Люис Хамилтън спечели световната титла във Формула 1 в сърцераздирателно драматично състезание за Гран При на Бразилия, което ще се помни години.
По драматизъм надпреварата многократно изпревари дори и сензационния начин, по който Райконен спечели миналата година точно тук.
Дъжд в последните обиколки разбърка тотално картите и за момент изхвърли Хамилтън на губещото 6-то място.
В това време Маса пресичаше финала печелейки по безапелационен начин.
Само два завоя преди финала обаче Хамилтън успя да изпревари рискувалия със сухи гуми Тимо Глок и да спечели безценното 5-то място.
Хаосът и объркването бяха толкова големи, че във бокса на Ферари започнаха да ликуват без да знаят какво се случва.
Секунди по-късно обаче те осъзнаха жестоката истина и посърнаха.
Преди да завали епичният за историята на Формула 1 дъжд, Маса уверено се насочваше към безапелационна победа.
След него бяха Алонсо и Райконен, а Хамилтън едва уддържаше атаките на Себастиян Фетел.
При рулетката на дъжда двамата пилоти на Тойота решиха да рискуват като останат със сухи гуми и изглеждаше, че това е печеливш избор, тъй като Тимо Глок излезе на десетина секунди пред Хамилтън.
Постепенно обаче той бе застигнат и изпреварен само два завоя преди края. Така със спечелените 4 точки англичанинът събра недостижимите 98 и триумфира точно с една точка преди Маса.
Интригата бе засилена до краен предел още преди да е почнало самото състезание, тъй като точно преди пилотите да започнат формиращата обиколка над пистата Интерлагос се изсипа пороен дъжд.
Той обаче трая буквално само няколко минути и след кратко забавяне стартът бе даден на почти слънчево време. Пистата обаче бе останала мокра.
При старта първите четирима пилоти задържаха позициите си, докато Фетел се изстреля от 7-мо до 5-то място.
Още на първия завой обаче в дъното на колоната се сблъскаха Дейвид Култард и Казуки Накажима. По този начин след 15 години и 247 състезания кариерата на шотландеца приключи по не особено приятен начин.
Катастрофата наложи излизането на кола за сигурност. Това бе добра новина за Хамилтън, който бе със стратегия с повече гориво.
След 4 обиколки надпреварата бе подновена и Ковалайнен изпревари за кратко Алонсо, но почти веднага испанецът си върна 6-то място.
След няколко обиколки пистата започна да изсъхва и пилотите постепенно започнаха да влизат в бокса за да сложат сухи гуми. Аутсайдерите започнаха да влизат първи, Фетел и Алонсо влязаха в бокса в 10-та обиколка.
Фелипе Маса влезе в 11-та обиколка, докато Люис Хамилтън очаквано предприе консервативен подход не искайки да рискува със сухи гуми на не напълно изсъхналата писта.
И тримата водещи до този момент Трули, Райконен и Хамилтън влязаха в 12 обиколка, като най-бързи бяха механиците на Ферари и това позволи на Райконен да изпревари Трули.
Точно в този момент камерите показаха Фелипе Маса,който правеше пируети по пистата, но майсторски успя да овладее колата и да продължи без да излиза от трасето.
След като всички пилоти направиха своите влизания в бокса, най-печеливши се оказаха царят на мокрите писти Себастиян Фетел и двукратният световен шампион Фернандо Алонсо, които бяха изскочили 2-ри и 3-ти.
В 13-та обиколка Хамилтън изпревари Трули, а миг по-късно италианецът се завъртя и за малко да бъде блъснат от съотборника си Тимо Глок, но като на магия нещата се разминаха без инцидент.
При това положение първи бе Маса, залепени зад него бяха Фетел и Алонсо. Райконен бе на 4-то място на 8 секунди назад, а Хамилтън губеше време зад петия Фисикела. Двамата бяха на 10 секунди зад Маса.
В 18-та обиколка търпението на Хамилтън се изчерпа и англичанинът изпревари Фисикела на първия завой след старт-финалната права. Въпреки това темпото му не стана много по-бързо и той дори бе застигнат от Тимо Глок с Тойота.
Невероятната скорост на Фетел, който притискаше лидера Фелипе Маса, имаше своето логично обяснение и в 28-та обиколка германецът пръв влезе за втори път в бокса. Той се върна на пистата на 6-то място на 9 секунди зад Хамилтън и Глок.
С намаляването на горивото Хамилтън закрепи скоростта си. Тимо Глок влезе за своето второ спиране в 37-та обиколка и се върна на пистата на 14-то място зад влакчето на съотборника си Трули. Това практически ликвидира всякакви надежди за сензационно изпреварване на Хамилтън.
Фелипе Маса влезе в бокса в следващия тур и без инциденти се върна на пистата на 4-то място, на 9 секунди зад Хамилтън.
Алнсо влезе в бокса само обиколка след Маса и това не му позволи да стопи 4-те секунди преднина, които имаше бразилеца. Не само това, ами испанецът излезе и зад Себастиян Фетел.
Хамилтън влезе в същата обиколка като Алонсо и се върна на трасето на 15 секунди зад Фетел и пилота на Рено. Последен за второто си спиране влезе Кими Райконен и след кратко колебание на 3 секунди пред Хамилтън.
Двайсет обиколки преди края за своето трето спиране в бокса влезе Фетел и се върна на 3 секунди зад Хамилтън. Постепенно Фетел застигна Хамилтън, но дори и това не бе тревожно за англичанина, тъй като дори и да беше изпреварен от пилота на Торо Росо, той щеше да остане на така ценното 5-то място. А за него нямаше никаква опасност, тъй като 6-ти беше вторият пилот на Макларън Ковалайнен, а седми Тимо Глок на цели 20 секунди назад.
Спокойствието на пистата обаче бе нарушено от прогнозите за дъжд в последните 10 обиколки. И драмата бе пълна, защото 5 обиколки преди края дъжд наистина заваля.
Повечето пилоти започнаха да влизат в бокса и сред тях бяха всички фаворити, които не искаха да поемат рискове. Двамата пилоти на Тойота Тимо Глок и Ярно Трули обаче решиха да рискуват и останаха на пистата със сухи гуми.
Глок бе на 4-то място на десетина секунди пред Хамилтън и нещата определено бяха много объркани, тъй като Хамилтън бе на нужното 5-то място, но отзад Фетел просто щеше да го изяде.
И кралят на дъжда просто бе безмилостен и безапелационно изпревари кандидат-световният шампион. Това бе повратен момент в борбата за титлата, защото Хамилтън вече бе извън борда на губещото 6-то място.
Оставаха 3 обиколки до края и единствената въпросителна бе дали Тимо Глок ще успее да запази 4-та си позиция. Преднината му бе десетина секунди и първоначално се движеше с много добро темпо, дори по-бърз от Хамилтън.
С натрупването на вода на пистата обаче нещата се усложниха за пилота на Тойота и буквално два завоя преди края той бе подминат като спрял от Фетел и Хамилтън.
Така англичанинът спечели така жадуваната световна титла, която съдбата му отне преди година точно на това място.
Напиши коментар
По драматизъм надпреварата многократно изпревари дори и сензационния начин, по който Райконен спечели миналата година точно тук.
Дъжд в последните обиколки разбърка тотално картите и за момент изхвърли Хамилтън на губещото 6-то място.
В това време Маса пресичаше финала печелейки по безапелационен начин.
Само два завоя преди финала обаче Хамилтън успя да изпревари рискувалия със сухи гуми Тимо Глок и да спечели безценното 5-то място.
Хаосът и объркването бяха толкова големи, че във бокса на Ферари започнаха да ликуват без да знаят какво се случва.
Секунди по-късно обаче те осъзнаха жестоката истина и посърнаха.
Преди да завали епичният за историята на Формула 1 дъжд, Маса уверено се насочваше към безапелационна победа.
След него бяха Алонсо и Райконен, а Хамилтън едва уддържаше атаките на Себастиян Фетел.
При рулетката на дъжда двамата пилоти на Тойота решиха да рискуват като останат със сухи гуми и изглеждаше, че това е печеливш избор, тъй като Тимо Глок излезе на десетина секунди пред Хамилтън.
Постепенно обаче той бе застигнат и изпреварен само два завоя преди края. Така със спечелените 4 точки англичанинът събра недостижимите 98 и триумфира точно с една точка преди Маса.
Интригата бе засилена до краен предел още преди да е почнало самото състезание, тъй като точно преди пилотите да започнат формиращата обиколка над пистата Интерлагос се изсипа пороен дъжд.
Той обаче трая буквално само няколко минути и след кратко забавяне стартът бе даден на почти слънчево време. Пистата обаче бе останала мокра.
При старта първите четирима пилоти задържаха позициите си, докато Фетел се изстреля от 7-мо до 5-то място.
Още на първия завой обаче в дъното на колоната се сблъскаха Дейвид Култард и Казуки Накажима. По този начин след 15 години и 247 състезания кариерата на шотландеца приключи по не особено приятен начин.
Катастрофата наложи излизането на кола за сигурност. Това бе добра новина за Хамилтън, който бе със стратегия с повече гориво.
След 4 обиколки надпреварата бе подновена и Ковалайнен изпревари за кратко Алонсо, но почти веднага испанецът си върна 6-то място.
След няколко обиколки пистата започна да изсъхва и пилотите постепенно започнаха да влизат в бокса за да сложат сухи гуми. Аутсайдерите започнаха да влизат първи, Фетел и Алонсо влязаха в бокса в 10-та обиколка.
Фелипе Маса влезе в 11-та обиколка, докато Люис Хамилтън очаквано предприе консервативен подход не искайки да рискува със сухи гуми на не напълно изсъхналата писта.
И тримата водещи до този момент Трули, Райконен и Хамилтън влязаха в 12 обиколка, като най-бързи бяха механиците на Ферари и това позволи на Райконен да изпревари Трули.
Точно в този момент камерите показаха Фелипе Маса,който правеше пируети по пистата, но майсторски успя да овладее колата и да продължи без да излиза от трасето.
След като всички пилоти направиха своите влизания в бокса, най-печеливши се оказаха царят на мокрите писти Себастиян Фетел и двукратният световен шампион Фернандо Алонсо, които бяха изскочили 2-ри и 3-ти.
В 13-та обиколка Хамилтън изпревари Трули, а миг по-късно италианецът се завъртя и за малко да бъде блъснат от съотборника си Тимо Глок, но като на магия нещата се разминаха без инцидент.
При това положение първи бе Маса, залепени зад него бяха Фетел и Алонсо. Райконен бе на 4-то място на 8 секунди назад, а Хамилтън губеше време зад петия Фисикела. Двамата бяха на 10 секунди зад Маса.
В 18-та обиколка търпението на Хамилтън се изчерпа и англичанинът изпревари Фисикела на първия завой след старт-финалната права. Въпреки това темпото му не стана много по-бързо и той дори бе застигнат от Тимо Глок с Тойота.
Невероятната скорост на Фетел, който притискаше лидера Фелипе Маса, имаше своето логично обяснение и в 28-та обиколка германецът пръв влезе за втори път в бокса. Той се върна на пистата на 6-то място на 9 секунди зад Хамилтън и Глок.
С намаляването на горивото Хамилтън закрепи скоростта си. Тимо Глок влезе за своето второ спиране в 37-та обиколка и се върна на пистата на 14-то място зад влакчето на съотборника си Трули. Това практически ликвидира всякакви надежди за сензационно изпреварване на Хамилтън.
Фелипе Маса влезе в бокса в следващия тур и без инциденти се върна на пистата на 4-то място, на 9 секунди зад Хамилтън.
Алнсо влезе в бокса само обиколка след Маса и това не му позволи да стопи 4-те секунди преднина, които имаше бразилеца. Не само това, ами испанецът излезе и зад Себастиян Фетел.
Хамилтън влезе в същата обиколка като Алонсо и се върна на трасето на 15 секунди зад Фетел и пилота на Рено. Последен за второто си спиране влезе Кими Райконен и след кратко колебание на 3 секунди пред Хамилтън.
Двайсет обиколки преди края за своето трето спиране в бокса влезе Фетел и се върна на 3 секунди зад Хамилтън. Постепенно Фетел застигна Хамилтън, но дори и това не бе тревожно за англичанина, тъй като дори и да беше изпреварен от пилота на Торо Росо, той щеше да остане на така ценното 5-то място. А за него нямаше никаква опасност, тъй като 6-ти беше вторият пилот на Макларън Ковалайнен, а седми Тимо Глок на цели 20 секунди назад.
Спокойствието на пистата обаче бе нарушено от прогнозите за дъжд в последните 10 обиколки. И драмата бе пълна, защото 5 обиколки преди края дъжд наистина заваля.
Повечето пилоти започнаха да влизат в бокса и сред тях бяха всички фаворити, които не искаха да поемат рискове. Двамата пилоти на Тойота Тимо Глок и Ярно Трули обаче решиха да рискуват и останаха на пистата със сухи гуми.
Глок бе на 4-то място на десетина секунди пред Хамилтън и нещата определено бяха много объркани, тъй като Хамилтън бе на нужното 5-то място, но отзад Фетел просто щеше да го изяде.
И кралят на дъжда просто бе безмилостен и безапелационно изпревари кандидат-световният шампион. Това бе повратен момент в борбата за титлата, защото Хамилтън вече бе извън борда на губещото 6-то място.
Оставаха 3 обиколки до края и единствената въпросителна бе дали Тимо Глок ще успее да запази 4-та си позиция. Преднината му бе десетина секунди и първоначално се движеше с много добро темпо, дори по-бърз от Хамилтън.
С натрупването на вода на пистата обаче нещата се усложниха за пилота на Тойота и буквално два завоя преди края той бе подминат като спрял от Фетел и Хамилтън.
Така англичанинът спечели така жадуваната световна титла, която съдбата му отне преди година точно на това място.
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Маса | Ферари | 1ч34:11:435 |
2 | Алонсо | Рено | + 13.298 |
3 | Райконен | Ферари | + 16.235 |
4 | Фетел | Торо Росо | + 38.011 |
5 | Хамилтън | Макларън | + 38.907 |
6 | Глок | Тойота | + 44.368 |
7 | Ковалайнен | Макларън | + 55.074 |
8 | Трули | Тойота | + 1:08.433 |
9 | Уебър | Ред Бул | + 1:19.666 |
10 | Хайдфелд | БМВ | + 1 об. |
11 | Кубица | БМВ | + 1 об. |
12 | Росберг | Уилямс | + 1 об. |
13 | Бътън | Хонда | + 1 об. |
14 | Бурде | Торо Росо | + 1 об. |
15 | Баричело | Хонда | + 1 об. |
16 | Сутил | Форс Индия | + 2 об. |
17 | Накажима | Уилямс | + 2 об. |
18 | Фисикела | Форс Индия | + 2 об. |
Отпаднали: | |||
Пикет | Рено | 1 об. | |
Култард | Ред Бул | 1 об. | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Хамилтън | 98 | |
2 | Маса | 97 | |
3 | Райконен | 75 | |
4 | Кубица | 75 | |
5 | Алонсо | 61 | |
6 | Хайдфелд | 60 | |
7 | Ковалайнен | 53 | |
8 | Фетел | 35 | |
9 | Трули | 31 | |
10 | Глок | 25 | |
11 | Уебър | 21 | |
12 | Пикет | 19 | |
13 | Росберг | 17 | |
14 | Баричело | 11 | |
15 | Накажима | 9 | |
16 | Култард | 8 | |
17 | Бурде | 4 | |
18 | Бътън | 3 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Феарари | 172 | |
2 | Макларън | 151 | |
3 | БМВ | 135 | |
4 | Рено | 80 | |
5 | Тойота | 56 | |
6 | Торо Росо | 39 | |
7 | Ред Бул | 29 | |
8 | Уилямс | 26 | |
9 | Хонда | 14 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар