Дженсън Бътън спечели изключително хаотичното състезание за Гран При на Унгария, което бе тотално объркано заради две леки превалявания на дъжд.
Пилотът на Макларън успя да излезе с най-правилния избор на стратегия в променливите обстоятелства и спечели втора победа през сезона.
Втори остана лидерът във временното класиране Себастиян Фетел, който подобно на Бътън не направи грешка в стратегията. Фернандо Алонсо завърши на трето място.
На другия полюс бе победителят от миналото състезание Люис Хамилтън, който водеше през голямата част на състезанието, но накрая сгреши в избора на гуми и остана едва 4-ти.
На старта Себастиян Фетел запази първата си позиция, докато зад него двата Хамилтън и Бътън влязоха в доста остра битка за второто място и дори леко се докоснаха.
Двете Ферарита на Алонсо и Маса не потеглиха добре и това позволи на двата Мерцедеса да ги изпреварят и съответно Нико Росберг бе 4-ти, а Михаел Шумахер 5-ти. Марк Уебър пък бе загубил две позиции и бе едва осми.
Фернандо Алонсо обаче бе очевидно по-бърз от Шумахер и във втората обиколка го изпревари. Малко по-късно той изпревари и Росберг.
Отпред Фетел и Хамилтън се бяха откъснали от Бътън. Хамилтън очевидно бе по-бърз и започна да притиска Фетел.
Мократа писта си казваше своето и доведе до много пилотски грешки. Фернандо Алонсо излезе от пистата и имаше голям късмет точно там да има асфалтова зона, което му позволи да се върне бърз обратно, макар и загубил позиции спрямо Росберг и Маса
Отпред Себастиян Фетел също направи лека грешка и това позволи на Хамилтън да го изпревари.
Фелипе Маса пък излетя от пистата и почти се удари в предпазната ограда, но за късмет не повреди колата си и успя да продължи.
Постепенно пистата започна да изсъхва и в 11-та обиколка Фелипе Маса и Марк Уебър решиха да рискуват и влязоха в бокса, за да сложат гуми за сухо. Обиколка след това същото направи и Бътън.
В 13-та обиколка това направиха и лидерите Фетел и Хамилтън, както и Алонсо.
След връщането си на пистата Фетел бе изпреварен от Дженсън Бътън, който явно бе загрял по-добре гумите си.
Така след като всички пилоти направиха своитете спирания в бокса и сложиха сухи гуми подредбата бе Хамилтън на 6 секунди пред Бътън и Фетел, Уебър бе на 14 секунди пред Алонсо, Нико Росберг на над 20 секунди и още по-назад Пол ди Реста, Шумахер и Фелипе Маса.
Постепенно пистата изсъхна почти напълно и пилотите навлязоха в сравнително постоянно темпо, като изпреварванията секнаха.
Ник Хайдфелд изплаши всички, тъй като на излизане от бокса болидът му буквално се подпали, но германецът успя да отбие в страни от пистата и да излезе невредим.
В 26-та обиколка Уебър и Алонсо първи от лидерите влязоха в бокса за своите втори спирания в бокса. Лидерът Хамилтън направи това обиколка по-късно, а след още една и Бътън. Той обаче попадна в трафик, а през същото време Себастиян Фетел остана на пистата и направи още една обиколка. Дори и това обаче не бе достатъчно да мине пред англичанина.
Михаел Шумахер пък отпадна след като в борба с Фелипе Маса се завъртя и сякаш получи някаква повреда в болида. Маса пък явно бе взел мерника на Мерцедесите и малко след това изпревари Росберг за 7-то място.
На сухата писта меките гуми се износваха доста бързо и затова Фернандо Алонсо пръв влезе за трета смяна за гуми в 37-та обиколка и сложи по-мекия тип гуми. След връщането си на пистата испанецът даде време с цели 3 секунди по-бързо от това на лидерите, което бе показателно за разликата между новите и стари гуми.
Марк Уебър съответно също спря за трета смяна на гуми в 39-та обиколка, но вече бе загубил 4-та позиция спрямо Алонсо. Австралиецът сложи по-твърдите гуми.
От тримата лидери пръв влезе Хамилтън в 41-та обиколка и сложи по-меките гуми.Фетел направи това в 42-та и се върна чак зад Фернандо Алонсо. Германецът обаче сложи по-твърдия тип гуми.
В 43-та обиколка и Бътън влезе в бокса и сложи по-твърдите гуми, като нямаше проблем да се върне на пистата.
Така след третия рунд от боксове редът бе Хамилтън на 7 секунди пред Бътън, Алонсо на 10 секунди, Фетел веднага зад него и Уебър на 20 секунди. От тях
Състезанието изглеждаше, че навлиза в типичната за Унгария рутина, но нещата изведнъж станаха много интересни заради лекият дъжд, който заваля над части от пистата.
Заради него Хамилтън се завъртя на пистата и бе изпреварен от Бътън. Хамилтън много бързо обърна автомобила си и продължи, но направи това много опасно и за малко да блъсне Пол ди Реста. Заради тази си маневра малко по-късно той получи наказание да премине през пит-лейна.
В този момент дойде време Фернандо Алонсо да влезе в бокса, но от екипа на Ферари не се уплашиха от лекия дъжд и сложиха отново сухи гуми.
За разлика от тях от Макларън и Ред Бул решиха да заложат на гуми интермедия и така Уебър и Хамилтън влязоха в бокса за смяна на гуми.
Пистата обаче много бързо започна да изсъхва и това се оказа грешен избор. Така само две обиколки по-късно Уебър и Хамилтън трябваше отново да се връщат в бокса, за да сложат гуми за сухо.
Така след целия хаос резултатът бе лидерска позиция за Дженсън Бътън, който водеше с около 5 секунди пред Фетел. На 19 секунди зад лидера бе Фернандо Алонсо, който обаче бе спрял веднъж повече.
Зад тях бе Фелипе Маса, а точно зад него се наредиха Марк Уебър и Люис Хамилтън, който изтърпя наказанието си да мине през бокса. Маса обаче бе явно по-бавен и много лесно бе изпреварен от Уебър и Хамилтън.
Единствената борба за позиция в първата шестица бе между Уебър и Хамилтън за 4-то място, докато между другите пилоти разликите бяха доста големи.
В 64-та от общо 70 обиколки Хамилтън направи изненадваща маневра точно, когато двамата изпреварваха изостанал болид и успя да изпревари и Уебър.
До края нямаше други промени и така Бътън спечели победата пред Фетел, докато Алонсо завърши трети.
Напиши коментар
Пилотът на Макларън успя да излезе с най-правилния избор на стратегия в променливите обстоятелства и спечели втора победа през сезона.
Втори остана лидерът във временното класиране Себастиян Фетел, който подобно на Бътън не направи грешка в стратегията. Фернандо Алонсо завърши на трето място.
На другия полюс бе победителят от миналото състезание Люис Хамилтън, който водеше през голямата част на състезанието, но накрая сгреши в избора на гуми и остана едва 4-ти.
На старта Себастиян Фетел запази първата си позиция, докато зад него двата Хамилтън и Бътън влязоха в доста остра битка за второто място и дори леко се докоснаха.
Двете Ферарита на Алонсо и Маса не потеглиха добре и това позволи на двата Мерцедеса да ги изпреварят и съответно Нико Росберг бе 4-ти, а Михаел Шумахер 5-ти. Марк Уебър пък бе загубил две позиции и бе едва осми.
Фернандо Алонсо обаче бе очевидно по-бърз от Шумахер и във втората обиколка го изпревари. Малко по-късно той изпревари и Росберг.
Отпред Фетел и Хамилтън се бяха откъснали от Бътън. Хамилтън очевидно бе по-бърз и започна да притиска Фетел.
Мократа писта си казваше своето и доведе до много пилотски грешки. Фернандо Алонсо излезе от пистата и имаше голям късмет точно там да има асфалтова зона, което му позволи да се върне бърз обратно, макар и загубил позиции спрямо Росберг и Маса
Отпред Себастиян Фетел също направи лека грешка и това позволи на Хамилтън да го изпревари.
Фелипе Маса пък излетя от пистата и почти се удари в предпазната ограда, но за късмет не повреди колата си и успя да продължи.
Постепенно пистата започна да изсъхва и в 11-та обиколка Фелипе Маса и Марк Уебър решиха да рискуват и влязоха в бокса, за да сложат гуми за сухо. Обиколка след това същото направи и Бътън.
В 13-та обиколка това направиха и лидерите Фетел и Хамилтън, както и Алонсо.
След връщането си на пистата Фетел бе изпреварен от Дженсън Бътън, който явно бе загрял по-добре гумите си.
Така след като всички пилоти направиха своитете спирания в бокса и сложиха сухи гуми подредбата бе Хамилтън на 6 секунди пред Бътън и Фетел, Уебър бе на 14 секунди пред Алонсо, Нико Росберг на над 20 секунди и още по-назад Пол ди Реста, Шумахер и Фелипе Маса.
Постепенно пистата изсъхна почти напълно и пилотите навлязоха в сравнително постоянно темпо, като изпреварванията секнаха.
Ник Хайдфелд изплаши всички, тъй като на излизане от бокса болидът му буквално се подпали, но германецът успя да отбие в страни от пистата и да излезе невредим.
В 26-та обиколка Уебър и Алонсо първи от лидерите влязоха в бокса за своите втори спирания в бокса. Лидерът Хамилтън направи това обиколка по-късно, а след още една и Бътън. Той обаче попадна в трафик, а през същото време Себастиян Фетел остана на пистата и направи още една обиколка. Дори и това обаче не бе достатъчно да мине пред англичанина.
Михаел Шумахер пък отпадна след като в борба с Фелипе Маса се завъртя и сякаш получи някаква повреда в болида. Маса пък явно бе взел мерника на Мерцедесите и малко след това изпревари Росберг за 7-то място.
На сухата писта меките гуми се износваха доста бързо и затова Фернандо Алонсо пръв влезе за трета смяна за гуми в 37-та обиколка и сложи по-мекия тип гуми. След връщането си на пистата испанецът даде време с цели 3 секунди по-бързо от това на лидерите, което бе показателно за разликата между новите и стари гуми.
Марк Уебър съответно също спря за трета смяна на гуми в 39-та обиколка, но вече бе загубил 4-та позиция спрямо Алонсо. Австралиецът сложи по-твърдите гуми.
От тримата лидери пръв влезе Хамилтън в 41-та обиколка и сложи по-меките гуми.Фетел направи това в 42-та и се върна чак зад Фернандо Алонсо. Германецът обаче сложи по-твърдия тип гуми.
В 43-та обиколка и Бътън влезе в бокса и сложи по-твърдите гуми, като нямаше проблем да се върне на пистата.
Така след третия рунд от боксове редът бе Хамилтън на 7 секунди пред Бътън, Алонсо на 10 секунди, Фетел веднага зад него и Уебър на 20 секунди. От тях
Състезанието изглеждаше, че навлиза в типичната за Унгария рутина, но нещата изведнъж станаха много интересни заради лекият дъжд, който заваля над части от пистата.
Заради него Хамилтън се завъртя на пистата и бе изпреварен от Бътън. Хамилтън много бързо обърна автомобила си и продължи, но направи това много опасно и за малко да блъсне Пол ди Реста. Заради тази си маневра малко по-късно той получи наказание да премине през пит-лейна.
В този момент дойде време Фернандо Алонсо да влезе в бокса, но от екипа на Ферари не се уплашиха от лекия дъжд и сложиха отново сухи гуми.
За разлика от тях от Макларън и Ред Бул решиха да заложат на гуми интермедия и така Уебър и Хамилтън влязоха в бокса за смяна на гуми.
Пистата обаче много бързо започна да изсъхва и това се оказа грешен избор. Така само две обиколки по-късно Уебър и Хамилтън трябваше отново да се връщат в бокса, за да сложат гуми за сухо.
Така след целия хаос резултатът бе лидерска позиция за Дженсън Бътън, който водеше с около 5 секунди пред Фетел. На 19 секунди зад лидера бе Фернандо Алонсо, който обаче бе спрял веднъж повече.
Зад тях бе Фелипе Маса, а точно зад него се наредиха Марк Уебър и Люис Хамилтън, който изтърпя наказанието си да мине през бокса. Маса обаче бе явно по-бавен и много лесно бе изпреварен от Уебър и Хамилтън.
Единствената борба за позиция в първата шестица бе между Уебър и Хамилтън за 4-то място, докато между другите пилоти разликите бяха доста големи.
В 64-та от общо 70 обиколки Хамилтън направи изненадваща маневра точно, когато двамата изпреварваха изостанал болид и успя да изпревари и Уебър.
До края нямаше други промени и така Бътън спечели победата пред Фетел, докато Алонсо завърши трети.
ГРАН ПРИ НА УНГАРИЯ: | |||
Пилот: | Отбор: | Време: | |
1 | Дженсън Бътън | Макларън | 1ч43:42.337 |
2 | Себастиян Фетел | Ред Бул | + 3.588 |
3 | Фернандо Алонсо | Ферари | + 19.819 |
4 | Люис Хамилтън | Макларън | + 48.338 |
5 | Марк Уебър | Ред Бул | + 49.742 |
6 | Фелипе Маса | Ферари | + 77.176 |
7 | Пол ди Реста | Форс Индия | + 1 об. |
8 | Себастиян Буеми | Торо Росо | + 1 об. |
9 | Нико Росберг | Мерцедес | + 1 об. |
10 | Хайме Алгерсуари | Торо Росо | + 1 об. |
11 | Камуи Кобаяши | Заубер | + 1 об. |
12 | Витали Петров | Рено | + 1 об. |
13 | Рубенс Баричело | Уилямс | + 2 об. |
14 | Адриан Сутил | Форс Индия | + 2 об. |
15 | Серхио Перес | Заубер | + 2 об. |
16 | Пастор Малдонадо | Уилямс | + 2 об. |
17 | Тимо Глок | Върджин | + 4 об. |
18 | Даниел Рикардо | Испания | + 4 об. |
19 | Жером Д'Амброзио | Върджин | + 5 об. |
20 | Витантонио Лиюци | Испания | + 5 об. |
Най-бърза обиколка: Маса, 1:23.415 | |||
Отпаднали: | |||
Хейки Ковалайнен | Лотус | ||
Михаел Шумахер | Мерцедес | ||
Ник Хайдфелд | Рено | ||
Ярно Трули | Лотус | ||
Класиране пилоти: | |||
1 | Себастиян Фетел | 234 | |
2 | Марк Уебър | 149 | |
3 | Люис Хамилтън | 146 | |
4 | Фернандо Алонсо | 145 | |
5 | Дженсън Бътън | 134 | |
6 | Фелипе Маса | 70 | |
7 | Нико Росберг | 48 | |
8 | Ник Хайдфелд | 34 | |
9 | Михаел Шумахер | 32 | |
10 | Витали Петров | 32 | |
11 | Камуи Кобаяши | 27 | |
12 | Адриан Сутил | 18 | |
13 | Себастиян Буеми | 12 | |
14 | Хайме Алгерсуари | 10 | |
15 | Пол ди Реста | 8 | |
16 | Серхио Перес | 8 | |
17 | Рубенс Баричело | 4 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ред Бул | 383 | |
2 | Макларън | 280 | |
3 | Ферари | 215 | |
4 | Мерцедес | 80 | |
5 | Рено | 66 | |
6 | Заубер | 35 | |
7 | Форс Индия | 26 | |
8 | Торо Росо | 22 | |
9 | Уилямс | 4 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар