Той стартира от първа позиция и през цялото време контролира нещата, не оставяйки никакви шансове на съперниците си. Втори завърши местният любимец Фернандо Алонсо с Ферари.
Испанецът за пореден път извлече максимума от колата, след като стартира от 5-та позиция. Въпреки това обаче авансът на Фетел в класирането отново се увеличи и вече е 53 точки.
Това бе втора поредна победа за Фетел, който показа, че през лятната пауза от Ред Бул са работили с пълни сили. Това бе и негов 6-ти успех от началото на сезона.
Трети завърши Марк Уебър, който от средата на състезанието бе плътно зад Алонсо, но реши да не рискува и изобщо не пробва маневра за изпреварване. Фелипе Маса също се представи добре, като завърши 4-ти и с това даде заявка да си осигури място в Скудерията и през следващия сезон.
Кими Райконен пък имаше малшанс да счупи спойлер в началото на състезанието и така за второ поредно състезание завърши извън зоната на точките, след като преди това имаше 28 поредни финиша с точки.
На старта Себастиан Фетел запази първата си позиция, но Марк Уебър и Нико Хулкенберг потеглиха лошо и бяха изпреварени от Фелипе Маса, който се изстреля втори. Фернандо Алонсо пък успя да мине на 4-та позиция зад Уебър.
В средата на колоната Серхио Перес влезе много неразчетено в първия завой и не можа да влезе в него. Това го принуди да набие рязко спирачки и Кими Райконен се блъсна отзад в мексиканеца, разбивайки предния си спойлер. Това принуди пилота на Лотус да влезе в бокса още в първата обиколка и се върна последен на пистата.
Себастиан Фетел веднага наложи бързо темпо и започна да се откъсва напред. Алонсо обаче реагира бързо, като още в 3-та обиколка успя да изпревари Уебър с чиста маневра. След това той застигна Маса и без затруднения изпревари съотборника си в 8-та обиколка.
В този момент авансът на Фетел бе почти 5 секунди пред Алонсо, като темпото на пилота на Ред Бул продължаваше да бъде малко по-високо от това на испанеца.
Така постепенно разликата между първите двама стана почти 7 секунди, а Маса и Уебър от своя страна бяха на около 3-4 секунди зад Алонсо.
Пръв от лидерите в бокса влезе Люис Хамилтън в 14-та обиколка, но това бе извън стратегията на Макларън, тъй като англичанинът имаше спукване на предна дясна гума.
След 20-та обиколка скоростта на Фетел се влоши и Алонсо започна да топи разликата. Тя намаля до 5 секунди и в 24-та обиколка Фетел реши да влезе в бокса за смяна на гуми.
В същата обиколка и Уебър смени гуми, а един тур по-късно това направи Фелипе Маса. В резултат на по-раното си спиране австралиецът мина пред втория пилот на Ферари.
Едва в 27-та обиколка и Алонсо влезе в бокса, но това не му помогна с нищо и той се върна на пистата дори още по-далеч от лидера Фетел - на цели 10 секунди. Същевременно Марк Уебър се бе приближил плътно зад Алонсо, но от Ред Бул го предупредиха, че трябва да пази гумите си до края на състезанието, с което му намекнаха да не атакува.
По-назад Люис Хамилтън се бе изкачил с няколко позиции и започна да притиска съотборника си Нико Росберг за 6-то място. Германецът не оказа голяма съпротива и в 29-та обиколка двамата си размениха позициите.
В този момент Хамилтън бе най-бързият пилот на пистата и в 31та обиколка без проблем изпревари и Нико Хулкенберг за 5-то място. Люис постепенно се приближи и до Маса, но от Мерцедес решиха, че няма смисъл да се борят срещу пилота на Ферари и решиха да извикат пилота си за необходимата втора смяна на гуми.
Така в 39-та от общо 53 обиколки Хамилтън направи второто си спиране в бокса и се върна на пистата на 14-то място, точно зад Райконен. Двамата бързо изпревариха двама изостанали пилоти, след което за няколко обиколки финланецът успя да задържи по-бързия си съперник зад себе си. В 49-та обиколка обаче Хамилтън го изпревари, а малко след това лесно мина и пред Серхио Перес, влизайки в зоната на точките. След това на ред дойде и Дженсън Бътън, който не оказа никаква съпротива за 9-то място.
Отпред нямаше никаква борба за позициите и лидерите финишираха без да предприемат рискове.
ГРАН ПРИ НА ИТАЛИЯ: | |||
Пилот: | Отбор: | Време: | |
1 | Себастиан Фетел | Ред Бул | 1ч.18:33.352 |
2 | Фернандо Алонсо | Ферари | +5.4 |
3 | Марк Уебър | Ред Бул | +6.3 |
4 | Фелипе Маса | Ферари | +9.3 |
5 | Нико Хулкенберг | Заубер | +10.3 |
6 | Нико Росберг | Мерцедес | +10.9 |
7 | Даниел Рикардо | Торо Росо | +32.3 |
8 | Роман Грожан | Лотус | +33.1 |
9 | Люис Хамилтън | Мерцедес | +33.5 |
10 | Дженсън Бътън | Макларън | +38.3 |
11 | Кими Райконен | Лотус | +38.6 |
12 | Серхио Перес | Макларън | +39.7 |
13 | Естебан Гутиерес | Заубер | +40.8 |
14 | Пастор Малдонадо | Уилямс | +49.0 |
15 | Валтери Ботас | Уилямс | +56.8 |
16 | Адриан Сутил | Форс Индия | +1 об. |
17 | Чарлс Пик | Катерам | +1 об. |
18 | Гидо ван дер Гарде | Катерам | +1 об. |
19 | Жулс Бианки | Марусиа | +1 об. |
20 | Макс Чилтън | Марусиа | +1 об. |
Най-бърза обиколка: Хамилтън, 1:25.849 | |||
Отпаднали: | |||
Жан-Ерик Верн | Торо Росо | +39 об. | |
Пол ди Реста | Форс Индия | +53 об. | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Себастиан Фетел | 222 | |
2 | Фернандо Алонсо | 169 | |
3 | Люис Хамилтън | 141 | |
4 | Кими Райконен | 134 | |
5 | Марк Уебър | 130 | |
6 | Нико Росберг | 104 | |
7 | Фелипе Маса | 79 | |
8 | Роман Грожан | 57 | |
9 | Дженсън Бътън | 48 | |
10 | Пол ди Реста | 36 | |
11 | Адриан Сутил | 25 | |
12 | Серхио Перес | 18 | |
13 | Даниел Рикардо | 18 | |
14 | Нико Хулкенберг | 17 | |
15 | Жан-Ерик Верн | 13 | |
16 | Пастор Малдонадо | 1 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ред Бул | 352 | |
2 | Ферари | 248 | |
3 | Мерцедес | 245 | |
4 | Лотус | 191 | |
5 | Макларън | 66 | |
6 | Форс Индия | 61 | |
7 | Торо Росо | 31 | |
8 | Заубер | 17 | |
9 | Уилямс | 1 |
Коментари
Напиши коментар19:02 | 8 сеп 2013 г.
18:43 | 8 сеп 2013 г.
18:26 | 8 сеп 2013 г.
17:49 | 8 сеп 2013 г.
17:12 | 8 сеп 2013 г.
16:49 | 8 сеп 2013 г.
16:41 | 8 сеп 2013 г.
16:37 | 8 сеп 2013 г.
16:37 | 8 сеп 2013 г.
16:36 | 8 сеп 2013 г.
Напиши коментар