Себастиян Фетел трябваше да се пребори както със своите съперници, така и с разпадащите се гуми, но все пак успя да измъкне победата в Гран При на Белгия на пистата Спа.Световният Шампион имаше много тежко начало на състезанието, когато по-меките му гуми издържаха само по 6 обиколка, а в средата трябваше да кара с гуми в доста лошо състояние. Въпреки това обаче той успя да финишира първи.Успехът му до голяма степен бе улеснен от това, че от преследващите го в началото Фернандо Алонсо имаше идентични проблеми и завърши чак 4-ти, докато Люис Хамилтън направи поредна агресивна маневра, но си намери майстора в лицето на Камуи Кобаяши и отпадна.Състезанието бе белязано и от три епични изкачвания в колоната. Марк Уебър направи ужасен старт и изостана до 8-мо място, но след това успя да се пребори до 2-ра позиция. Дженсън Бътън пък, който тръгна от 13-то място, спечели 10 позиции и се изкачи на почетната стълбичка.Най-голямото геройство обаче извърши седемкратният световен шампион Михаел Шумахер. Празнуващият 20-години от началото на кариерата си германец тръгна последен, но навакса цели 19 позиции и завърши 5-ти. Успехът бе още по-сладък за Шуми, тъй като дори успя да изпревари съотборника си Нико Росберг, което не му се случва често. На старта Себастиян Фетел запази първата си позиция, но Люис Хамилтън и Марк Уебър потеглиха много лошо и англичанинът загуби две позиции, а Марк Уебър изостана чак осми. За сметка на това перфектен старт направи Нико Росберг, който от 5-то място се изстреля втори, докато Алонсо също спечели три позиции и от 8-ми стана 5-ти. Най-голямо изкачване обаче бе на Михаел Шумахер, който от последно място стигна до 15-та позиция.Във втората обиколка Нико Росберг сензационно изпревари Фетел и излезе на първо място, а Алонсо мина пред Хамилтън за 4-та позиция. Все пак обиколка по-късно Фетел си върна лидерството и постепенно започна да се откъсва.Ключово в това състезание бе състоянието на гумите и това пролича от факта, че още в 4-та обиколка Марк Уебър и Дженсън Бътън направиха своите първи спирания в бокса. Михаел Шумахер направи също ранно спиране в 5-та обиколка и дори успя да изпревари Бътън за 13-то място.Себастиян Фетел пък направи това в 6-та обиколка, но не загуби много време и се върна 6-ти, на 10 секунди зад лидерите. След това в негова полза започна да работи това, че лидерът Росберг очевидно задържаше по-бързите Алонсо и Хамилтън.Това обаче не трая дълго и Алонсо изпревари Фетел в 7-та обиколка. В следващия тур пък и испанецът влезе в бокса. На излизане от него той бе изпреварен от Марк Уебър. Последва тройна борба с все още неспиралия в бокса Адриан Сутил, като накрая Алонсо изпревари двамата, а Уебър остана зад пилота на Ферари.Отпред Фетел бе застигнал Росберг, като разликата в скоростта бе очевидна и след като го изпревари излезе начело, тъй като точно в този момент - в 10-та обиколка и Хамилтън влезе в бокса.Малко по-късно и пилотът на Мерцедес направи това и така на второ място зад Фетел бе Алонсо, само на 6 секунди изоставане зад него.Нещата станаха интересни, тъй като германецът се оплака по радиото на инженерите си, че гумите му имат тежък блистеринг.Отзад третия и четвъртия Уебър и Хамилтън поизостанаха малко, тъй като не успяха да изпреварят бързо Кобаяши и Петров.Тотно когато Хамилтън бе на път да направи това с пилота на Заубер, японецът му затвори вратата и пилотът на Макларън се завъртя, изхвърча от пистата и разби болида си в предпазната стена. Инцидентът бе доста спорен и бе трудно да се каже кой е виновен, а явно и стюардите на състезанието мислеха така, тъй като впоследствие не наказаха никого.Катастрофата провокира излизане на кола за сигурност. От това се възползва Фетел, който веднага влезе за втора смяна на гуми в 13-та обиколка и се върна на второ място зад Алонсо. Същото направи и Михаел Шумахер и се върна на 10-та позиция.4 обиколки по-късно надпреварата бе подновена, като Фетел с новите си гуми успя да изпревари Алонсо за първото място, докато Шуми спечели страхотните 4 позиции и стана 7-ми.Изглежда обаче, че най-добро бе състоянието на гумите на Дженсън Бътън. Той също бе спечели 2 места при подновяване на състезанието, а след това постепенно започна да притиска и изпреварва пилотите пред него.Първо той изпревари Шумахер за 7-мо място, след това последователно се пребори със Сутил, Маса и накрая изпревари и Росберг за 4-то място.В този момент разликата до третия Уебър бе 8 секунди, а лидерът Фетел бе на още 8 секунди напред. Бътън обаче имаше темпо със секунда по-бързо от втория Алонсо и Уебър и половин секунда по-бързо от лидера Фетел.В 30-та обиколка Фернандо Алонсо направи второто си спиране в бокса и сложи по-твърдия тип гуми. Обиколка по-късно това направи и Фетел и също сложи по-твърдите гуми. Марк Уебър направи своята смяна в 32-та обиколка и целенасочено също избра по-твърдите гуми, макар да имаше право да избере по-меките.В 33-та обиколка последен от лидерите в бокса влезе и Бътън, като за разлика от съперниците си сложи по-мекият тип гуми.По средата на колоната се бе заформила тежка битка за местата от 5-то до 8-мо между Росберг, Маса, Сутил и Шумахер. Пилотът на Ферари обаче се провали, тъй като в рамките на 2 обиколки влезе в бокса два пъти и изостана много назад.Така след всички спирания в бокса лидер бе Фетел с 6 секунди аванс пред Алонсо. Уебър бе трети на 10 секунди от лидера, Бътън бе на 17, а влакчето водено от Росберг, Сутил, Шумахер и Петров бе на 30 секунди назад.В този момент най-бързите пилоти на пистата бяха Уебър и Бътън, които наваксваха почти по 2 секунди на обиколка на Фетел и Алонсо. Така австралиецът бързо застигна пилота на Ферари и нямаше проблем да го изпревари.Тогава обаче Фетел показа, че има запазени ресурси и повиши темпото си, отказвайки Уебър да се бори за победата.Отзад Шумахер успя да изпревари Сутил, а след това по радиото съобщиха на Росберг "че трябва да пести гориво", което практически бе съвет да пусне Шумахер. Младият пилот на Мерцедес не направи това и цяла обиколка се бореше за позицията си, но накрая все пак бе изпреварен от Шумахер.Две обиколки преди края пък Бътън застигна Алонсо и успя да го изпревари, осигурявайки си позиция на подиума.
ГРАН ПРИ НА БЕЛГИЯ
Пилот Отбор Време
1 Себастиян Фетел Ред Бул 1ч.44.893
2 Марк Уебър Ред Бул + 3.741
3 Дженсън Бътън Макларън + 9.669
4 Фернандо Алонсо Ферари + 13.022
5 Михаел Шумахер Мерцедес + 47.464
6 Нико Росберг Мерцедес + 48.674
7 Адриан Сутил Форс Индия + 59.713
8 Фелипе Маса Ферари + 1:06.076
9 Витали Петров Рено + 1:11.917
10 Пастор Малдонадо Уилямс + 1:17.615
11 Пол ди Реста Форс Индия + 1:23.994
12 Камуи Кобаяши Заубер + 1:31.976
13 Бруно Сена Рено + 1:32.985
14 Ярно Трули Лотус + 1 об.
15 Хейки Ковалайнен Лотус + 1 об.
16 Рубенс Баричело Уилямс + 1 об.
17 Жером д'Амброзио Върджин + 1 об.
18 Тимо Глок Върджин + 1 об.
19 Витантонио Лиюци Испания + 1 об.
Най-бърза обиколка: Маса – 1:23.415
Отпаднали:
Серхио Перес Заубер 27 об.
Даниел Рикардо Испания 13 об.
Люис Хамилтън Макларън 12 об.
Себастиян Буеми Торо Росо 6 об.
Хайме Алгерсуари Торо Росо 1 об.
Класиране пилоти:
1 Себастиян Фетел 259
2 Марк Уебър 167
3 Фернандо Алонсо 157
4 Дженсън Бътън 149
5 Люис Хамилтън 146
6 Фелипе Маса 74
7 Нико Росберг 56
8 Михаел Шумахер 42
9 Витали Петров 34
10 Ник Хайдфелд 34
11 Камуи Кобаяши 27
12 Адриан Сутил 24
13 Себастиян Буеми 12
14 Хайме Алгерсуари 10
15 Пол ди Реста 8
16 Серхио Перес 8
17 Рубенс Баричело 4
18 Пастор Малдонадо 1
Класиране отбори:
1 Ред Бул 426
2 Макларън 295
3 Ферари 231
4 Мерцедес 88
5 Рено 68
6 Заубер 35
7 Форс Индия 32
8 Торо Росо 22
9 Уилямс 5