Себастиян Фетел трябваше да се пребори както със своите съперници, така и с разпадащите се гуми, но все пак успя да измъкне победата в Гран При на Белгия на пистата Спа.
Световният Шампион имаше много тежко начало на състезанието, когато по-меките му гуми издържаха само по 6 обиколка, а в средата трябваше да кара с гуми в доста лошо състояние. Въпреки това обаче той успя да финишира първи.
Успехът му до голяма степен бе улеснен от това, че от преследващите го в началото Фернандо Алонсо имаше идентични проблеми и завърши чак 4-ти, докато Люис Хамилтън направи поредна агресивна маневра, но си намери майстора в лицето на Камуи Кобаяши и отпадна.
Състезанието бе белязано и от три епични изкачвания в колоната. Марк Уебър направи ужасен старт и изостана до 8-мо място, но след това успя да се пребори до 2-ра позиция. Дженсън Бътън пък, който тръгна от 13-то място, спечели 10 позиции и се изкачи на почетната стълбичка.
Най-голямото геройство обаче извърши седемкратният световен шампион Михаел Шумахер. Празнуващият 20-години от началото на кариерата си германец тръгна последен, но навакса цели 19 позиции и завърши 5-ти. Успехът бе още по-сладък за Шуми, тъй като дори успя да изпревари съотборника си Нико Росберг, което не му се случва често.
На старта Себастиян Фетел запази първата си позиция, но Люис Хамилтън и Марк Уебър потеглиха много лошо и англичанинът загуби две позиции, а Марк Уебър изостана чак осми. За сметка на това перфектен старт направи Нико Росберг, който от 5-то място се изстреля втори, докато Алонсо също спечели три позиции и от 8-ми стана 5-ти. Най-голямо изкачване обаче бе на Михаел Шумахер, който от последно място стигна до 15-та позиция.
Във втората обиколка Нико Росберг сензационно изпревари Фетел и излезе на първо място, а Алонсо мина пред Хамилтън за 4-та позиция. Все пак обиколка по-късно Фетел си върна лидерството и постепенно започна да се откъсва.
Ключово в това състезание бе състоянието на гумите и това пролича от факта, че още в 4-та обиколка Марк Уебър и Дженсън Бътън направиха своите първи спирания в бокса. Михаел Шумахер направи също ранно спиране в 5-та обиколка и дори успя да изпревари Бътън за 13-то място.
Себастиян Фетел пък направи това в 6-та обиколка, но не загуби много време и се върна 6-ти, на 10 секунди зад лидерите. След това в негова полза започна да работи това, че лидерът Росберг очевидно задържаше по-бързите Алонсо и Хамилтън.
Това обаче не трая дълго и Алонсо изпревари Фетел в 7-та обиколка. В следващия тур пък и испанецът влезе в бокса. На излизане от него той бе изпреварен от Марк Уебър. Последва тройна борба с все още неспиралия в бокса Адриан Сутил, като накрая Алонсо изпревари двамата, а Уебър остана зад пилота на Ферари.
Отпред Фетел бе застигнал Росберг, като разликата в скоростта бе очевидна и след като го изпревари излезе начело, тъй като точно в този момент - в 10-та обиколка и Хамилтън влезе в бокса.
Малко по-късно и пилотът на Мерцедес направи това и така на второ място зад Фетел бе Алонсо, само на 6 секунди изоставане зад него.
Нещата станаха интересни, тъй като германецът се оплака по радиото на инженерите си, че гумите му имат тежък блистеринг.
Отзад третия и четвъртия Уебър и Хамилтън поизостанаха малко, тъй като не успяха да изпреварят бързо Кобаяши и Петров.
Тотно когато Хамилтън бе на път да направи това с пилота на Заубер, японецът му затвори вратата и пилотът на Макларън се завъртя, изхвърча от пистата и разби болида си в предпазната стена. Инцидентът бе доста спорен и бе трудно да се каже кой е виновен, а явно и стюардите на състезанието мислеха така, тъй като впоследствие не наказаха никого.
Катастрофата провокира излизане на кола за сигурност. От това се възползва Фетел, който веднага влезе за втора смяна на гуми в 13-та обиколка и се върна на второ място зад Алонсо. Същото направи и Михаел Шумахер и се върна на 10-та позиция.
4 обиколки по-късно надпреварата бе подновена, като Фетел с новите си гуми успя да изпревари Алонсо за първото място, докато Шуми спечели страхотните 4 позиции и стана 7-ми.
Изглежда обаче, че най-добро бе състоянието на гумите на Дженсън Бътън. Той също бе спечели 2 места при подновяване на състезанието, а след това постепенно започна да притиска и изпреварва пилотите пред него.
Първо той изпревари Шумахер за 7-мо място, след това последователно се пребори със Сутил, Маса и накрая изпревари и Росберг за 4-то място.
В този момент разликата до третия Уебър бе 8 секунди, а лидерът Фетел бе на още 8 секунди напред. Бътън обаче имаше темпо със секунда по-бързо от втория Алонсо и Уебър и половин секунда по-бързо от лидера Фетел.
В 30-та обиколка Фернандо Алонсо направи второто си спиране в бокса и сложи по-твърдия тип гуми. Обиколка по-късно това направи и Фетел и също сложи по-твърдите гуми. Марк Уебър направи своята смяна в 32-та обиколка и целенасочено също избра по-твърдите гуми, макар да имаше право да избере по-меките.
В 33-та обиколка последен от лидерите в бокса влезе и Бътън, като за разлика от съперниците си сложи по-мекият тип гуми.
По средата на колоната се бе заформила тежка битка за местата от 5-то до 8-мо между Росберг, Маса, Сутил и Шумахер. Пилотът на Ферари обаче се провали, тъй като в рамките на 2 обиколки влезе в бокса два пъти и изостана много назад.
Така след всички спирания в бокса лидер бе Фетел с 6 секунди аванс пред Алонсо. Уебър бе трети на 10 секунди от лидера, Бътън бе на 17, а влакчето водено от Росберг, Сутил, Шумахер и Петров бе на 30 секунди назад.
В този момент най-бързите пилоти на пистата бяха Уебър и Бътън, които наваксваха почти по 2 секунди на обиколка на Фетел и Алонсо. Така австралиецът бързо застигна пилота на Ферари и нямаше проблем да го изпревари.
Тогава обаче Фетел показа, че има запазени ресурси и повиши темпото си, отказвайки Уебър да се бори за победата.
Отзад Шумахер успя да изпревари Сутил, а след това по радиото съобщиха на Росберг "че трябва да пести гориво", което практически бе съвет да пусне Шумахер. Младият пилот на Мерцедес не направи това и цяла обиколка се бореше за позицията си, но накрая все пак бе изпреварен от Шумахер.
Две обиколки преди края пък Бътън застигна Алонсо и успя да го изпревари, осигурявайки си позиция на подиума.
Напиши коментар
Световният Шампион имаше много тежко начало на състезанието, когато по-меките му гуми издържаха само по 6 обиколка, а в средата трябваше да кара с гуми в доста лошо състояние. Въпреки това обаче той успя да финишира първи.
Успехът му до голяма степен бе улеснен от това, че от преследващите го в началото Фернандо Алонсо имаше идентични проблеми и завърши чак 4-ти, докато Люис Хамилтън направи поредна агресивна маневра, но си намери майстора в лицето на Камуи Кобаяши и отпадна.
Състезанието бе белязано и от три епични изкачвания в колоната. Марк Уебър направи ужасен старт и изостана до 8-мо място, но след това успя да се пребори до 2-ра позиция. Дженсън Бътън пък, който тръгна от 13-то място, спечели 10 позиции и се изкачи на почетната стълбичка.
Най-голямото геройство обаче извърши седемкратният световен шампион Михаел Шумахер. Празнуващият 20-години от началото на кариерата си германец тръгна последен, но навакса цели 19 позиции и завърши 5-ти. Успехът бе още по-сладък за Шуми, тъй като дори успя да изпревари съотборника си Нико Росберг, което не му се случва често.
На старта Себастиян Фетел запази първата си позиция, но Люис Хамилтън и Марк Уебър потеглиха много лошо и англичанинът загуби две позиции, а Марк Уебър изостана чак осми. За сметка на това перфектен старт направи Нико Росберг, който от 5-то място се изстреля втори, докато Алонсо също спечели три позиции и от 8-ми стана 5-ти. Най-голямо изкачване обаче бе на Михаел Шумахер, който от последно място стигна до 15-та позиция.
Във втората обиколка Нико Росберг сензационно изпревари Фетел и излезе на първо място, а Алонсо мина пред Хамилтън за 4-та позиция. Все пак обиколка по-късно Фетел си върна лидерството и постепенно започна да се откъсва.
Ключово в това състезание бе състоянието на гумите и това пролича от факта, че още в 4-та обиколка Марк Уебър и Дженсън Бътън направиха своите първи спирания в бокса. Михаел Шумахер направи също ранно спиране в 5-та обиколка и дори успя да изпревари Бътън за 13-то място.
Себастиян Фетел пък направи това в 6-та обиколка, но не загуби много време и се върна 6-ти, на 10 секунди зад лидерите. След това в негова полза започна да работи това, че лидерът Росберг очевидно задържаше по-бързите Алонсо и Хамилтън.
Това обаче не трая дълго и Алонсо изпревари Фетел в 7-та обиколка. В следващия тур пък и испанецът влезе в бокса. На излизане от него той бе изпреварен от Марк Уебър. Последва тройна борба с все още неспиралия в бокса Адриан Сутил, като накрая Алонсо изпревари двамата, а Уебър остана зад пилота на Ферари.
Отпред Фетел бе застигнал Росберг, като разликата в скоростта бе очевидна и след като го изпревари излезе начело, тъй като точно в този момент - в 10-та обиколка и Хамилтън влезе в бокса.
Малко по-късно и пилотът на Мерцедес направи това и така на второ място зад Фетел бе Алонсо, само на 6 секунди изоставане зад него.
Нещата станаха интересни, тъй като германецът се оплака по радиото на инженерите си, че гумите му имат тежък блистеринг.
Отзад третия и четвъртия Уебър и Хамилтън поизостанаха малко, тъй като не успяха да изпреварят бързо Кобаяши и Петров.
Тотно когато Хамилтън бе на път да направи това с пилота на Заубер, японецът му затвори вратата и пилотът на Макларън се завъртя, изхвърча от пистата и разби болида си в предпазната стена. Инцидентът бе доста спорен и бе трудно да се каже кой е виновен, а явно и стюардите на състезанието мислеха така, тъй като впоследствие не наказаха никого.
Катастрофата провокира излизане на кола за сигурност. От това се възползва Фетел, който веднага влезе за втора смяна на гуми в 13-та обиколка и се върна на второ място зад Алонсо. Същото направи и Михаел Шумахер и се върна на 10-та позиция.
4 обиколки по-късно надпреварата бе подновена, като Фетел с новите си гуми успя да изпревари Алонсо за първото място, докато Шуми спечели страхотните 4 позиции и стана 7-ми.
Изглежда обаче, че най-добро бе състоянието на гумите на Дженсън Бътън. Той също бе спечели 2 места при подновяване на състезанието, а след това постепенно започна да притиска и изпреварва пилотите пред него.
Първо той изпревари Шумахер за 7-мо място, след това последователно се пребори със Сутил, Маса и накрая изпревари и Росберг за 4-то място.
В този момент разликата до третия Уебър бе 8 секунди, а лидерът Фетел бе на още 8 секунди напред. Бътън обаче имаше темпо със секунда по-бързо от втория Алонсо и Уебър и половин секунда по-бързо от лидера Фетел.
В 30-та обиколка Фернандо Алонсо направи второто си спиране в бокса и сложи по-твърдия тип гуми. Обиколка по-късно това направи и Фетел и също сложи по-твърдите гуми. Марк Уебър направи своята смяна в 32-та обиколка и целенасочено също избра по-твърдите гуми, макар да имаше право да избере по-меките.
В 33-та обиколка последен от лидерите в бокса влезе и Бътън, като за разлика от съперниците си сложи по-мекият тип гуми.
По средата на колоната се бе заформила тежка битка за местата от 5-то до 8-мо между Росберг, Маса, Сутил и Шумахер. Пилотът на Ферари обаче се провали, тъй като в рамките на 2 обиколки влезе в бокса два пъти и изостана много назад.
Така след всички спирания в бокса лидер бе Фетел с 6 секунди аванс пред Алонсо. Уебър бе трети на 10 секунди от лидера, Бътън бе на 17, а влакчето водено от Росберг, Сутил, Шумахер и Петров бе на 30 секунди назад.
В този момент най-бързите пилоти на пистата бяха Уебър и Бътън, които наваксваха почти по 2 секунди на обиколка на Фетел и Алонсо. Така австралиецът бързо застигна пилота на Ферари и нямаше проблем да го изпревари.
Тогава обаче Фетел показа, че има запазени ресурси и повиши темпото си, отказвайки Уебър да се бори за победата.
Отзад Шумахер успя да изпревари Сутил, а след това по радиото съобщиха на Росберг "че трябва да пести гориво", което практически бе съвет да пусне Шумахер. Младият пилот на Мерцедес не направи това и цяла обиколка се бореше за позицията си, но накрая все пак бе изпреварен от Шумахер.
Две обиколки преди края пък Бътън застигна Алонсо и успя да го изпревари, осигурявайки си позиция на подиума.
ГРАН ПРИ НА БЕЛГИЯ | |||
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Себастиян Фетел | Ред Бул | 1ч.44.893 |
2 | Марк Уебър | Ред Бул | + 3.741 |
3 | Дженсън Бътън | Макларън | + 9.669 |
4 | Фернандо Алонсо | Ферари | + 13.022 |
5 | Михаел Шумахер | Мерцедес | + 47.464 |
6 | Нико Росберг | Мерцедес | + 48.674 |
7 | Адриан Сутил | Форс Индия | + 59.713 |
8 | Фелипе Маса | Ферари | + 1:06.076 |
9 | Витали Петров | Рено | + 1:11.917 |
10 | Пастор Малдонадо | Уилямс | + 1:17.615 |
11 | Пол ди Реста | Форс Индия | + 1:23.994 |
12 | Камуи Кобаяши | Заубер | + 1:31.976 |
13 | Бруно Сена | Рено | + 1:32.985 |
14 | Ярно Трули | Лотус | + 1 об. |
15 | Хейки Ковалайнен | Лотус | + 1 об. |
16 | Рубенс Баричело | Уилямс | + 1 об. |
17 | Жером д'Амброзио | Върджин | + 1 об. |
18 | Тимо Глок | Върджин | + 1 об. |
19 | Витантонио Лиюци | Испания | + 1 об. |
Най-бърза обиколка: Маса – 1:23.415 | |||
Отпаднали: | |||
Серхио Перес | Заубер | 27 об. | |
Даниел Рикардо | Испания | 13 об. | |
Люис Хамилтън | Макларън | 12 об. | |
Себастиян Буеми | Торо Росо | 6 об. | |
Хайме Алгерсуари | Торо Росо | 1 об. | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Себастиян Фетел | 259 | |
2 | Марк Уебър | 167 | |
3 | Фернандо Алонсо | 157 | |
4 | Дженсън Бътън | 149 | |
5 | Люис Хамилтън | 146 | |
6 | Фелипе Маса | 74 | |
7 | Нико Росберг | 56 | |
8 | Михаел Шумахер | 42 | |
9 | Витали Петров | 34 | |
10 | Ник Хайдфелд | 34 | |
11 | Камуи Кобаяши | 27 | |
12 | Адриан Сутил | 24 | |
13 | Себастиян Буеми | 12 | |
14 | Хайме Алгерсуари | 10 | |
15 | Пол ди Реста | 8 | |
16 | Серхио Перес | 8 | |
17 | Рубенс Баричело | 4 | |
18 | Пастор Малдонадо | 1 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ред Бул | 426 | |
2 | Макларън | 295 | |
3 | Ферари | 231 | |
4 | Мерцедес | 88 | |
5 | Рено | 68 | |
6 | Заубер | 35 | |
7 | Форс Индия | 32 | |
8 | Торо Росо | 22 | |
9 | Уилямс | 5 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар