Фелипе Маса изведе Ферари до двойна победа в състезанието за Гран При на Франция на пистата Маникур.
Неговият съотборник Кими Райконен водеше до средата на състезанието, но след това малък проблем в ауспуха намали темпото му. Все пак финланецът успя да запази второто си място.
Това е трета победа на Маса през сезона и 8-ма в кариерата му. Благодарение на нея бразилецът излезе начело в класирането с 48 точки, две повече от досегашния лидер Роберт Кубица. Днес полският пилот на БМВ завърши 5-ти.
За Ферари пък това е трета двойна победа през този сезон и 8-ма победа в последните 11 състезания за Гран При на Франция.
На чудесната трета позиция финишира Ярно Трули с Тойота, което е негов първи подиум от 2005 година насам. Италианецът бе раздвоен в радостта си и размаха италианския флаг, но и същевременно отдаде почит на наскоро починалият бивш шеф на отбора Ове Андерсън.
На старта двете ферарита тръгнаха чисто, но Фернандо Алонсо се забави и бе задминат от Трули и Кубица. Още в първата обиколка обаче испанеца успя да изпревари пилота на БМВ и започна да притиска и Ярно Трули.
Отзад пък стартиралият от 13-та позиция Люис Хамилтън караше изключително агресивно и при един опит за изпреварване дори излезе наполовина от пистата, но успя да надделее над Себастиан Фетел. Малко по-късно пък в един завой дори докосна задницата на съотборника си Хейки Ковалайнен, който се намираше пред него. Няколко обиколки по-късно Ковалайнен естествено пусна по-бързия Хамилтън.
Надеждите на пилота на Макларън за добро класиране обаче помръкнаха заради полученото наказание да мине през бокса, заради неправомерното изпреварване на Фетел. След него той се върна на изходната си - 13-та позиция.
Отпред двете ферарита водеха уверено с голяма преднина пред Трули. Помежду им пък Райконен бе дръпнал с 4 секунди пред Маса.
Фернандо Алонсо очевидно губеше време зад Ярно Трули и затова пръв от лидерите влезе в бокса. След връщането си на пистата той попадна в доста напечена позиция малко зад Хайдфелд и точно пред доста бързия Люис Хамилтън. Испанецът обаче не успя да задържи бившия си съотборник, който го изпревари на пистата. Това изпреварване обаче се оказа ненужно рисковано, защото Хамилтън почти веднага влезе в бокса за смяна на гуми.
Кими Райконен пръв от пилотите на Ферари влезе в бокса. Въпреки по-късното влизане на Фелипе Маса разликата между двамата се запази и Кими водеше с 5 секунди. Отзад третият Ярно Трули вече бе на цели 30 секунди, но въпреки това двойната победа на "Скудерията" все още не бе сигурна, тъй като се очакваше да завали дъжд.
Непосредствено зад Трули бе Роберт Кубица, а малко по-назад Алонсо, Уебър и Ковалайнен, който бе изтеглил доста назад спирането си в бокса.
В първите обиколки след спирането в бокса Райконен дръпна до 6.6 секунди пред Маса, но постепенно темпото на финландеца намаля за няколко обиколки Маса го застигна.
Стана очевидно, че Райконен има някакъв проблем и затова той безпроблемно пусна съотборника си напред. На повторенията се видя, че от задницата на колата му пада парче - вероятно част от ауспуха.
Така въпросът бе дали Световният Шампион ще успее да удържи второто си място пред Трули и Кубица. Двамата бяха с около секунда по-бързи от него, а финландецът имаше аванс от около 25 секунди 25 обиколки преди края.
След вторите спирания на пилотите Ковалайнен успя да открадне 4-та позиция от Кубица, а Марк Уебър пък мина пред Алонсо на 6-та позиция.
Кими Райконен пък успя да стабилизира колата и да поддържа разликата от около 20 секунди спрямо третия Ярно Трули.
Десетина обиколки преди края на пистата започна съвсем леко да капе дъжд. Той обаче не успя да намокри пистата така, че да повлияе на пилотите.
Вместо това интригата бе при борбата за третото място. Заемащият тази позиция Ярно Трули за пореден път бе образувал прочутото "влакче на Трули", задържайки успешно няколко по-бързи пилоти зад себе си. Това бяха Хейки Ковалайнен и Роберт Кубица.
Обиколка преди края Ковалайнен опита изпреварване от външната страна на Трули, но пилотът на Тойота зае много твърда защитна позиция и след леко докосване на болидите гума в гума, финланецът трябваше да отстъпи.
Напиши коментар
Неговият съотборник Кими Райконен водеше до средата на състезанието, но след това малък проблем в ауспуха намали темпото му. Все пак финланецът успя да запази второто си място.
Това е трета победа на Маса през сезона и 8-ма в кариерата му. Благодарение на нея бразилецът излезе начело в класирането с 48 точки, две повече от досегашния лидер Роберт Кубица. Днес полският пилот на БМВ завърши 5-ти.
За Ферари пък това е трета двойна победа през този сезон и 8-ма победа в последните 11 състезания за Гран При на Франция.
На чудесната трета позиция финишира Ярно Трули с Тойота, което е негов първи подиум от 2005 година насам. Италианецът бе раздвоен в радостта си и размаха италианския флаг, но и същевременно отдаде почит на наскоро починалият бивш шеф на отбора Ове Андерсън.
На старта двете ферарита тръгнаха чисто, но Фернандо Алонсо се забави и бе задминат от Трули и Кубица. Още в първата обиколка обаче испанеца успя да изпревари пилота на БМВ и започна да притиска и Ярно Трули.
Отзад пък стартиралият от 13-та позиция Люис Хамилтън караше изключително агресивно и при един опит за изпреварване дори излезе наполовина от пистата, но успя да надделее над Себастиан Фетел. Малко по-късно пък в един завой дори докосна задницата на съотборника си Хейки Ковалайнен, който се намираше пред него. Няколко обиколки по-късно Ковалайнен естествено пусна по-бързия Хамилтън.
Надеждите на пилота на Макларън за добро класиране обаче помръкнаха заради полученото наказание да мине през бокса, заради неправомерното изпреварване на Фетел. След него той се върна на изходната си - 13-та позиция.
Отпред двете ферарита водеха уверено с голяма преднина пред Трули. Помежду им пък Райконен бе дръпнал с 4 секунди пред Маса.
Фернандо Алонсо очевидно губеше време зад Ярно Трули и затова пръв от лидерите влезе в бокса. След връщането си на пистата той попадна в доста напечена позиция малко зад Хайдфелд и точно пред доста бързия Люис Хамилтън. Испанецът обаче не успя да задържи бившия си съотборник, който го изпревари на пистата. Това изпреварване обаче се оказа ненужно рисковано, защото Хамилтън почти веднага влезе в бокса за смяна на гуми.
Кими Райконен пръв от пилотите на Ферари влезе в бокса. Въпреки по-късното влизане на Фелипе Маса разликата между двамата се запази и Кими водеше с 5 секунди. Отзад третият Ярно Трули вече бе на цели 30 секунди, но въпреки това двойната победа на "Скудерията" все още не бе сигурна, тъй като се очакваше да завали дъжд.
Непосредствено зад Трули бе Роберт Кубица, а малко по-назад Алонсо, Уебър и Ковалайнен, който бе изтеглил доста назад спирането си в бокса.
В първите обиколки след спирането в бокса Райконен дръпна до 6.6 секунди пред Маса, но постепенно темпото на финландеца намаля за няколко обиколки Маса го застигна.
Стана очевидно, че Райконен има някакъв проблем и затова той безпроблемно пусна съотборника си напред. На повторенията се видя, че от задницата на колата му пада парче - вероятно част от ауспуха.
Така въпросът бе дали Световният Шампион ще успее да удържи второто си място пред Трули и Кубица. Двамата бяха с около секунда по-бързи от него, а финландецът имаше аванс от около 25 секунди 25 обиколки преди края.
След вторите спирания на пилотите Ковалайнен успя да открадне 4-та позиция от Кубица, а Марк Уебър пък мина пред Алонсо на 6-та позиция.
Кими Райконен пък успя да стабилизира колата и да поддържа разликата от около 20 секунди спрямо третия Ярно Трули.
Десетина обиколки преди края на пистата започна съвсем леко да капе дъжд. Той обаче не успя да намокри пистата така, че да повлияе на пилотите.
Вместо това интригата бе при борбата за третото място. Заемащият тази позиция Ярно Трули за пореден път бе образувал прочутото "влакче на Трули", задържайки успешно няколко по-бързи пилоти зад себе си. Това бяха Хейки Ковалайнен и Роберт Кубица.
Обиколка преди края Ковалайнен опита изпреварване от външната страна на Трули, но пилотът на Тойота зае много твърда защитна позиция и след леко докосване на болидите гума в гума, финланецът трябваше да отстъпи.
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Маса | Ферари | 1ч31:50.245 |
2 | Райконен | Ферари | 17.984 |
3 | Трули | Тойота | 28.250 |
4 | Ковалайнен | Макларън | 28.929 |
5 | Кубица | БМВ | 30.512 |
6 | Уебър | Ред Бул | 40.304 |
7 | Пикет | Рено | 41.033 |
8 | Алонсо | Рено | 43.372 |
9 | Култард | Ред Бул | 51.021 |
10 | Хамилтън | Макларън | 54.538 |
11 | Глок | Тойота | 57.700 |
12 | Фетел | Торо Росо | 58.065 |
13 | Хайдфелд | БМВ | 1:02.079 |
14 | Баричело | Хонда | +1 об. |
15 | Накажима | Уилямс | +1 об. |
16 | Росберг | Уилямс | +1 об. |
17 | Бурде | Торо Росо | +1 об. |
18 | Фисикела | Форс Индиа | +1 об. |
19 | Сутил | Форс Индиа | +1 об. |
Отпаднали: | |||
Бътън | Хонда | 17 об. | |
Класиране Пилоти: | |||
1 | Маса | Ферари | 48 |
2 | Кубица | БМВ | 46 |
3 | Райконен | Ферари | 43 |
4 | Хамилтън | Макларън | 38 |
5 | Хайдфелд | БМВ | 28 |
6 | Ковалайнен | Макларън | 20 |
7 | Трули | Тойота | 18 |
8 | Уебър | Ред Бул | 18 |
9 | Алонсо | Рено | 10 |
10 | Росберг | Уилямс | 8 |
11 | Накажима | Уилямс | 7 |
12 | Култард | Ред Бул | 6 |
13 | Баричело | Хонда | 5 |
13 | Фетел | Торо Росо | 5 |
14 | Глок | Тойота | 5 |
16 | Бътън | Хонда | 3 |
17 | Пикет | Рено | 2 |
18 | Бурде | Торо Росо | 2 |
Класиране Отбори: | |||
1 | Ферари | 91 | |
2 | БМВ | 74 | |
3 | Макларън | 58 | |
4 | Ред Бул | 24 | |
5 | Тойота | 23 | |
6 | Уилямс | 15 | |
7 | Рено | 12 | |
8 | Хонда | 8 | |
9 | Торо Росо | 7 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар