Люис Хамилтън спечели втора поредна безапелационна победа и след Силвърстоун преди 2 седмици, сега триумфира и на пистата Хокенхайм в Гран При на Германия.

Със спечелените 10 точки пилотът на Макларън излезе еднолично начело във временното класиране.

Излизане на колата за сигурност в средата на състезанието обърка стратегията на отборите и от това се възползва Нелсиньо Пикет от Рено, който постигна най-добрият резултат в кариерата си финиширайки на второ място.

Трети остана Фелипе Маса с Ферари. Световният Шампион Кими Райконен направи много слаба първа част на състезанието, но също както и на Силвърстоун накрая на състезанието летеше и след серия от изпреварвания успя да се изкачи до 6-то място.

На старта нямаше големи размествания, като единствено Роберт Кубица тръгна страхотно и от 7-мо място се изкачи до 4-то още на първия завой. Кими Райконен съответно от 6-то се свлече до 7-мо място.

Хамилтън бързо започна да трупа аванс пред Фелипе Маса. В 4-та обиколка пък Алонсо направи неуспешен опит да изпревари Трули и от това се възползва Райконен, който изпревари испанеца.

Постепенно авансът на Хамилтън нарасна до 11 секунди и в 18-та обиколка той пръв от лидерите влезе в бокса.

Стратегията на Люис можеше да се окаже катастрофално лоша, тъй като той излезе точно зад Ярно Трули, който е известен със способността си да задържа по-бързите пилоти зад себе си. За късмет обаче Трули също влезе обиколка по-късно и не забави много англичанина.

Фелипе Маса влезе две обиколки по-късно, но въпреки това стопи само 3 секунди от аванса на Хамилтън и продължаваше да е далеч зад него.

Хейки Ковалайнен влезе в 22 обиколка, а след още една влезе и Райконен. Това позволи на световният шампион да изпревари Трули, който бе влязал 3 обиколки по-рано.

След първите спирания в бокса големият губещ бе Фернандо Алонсо, който загуби две места спрямо Себастиян Фетел и влезлият доста късно Тимо Глок.

Правещият чудесно състезание немски пилот на Тойота обаче претърпя ужасна катастрофа в 33 обиколка, след като се откъсна задният му спойлер и той се разби в предпазните стени. Самият Глок излезе невредим от болида, макар и да си личеше, че изпитва болки.

Инцидентът наложи излизане на кола за сигурност и това стопи преднината от над 16 секунди на Хамилтън спрямо Маса.

След като боксът бе отворен за влизане в 36 обиколка почти всички пилоти влязаха в него. Единствените, които не влязоха в бокса бяха лидерът Хамилтън и Ник Хайдфелд и Нелсиньо Пикет, които благодарение на това се наредиха на второ и трето място. Последният пилот, който не влезе в бокса бе Рубенс Баричело, но той бе едва 13-ти и нямаше отношение към борбата за призови позиции.

Двете ферарита пък трябваше да се редят на опашка в бокса, като Маса бе първи. Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел излязоха почти едновременно и младият германец почти избута Алонсо на изхода в борба за позиция.

Бавната скорост зад колата за сигурност пък се оказа фатална за двигателят Рено на Ред Бул-а на Марк Уебър и той започна да пуши.

След подновяване на състезанието редът бе Хамилтън пред Хайдфелд, Пикет, Маса, Кубица, Ковалайнен, Трули, Фетел, Алонсо и Райконен на 10-то място.

Почти веднага Хейки Ковалайнен направи чудесно изпреварване спрямо Кубица. Отзад пък Фернандо Алонсо направи втора неуспешна маневра в това състезание и проваленият му опит за изпреварване на Фетел позволи на Райконен да мине пред него.  

Два завоя по-късно Алонсо направи трети неразчетен опит за изпреварване, в опит да си върне позицията от Райконен и бе изпреварен от Нико Росберг.

Райконен пък показа как се изпреварва, като почти веднага безпроблемно мина пред Фетел на 8-мо място.

Съотборникът на Кими Фелипе Маса обаче нямаше подобен успех отпред в борбата с Нелсиньо Пикет и губеше време зад втория пилот на Рено. Само 5 обиколки след прибирането на колата за сигурност преднината на Хамилтън пред Маса вече бе 10 секунди.

Отзад обаче Райконен летеше и изпревари и Ярно Трули за 7-ма позиция.

Лидерът Хамилтън влезе за второто си спиране в бокса 17 обиколки преди края и въпреки краткия си престой се върна на трасето едва на 5-то място зад съотборника си Ковалайнен.

Само обиколка по-късно вторият пилот на Макларън очевадно пропусна съотборника си след явно нареждане от бокса. Все пак Хамилтън бе очевидно по-бърз и веднага дръпна напред и започна да догонва Маса, който бе на 3 секунди напред.

Малко по-късно в бокса влезе и Ник Хайдфелд, който бе лидер за 3 обиколки. Германецът успя да се върне на  пистата на 4-то място точно пред каращите в пакет Ковалайнен, Кубица и Ройконен.

Така 12 обиколки преди края на състезанието първите 7 пилота бяха събрани в рамките на само 11 секунди.

Хамилтън бе очевидно най-бързият пилот на пистата и започна да притиска ожесточено Фелипе Маса. 10 обиколки преди края англичанинът успя да изпревари бразилеца с много агресивна атака и бързо започна да се отдалечава напред. Само за 2 обиколки той направи разлика от 4 секунди.

Маса очевидно имаше някакви проблеми с колата или  с гумите и бързо бе застигнат и притиснат и от Ник Хайдфелд. Отпред пък Хамилтън застигна лидера Пикет и без проблеми го изпревари.

Втората борба на пистата бе между каращия на 6-та позиция Роберт Кубица и преследващият го  Кими Райконен. Осем обиколки преди края Кими успешно изпревари полякът.

До края на състезанието единственото разместване бе това в борбата за 8-то място, като Себастиян Фетел се възползва от грешка на Ярно Трули и го изпревари.


Пилот Отбор Време
1 Хамилтън Макларън 1ч31:20.874
2 Пикет Рено + 5.586
3 Маса Ферари + 9.339
4 Хайдфелд БМВ + 9.825
5 Ковалайнен Макларън + 12.411
6 Райконен Ферари + 14.403
7 Кубица БМВ + 22.682
8 Фетел Торо Росо + 33.299
9 Трули Тойота + 37.158
10 Росберг Уилямс + 37.625
11 Алонсо Рено + 38.600
12 Бурде Торо Росо + 39.111
13 Култард Ред Бул + 54.971
14 Фисикела Форс Индиа + 59.093
15 Накажима Уилямс + 1:00.003
16 Сутил Форс Индиа + 1:09.488
17 Бътън Хонда + 1 об.




Най-бърза обиколка: Хайдфелд – 1:15.987





Отпаднали:


Баричело Хонда 52 об.

Уебър Ред Бул 41 об.

Глок Тойота 37 об.




Класиране пилоти:




1 Хамилтън 58
2 Маса 54
3 Райконен 51
4 Кубица 48
5 Хайдфелд 41
6 Ковалайнен 28
7 Трули 20
8 Уебър 18
9 Алонсо 13
10 Баричело 11
11 Пикет 10
12 Росберг 8
13 Накажима 8
14 Фетел 6
15 Култард 6
16 Глок 5
17 Бътън 3
18 Бурде 2




Класиране отбори:




1 Ферари 105
2 БМВ 89
3 Макларън 86
4 Тойота 25
5 Ред Бул 24
6 Рено 23
7 Уилямс 16
8 Хонда 14
9 Торо Росо 8