Дженсън Бътън спечели изключително хаотичното състезание за Гран При на Унгария, което бе тотално объркано заради две леки превалявания на дъжд.

Пилотът на Макларън успя да излезе с най-правилния избор на стратегия в променливите обстоятелства и спечели втора победа през сезона.

Втори остана лидерът във временното класиране Себастиян Фетел, който подобно на Бътън не направи грешка в стратегията. Фернандо Алонсо завърши на трето място.

На другия полюс бе победителят от миналото състезание Люис Хамилтън, който водеше през голямата част на състезанието, но накрая сгреши в избора на гуми и остана едва 4-ти.





На старта Себастиян Фетел запази първата си позиция, докато зад него двата Хамилтън и Бътън влязоха в доста остра битка за второто място и дори леко се докоснаха.

Двете Ферарита на Алонсо и Маса не потеглиха добре и това позволи на двата Мерцедеса да ги изпреварят и съответно Нико Росберг бе 4-ти, а Михаел Шумахер 5-ти. Марк Уебър пък бе загубил две позиции и бе едва осми.

Фернандо Алонсо обаче бе очевидно по-бърз от Шумахер и във втората обиколка го изпревари. Малко по-късно той изпревари и Росберг.

Отпред Фетел и Хамилтън се бяха откъснали от Бътън. Хамилтън очевидно бе по-бърз и започна да притиска Фетел.

Мократа писта си казваше своето и доведе до много пилотски грешки. Фернандо Алонсо излезе от пистата и имаше голям късмет точно там да има асфалтова зона, което му позволи да се върне бърз обратно, макар и загубил позиции спрямо Росберг и Маса

Отпред Себастиян Фетел също направи лека грешка и това позволи на Хамилтън да го изпревари.

Фелипе Маса пък излетя от пистата и почти се удари в предпазната ограда, но за късмет не повреди колата си и успя да продължи.

Постепенно пистата започна да изсъхва и в 11-та обиколка Фелипе Маса и Марк Уебър решиха да рискуват и влязоха в бокса, за да сложат гуми за сухо. Обиколка след това същото направи и Бътън.

В 13-та обиколка това направиха и лидерите Фетел и Хамилтън, както и Алонсо.

След връщането си на пистата Фетел бе изпреварен от Дженсън Бътън, който явно бе загрял по-добре гумите си.

Така след като всички пилоти направиха своитете спирания в бокса и сложиха сухи гуми подредбата бе Хамилтън на 6 секунди пред Бътън и Фетел, Уебър бе на 14 секунди пред Алонсо, Нико Росберг на над 20 секунди и още по-назад Пол ди Реста, Шумахер и Фелипе Маса.

Постепенно пистата изсъхна почти напълно и пилотите навлязоха в сравнително постоянно темпо, като изпреварванията секнаха.

Ник Хайдфелд изплаши всички, тъй като на излизане от бокса болидът му буквално се подпали, но германецът успя да отбие в страни от пистата и да излезе невредим.

В 26-та обиколка Уебър и Алонсо първи от лидерите влязоха в бокса за своите втори спирания в бокса. Лидерът Хамилтън направи това обиколка по-късно, а след още една и Бътън. Той обаче попадна в трафик, а през същото време Себастиян Фетел остана на пистата и направи още една обиколка. Дори и това обаче не бе достатъчно да мине пред англичанина.

Михаел Шумахер пък отпадна след като в борба с Фелипе Маса се завъртя и сякаш получи някаква повреда в болида. Маса пък явно бе взел мерника на Мерцедесите и малко след това изпревари Росберг за 7-то място.

На сухата писта меките гуми се износваха доста бързо и затова Фернандо Алонсо пръв влезе за трета смяна за гуми в 37-та обиколка и сложи по-мекия тип гуми. След връщането си на пистата испанецът даде време с цели 3 секунди по-бързо от това на лидерите, което бе показателно за разликата между новите и стари гуми.

Марк Уебър съответно също спря за трета смяна на гуми в 39-та обиколка, но вече бе загубил 4-та позиция спрямо Алонсо. Австралиецът сложи по-твърдите гуми.

От тримата лидери пръв влезе Хамилтън в 41-та обиколка и сложи по-меките гуми.Фетел направи това в 42-та и се върна чак зад Фернандо Алонсо. Германецът обаче сложи по-твърдия тип гуми.

В 43-та обиколка и Бътън влезе в бокса и сложи по-твърдите гуми, като нямаше проблем да се върне на пистата.

Така след третия рунд от боксове редът бе Хамилтън на 7 секунди пред Бътън, Алонсо на 10 секунди, Фетел веднага зад него и Уебър на 20 секунди. От тях

Състезанието изглеждаше, че навлиза в типичната за Унгария рутина, но нещата изведнъж станаха много интересни заради лекият дъжд, който заваля над части от пистата.

Заради него Хамилтън се завъртя на пистата и бе изпреварен от Бътън. Хамилтън много бързо обърна автомобила си и продължи, но направи това много опасно и за малко да блъсне Пол ди Реста. Заради тази си маневра малко по-късно той получи наказание да премине през пит-лейна.

В този момент дойде време Фернандо Алонсо да влезе в бокса, но от екипа на Ферари не се уплашиха от лекия дъжд и сложиха отново сухи гуми.

За разлика от тях от Макларън и Ред Бул решиха да заложат на гуми интермедия и така Уебър и Хамилтън влязоха в бокса за смяна на гуми.

Пистата обаче много бързо започна да изсъхва и това се оказа грешен избор. Така само две обиколки по-късно Уебър и Хамилтън трябваше отново да се връщат в бокса, за да сложат гуми за сухо.

Така след целия хаос резултатът бе лидерска позиция за Дженсън Бътън, който водеше с около 5 секунди пред Фетел. На 19 секунди зад лидера бе Фернандо Алонсо, който обаче бе спрял веднъж повече.

Зад тях бе Фелипе Маса, а точно зад него се наредиха Марк Уебър и Люис Хамилтън, който изтърпя наказанието си да мине през бокса. Маса обаче бе явно по-бавен и много лесно бе изпреварен от Уебър и Хамилтън.

Единствената борба за позиция в първата шестица бе между Уебър и Хамилтън за 4-то място, докато между другите пилоти разликите бяха доста големи.

В 64-та от общо 70 обиколки Хамилтън направи изненадваща маневра точно, когато двамата изпреварваха изостанал болид и успя да изпревари и Уебър.

До края нямаше други промени и така Бътън спечели победата пред Фетел, докато Алонсо завърши трети.


ГРАН ПРИ НА УНГАРИЯ:





Пилот: Отбор: Време:
1 Дженсън Бътън Макларън 1ч43:42.337
2 Себастиян Фетел Ред Бул + 3.588
3 Фернандо Алонсо Ферари + 19.819
4 Люис Хамилтън Макларън + 48.338
5 Марк Уебър Ред Бул + 49.742
6 Фелипе Маса Ферари + 77.176
7 Пол ди Реста Форс Индия + 1 об.
8 Себастиян Буеми Торо Росо + 1 об.
9 Нико Росберг Мерцедес + 1 об.
10 Хайме Алгерсуари Торо Росо + 1 об.
11 Камуи Кобаяши Заубер + 1 об.
12 Витали Петров Рено + 1 об.
13 Рубенс Баричело Уилямс + 2 об.
14 Адриан Сутил Форс Индия + 2 об.
15 Серхио Перес Заубер + 2 об.
16 Пастор Малдонадо Уилямс + 2 об.
17 Тимо Глок Върджин + 4 об.
18 Даниел Рикардо Испания + 4 об.
19 Жером Д'Амброзио Върджин + 5 об.
20 Витантонио Лиюци Испания + 5 об.





Най-бърза обиколка: Маса, 1:23.415





Отпаднали:

Хейки Ковалайнен Лотус

Михаел Шумахер Мерцедес

Ник Хайдфелд Рено

Ярно Трули Лотус









Класиране пилоти:
1 Себастиян Фетел 234
2 Марк Уебър 149
3 Люис Хамилтън 146
4 Фернандо Алонсо 145
5 Дженсън Бътън 134
6 Фелипе Маса 70
7 Нико Росберг 48
8 Ник Хайдфелд 34
9 Михаел Шумахер 32
10 Витали Петров 32
11 Камуи Кобаяши 27
12 Адриан Сутил 18
13 Себастиян Буеми 12
14 Хайме Алгерсуари 10
15 Пол ди Реста 8
16 Серхио Перес 8
17 Рубенс Баричело 4





Класиране отбори:
1 Ред Бул 383
2 Макларън 280
3 Ферари 215
4 Мерцедес 80
5 Рено 66
6 Заубер 35
7 Форс Индия 26
8 Торо Росо 22
9 Уилямс 4