Люис Хамилтън сложи едната си ръка на световната титла във Формула 1, след като спечели Гран При на Китай и само кръг преди края на шампионата води със 7 точки пред единственият си съперник Фелипе Маса.
Третият пилот с теоретични шансове за титлата Роберт Кубица е аут от борбата, след като финишира едва 6-ти и изостава на 19 точки от лидера.
В днешното състезание на пистата в Шанхай Хамилтън бе безапелационно най-бързият пилот от началото до края на състезанието и напълно заслужено спечели победата.
Така той демонстрира, че наистина няма никакви притеснения от случилото се на тази писта преди едина година. Тогава той бе в дори още по-добра позиция за титлата, но отпадна след като не успя да уцели входа на пит-лейна.
Фелипе Маса бе по-бавен през цялото състезание и до края се движеше на трета позиция, зад съотборника си Кими Райконен. Световният Шампион от миналия сезон обаче сложи точка на водещите се почти 2 месеца дебати дали ще помогне на Маса, като го пусна демонстративно няколко обиколки преди края на състезанието.
Така преди последното състезание, което ще е на домашната писта на Маса в Бразилия, Хамилтън се нуждае от само 4 точки за да триумфира. При евентуална победа на Маса, бразилецът ще има повече победи и равенство в точките ще бъде в негова полза.
На старта фаворитите запазиха позициите си, като само Ковалайнен успя да мине пред четвъртия Алонсо.
Финландският пилот на Макларън обаче бе очевидно по-бавен и Алонсо го изпревари още преди края на първата обиколка.
Отпред Хамилтън започна да трупа преднина пред Ферари и постепенно се откъсна на 4 секунди пред Райконен, а Маса бе на още 4 секунди назад. Алонсо също се движеше сравнително близо до лидерите.
В 12-та обиколка Фелипе Маса и Фернандо Алонсо влязоха в бокса. В следващия тур влязаха и Хамилтън и Райконен.
И след първите спирания в бокса Хамилтън продължаваше да е малко по-бърз от съперниците си.
Преднината му пред Райконен нарасна до 7 секунди, а Маса бе на 4-то място на 14 секунди. Пред него бе Роберт Кубица, който още не бе влизал в бокса.
Едва след като минаха още десетина обиколки скоростта на Ферари изравни тази на Хамилтън, но това бе достатъчно единствено за да се поддържа темпото на англичанина, но не и да се навакса разликата.
Фернандо Алонсо пък продължаваше да кара с темпото на тримата лидери и изоставането му спрямо Маса бе само 6 секунди.
Ковалайнен бе 5-ти на 30 секунди от челото, но в 35 обиколка спука гума и макар да се добра до бокса, състезанието му бе провалено.
Двайсет обиколки преди края пръв от лидерите в бокса влезе Алонсо. Малко след него безпроблемно влезе първо Маса, а след това Райконен и Хамилтън.
Преднината на англичанина бе непреодолимите 14 секунди, а разликата между двете ферарита беше само 2 секунди. Така актуалният въпрос беше дали Кими Райконен ще пусне Фелипе Маса и по какъв начин ще го направи.
Отговорът разбира се беше "да" и финландецът спокойно пусна съотборника си 7 обиколки преди края.
До края Фернандо Алонсо доближи малко Райконен, но без никакви шансове да го изпревари. Пети и шести завършиха Хайдфелд и Кубица, а в точките влязага Тимо Глок и Нелсиньо Пикет.
Напиши коментар
Третият пилот с теоретични шансове за титлата Роберт Кубица е аут от борбата, след като финишира едва 6-ти и изостава на 19 точки от лидера.
В днешното състезание на пистата в Шанхай Хамилтън бе безапелационно най-бързият пилот от началото до края на състезанието и напълно заслужено спечели победата.
Така той демонстрира, че наистина няма никакви притеснения от случилото се на тази писта преди едина година. Тогава той бе в дори още по-добра позиция за титлата, но отпадна след като не успя да уцели входа на пит-лейна.
Фелипе Маса бе по-бавен през цялото състезание и до края се движеше на трета позиция, зад съотборника си Кими Райконен. Световният Шампион от миналия сезон обаче сложи точка на водещите се почти 2 месеца дебати дали ще помогне на Маса, като го пусна демонстративно няколко обиколки преди края на състезанието.
Така преди последното състезание, което ще е на домашната писта на Маса в Бразилия, Хамилтън се нуждае от само 4 точки за да триумфира. При евентуална победа на Маса, бразилецът ще има повече победи и равенство в точките ще бъде в негова полза.
На старта фаворитите запазиха позициите си, като само Ковалайнен успя да мине пред четвъртия Алонсо.
Финландският пилот на Макларън обаче бе очевидно по-бавен и Алонсо го изпревари още преди края на първата обиколка.
Отпред Хамилтън започна да трупа преднина пред Ферари и постепенно се откъсна на 4 секунди пред Райконен, а Маса бе на още 4 секунди назад. Алонсо също се движеше сравнително близо до лидерите.
В 12-та обиколка Фелипе Маса и Фернандо Алонсо влязоха в бокса. В следващия тур влязаха и Хамилтън и Райконен.
И след първите спирания в бокса Хамилтън продължаваше да е малко по-бърз от съперниците си.
Преднината му пред Райконен нарасна до 7 секунди, а Маса бе на 4-то място на 14 секунди. Пред него бе Роберт Кубица, който още не бе влизал в бокса.
Едва след като минаха още десетина обиколки скоростта на Ферари изравни тази на Хамилтън, но това бе достатъчно единствено за да се поддържа темпото на англичанина, но не и да се навакса разликата.
Фернандо Алонсо пък продължаваше да кара с темпото на тримата лидери и изоставането му спрямо Маса бе само 6 секунди.
Ковалайнен бе 5-ти на 30 секунди от челото, но в 35 обиколка спука гума и макар да се добра до бокса, състезанието му бе провалено.
Двайсет обиколки преди края пръв от лидерите в бокса влезе Алонсо. Малко след него безпроблемно влезе първо Маса, а след това Райконен и Хамилтън.
Преднината на англичанина бе непреодолимите 14 секунди, а разликата между двете ферарита беше само 2 секунди. Така актуалният въпрос беше дали Кими Райконен ще пусне Фелипе Маса и по какъв начин ще го направи.
Отговорът разбира се беше "да" и финландецът спокойно пусна съотборника си 7 обиколки преди края.
До края Фернандо Алонсо доближи малко Райконен, но без никакви шансове да го изпревари. Пети и шести завършиха Хайдфелд и Кубица, а в точките влязага Тимо Глок и Нелсиньо Пикет.
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Хамилтън | Макларън | 1ч31.57.403 |
2 | Маса | Ферари | + 14.925 |
3 | Райконен | Ферари | + 16.445 |
4 | Алонсо | Рено | + 18.370 |
5 | Хайдфелд | БМВ | + 28.923 |
6 | Кубица | БМВ | + 33.219 |
7 | Глок | Тойота | + 41.722 |
8 | Пикет | Рено | + 56.645 |
9 | Фетел | Торо Росо | + 1:04.339 |
10 | Култард | Ред Бул | + 1:14.842 |
11 | Баричело | Хонда | + 1:25.061 |
12 | Накажима | Уилямс | + 1:30.847 |
13 | Бурде | Торо Росо | + 1:31.457 |
14 | Уебър | Ред Бул | + 1:32.422 |
15 | Росберг | Уилямс | + 1 об. |
16 | Бътън | Хонда | + 1 об. |
17 | Фисикела | Форс Индия | + 1 об. |
Отпаднали: | |||
Ковалайнен | Макларън | 50 об | |
Сутил | Форс Индия | 14 об | |
Трули | Тойота | 3 об | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Хамилтън | 94 | |
2 | Маса | 87 | |
3 | Кубица | 75 | |
4 | Райконен | 69 | |
5 | Хайдфелд | 60 | |
6 | Алонсо | 53 | |
7 | Ковалайнен | 51 | |
8 | Фетел | 30 | |
9 | Трули | 30 | |
10 | Глок | 22 | |
11 | Уебър | 21 | |
12 | Пикет | 19 | |
13 | Росберг | 17 | |
14 | Баричело | 11 | |
15 | Накажима | 9 | |
16 | Култард | 8 | |
17 | Бурде | 4 | |
18 | Бътън | 3 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ферари | 156 | |
2 | Макларън | 145 | |
3 | БМВ | 135 | |
4 | Рено | 72 | |
5 | Тойота | 52 | |
6 | Торо Росо | 34 | |
7 | Ред Бул | 29 | |
8 | Уилямс | 26 | |
9 | Хонда | 14 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар