Кими Райконен изведе Ферари до втора поредна двойна победа, спечелвайки Гран При на Испания на пистата Каталуния.
Непосредствено зад него финишираха съотборника му Фелипе Маса, Люис Хамилтън с Макларън и Роберт Кубица с БМВ. Малките разлики обаче не отговарят на показаното на пистата и се дължат единствено на двете коли за сигурност, които прекъсваха състезанието.
Местният любимец Фернандо Алонсо се представи добре и караше на 5-та позиция, но повреда в двигателят му го лиши от заслужени точки.
Двете ферарита направиха чудесен старт, като Кими Райконен удържа първата си позиция, а тръгналият от трето място Фелипе Маса успя да изпревари втория Фернандо Алонсо. Люис Хамилтън също тръгна добре и успя да изпревари Роберт Кубица, взимайки четвъртото място.
Още на първата обиколка обаче Адриан Сутил блъсна Себастиян Фетел и на пистата излезе кола за сигурност. Това до голяма степен бе във вреда на Алонсо, който беше с по-малко гориво и трябваше да прави бързи обиколки. Денят за Рено продължи да бъде лош, тъй като другият пилот Нелсиньо Пикет първо излетя от един завой, а малко по-късно при опит за изпреварване на Бурде се блъсна в него и отпадна.
Отпред Кими водеше уверено колоната малко пред съотборника си Фелипе Маса . Далеч зад тях бе Алонсо, а малко зад испанеца близо един до друг бяха Хамилтън, Кубица и Хайдфелд.
Както се и очакваше Алонсо влезе пръв в 17-та обиколка и се върна на пистата на 11-та позиция.
Маса влезе в бокса преди Райконен в 19-та обиколка, като изоставането му от финландеца бе около 4 секунди. Райконен влезе в следващата обиколка и това му позволи да натрупа дори още по-голяма преднина.
В същата обиколка влязоха и Хамилтън и Кубица, които преди влизането си бяха на повече от 10 секунди зад лидерите.
Всички тези разлики обаче нямаха значение, защото в следващата обиколка вторият пилот на Макларън Хейки Ковалайнен се разби зверски и излезе кола за сигурност. Финландецът спука гума в един много бърз завой и се блъсна с 200 км/ч в стената от предпазни гуми.
Според новите правила никой нямаше право да влиза в бокса, но Ник Хайдфелд нямаше избор и влезе въпреки забраната, което му донесе наказание.
Интересен момент пък се случи с най-опитният пилот във Формула 1 Рубенс Баричело. Бразилецът, който изравни рекорда по най-много участия на Рикардо Патрезе се блъсна с болид на Тойота на излизане от бокса и след това трябваше да влезе втори път за смяна на предния спойлер.
За щастие Ковалайнен бе в съзнание и състезанието можеше да продължи по нормален начин.
След подновяване на състезанието Райконен водеше пред Маса, Хамилтън, Кубица, Хайдфелд, Алонсо, Уебър и Трули. Хайдфелд обаче трябваше да изтърпи наказание и това донесе на Алонсо още една позиция напред.
Испанецът обаче не можа дълго да се радва на 5-то си място, тъй като точно в средата на състезанието двигателят му не издържа и той отпадна. Малко след това и двигателят в болида Уилямс на Нико Росберг изгърмя и германецът отпадна от 7-то място.
Преди вторите спирания в бокса Райконен отново бе с 3 секунди пред Маса и бразилецът отново влезе една обиколка по-рано. Хамилтън бе на 8 секунди изоставане, а Кубица на 10. 5-тият Уебър бе на 25 секунди и нямаше отношение към борбата за подиума.
След спиранията редът не се промени, като само тримата преследвачи намалиха разликата до Райконен с по 2 секунди. До края Хамилтън и Кубица успяха да се приближат с още 2 секунди, но така и не застрашиха Райконен и Маса.
Така Ферари спечели втора поредна двойна победа и дръпнаха сериозно в класирането пред БМВ. Райконен пък вече има 9 точки преднина в челото на класирането.
Напиши коментар
Непосредствено зад него финишираха съотборника му Фелипе Маса, Люис Хамилтън с Макларън и Роберт Кубица с БМВ. Малките разлики обаче не отговарят на показаното на пистата и се дължат единствено на двете коли за сигурност, които прекъсваха състезанието.
Местният любимец Фернандо Алонсо се представи добре и караше на 5-та позиция, но повреда в двигателят му го лиши от заслужени точки.
Двете ферарита направиха чудесен старт, като Кими Райконен удържа първата си позиция, а тръгналият от трето място Фелипе Маса успя да изпревари втория Фернандо Алонсо. Люис Хамилтън също тръгна добре и успя да изпревари Роберт Кубица, взимайки четвъртото място.
Още на първата обиколка обаче Адриан Сутил блъсна Себастиян Фетел и на пистата излезе кола за сигурност. Това до голяма степен бе във вреда на Алонсо, който беше с по-малко гориво и трябваше да прави бързи обиколки. Денят за Рено продължи да бъде лош, тъй като другият пилот Нелсиньо Пикет първо излетя от един завой, а малко по-късно при опит за изпреварване на Бурде се блъсна в него и отпадна.
Отпред Кими водеше уверено колоната малко пред съотборника си Фелипе Маса . Далеч зад тях бе Алонсо, а малко зад испанеца близо един до друг бяха Хамилтън, Кубица и Хайдфелд.
Както се и очакваше Алонсо влезе пръв в 17-та обиколка и се върна на пистата на 11-та позиция.
Маса влезе в бокса преди Райконен в 19-та обиколка, като изоставането му от финландеца бе около 4 секунди. Райконен влезе в следващата обиколка и това му позволи да натрупа дори още по-голяма преднина.
В същата обиколка влязоха и Хамилтън и Кубица, които преди влизането си бяха на повече от 10 секунди зад лидерите.
Всички тези разлики обаче нямаха значение, защото в следващата обиколка вторият пилот на Макларън Хейки Ковалайнен се разби зверски и излезе кола за сигурност. Финландецът спука гума в един много бърз завой и се блъсна с 200 км/ч в стената от предпазни гуми.
Според новите правила никой нямаше право да влиза в бокса, но Ник Хайдфелд нямаше избор и влезе въпреки забраната, което му донесе наказание.
Интересен момент пък се случи с най-опитният пилот във Формула 1 Рубенс Баричело. Бразилецът, който изравни рекорда по най-много участия на Рикардо Патрезе се блъсна с болид на Тойота на излизане от бокса и след това трябваше да влезе втори път за смяна на предния спойлер.
За щастие Ковалайнен бе в съзнание и състезанието можеше да продължи по нормален начин.
След подновяване на състезанието Райконен водеше пред Маса, Хамилтън, Кубица, Хайдфелд, Алонсо, Уебър и Трули. Хайдфелд обаче трябваше да изтърпи наказание и това донесе на Алонсо още една позиция напред.
Испанецът обаче не можа дълго да се радва на 5-то си място, тъй като точно в средата на състезанието двигателят му не издържа и той отпадна. Малко след това и двигателят в болида Уилямс на Нико Росберг изгърмя и германецът отпадна от 7-то място.
Преди вторите спирания в бокса Райконен отново бе с 3 секунди пред Маса и бразилецът отново влезе една обиколка по-рано. Хамилтън бе на 8 секунди изоставане, а Кубица на 10. 5-тият Уебър бе на 25 секунди и нямаше отношение към борбата за подиума.
След спиранията редът не се промени, като само тримата преследвачи намалиха разликата до Райконен с по 2 секунди. До края Хамилтън и Кубица успяха да се приближат с още 2 секунди, но така и не застрашиха Райконен и Маса.
Така Ферари спечели втора поредна двойна победа и дръпнаха сериозно в класирането пред БМВ. Райконен пък вече има 9 точки преднина в челото на класирането.
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Райконен | Ферари | 1ч38:19.051 |
2 | Маса | Ферари | + 3.228 |
3 | Хамилтън | Макларън | + 4.187 |
4 | Кубица | БМВ | + 5.694 |
5 | Уебър | Ред Бул | + 35.938 |
6 | Бътън | Хонда | + 53.010 |
7 | Накажима | Уилямс | + 58.244 |
8 | Трули | Тойота | + 59.435 |
9 | Хайдфелд | БМВ | + 1:03.073 |
10 | Фисикела | Форс Индиа | + 1 об. |
11 | Глок | Хонда | + 1 об. |
12 | Култард | Ред Бул | + 1 об. |
13 | Сато | Супер Агури | + 1 об. |
Отпаднали | |||
14 | Росберг | Уилямс | 42 |
15 | Алонсо | Рено | 35 |
16 | Баричело | Хонда | 35 |
17 | Ковалайнен | Макларън | 22 |
18 | Дейвидсън | Супер Агури | 9 |
19 | Бурде | Торо Росо | 8 |
20 | Пикет | Рено | 7 |
21 | Сутил | Форс Индиа | |
22 | Фетел | Торо Росо | |
Най-бърза обиколка: Райконен: 1:21.670 | |||
Класиране Пилоти: | |||
1 | Райконен | 29 | |
2 | Хамилтън | 20 | |
3 | Кубица | 19 | |
4 | Маса | 18 | |
5 | Хайдфелд | 16 | |
6 | Ковалайнен | 14 | |
7 | Трули | 9 | |
8 | Уебър | 8 | |
9 | Росберг | 7 | |
10 | Алонсо | 6 | |
11 | Накажима | 5 | |
12 | Бътън | 3 | |
13 | Бурде | 2 | |
Класиране Отбори: | |||
1 | Ферари | 47 | |
2 | БМВ | 35 | |
3 | Макларън | 34 | |
4 | Уилямс | 12 | |
5 | Тойота | 9 | |
6 | Ред Бул | 8 | |
7 | Рено | 6 | |
8 | Хонда | 3 | |
9 | Торо Росо | 2 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар