Формула 1 има нов герой! 21 годишното дете-чудо Себастиян Фетел шокира целия свят, като спечели по сензационен начин състезанието за Гран При на Италия на пистата Монца.
Пилотът на соченият за аутсайдер преди началото на сезона отбор на Торо Росо, наследник на джуджето Минарди, за пореден път демонстрира класа от друго измерение в пилотирането на мокра писта и напълно заслужено спечели историческа победа.
Победата е историческа, тъй като Фетел стана най-младият пилот с победа във Формула 1. Вчера той счупи и рекорда за най-млад пилот с Пол Позишън.
Успехът му е феноменален не само защото е постигнат с изключително слаб отбор и в много трудни условия, но и защото стана без да бъде облагодетелстван от отпадането на нито един фаворит.
Начинът, по който бе постигната победата на Фетел пък накара мнозина специалисти да правят асоциации с именития му сънародник Михаел Шумахер.
Единственият, който можеше да открадне славата на Фетел, бе лидерът в шампионата Люис Хамилтън. Английският пилот на Макларън направи изключително агресивно състезание и въпреки, че тръгна от 15-то място направи безброй изпреварвания, добирайки се до втора позиция с реален шанс за победа.
От отборът му обаче направиха грешния избор на стратегия с едно спиране в бокса. Заради промяната на условията на пистата обаче Хамилтън трябваше да влезе извънредно още веднъж и това го отпрати чак на 7-ма позиция.
Претендентът за титлата Фелипе Маса завърши на същото място, от което стартира - 6-ти. Това обаче може да се смята за успех, тъй като бе стопена една точка от аванса на Хамилтън и вече двамата са на само една точка разлика.
Световният Шампион Кими Райконен направи поредно безлично състезание и завърши на девето място.
Също както и на квалификациите вчера, пистата бе силно намокрена, но дъждът бе спрял малко преди старта на състезанието.
Условията обаче бяха прекалено тежки и затова стартът бе даден зад кола за сигурност. Още преди изобщо да потеглят колите обаче Себастиан Бурде имаше малшанса да получи проблем със запалването на двигателя и вместо от 4-та позиция, трябваше да тръгне последен.
След прибирането на колата за сигурност единствено Фернандо Алонсо загуби една позиция и бе изпреварен за 7-то място от Тимо Глок.
Лидерът Себастиан Фетел продължи феноменалното си представяне и само за 2 обиколки направи 4 секунди преднина пред втория Ковалайнен. Отзад пък Хамилтън пресече напряко един шикан, но този път доста внимаваше да не изпревари в този случай Кими Райконен и остана зад него.
Райконен пък се затрудняваше сериозно с изпреварването на Джанкарло Фисикела за 11-то място и цели 5 обиколки се бореше с най-слабия болид във Формулата.
Хамилтън от своя страна имаше нужда от само една обиколка за да изпревари коравия римлянин. Малко след това той направи второ поредно изпреварване на световния Шампион в рамките на само 1 седмица.
Фелипе Маса също направи добро изпреварване за 4-та позиция спрямо Нико Росберг. При изпреварването бразилецът трябваше да мине с половината кола напряко през шикана и макар, че това беше близо до нормалното преминаване на този завой, Маса реши да пусне Росберг, за да си гарантира, че няма да има наказание. Обиколка по-късно обаче той отново го изпревари.
Хамилтън продължи да се изкачва нагоре и последователно изпревари Ник Хайдфелд, Тимо Глок и Роберт Кубица и вече бе на 8-ма позиция.
Маса правеше най-бързи обиколки от 4-та позиция, като изоставането му спрямо Фетел бе 20 секунди. Хамилтън пък изпревари и Алонсо за 7-ма позиция и бе на 35 секунди от челото. Отзад Райконен бе твърдо на 12-та позиция без да може да направи нито едно друго изпреварване.
Отпред Фетел бе натрупал 11 секунди преднина пред Ковалайнен и в 18-та обиколка пръв от лидерите влезе в бокса.
Също както и Маса по-рано, Хамилтън изпревари, но пусна обратно пред себе си Трули тъй като беше минал напряко през един шикан. Обиколка по-късно обаче го задмина без да има нередности.
Първите трима пилоти Ковалайнен, Уебър и Маса влязоха в бокса едновремено в 22 обиколка. След връщането им на пистата Ковалайнен бе на 13 секунди зад Фетел, а Уебър и Маса бяха през 4 секунди назад.
Така в 28-та обиколка Фетел бе пръв, а Хамилтън бе втори веднага след него. Англичанинът обаче не бе влизал в бокса.
Райконен влезе в бокса точно по средата на състезанието, но изненадващо не сипа гориво до края на състезанието, а само за 14 обиколки, така че трябваше да влезе в бокса още веднъж.
Обиколка по-късно, в 27-я тур, влезе и Хамилтън и за разлика от финландеца зареди с гориво до края на състезанието. Англичанинът имаше и шансът да излезе на чиста писта на 12 секунди зад Маса. Бразилецът от своя страна бе запушен зад Хайдфелд и губеше време.
Стратегията с едно спиране в бокса подчертаваше колко силно е карал преди първото влизане Хамилтън, но същевремено бе и голям риск, тъй като не оставяше възможност за реакция при динамично променящите се условия на пистата.
В 30-та обиколка първо спиране направиха Култард и Алонсо, като двамата рискуваха със слагането на гуми за средно мокра писта. Испанецът се движеше много добре с тези гуми и това показа, че пистата е започнала да изсъхва.
Така 20 обиколки преди края Маса влезе в бокса и сложи също гуми за средно мокра писта. Същото направиха Тимо Глок и Нико Росберг. Обиколка по-късно и Ковалайнен и Уебър влязоха в бокса за по-сухите гуми и дозареждане, а в тази обиколка първо спиране направи Роберт Кубица.
Пистата обаче все още бе доста мокра и Марк Уебър за малко не плати скъпо за риска, като направи завъртане. Австралиецът все пак продължи.
17 обиколки преди края в бокса влезе лидерът Себастиан Фетел и разбира се сложи гуми за средно мокра писта. В тази обиколка в бокса влезе и Кими Райконен.
От Макларън осъзнаха, че рискът им е бил неуспешен и вкараха Хамилтън за втори път за смяна на гуми.
Така след като всички пилоти сложиха по-сухите гуми лидер бе Фетел с 10 секунди преднина пред Ковалайнен, Кубица бе трети на 20 секунди назад. Непосредствено зад поляка бяха Алонсо, Хайдфелд и Маса. Хамилтън бе на 7-ма позиция на 8 секунди зад бразилеца. Кими Райконен пък се оказа на 14-та позиция.
Маса за пореден път бе запушен зад Хайдфелд, а отзад Хамилтън рязко покачи темпото, като правеше най-бързи обиколки с по 2 секунди по-добри от тези на групата на Алонсо, Хайдфелд и Маса.
Маса направи опит за изпреварване на Хайдфелд на края на старт-финалната права, но бе бутнат от германеца и мина през шикана. Така въпреки изпреварването трябваше да пусне Хайдфелд пред себе си.
В този момент Хамилтън вече застигна групата, но не рискува да пробва изпреварване спрямо Маса, тъй като трябваше да излезе от сухата част на пистата.
Постепено обаче Люис върна малко газта и явно, реши че не си струва риска за 1 точка.
Отзад малка утеха за Райконен бяха поредицата от няколко най-бързи обиколки, които обаче му донесоха едва девето място.
До края пък напускащият Формула 1 в края на сезона Дейвид Култард направи поредната глупост, като блъсна Накажима. Това бе седмата предизвикана катастрофа за сезона от шотландеца и отломките по пистата за малко не причиниха спукване на гума на Фелипе Маса.
Напиши коментар
Пилотът на соченият за аутсайдер преди началото на сезона отбор на Торо Росо, наследник на джуджето Минарди, за пореден път демонстрира класа от друго измерение в пилотирането на мокра писта и напълно заслужено спечели историческа победа.
Победата е историческа, тъй като Фетел стана най-младият пилот с победа във Формула 1. Вчера той счупи и рекорда за най-млад пилот с Пол Позишън.
Успехът му е феноменален не само защото е постигнат с изключително слаб отбор и в много трудни условия, но и защото стана без да бъде облагодетелстван от отпадането на нито един фаворит.
Начинът, по който бе постигната победата на Фетел пък накара мнозина специалисти да правят асоциации с именития му сънародник Михаел Шумахер.
Единственият, който можеше да открадне славата на Фетел, бе лидерът в шампионата Люис Хамилтън. Английският пилот на Макларън направи изключително агресивно състезание и въпреки, че тръгна от 15-то място направи безброй изпреварвания, добирайки се до втора позиция с реален шанс за победа.
От отборът му обаче направиха грешния избор на стратегия с едно спиране в бокса. Заради промяната на условията на пистата обаче Хамилтън трябваше да влезе извънредно още веднъж и това го отпрати чак на 7-ма позиция.
Претендентът за титлата Фелипе Маса завърши на същото място, от което стартира - 6-ти. Това обаче може да се смята за успех, тъй като бе стопена една точка от аванса на Хамилтън и вече двамата са на само една точка разлика.
Световният Шампион Кими Райконен направи поредно безлично състезание и завърши на девето място.
Също както и на квалификациите вчера, пистата бе силно намокрена, но дъждът бе спрял малко преди старта на състезанието.
Условията обаче бяха прекалено тежки и затова стартът бе даден зад кола за сигурност. Още преди изобщо да потеглят колите обаче Себастиан Бурде имаше малшанса да получи проблем със запалването на двигателя и вместо от 4-та позиция, трябваше да тръгне последен.
След прибирането на колата за сигурност единствено Фернандо Алонсо загуби една позиция и бе изпреварен за 7-то място от Тимо Глок.
Лидерът Себастиан Фетел продължи феноменалното си представяне и само за 2 обиколки направи 4 секунди преднина пред втория Ковалайнен. Отзад пък Хамилтън пресече напряко един шикан, но този път доста внимаваше да не изпревари в този случай Кими Райконен и остана зад него.
Райконен пък се затрудняваше сериозно с изпреварването на Джанкарло Фисикела за 11-то място и цели 5 обиколки се бореше с най-слабия болид във Формулата.
Хамилтън от своя страна имаше нужда от само една обиколка за да изпревари коравия римлянин. Малко след това той направи второ поредно изпреварване на световния Шампион в рамките на само 1 седмица.
Фелипе Маса също направи добро изпреварване за 4-та позиция спрямо Нико Росберг. При изпреварването бразилецът трябваше да мине с половината кола напряко през шикана и макар, че това беше близо до нормалното преминаване на този завой, Маса реши да пусне Росберг, за да си гарантира, че няма да има наказание. Обиколка по-късно обаче той отново го изпревари.
Хамилтън продължи да се изкачва нагоре и последователно изпревари Ник Хайдфелд, Тимо Глок и Роберт Кубица и вече бе на 8-ма позиция.
Маса правеше най-бързи обиколки от 4-та позиция, като изоставането му спрямо Фетел бе 20 секунди. Хамилтън пък изпревари и Алонсо за 7-ма позиция и бе на 35 секунди от челото. Отзад Райконен бе твърдо на 12-та позиция без да може да направи нито едно друго изпреварване.
Отпред Фетел бе натрупал 11 секунди преднина пред Ковалайнен и в 18-та обиколка пръв от лидерите влезе в бокса.
Също както и Маса по-рано, Хамилтън изпревари, но пусна обратно пред себе си Трули тъй като беше минал напряко през един шикан. Обиколка по-късно обаче го задмина без да има нередности.
Първите трима пилоти Ковалайнен, Уебър и Маса влязоха в бокса едновремено в 22 обиколка. След връщането им на пистата Ковалайнен бе на 13 секунди зад Фетел, а Уебър и Маса бяха през 4 секунди назад.
Така в 28-та обиколка Фетел бе пръв, а Хамилтън бе втори веднага след него. Англичанинът обаче не бе влизал в бокса.
Райконен влезе в бокса точно по средата на състезанието, но изненадващо не сипа гориво до края на състезанието, а само за 14 обиколки, така че трябваше да влезе в бокса още веднъж.
Обиколка по-късно, в 27-я тур, влезе и Хамилтън и за разлика от финландеца зареди с гориво до края на състезанието. Англичанинът имаше и шансът да излезе на чиста писта на 12 секунди зад Маса. Бразилецът от своя страна бе запушен зад Хайдфелд и губеше време.
Стратегията с едно спиране в бокса подчертаваше колко силно е карал преди първото влизане Хамилтън, но същевремено бе и голям риск, тъй като не оставяше възможност за реакция при динамично променящите се условия на пистата.
В 30-та обиколка първо спиране направиха Култард и Алонсо, като двамата рискуваха със слагането на гуми за средно мокра писта. Испанецът се движеше много добре с тези гуми и това показа, че пистата е започнала да изсъхва.
Така 20 обиколки преди края Маса влезе в бокса и сложи също гуми за средно мокра писта. Същото направиха Тимо Глок и Нико Росберг. Обиколка по-късно и Ковалайнен и Уебър влязоха в бокса за по-сухите гуми и дозареждане, а в тази обиколка първо спиране направи Роберт Кубица.
Пистата обаче все още бе доста мокра и Марк Уебър за малко не плати скъпо за риска, като направи завъртане. Австралиецът все пак продължи.
17 обиколки преди края в бокса влезе лидерът Себастиан Фетел и разбира се сложи гуми за средно мокра писта. В тази обиколка в бокса влезе и Кими Райконен.
От Макларън осъзнаха, че рискът им е бил неуспешен и вкараха Хамилтън за втори път за смяна на гуми.
Така след като всички пилоти сложиха по-сухите гуми лидер бе Фетел с 10 секунди преднина пред Ковалайнен, Кубица бе трети на 20 секунди назад. Непосредствено зад поляка бяха Алонсо, Хайдфелд и Маса. Хамилтън бе на 7-ма позиция на 8 секунди зад бразилеца. Кими Райконен пък се оказа на 14-та позиция.
Маса за пореден път бе запушен зад Хайдфелд, а отзад Хамилтън рязко покачи темпото, като правеше най-бързи обиколки с по 2 секунди по-добри от тези на групата на Алонсо, Хайдфелд и Маса.
Маса направи опит за изпреварване на Хайдфелд на края на старт-финалната права, но бе бутнат от германеца и мина през шикана. Така въпреки изпреварването трябваше да пусне Хайдфелд пред себе си.
В този момент Хамилтън вече застигна групата, но не рискува да пробва изпреварване спрямо Маса, тъй като трябваше да излезе от сухата част на пистата.
Постепено обаче Люис върна малко газта и явно, реши че не си струва риска за 1 точка.
Отзад малка утеха за Райконен бяха поредицата от няколко най-бързи обиколки, които обаче му донесоха едва девето място.
До края пък напускащият Формула 1 в края на сезона Дейвид Култард направи поредната глупост, като блъсна Накажима. Това бе седмата предизвикана катастрофа за сезона от шотландеца и отломките по пистата за малко не причиниха спукване на гума на Фелипе Маса.
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Фетел | Торо Росо | 1ч26:47.000 |
2 | Ковалайнен | Макларън | + 12.512 |
3 | Кубица | БМВ | + 20.471 |
4 | Алонсо | Рено | + 23.903 |
5 | Хайдфелд | БМВ | + 27.748 |
6 | Маса | Ферари | + 28.816 |
7 | Хамилтън | Макларън | + 29.012 |
8 | Уебър | Ред Бул | + 32.048 |
9 | Райконен | Ферари | + 39.468 |
10 | Пикет | Рено | + 54.445 |
11 | Глок | Тойота | + 58.888 |
12 | Накажима | Уилямс | + 1:02.015 |
13 | Трули | Тойота | + 1:05.954 |
14 | Росберг | Уилямс | + 1:08.635 |
15 | Бътън | Хонда | + 1:13.370 |
16 | Култард | Ред Бул | + 1 об. |
17 | Баричело | Хонда | + 1 об. |
18 | Бурде | Торо Росо | + 1 об. |
19 | Сутил | Форс Индия | + 2 об. |
Отпаднали: | |||
Фисикела | Форс Индия | 12 об. | |
Най-бърза обиколка: Райконен 1:28.047 | |||
Класиране пилоти: | |||
1 | Хамилтън | 78 | |
2 | Маса | 77 | |
3 | Кубица | 64 | |
4 | Райконен | 57 | |
5 | Хайдфелд | 53 | |
6 | Ковалайнен | 51 | |
7 | Алонсо | 28 | |
8 | Трули | 26 | |
9 | Фетел | 23 | |
10 | Уебър | 20 | |
11 | Глок | 15 | |
12 | Пикет | 13 | |
13 | Баричело | 11 | |
14 | Росберг | 9 | |
15 | Накажима | 8 | |
16 | Култард | 6 | |
17 | Бурде | 4 | |
18 | Бътън | 3 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ферари | 134 | |
2 | Макларън | 129 | |
3 | БМВ | 117 | |
4 | Рено | 41 | |
5 | Тойота | 41 | |
6 | Торо Росо | 27 | |
7 | Ред Бул | 26 | |
8 | Уилямс | 17 | |
9 | Хонда | 14 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар