Фелипе Маса се реваншира по перфектен начин за злощастното си отпадане в Гран При на Унгария, като спечели по безапелационен начин състезанието за голямата награда на Европа.

Преди три седмици пилота на Ферари направи безгрешно състезание и смачка конкуренцията, но съдбата си направи лоша шега с него и двигателят му гръмна 3 обиколки преди края.

Бразилецът обаче показа, че малшансът по никакъв начин не е сломил мотивацията му и на новата писта по улиците на Валенсия направи перфектно състезание и заслужено спечели победата.

Денят обаче не бе толкова перфектен за неговия отбор, тъй като Кими Райконен развали празника. Финландецът, който за пореден път правеше невзрачно състезание, първо прегази един от механиците си при второто си спиране в бокса, а две обиколки по-късно бе застигнат от малшансът на Маса в Унгария и на свой ред отпадна заради повреда в двигателя.

Асът на Макларън Люис Хамилтън направи стабилно състезание и с второто си място продължава да е убедително начело в класирането.

На старта лидерите Маса и Хамилтън потеглиха без грешка. Стартиралият от 4-та позиция Кими Райконе в трето поредно състезание се изложи при потеглянето и бе изпреварен от Хейки Ковалайнен.

В първата обиколка за съжеление на феновете, местният любимец Фернандо Алонсо бе ударен отзад от Казуки Накажима и се прибра в бокса с повредено задно крило. Повредата не можеше да бъде отстранена и испанецът отпадна.

Малко по-късно най-възрастният пилот във Формула 1 - Дейвид Култард направи поредната си необмислена проява през този сезон, удряйки Адриан Сутил при опит за изпреварване. И двамата обаче продължиха без повреди.

Отпред Фелипе Маса и Люис Хамилтън бяха очевидно най-бързите пилоти и се откъснаха с около 15 секунди пред третия Роберт Кубица. Бразилецът пък имаше около 4 секунди пред пилота на Макларън.

Маса пръв от лидерите влезе в бокса в 15-та обиколка и се завърна на пистата точно между Хейки Ковалайнен и съотборника си Кими Райконен. Това обаче бе в ущърб повече на финландеца, който бе по-лек и в този момент имаше по-висока скорост.

Люис Хамилтън влезе в бокса 2 обиколки след Маса, в 17-та обиколка, но двете бързи обиколки се оказха недостатъчни за него и той се завърна на пистата точно зад двете ферари-та.

Кими Райконен влезе за първо спиране в бокса в 19-та обиколка, а последен от лидерите спря Хейки Ковалайнен. Това обаче не бе достатъчно за да изпревари третия Кубица, който бе спрял 2 обиколки по-рано.

Така Маса и Хамилтън продължаваха да водят колоната с 3 секунди разлика помежду си, а след тях Кубица и Ковалайнен бяха на още двайсетина секунди назад. Кими Райконен бе изостанал с десетина секунди от вторият пилот на Макларън и бе твърдо на 6-то място. Пред него обаче бе Глок, който бе със стратегия с едно спиране в бокса, така че реално Кими беше на 5-та позиция.

Постепенно двете ферарита повишиха скоростта и Маса се откъсна на 10 секунди от Хамилтън, а Райконен започна да доближава 4-тия Ковалайнен.

Състезанието изглеждаше напълно под контрола на бразилеца, когато на излизане от второто му спиране в бокса глупав инцидент за малко не го извади от състезанието. Точно когато механиците му го обслужиха и той тръгна да излиза, в пит-лейна покрай него профуча аутсайдера Адриан Сутил. Пилотът на Форс Индия за малко да отнесе Маса, но последния успя да намали навреме и да избегне удара.

За всеобща изненада стюардите на състезанието обявиха, че ще разследват поведението на Маса при инцидента.

Също както и при първите спирания, Хамилтън влезе в бокса 2 обиколки след Маса. Това, както и забавянето на Маса от Сутил, стопиха разликата между двамата до 6 секунди.

Организаторите решиха соломоновски да отложат решението относно излизането от бокса на Маса за след състезанието, а по ирония на съдбата другият въвлечен пилот в инцидента Адриан Сутил малко по-късно се блъсна в мантинелата и отпадна.

Истинският хаос в бокса на Ферари обаче тепърва предстоеше. При своето второ спиране в бокса на Кими Райконен, улисан в задочната си битка с Хейки Ковалайнен финландецът тръгна преди механиците му да бъдат готови и удари няколко от тях. Впоследствие единият механик дори бе откаран спешно на носилка.

Бързането на финландеца обаче се оказа напразно, тъй като само две обиколки по-късно двигателят му гръмна и той отпадна. Това със сигурност ще предизвика големи критики към италианския отбор, тъй като  за второ поредно състезание техен двигател е причина за отпадане на пилотите им.

След отпадането на Райконен нямаше сериозна борба за нито една от позициите даващи точки. До края на състезанието нямаше повече инциденти и така Маса спечели пред Хамилтън и Кубица. Великолепно 6-то място спечели младата немска сензация Себастиян Фетел с аутсайдера Торо Росо.


Пилот Отбор Време
1 Маса Ферари 1ч35:32.339
2 Хамилтън Макларън + 5.611
3 Кубица БМВ + 37.353
4 Ковалайнен Макларън + 39.703
5 Трули Тойота + 50.684
6 Фетел Торо Росо + 52.625
7 Глок Тойота + 1:07.990
8 Росберг Уилямс + 1:11.457
9 Хайдфелд БМВ + 1:22.177
10 Бурде Торо Росо + 1:29.794
11 Пикет Рено + 1:32.717
12 Уебър Ред Бул + 1 об.
13 Бътън Хонда + 1 об.
14 Фисикела Форс Индия + 1 об.
15 Накажима Уилямс + 1 об.
16 Баричело Хонда + 1 об.
17 Култард Ред Бул + 1 об.





Отпаднали:


Райконен Ферари 46 об.

Сутил Форс Индия 42 об.

Алонсо Рено 1 об.




Класиране пилоти:
1 Хамилтън 70
2 Маса 64
3 Райконен 57
4 Кубица 55
5 Ковалайнен 43
6 Хайдфелд 41
7 Трули 26
8 Алонсо 18
9 Уебър 18
10 Глок 15
11 Пикет 13
12 Баричело 11
13 Фетел 9
14 Росберг 9
15 Накажима 8
16 Култард 6
17 Бътън 3
18 Бурде 2




Класиране отбори:
1 Ферари 121
2 Макларън 113
3 БМВ 96
4 Тойота 41
5 Рено 31
6 Ред Бул 24
7 Уилямс 17
8 Хонда 14
9 Торо Росо 11