оказаха царят на мокрите писти Себастиян Фетел и двукратният световен шампион Фернандо Алонсо, които бяха изскочили 2-ри и 3-ти.

В 13-та обиколка Хамилтън изпревари Трули, а миг по-късно италианецът се завъртя и за малко да бъде блъснат от съотборника си Тимо Глок, но като на магия нещата се разминаха без инцидент.

При това положение първи бе Маса, залепени зад него бяха Фетел и Алонсо. Райконен бе на 4-то място на 8 секунди назад, а Хамилтън губеше време зад петия Фисикела. Двамата бяха на 10 секунди зад Маса.
 
В 18-та обиколка търпението на Хамилтън се изчерпа и англичанинът изпревари Фисикела на първия завой след старт-финалната права. Въпреки това темпото му не стана много по-бързо и той дори бе застигнат от Тимо Глок с Тойота.

Невероятната скорост на Фетел, който притискаше лидера Фелипе Маса, имаше своето логично обяснение и в 28-та обиколка германецът пръв влезе за втори път в бокса. Той се върна на пистата на 6-то място на 9 секунди зад Хамилтън и Глок.

С намаляването на горивото Хамилтън закрепи скоростта си.  Тимо Глок влезе за своето второ спиране в 37-та обиколка и се върна на пистата на 14-то място зад влакчето на съотборника си Трули. Това практически ликвидира всякакви надежди за сензационно изпреварване на Хамилтън.

Фелипе Маса влезе в бокса в следващия тур и без инциденти се върна на пистата на 4-то място, на 9 секунди зад Хамилтън.

Алнсо влезе в бокса само обиколка след Маса и това не му позволи да стопи 4-те секунди преднина, които имаше бразилеца. Не само това, ами испанецът излезе и зад Себастиян Фетел.

Хамилтън влезе в същата обиколка като Алонсо и се върна на трасето на 15 секунди зад Фетел и пилота на Рено. Последен за второто си спиране влезе Кими Райконен и след кратко колебание на 3 секунди пред Хамилтън.

Двайсет обиколки преди края за своето трето спиране в бокса влезе Фетел и се върна на 3 секунди зад Хамилтън. Постепенно Фетел застигна Хамилтън, но дори и това не бе тревожно за англичанина, тъй като дори и да беше изпреварен от пилота на Торо Росо, той щеше да остане на така ценното 5-то място. А за него нямаше никаква опасност, тъй като 6-ти беше вторият пилот на Макларън Ковалайнен, а седми Тимо Глок на цели 20 секунди назад.

Спокойствието на пистата обаче бе нарушено от прогнозите за дъжд в последните 10 обиколки. И драмата бе пълна, защото 5 обиколки преди края дъжд наистина заваля.

Повечето пилоти започнаха да влизат в бокса и сред тях бяха всички фаворити, които не искаха да поемат рискове. Двамата пилоти на Тойота Тимо Глок и Ярно Трули обаче решиха да рискуват и останаха на пистата със сухи гуми.

Глок бе на 4-то място на десетина секунди пред Хамилтън и нещата определено бяха много объркани, тъй като Хамилтън бе на нужното 5-то място, но отзад Фетел просто щеше да го изяде.

И кралят на дъжда просто бе безмилостен и безапелационно изпревари кандидат-световният шампион. Това бе повратен момент в борбата за титлата, защото Хамилтън вече бе извън борда на губещото 6-то място.

Оставаха 3 обиколки до края и единствената въпросителна бе дали Тимо Глок ще успее да запази 4-та си позиция. Преднината му бе десетина секунди и първоначално се движеше с много добро темпо, дори по-бърз от Хамилтън.

С натрупването на вода на пистата обаче нещата се усложниха за пилота на Тойота и буквално два завоя преди края той бе подминат като спрял от Фетел и Хамилтън.

Така англичанинът спечели така жадуваната световна титла, която съдбата му отне преди година точно на това място.



Пилот Отбор Време
1 Маса Ферари 1ч34:11:435
2 Алонсо Рено + 13.298
3 Райконен Ферари + 16.235
4 Фетел Торо Росо + 38.011
5 Хамилтън Макларън + 38.907
6 Глок Тойота + 44.368
7 Ковалайнен Макларън + 55.074
8 Трули Тойота + 1:08.433
9 Уебър Ред Бул + 1:19.666
10 Хайдфелд БМВ + 1 об.
11 Кубица БМВ + 1 об.
12 Росберг Уилямс + 1 об.
13 Бътън Хонда + 1 об.
14 Бурде Торо Росо + 1 об.
15 Баричело Хонда + 1 об.
16 Сутил Форс Индия + 2 об.
17 Накажима Уилямс + 2 об.
18 Фисикела Форс Индия + 2 об.





Отпаднали:






Пикет Рено 1 об.

Култард Ред Бул 1 об.





Класиране пилоти:
1 Хамилтън 98
2 Маса 97
3 Райконен 75
4 Кубица 75
5 Алонсо 61
6 Хайдфелд 60
7 Ковалайнен 53
8 Фетел 35
9 Трули 31
10 Глок 25
11 Уебър 21
12 Пикет 19
13 Росберг 17
14 Баричело 11
15 Накажима 9
16 Култард 8
17 Бурде 4
18 Бътън 3





Класиране отбори:
1 Феарари 172
2 Макларън 151
3 БМВ 135
4 Рено 80
5 Тойота 56
6 Торо Росо 39
7 Ред Бул 29
8 Уилямс 26
9 Хонда 14