Люис Хамилтън спечели втора поредна безапелационна победа и след Силвърстоун преди 2 седмици, сега триумфира и на пистата Хокенхайм в Гран При на Германия.
Със спечелените 10 точки пилотът на Макларън излезе еднолично начело във временното класиране.
Излизане на колата за сигурност в средата на състезанието обърка стратегията на отборите и от това се възползва Нелсиньо Пикет от Рено, който постигна най-добрият резултат в кариерата си финиширайки на второ място.
Трети остана Фелипе Маса с Ферари. Световният Шампион Кими Райконен направи много слаба първа част на състезанието, но също както и на Силвърстоун накрая на състезанието летеше и след серия от изпреварвания успя да се изкачи до 6-то място.
На старта нямаше големи размествания, като единствено Роберт Кубица тръгна страхотно и от 7-мо място се изкачи до 4-то още на първия завой. Кими Райконен съответно от 6-то се свлече до 7-мо място.
Хамилтън бързо започна да трупа аванс пред Фелипе Маса. В 4-та обиколка пък Алонсо направи неуспешен опит да изпревари Трули и от това се възползва Райконен, който изпревари испанеца.
Постепенно авансът на Хамилтън нарасна до 11 секунди и в 18-та обиколка той пръв от лидерите влезе в бокса.
Стратегията на Люис можеше да се окаже катастрофално лоша, тъй като той излезе точно зад Ярно Трули, който е известен със способността си да задържа по-бързите пилоти зад себе си. За късмет обаче Трули също влезе обиколка по-късно и не забави много англичанина.
Фелипе Маса влезе две обиколки по-късно, но въпреки това стопи само 3 секунди от аванса на Хамилтън и продължаваше да е далеч зад него.
Хейки Ковалайнен влезе в 22 обиколка, а след още една влезе и Райконен. Това позволи на световният шампион да изпревари Трули, който бе влязал 3 обиколки по-рано.
След първите спирания в бокса големият губещ бе Фернандо Алонсо, който загуби две места спрямо Себастиян Фетел и влезлият доста късно Тимо Глок.
Правещият чудесно състезание немски пилот на Тойота обаче претърпя ужасна катастрофа в 33 обиколка, след като се откъсна задният му спойлер и той се разби в предпазните стени. Самият Глок излезе невредим от болида, макар и да си личеше, че изпитва болки.
Инцидентът наложи излизане на кола за сигурност и това стопи преднината от над 16 секунди на Хамилтън спрямо Маса.
След като боксът бе отворен за влизане в 36 обиколка почти всички пилоти влязаха в него. Единствените, които не влязоха в бокса бяха лидерът Хамилтън и Ник Хайдфелд и Нелсиньо Пикет, които благодарение на това се наредиха на второ и трето място. Последният пилот, който не влезе в бокса бе Рубенс Баричело, но той бе едва 13-ти и нямаше отношение към борбата за призови позиции.
Двете ферарита пък трябваше да се редят на опашка в бокса, като Маса бе първи. Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел излязоха почти едновременно и младият германец почти избута Алонсо на изхода в борба за позиция.
Бавната скорост зад колата за сигурност пък се оказа фатална за двигателят Рено на Ред Бул-а на Марк Уебър и той започна да пуши.
След подновяване на състезанието редът бе Хамилтън пред Хайдфелд, Пикет, Маса, Кубица, Ковалайнен, Трули, Фетел, Алонсо и Райконен на 10-то място.
Почти веднага Хейки Ковалайнен направи чудесно изпреварване спрямо Кубица. Отзад пък Фернандо Алонсо направи втора неуспешна маневра в това състезание и проваленият му опит за изпреварване на Фетел позволи на Райконен да мине пред него.
Два завоя по-късно Алонсо направи трети неразчетен опит за изпреварване, в опит да си върне позицията от Райконен и бе изпреварен от Нико Росберг.
Райконен пък показа как се изпреварва, като почти веднага безпроблемно мина пред Фетел на 8-мо място.
Съотборникът на Кими Фелипе Маса обаче нямаше подобен успех отпред в борбата с Нелсиньо Пикет и губеше време зад втория пилот на Рено. Само 5 обиколки след прибирането на колата за сигурност преднината на Хамилтън пред Маса вече бе 10 секунди.
Отзад обаче Райконен летеше и изпревари и Ярно Трули за 7-ма позиция.
Лидерът Хамилтън влезе за второто си спиране в бокса 17 обиколки преди края и въпреки краткия си престой се върна на трасето едва на 5-то място зад съотборника си Ковалайнен.
Само обиколка по-късно вторият пилот на Макларън очевадно пропусна съотборника си след явно нареждане от бокса. Все пак Хамилтън бе очевидно по-бърз и веднага дръпна напред и започна да догонва Маса, който бе на 3 секунди напред.
Малко по-късно в бокса влезе и Ник Хайдфелд, който бе лидер за 3 обиколки. Германецът успя да се върне на пистата на 4-то място точно пред каращите в пакет Ковалайнен, Кубица и Ройконен.
Така 12 обиколки преди края на състезанието първите 7 пилота бяха събрани в рамките на само 11 секунди.
Хамилтън бе очевидно най-бързият пилот на пистата и започна да притиска ожесточено Фелипе Маса. 10 обиколки преди края англичанинът успя да изпревари бразилеца с много агресивна атака и бързо започна да се отдалечава напред. Само за 2 обиколки той направи разлика от 4 секунди.
Маса очевидно имаше някакви проблеми с колата или с гумите и бързо бе застигнат и притиснат и от Ник Хайдфелд. Отпред пък Хамилтън застигна лидера Пикет и без проблеми го изпревари.
Втората борба на пистата бе между каращия на 6-та позиция Роберт Кубица и преследващият го Кими Райконен. Осем обиколки преди края Кими успешно изпревари полякът.
До края на състезанието единственото разместване бе това в борбата за 8-то място, като Себастиян Фетел се възползва от грешка на Ярно Трули и го изпревари.
Напиши коментар
Със спечелените 10 точки пилотът на Макларън излезе еднолично начело във временното класиране.
Излизане на колата за сигурност в средата на състезанието обърка стратегията на отборите и от това се възползва Нелсиньо Пикет от Рено, който постигна най-добрият резултат в кариерата си финиширайки на второ място.
Трети остана Фелипе Маса с Ферари. Световният Шампион Кими Райконен направи много слаба първа част на състезанието, но също както и на Силвърстоун накрая на състезанието летеше и след серия от изпреварвания успя да се изкачи до 6-то място.
На старта нямаше големи размествания, като единствено Роберт Кубица тръгна страхотно и от 7-мо място се изкачи до 4-то още на първия завой. Кими Райконен съответно от 6-то се свлече до 7-мо място.
Хамилтън бързо започна да трупа аванс пред Фелипе Маса. В 4-та обиколка пък Алонсо направи неуспешен опит да изпревари Трули и от това се възползва Райконен, който изпревари испанеца.
Постепенно авансът на Хамилтън нарасна до 11 секунди и в 18-та обиколка той пръв от лидерите влезе в бокса.
Стратегията на Люис можеше да се окаже катастрофално лоша, тъй като той излезе точно зад Ярно Трули, който е известен със способността си да задържа по-бързите пилоти зад себе си. За късмет обаче Трули също влезе обиколка по-късно и не забави много англичанина.
Фелипе Маса влезе две обиколки по-късно, но въпреки това стопи само 3 секунди от аванса на Хамилтън и продължаваше да е далеч зад него.
Хейки Ковалайнен влезе в 22 обиколка, а след още една влезе и Райконен. Това позволи на световният шампион да изпревари Трули, който бе влязал 3 обиколки по-рано.
След първите спирания в бокса големият губещ бе Фернандо Алонсо, който загуби две места спрямо Себастиян Фетел и влезлият доста късно Тимо Глок.
Правещият чудесно състезание немски пилот на Тойота обаче претърпя ужасна катастрофа в 33 обиколка, след като се откъсна задният му спойлер и той се разби в предпазните стени. Самият Глок излезе невредим от болида, макар и да си личеше, че изпитва болки.
Инцидентът наложи излизане на кола за сигурност и това стопи преднината от над 16 секунди на Хамилтън спрямо Маса.
След като боксът бе отворен за влизане в 36 обиколка почти всички пилоти влязаха в него. Единствените, които не влязоха в бокса бяха лидерът Хамилтън и Ник Хайдфелд и Нелсиньо Пикет, които благодарение на това се наредиха на второ и трето място. Последният пилот, който не влезе в бокса бе Рубенс Баричело, но той бе едва 13-ти и нямаше отношение към борбата за призови позиции.
Двете ферарита пък трябваше да се редят на опашка в бокса, като Маса бе първи. Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел излязоха почти едновременно и младият германец почти избута Алонсо на изхода в борба за позиция.
Бавната скорост зад колата за сигурност пък се оказа фатална за двигателят Рено на Ред Бул-а на Марк Уебър и той започна да пуши.
След подновяване на състезанието редът бе Хамилтън пред Хайдфелд, Пикет, Маса, Кубица, Ковалайнен, Трули, Фетел, Алонсо и Райконен на 10-то място.
Почти веднага Хейки Ковалайнен направи чудесно изпреварване спрямо Кубица. Отзад пък Фернандо Алонсо направи втора неуспешна маневра в това състезание и проваленият му опит за изпреварване на Фетел позволи на Райконен да мине пред него.
Два завоя по-късно Алонсо направи трети неразчетен опит за изпреварване, в опит да си върне позицията от Райконен и бе изпреварен от Нико Росберг.
Райконен пък показа как се изпреварва, като почти веднага безпроблемно мина пред Фетел на 8-мо място.
Съотборникът на Кими Фелипе Маса обаче нямаше подобен успех отпред в борбата с Нелсиньо Пикет и губеше време зад втория пилот на Рено. Само 5 обиколки след прибирането на колата за сигурност преднината на Хамилтън пред Маса вече бе 10 секунди.
Отзад обаче Райконен летеше и изпревари и Ярно Трули за 7-ма позиция.
Лидерът Хамилтън влезе за второто си спиране в бокса 17 обиколки преди края и въпреки краткия си престой се върна на трасето едва на 5-то място зад съотборника си Ковалайнен.
Само обиколка по-късно вторият пилот на Макларън очевадно пропусна съотборника си след явно нареждане от бокса. Все пак Хамилтън бе очевидно по-бърз и веднага дръпна напред и започна да догонва Маса, който бе на 3 секунди напред.
Малко по-късно в бокса влезе и Ник Хайдфелд, който бе лидер за 3 обиколки. Германецът успя да се върне на пистата на 4-то място точно пред каращите в пакет Ковалайнен, Кубица и Ройконен.
Така 12 обиколки преди края на състезанието първите 7 пилота бяха събрани в рамките на само 11 секунди.
Хамилтън бе очевидно най-бързият пилот на пистата и започна да притиска ожесточено Фелипе Маса. 10 обиколки преди края англичанинът успя да изпревари бразилеца с много агресивна атака и бързо започна да се отдалечава напред. Само за 2 обиколки той направи разлика от 4 секунди.
Маса очевидно имаше някакви проблеми с колата или с гумите и бързо бе застигнат и притиснат и от Ник Хайдфелд. Отпред пък Хамилтън застигна лидера Пикет и без проблеми го изпревари.
Втората борба на пистата бе между каращия на 6-та позиция Роберт Кубица и преследващият го Кими Райконен. Осем обиколки преди края Кими успешно изпревари полякът.
До края на състезанието единственото разместване бе това в борбата за 8-то място, като Себастиян Фетел се възползва от грешка на Ярно Трули и го изпревари.
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Хамилтън | Макларън | 1ч31:20.874 |
2 | Пикет | Рено | + 5.586 |
3 | Маса | Ферари | + 9.339 |
4 | Хайдфелд | БМВ | + 9.825 |
5 | Ковалайнен | Макларън | + 12.411 |
6 | Райконен | Ферари | + 14.403 |
7 | Кубица | БМВ | + 22.682 |
8 | Фетел | Торо Росо | + 33.299 |
9 | Трули | Тойота | + 37.158 |
10 | Росберг | Уилямс | + 37.625 |
11 | Алонсо | Рено | + 38.600 |
12 | Бурде | Торо Росо | + 39.111 |
13 | Култард | Ред Бул | + 54.971 |
14 | Фисикела | Форс Индиа | + 59.093 |
15 | Накажима | Уилямс | + 1:00.003 |
16 | Сутил | Форс Индиа | + 1:09.488 |
17 | Бътън | Хонда | + 1 об. |
Най-бърза обиколка: Хайдфелд – 1:15.987 | |||
Отпаднали: | |||
Баричело | Хонда | 52 об. | |
Уебър | Ред Бул | 41 об. | |
Глок | Тойота | 37 об. | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Хамилтън | 58 | |
2 | Маса | 54 | |
3 | Райконен | 51 | |
4 | Кубица | 48 | |
5 | Хайдфелд | 41 | |
6 | Ковалайнен | 28 | |
7 | Трули | 20 | |
8 | Уебър | 18 | |
9 | Алонсо | 13 | |
10 | Баричело | 11 | |
11 | Пикет | 10 | |
12 | Росберг | 8 | |
13 | Накажима | 8 | |
14 | Фетел | 6 | |
15 | Култард | 6 | |
16 | Глок | 5 | |
17 | Бътън | 3 | |
18 | Бурде | 2 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ферари | 105 | |
2 | БМВ | 89 | |
3 | Макларън | 86 | |
4 | Тойота | 25 | |
5 | Ред Бул | 24 | |
6 | Рено | 23 | |
7 | Уилямс | 16 | |
8 | Хонда | 14 | |
9 | Торо Росо | 8 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар