Роберт Кубица и БМВ направиха невероятен двоен удар в днешното състезание за Гран При на Канада. Полякът записа първа победа в кариерата си във Формула 1 и излезе начело във временното класиране. Триумфът за немският отбор пък бе пълен, тъй като на второ място завърши другият пилот на тима Ник Хайдфелд.Успехът на Кубица ще влезе в историята и поради друга причина, освен че е първи в кариерата му. Победата на поляка е поука за силата на волята на човек, тъй като само преди 12 месеца точно на това място той едва не загуби живота си след смразяваща кръвта катастрофа. Това обаче не само не го разколеба, ами му вдъхна нови сили и желание за борба.Досегашният лидер в класирането Люис Хамилтън, който освен това тръгна от Пол Позишън, направи най-черното състезание в кариерата си. Негова ужасно нелепа грешка извади от състезанието както него, така и световния  шампион Кими Райконен.Страхотно състезание направи ветеранът Дейвид Култард с Ред Бул, който благодарение на перфектната си стратегия и доброто стечение на обстоятелствата стигна до трето място.Фелипе Маса направи много силно състезание и макар рулетката с колата за сигурност да го прати последен, той се пребори за 5-то място и спаси пълния провал за Ферари.На старта всички пилоти запазиха позициите си, с изключение на Фернандо Алонсо, който бе изпреварен от Нико Росберг. Люис Хамилтън постепенно започна  да трупа аванс пред Роберт Кубица. Третият Кими Райконен се движеше на минимална дистанция зад пилота на БМВ, а зад тях Нико Росберг изоставаше на по-голяма разлика, а Алонсо умело задържаше Фелипе Маса.В 15 обиколка Адриан Сутил се блъсна в мантинелите и това, макар с малко закъснение, изкара кола за сигурност. Преди нея Хамилтън имаше 6 секунди аванс пред Кубица и Кими, а групата на Росберг бе на 15-тина секунди назад.След като пит-лейна бе отворен 3 обиколки по-късно всички като един влязаха в бокса за смяна на гуми и презареждане с гориво. И точно тогава стана голямата драма на състезанието.Кими Райконен, който бе успял да изпревари Люис Хамилтън благодарение на по-бърза работа на механиците, спря на изхода на бокса заради червени светлини. До него чинно беше спрял и Роберт Кубица. Хамилтън обаче не съобрази това и връхлетя отзад върху финландеца. Той разби предното си окачване и задницата на Ферари и това провали състезанието и на двамата фаворити. Отзад и младият Нико Росберг направи същата грешка като Хамилтън, но повредата не бе толкова тежка и след повторно посещение на бокса за смяна на предния спойлер той продължи.Интересното е, че ден по-рано Хамилтън бе коментирал точно излизането от бокса при червена светлина и наказанието на Маса миналата година. Приятно впечатление направи джентълменската реакция на Кими Райконен, който вместо да се нахвърли върху съперника си, го потупа по рамото и му посочи червените светлини.След рестартирането на състезанието водач бе Ник Хайдфелд, който обаче не бе спирал в бокса. От пилотите, които посетиха бокса пръв бе Кубица, пред Алонсо, Пикет и Ковалайнен. От Ферари пък не бяха успяли да обслужат Фелипе Маса при спирането му по време на колата за сигурност и заради наложилото се второ влизане в бокса той остана последен.Чистата писта пред Хайдфелд му позволи да натрупа аванс и когато направи своето спиране в бокса успя да се върне на пистата точно пред съотборника си Кубица и Фернандо Алонсо.От бокса на Алонсо му съобщиха по радиото, че Хайдфелд има гориво да изкара състезанието до края, което означаваше, че германецът е фаворит за спечелване на състезанието.Роберт Кубица трябваше да спре още веднъж и с леката кола бе много по-бърз от Хайдфелд. Германецът разбира се пусна съотборника си да трупа аванс напред и същевременно задържаше Алонсо.Полякът бързо започна да трупа аванс и пред Хайдфелд и Алонсо и така интригата бе кой от двата пилота на БМВ ще спечели състезанието. Хайдфелд се бореше в жестока борба с Алонсо и двамата на няколко пъти излизаха от завоите заради опити за изпреварвания. В един момент от бокса на Хайдфелд му казаха дори да пусне испанеца за да не губи време в борбата между двамата. Това обаче не се наложи, защото Алонсо отпадна заради завъртане по средата на пистата и удар в мантинелите.Вредата срещу Хайдфелд обаче бе вече нанесена, защото отпред Кубица бе натрупал достатъчен аванс за да се върне на първо място и след своето спиране в бокса.Благодарение на точно премерените влизания в бокса ветераните Дейвид Култард с Ред Бул и Рубенс Баричело се движеха на великолепните 3-та и 4-та позиция. Освен това те нямаше да спират повече и затова имаха предимство пред притискащите ги отзад Хейки Ковалайнен и Фелипе Маса.Пилотът на Ферари обаче направи чудесно двойно изпреварване и веднага почна да трупа огромна преднина пред Ковалайнен, който също бе изпреварил Баричело. Изпреварването обаче бе предимно за зрителите, тъй като 2 обиколки по-късно Маса и Ковалайнен влязоха в бокса и се върнаха доста назад в класирането.Маса все пак успя да се върне на 7-мо място, докато финландецът бе едва 10-ти. Грешка на Баричело обаче го свлече назад в класирането и позволи на двете Тойоти, а после и на Фелипе Маса да го изпреварят.Маса летеше и само две обиколки преди края успя да настигне и Ярно Трули с Тойота и да го изпревари.
Пилот Отбор Време
1 Кубица БМВ 1ч36:24.447
2 Хайдфелд БМВ + 16.495
3 Култард Ред Бул + 23.352
4 Глок Тойота + 42.627
5 Маса Ферари + 43.934
6 Трули Тойота + 47.775
7 Баричело Хонда + 53.597
8 Фетел Торо Росо + 54.120
9 Ковалайнен Макларън + 54.433
10 Росберг Уилямс + 54.749
11 Бътън Хонда + 1:07.540
12 Уебър Ред Бул + 1:11.299
13 Бурде Торо Росо + 1 об.
Най-бърза обиколка: Райконен: 1:17.387
Отпаднали:
Фисикела Форс Индиа 54 об.
Накажима Уилямс 49 об.
Алонсо Рено 47 об.
Пикет Рено 42 об.
Райконен Ферари 20 об.
Хамилтън Макларън 20 об.
Сутил Форс Индиа 14 об.
Класиране Пилоти:
1 Кубица БМВ 42
2 Маса Ферари 38
3 Хамилтън Макларън 38
4 Райконен Ферари 35
5 Хайдфелд БМВ 28
6 Ковалайнен Макларън 15
7 Уебър Ред Бул 15
8 Трули Тойота 12
9 Алонсо Рено 9
10 Росберг Уилямс 8
11 Накажима Уилямс 7
12 Култард Ред Бул 6
13 Фетел Торо Росо 5
14 Баричело Хонда 5
15 Глок Тойота 5
16 Бътън Хонда 3
17 Бурде Торо Росо 2
Класиране Отбори:
1 Ферари 73
2 БМВ 70
3 Макларън 53
4 Ред Бул 21
5 Тойота 17
6 Уилямс 15
7 Рено 9
8 Хонда 8
9 Торо Росо 7