Двукратният Световен Шампион Фернандо Алонсо напомни на всички във Формула 1, че все още е един от най-добрите пилоти и спечели страхотна победа в Гран При на Сингапур.
Испанецът се възползва по максимален начин от излизането на колата за сигурност по средата на състезанието и след като не допусна нито една грешка с чудесно каране уддържа първата си позиция.
Така Алонсо получи реванш за пропуснатия шанс в Гран При на Канада, където грешка в избора на стратегия от отбора му, го лиши от шанс да се бори за победа.
По ирония на съдбата решителния инцидент, който извади благоприятната кола за сигурност за Алонсо, бе заради катастрофа на съотборника му в Рено Нелсиньо Пикет. Така някои може дори да се пошегува, че това е било част от плановете на отбора на Флавио Бриаторе.
На другия полюс бе настроението във Ферари, тъй като ужасна грешка по време на спирането в бокса на Маса стана причина за инцидент, който лиши бразилеца от шанс да се бори за призови позиции.
Преди това Маса бе твърдо начело и контролираше напълно състезанието, но за втори път след драмата в Унгария, бе връхлетян от проблем заради отбора си.
Мизерията за "Скудерията" пък бе пълна, тъй като само 3 обиколки преди края движещият се на 5-та позиция Кими Райконен допусна пилотска грешка и отпадна.
При това положение третото място на Люис Хамилтън бе равносилно на победа за него, тъй асът на Макларън вече има 7 точки преднина начело в класирането само 3 кръга преди края.
Това пък бе сладък реванш от съдбата за англичанина, след като през седмицата окончателно бе отхвърлена жалбата му за наказанието му в Гран При на Белгия.
Страхотно второ място спечели Нико Росберг с Уилямс. Тойота се добра до 4-то място благодарение на Тимо Глок, а Себастиян Фетел също направи много стабилно състезание и финишира 5-ти.
На старта първите четирима Маса, Хамилтън, Райконен и Кубица запазиха позициите си. Петият Ковалайнен обаче опита неуспешна атака спрямо Кубица, след която не само не успя да мине пред поляка, но бе изпреварен от Себастиян Фетел и Тимо Глок.
Маса дръпна малко в началото, но Хамилтън успя да го следва без да изостава много. Райконен обаче бе с по-бавно темпо и губеше около секунда на обиколка.
Кубица и Фетел се движеха с по-бавно темпо от световния шампион, но изоставането им не бе прекалено голямо.
Интересното обаче бе от 9-та място назад. На тази позиция бе Ярно Трули, който бе видимо по-бавен от следващите го пилоти и така бе образувал прочутото "влакче на Трули" - всички пилоти до последната позиция бяха наредени един зад друг запушени зад италианеца.
Все пак след няколко обиколки десетия Нико Росберг успя да изпревари Трули. След това същото направиха съотборникът му в Уилямс Накажима, както и Фернандо Алонсо.
От 8-та обиколка нататък Кими вдигна темпото и започна постепенно да застига Хамилтън. Кубица и Фетел вече бяха далеч назад.
В 14-та обиколка всякакви стратегии бяха объркани заради излизането на пистата на кола за сигурност. Това стана след като Нелсиньо Пикет направо размаза болида си в бетонната стена. За щастие младият бразилец бе невредим и сам излезе от смачкания като хармоника болид.
В бокса веднага влезе Нико Росберг,а малко след него и Роберт Кубица. Те обаче щяха да бъдат наказани.
Малко след това пит-лейна бе отворен и всички влязаха в бокса. Тогава се случи и невероятната драма,която провали състезанието на Фелипе Маса.
Прочутата автоматична система със зелени и червени светлини, с която във Ферари замениха традиционния Лоли-поп, светна зелено. Механиците обаче още не бяха извадили маркуча с гориво и Маса го скъса и събори няколкото механици, които го държаха.
Той тръгна със веещ се маркуч от болида си и спря на края на бокса. Там изчака поне 1 минута, докато дойдат механиците и откачат скъсания маркуч. В резултат на всичко това Маса остана чак последен.
Такъв проблем се случва за втори път във Ферари през този сезон, след като във Валенсия и Кими Райконен тръгна по-рано при едно от спиранията си в бокса. След това Стефано Доменикали заяви, че проблема не е в новата система и няма да връщат Лоли-попа. Сега обаче вероятно ще трябва да се замисли за някакви промени.
След прибирането на колата за сигурност колоната се водеше от Росберг, а след него бяха единствените двама пилоти, които не бяха спирали - Трули и Фисикела. Кубица бе четвърти.
Фернандо Алонсо бе направил своето редовно влизане в бокса точно преди излизането на колата за сигурност и в резултат на това бе на доста предната 5-та позиция.
Със същата, по стечение на обстоятелствата много успешна стратегия, бяха и двамата пилоти на Ред Бул, които бяха на 6-та и 7-ма позиция.
Веднага зад тях 8-ми бе Люис Хамилтън, а Райконен бе едва 15-ти тъй като при своето влизане трябваше да чака да бъде обслужен Фелипе Маса.
Фелипе Маса пък бе наказан с преминаване през бокса заради опасно излизане от бокса, при което той изкочи точно пред носа на Адриан Сутил.
Интересното е, че във Валенсия, където Маса победи, бразилецът получи наказание за същото нарушение отново срещу Адриан Сутил. Тогава обаче Маса бе наказан само с глоба, тъй като стюардите отсъдиха, че не е спечелил предимство. Сега обаче наказанието нямаше особено значение за Маса, тъй като той и без това бе последен и губеше време зад по-бавни пилоти.
Както се очакваше Кубица и Росберг също бяха наказани, с 10 секунди престой в бокса, заради нередовните си влизания в бокса.
Движещият се точно пред Хамилтън Уебър направи грешка на един завой и бе изпреварен от доста пилоти. Малко по-късно австралиецът се прибра в бокса и не продължи.
След изтърпяването на наказанието си Кубица се върна на пистата предпоследен, зад Фелипе Маса.
Росберг обаче не загуби почти нищо от своето наказание и се върна доста напред в колоната - 4-ти точно зад Алонсо. Първият и вторият обаче не бяха влизали в бокса.
Маса явно имаше някакъв проблем, защото няколко обиколки след като излезе зад него Кубица го изпревари с лекота. В резултат на това бразилецът веднага влезе в бокса за смяна на гуми. Този път нямаше проблеми.
След всички спирания и наказания колоната се водеше от Алонсо, на 6 секунди пред Росберг. Трети бе Култард на 16 секунди, а веднага зад него Люис Хамилтън, който губеше доста време зад видимо по-бавния пилот на Ред Бул.
Тимо Глок бе пети на 22 секунди, следван непосредствено от Фетел и Хайдфелд.
Постепенно Алонсо натрупа достатъчна преднина пред третия Дейвид Култард и когато направи своето спиране в бокса излезе точно пред шотландеца. Така той не загуби абсолютно никакво време.
Точно в този момент Хамилтън най-сетне изпревари Култард и почти веднага и двамата влязаха в бокса. Култард почти повтори инцидента с Маса, като тръгна малко по-рано, но за щастие нямаше повреди и той продължи без проблеми.
Водещият множество битки в това състезание Ярно Трули получи механичен проблем и отпадна, губейки добрата 6-та позиция. След това Кими Райконен направи второто си спиране в бокса и се върна на 5-та позиция.
Изглебдаше, че всичко е решено, тъй като разликите между лидерите бяха големи. Десет обиколки преди края обаче интригата отново се върна, заради ново излизане на колата за сигурност.
Заради бавно прибиращият се Ярно Трули Фелипе Маса не успя да вземе един завой и се подхлъзна до мантинелата. Ферарито обаче нямаше проблем и той продължи. Точно в този момент обаче идваше Адриан Сутил и вероятно за да избегне удар с Маса се заби фронтално в мантинелите.
Колата за сигурност се прибра 8 обиколки преди края. Алонсо тръгна много добре, а Хамилтън не успя да изпревари Росберг и явно реши да не рискува 6-те спечелени точки.
Кими Райконен, който продължаваше да се надява чудо да му донесе титлата, се движеше на 5-та позиция без да прави обаче опити за изпреварване.
Три обиколки преди края финландецът допусна пилотска грешка и се разби в мантинелите и отпадна. Така сезонът се превръща от лош към кошмарен за Кими. Малка утеха за него може да бъде най-бързата му обиколка в състезанието, с която той изравни рекорда на Михаел Шумахер от 10 най-бързи обиколки в един сезон.
Напиши коментар
Испанецът се възползва по максимален начин от излизането на колата за сигурност по средата на състезанието и след като не допусна нито една грешка с чудесно каране уддържа първата си позиция.
Така Алонсо получи реванш за пропуснатия шанс в Гран При на Канада, където грешка в избора на стратегия от отбора му, го лиши от шанс да се бори за победа.
По ирония на съдбата решителния инцидент, който извади благоприятната кола за сигурност за Алонсо, бе заради катастрофа на съотборника му в Рено Нелсиньо Пикет. Така някои може дори да се пошегува, че това е било част от плановете на отбора на Флавио Бриаторе.
На другия полюс бе настроението във Ферари, тъй като ужасна грешка по време на спирането в бокса на Маса стана причина за инцидент, който лиши бразилеца от шанс да се бори за призови позиции.
Преди това Маса бе твърдо начело и контролираше напълно състезанието, но за втори път след драмата в Унгария, бе връхлетян от проблем заради отбора си.
Мизерията за "Скудерията" пък бе пълна, тъй като само 3 обиколки преди края движещият се на 5-та позиция Кими Райконен допусна пилотска грешка и отпадна.
При това положение третото място на Люис Хамилтън бе равносилно на победа за него, тъй асът на Макларън вече има 7 точки преднина начело в класирането само 3 кръга преди края.
Това пък бе сладък реванш от съдбата за англичанина, след като през седмицата окончателно бе отхвърлена жалбата му за наказанието му в Гран При на Белгия.
Страхотно второ място спечели Нико Росберг с Уилямс. Тойота се добра до 4-то място благодарение на Тимо Глок, а Себастиян Фетел също направи много стабилно състезание и финишира 5-ти.
На старта първите четирима Маса, Хамилтън, Райконен и Кубица запазиха позициите си. Петият Ковалайнен обаче опита неуспешна атака спрямо Кубица, след която не само не успя да мине пред поляка, но бе изпреварен от Себастиян Фетел и Тимо Глок.
Маса дръпна малко в началото, но Хамилтън успя да го следва без да изостава много. Райконен обаче бе с по-бавно темпо и губеше около секунда на обиколка.
Кубица и Фетел се движеха с по-бавно темпо от световния шампион, но изоставането им не бе прекалено голямо.
Интересното обаче бе от 9-та място назад. На тази позиция бе Ярно Трули, който бе видимо по-бавен от следващите го пилоти и така бе образувал прочутото "влакче на Трули" - всички пилоти до последната позиция бяха наредени един зад друг запушени зад италианеца.
Все пак след няколко обиколки десетия Нико Росберг успя да изпревари Трули. След това същото направиха съотборникът му в Уилямс Накажима, както и Фернандо Алонсо.
От 8-та обиколка нататък Кими вдигна темпото и започна постепенно да застига Хамилтън. Кубица и Фетел вече бяха далеч назад.
В 14-та обиколка всякакви стратегии бяха объркани заради излизането на пистата на кола за сигурност. Това стана след като Нелсиньо Пикет направо размаза болида си в бетонната стена. За щастие младият бразилец бе невредим и сам излезе от смачкания като хармоника болид.
В бокса веднага влезе Нико Росберг,а малко след него и Роберт Кубица. Те обаче щяха да бъдат наказани.
Малко след това пит-лейна бе отворен и всички влязаха в бокса. Тогава се случи и невероятната драма,която провали състезанието на Фелипе Маса.
Прочутата автоматична система със зелени и червени светлини, с която във Ферари замениха традиционния Лоли-поп, светна зелено. Механиците обаче още не бяха извадили маркуча с гориво и Маса го скъса и събори няколкото механици, които го държаха.
Той тръгна със веещ се маркуч от болида си и спря на края на бокса. Там изчака поне 1 минута, докато дойдат механиците и откачат скъсания маркуч. В резултат на всичко това Маса остана чак последен.
Такъв проблем се случва за втори път във Ферари през този сезон, след като във Валенсия и Кими Райконен тръгна по-рано при едно от спиранията си в бокса. След това Стефано Доменикали заяви, че проблема не е в новата система и няма да връщат Лоли-попа. Сега обаче вероятно ще трябва да се замисли за някакви промени.
След прибирането на колата за сигурност колоната се водеше от Росберг, а след него бяха единствените двама пилоти, които не бяха спирали - Трули и Фисикела. Кубица бе четвърти.
Фернандо Алонсо бе направил своето редовно влизане в бокса точно преди излизането на колата за сигурност и в резултат на това бе на доста предната 5-та позиция.
Със същата, по стечение на обстоятелствата много успешна стратегия, бяха и двамата пилоти на Ред Бул, които бяха на 6-та и 7-ма позиция.
Веднага зад тях 8-ми бе Люис Хамилтън, а Райконен бе едва 15-ти тъй като при своето влизане трябваше да чака да бъде обслужен Фелипе Маса.
Фелипе Маса пък бе наказан с преминаване през бокса заради опасно излизане от бокса, при което той изкочи точно пред носа на Адриан Сутил.
Интересното е, че във Валенсия, където Маса победи, бразилецът получи наказание за същото нарушение отново срещу Адриан Сутил. Тогава обаче Маса бе наказан само с глоба, тъй като стюардите отсъдиха, че не е спечелил предимство. Сега обаче наказанието нямаше особено значение за Маса, тъй като той и без това бе последен и губеше време зад по-бавни пилоти.
Както се очакваше Кубица и Росберг също бяха наказани, с 10 секунди престой в бокса, заради нередовните си влизания в бокса.
Движещият се точно пред Хамилтън Уебър направи грешка на един завой и бе изпреварен от доста пилоти. Малко по-късно австралиецът се прибра в бокса и не продължи.
След изтърпяването на наказанието си Кубица се върна на пистата предпоследен, зад Фелипе Маса.
Росберг обаче не загуби почти нищо от своето наказание и се върна доста напред в колоната - 4-ти точно зад Алонсо. Първият и вторият обаче не бяха влизали в бокса.
Маса явно имаше някакъв проблем, защото няколко обиколки след като излезе зад него Кубица го изпревари с лекота. В резултат на това бразилецът веднага влезе в бокса за смяна на гуми. Този път нямаше проблеми.
След всички спирания и наказания колоната се водеше от Алонсо, на 6 секунди пред Росберг. Трети бе Култард на 16 секунди, а веднага зад него Люис Хамилтън, който губеше доста време зад видимо по-бавния пилот на Ред Бул.
Тимо Глок бе пети на 22 секунди, следван непосредствено от Фетел и Хайдфелд.
Постепенно Алонсо натрупа достатъчна преднина пред третия Дейвид Култард и когато направи своето спиране в бокса излезе точно пред шотландеца. Така той не загуби абсолютно никакво време.
Точно в този момент Хамилтън най-сетне изпревари Култард и почти веднага и двамата влязаха в бокса. Култард почти повтори инцидента с Маса, като тръгна малко по-рано, но за щастие нямаше повреди и той продължи без проблеми.
Водещият множество битки в това състезание Ярно Трули получи механичен проблем и отпадна, губейки добрата 6-та позиция. След това Кими Райконен направи второто си спиране в бокса и се върна на 5-та позиция.
Изглебдаше, че всичко е решено, тъй като разликите между лидерите бяха големи. Десет обиколки преди края обаче интригата отново се върна, заради ново излизане на колата за сигурност.
Заради бавно прибиращият се Ярно Трули Фелипе Маса не успя да вземе един завой и се подхлъзна до мантинелата. Ферарито обаче нямаше проблем и той продължи. Точно в този момент обаче идваше Адриан Сутил и вероятно за да избегне удар с Маса се заби фронтално в мантинелите.
Колата за сигурност се прибра 8 обиколки преди края. Алонсо тръгна много добре, а Хамилтън не успя да изпревари Росберг и явно реши да не рискува 6-те спечелени точки.
Кими Райконен, който продължаваше да се надява чудо да му донесе титлата, се движеше на 5-та позиция без да прави обаче опити за изпреварване.
Три обиколки преди края финландецът допусна пилотска грешка и се разби в мантинелите и отпадна. Така сезонът се превръща от лош към кошмарен за Кими. Малка утеха за него може да бъде най-бързата му обиколка в състезанието, с която той изравни рекорда на Михаел Шумахер от 10 най-бързи обиколки в един сезон.
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Алонсо | Рено | 1ч57:16.304 |
2 | Росберг | Уилямс | + 2.957 |
3 | Хамилтън | Макларън | + 5.917 |
4 | Глок | Тойота | + 8.155 |
5 | Фетел | Торо Росо | + 10.268 |
6 | Хайдфелд | БМВ | + 11.101 |
7 | Култард | Ред Бул | + 16.387 |
8 | Накажима | Уилямс | + 18.489 |
9 | Бътън | Хонда | + 19.885 |
10 | Ковалайнен | Макларън | + 26.902 |
11 | Кубица | БМВ | + 27.975 |
12 | Бурде | Торо Росо | + 29.432 |
13 | Маса | Ферари | + 35.170 |
14 | Фисикела | Форс Индия | + 43.571 |
15 | Райконен | Ферари | + 4 об. |
Най-бърза обиколка: Райконен, 1:45.599 | |||
Отпаднали: | |||
Трули | Тойота | 51 | |
Сутил | Форс Индия | 50 | |
Уебър | Ред Бул | 30 | |
Баричело | Хонда | 15 | |
Пикет | Рено | 14 | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Хамилтън | 84 | |
2 | Маса | 77 | |
3 | Кубица | 64 | |
4 | Райконен | 57 | |
5 | Хайдфелд | 56 | |
6 | Ковалайнен | 51 | |
7 | Алонсо | 38 | |
8 | Фетел | 27 | |
9 | Трули | 26 | |
10 | Глок | 20 | |
11 | Уебър | 20 | |
12 | Росберг | 17 | |
13 | Пикет | 13 | |
14 | Баричело | 11 | |
15 | Накажима | 9 | |
16 | Култард | 8 | |
17 | Бурде | 4 | |
18 | Бътън | 3 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Макларън | 135 | |
2 | Ферари | 134 | |
3 | БМВ | 120 | |
4 | Рено | 51 | |
5 | Тойота | 46 | |
6 | Торо Росо | 31 | |
7 | Ред Бул | 28 | |
8 | Уилямс | 26 | |
9 | Хонда | 14 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар