Люис Хамилтън изпревари Себастиян Фетел към края на състезанието и спечели много драматична победа за Гран При на Китай.
С това пилотът на Макларън сложи точка на доминацията на световният шампион, който от началото на сезона имаше 2 поредни победи.
Цялото състезание бе много напрегнато и бе изпълнено от много изпреварвания заради поведението на гумите. Оказа се, че пилотите с едно спиране в бокса повече имат по-добра стратегия.
Така феноменално изкачване от 17-то до 3-то място направи Марк Уебър. Пилотите на Ферари пък не успяха да се възползват от добрата си скорост в състезание и заради лошата стратегия Маса завърши 6-ти, а Алонсо 7-ми.
Нико Росберг с Мерцедес бе на косъм от сензацията, като десетина обиколки преди края бе в позиция да се бори за победата. Оказа се обаче, че горивото му не достига и той трябваше да намали темпото и накрая финишира 5-ти. Съотборникът му Михаел Шумахер остана 8-ми.
На старта Себастиян Фетел потегли ужасно и бе изпреварен и от двамата пилоти на Макларън. Той първо тръгна да затваря Бътън, а освен това не активира навреме системата си КЕРС и така загуби две позиции.
Най-добър старт направи потеглилият с меките гуми Михаел Шумахер, който спечели 5 места и от 14-ти се добра до 9-та позиция.
Бътън, Хамилтън и Фетел се движеха в пакет и се отдалечиха с няколко секунди от преследващите ги Росберг, Маса и Алонсо, които също бяха залепени. Зад тях пък на доста по-голяма разлика бяха двамата пилоти на Форс Индия, които не позволиха на Шумахер да ги изпревари.
Първото влизане в бокса бе на Хайме Алгерсуари в 10-та обиколка, но след връщането му на пистата едното колело на болида му Торо Росо се откачи в движение. Гумата продължи да се търкаля на скорост и изхвърча към оградите, но за щастие не удари нито един стюард. Алгерсуари успя да се добере до бокса, но обиколка по-късно отпадна.
С напредване на обиколките състоянието на меките гуми рязко започна да се влошава. Себастиян Фетел явно бе съхранил малко по-добре своите и това му позволи в 14-та обиколка да изпревари Люис Хамилтън на пистата.
Обиколка по-късно той изпревари и Дженсън Бътън в бокса, след като англичанинът допусна нелепа грешка и тръгна да влиза при механиците на Ред Бул.
Заради лошото състояние на гумите, пилотите които трябваше да спрат след своите съотборници загубиха доста време и така Хамилтън и Алонсо изостанаха доста назад.
След като всички пилоти направиха своите спирания, най-големият печеливш се оказа Нико Росберг, който изскочи на първа позиция. Зад него на 5 секунди бе Фетел, плътно следван от Бътън, Маса и Хамилтън. Малко зад тези три пилоти Михаел Шумахер и Фернандо Алонсо водеха люта битка за 6-то място.
Шумахер дълго уддържа атаките на испанеца, но накрая в 26-та обиколка Алонсо го изпревари.
По това време за второто спиране в бокса влязаха Бътън, Росберг и Хамилтън, а обиколка по-късно и Шумахер.
Фетел, Маса и Алонсо останаха на пистата и стана ясно, че ще са със стратегия със само две спирания в бокса. Състоянието на гумите им обаче бе доста влошено, особено на Алонсо.
Темпото на тези пилоти бе с около 4 секунди по-бавно от съперниците им с нови гуми и така Алонсо бе изпреварен на пистата от Росберг, Бътън и Хамилтън.
В 32-та обиколка Фетел влезе в бокса за второто си спиране и сложи твърдия тип гуми. Обиколка по-късно това направи и Алонсо, а след това и Маса.
В 38-та обиколка Дженсън Бътън направи третото си спиране в бокса, слагайки твърди гуми. След една обиколка това направи и Хамилтън, а след още една обиколка и Росберг, като успя да се върне точно пред Хамилтън.
Междувременно Марк Уебър бе с невероятна скорост и изпревари Шумахер на пистата за 7-мото място. Малко след това и двамата влязаха за последните си спирания в бокса.
Така след като всички пилоти приключиха със смените на гуми лидер бе Фетел на 4 секунди пред Маса. След още малка дистанция следваха залепените един зад друг Росберг, Хамилтън и Бътън. Те тримата обаче бяха с по-свежи гуми и се очертаваше много драматичен финал.
В най-добра позиция бе Росберг, но от радиото на Мерцедес му съобщиха, че има много малко гориво и трябва да започне да го пести.
От Макларън пък съобщиха по радиото на Люис Хамилтън, че най-добрият момент за атака срещу Маса и Фетел ще е в края на състезанието, когато гумите им ще са в най-лошо състояние. Англичанинът обаче нямаше никакво намерение да чака и почти веднага след това съобщение предприе атака и изпревари Маса.
Отзад Марк Уебър летеше със свежите си гуми и записваше една след друга най-бързи обиколки. Така за нула време той застигна и изпревари Алонсо за 6-то място.
Нико Росберг, които и без това трябваше да пести гориво, допусна грешка на един завой и така бе изпреварен от Бътън.
За кратко фокусът от битката в челото бе изместен от катастрофа между Серхио Перес и Адриан Сутил, за която мексиканецът мигновенно получи наказание.
Отпред Хамилтън се залепи плътно зад Фетел, а на 10 секунди бе Бътън. Малко зад него Маса и Росберг се бореха за 4-то място. Бразилецът обаче излезе за кратко от пистата и бе изпреварен. Зад тях обаче Уебър приближаваше с потресаваща скорост и много бързо изпревари Маса и подгони и Росберг.
Пет обиколки преди края Хамилтън започна атаките срещу Фетел. В този случай англичанинът показа търпение и след само обиколка дебнене успя да изпревари германеца, взимайки първата позиция.
Напрежението обаче не свърши и летящият Марк Уебър изпревари Нико Росберг за 4-та позиция и подгони Бътън. Точно в началото на последната обиколка австралиецът изпревари и Бътън и се изкачи на 3-то място.
Напиши коментар
С това пилотът на Макларън сложи точка на доминацията на световният шампион, който от началото на сезона имаше 2 поредни победи.
Цялото състезание бе много напрегнато и бе изпълнено от много изпреварвания заради поведението на гумите. Оказа се, че пилотите с едно спиране в бокса повече имат по-добра стратегия.
Така феноменално изкачване от 17-то до 3-то място направи Марк Уебър. Пилотите на Ферари пък не успяха да се възползват от добрата си скорост в състезание и заради лошата стратегия Маса завърши 6-ти, а Алонсо 7-ми.
Нико Росберг с Мерцедес бе на косъм от сензацията, като десетина обиколки преди края бе в позиция да се бори за победата. Оказа се обаче, че горивото му не достига и той трябваше да намали темпото и накрая финишира 5-ти. Съотборникът му Михаел Шумахер остана 8-ми.
На старта Себастиян Фетел потегли ужасно и бе изпреварен и от двамата пилоти на Макларън. Той първо тръгна да затваря Бътън, а освен това не активира навреме системата си КЕРС и така загуби две позиции.
Най-добър старт направи потеглилият с меките гуми Михаел Шумахер, който спечели 5 места и от 14-ти се добра до 9-та позиция.
Бътън, Хамилтън и Фетел се движеха в пакет и се отдалечиха с няколко секунди от преследващите ги Росберг, Маса и Алонсо, които също бяха залепени. Зад тях пък на доста по-голяма разлика бяха двамата пилоти на Форс Индия, които не позволиха на Шумахер да ги изпревари.
Първото влизане в бокса бе на Хайме Алгерсуари в 10-та обиколка, но след връщането му на пистата едното колело на болида му Торо Росо се откачи в движение. Гумата продължи да се търкаля на скорост и изхвърча към оградите, но за щастие не удари нито един стюард. Алгерсуари успя да се добере до бокса, но обиколка по-късно отпадна.
С напредване на обиколките състоянието на меките гуми рязко започна да се влошава. Себастиян Фетел явно бе съхранил малко по-добре своите и това му позволи в 14-та обиколка да изпревари Люис Хамилтън на пистата.
Обиколка по-късно той изпревари и Дженсън Бътън в бокса, след като англичанинът допусна нелепа грешка и тръгна да влиза при механиците на Ред Бул.
Заради лошото състояние на гумите, пилотите които трябваше да спрат след своите съотборници загубиха доста време и така Хамилтън и Алонсо изостанаха доста назад.
След като всички пилоти направиха своите спирания, най-големият печеливш се оказа Нико Росберг, който изскочи на първа позиция. Зад него на 5 секунди бе Фетел, плътно следван от Бътън, Маса и Хамилтън. Малко зад тези три пилоти Михаел Шумахер и Фернандо Алонсо водеха люта битка за 6-то място.
Шумахер дълго уддържа атаките на испанеца, но накрая в 26-та обиколка Алонсо го изпревари.
По това време за второто спиране в бокса влязаха Бътън, Росберг и Хамилтън, а обиколка по-късно и Шумахер.
Фетел, Маса и Алонсо останаха на пистата и стана ясно, че ще са със стратегия със само две спирания в бокса. Състоянието на гумите им обаче бе доста влошено, особено на Алонсо.
Темпото на тези пилоти бе с около 4 секунди по-бавно от съперниците им с нови гуми и така Алонсо бе изпреварен на пистата от Росберг, Бътън и Хамилтън.
В 32-та обиколка Фетел влезе в бокса за второто си спиране и сложи твърдия тип гуми. Обиколка по-късно това направи и Алонсо, а след това и Маса.
В 38-та обиколка Дженсън Бътън направи третото си спиране в бокса, слагайки твърди гуми. След една обиколка това направи и Хамилтън, а след още една обиколка и Росберг, като успя да се върне точно пред Хамилтън.
Междувременно Марк Уебър бе с невероятна скорост и изпревари Шумахер на пистата за 7-мото място. Малко след това и двамата влязаха за последните си спирания в бокса.
Така след като всички пилоти приключиха със смените на гуми лидер бе Фетел на 4 секунди пред Маса. След още малка дистанция следваха залепените един зад друг Росберг, Хамилтън и Бътън. Те тримата обаче бяха с по-свежи гуми и се очертаваше много драматичен финал.
В най-добра позиция бе Росберг, но от радиото на Мерцедес му съобщиха, че има много малко гориво и трябва да започне да го пести.
От Макларън пък съобщиха по радиото на Люис Хамилтън, че най-добрият момент за атака срещу Маса и Фетел ще е в края на състезанието, когато гумите им ще са в най-лошо състояние. Англичанинът обаче нямаше никакво намерение да чака и почти веднага след това съобщение предприе атака и изпревари Маса.
Отзад Марк Уебър летеше със свежите си гуми и записваше една след друга най-бързи обиколки. Така за нула време той застигна и изпревари Алонсо за 6-то място.
Нико Росберг, които и без това трябваше да пести гориво, допусна грешка на един завой и така бе изпреварен от Бътън.
За кратко фокусът от битката в челото бе изместен от катастрофа между Серхио Перес и Адриан Сутил, за която мексиканецът мигновенно получи наказание.
Отпред Хамилтън се залепи плътно зад Фетел, а на 10 секунди бе Бътън. Малко зад него Маса и Росберг се бореха за 4-то място. Бразилецът обаче излезе за кратко от пистата и бе изпреварен. Зад тях обаче Уебър приближаваше с потресаваща скорост и много бързо изпревари Маса и подгони и Росберг.
Пет обиколки преди края Хамилтън започна атаките срещу Фетел. В този случай англичанинът показа търпение и след само обиколка дебнене успя да изпревари германеца, взимайки първата позиция.
Напрежението обаче не свърши и летящият Марк Уебър изпревари Нико Росберг за 4-та позиция и подгони Бътън. Точно в началото на последната обиколка австралиецът изпревари и Бътън и се изкачи на 3-то място.
ГРАН ПРИ НА КИТАЙ: | |||
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Люис Хамилтън | Макларън | 1ч36:58.226 |
2 | Себастиян Фетел | Ред Бул | + 5.198 |
3 | Марк Уебър | Ред Бул | + 7.555 |
4 | Джесън Бътън | Макларън | + 10.000 |
5 | Нико Росберг | Мерцедес | + 13.448 |
6 | Фелипе Маса | Ферари | + 15.840 |
7 | Фернандо Алонсо | Ферари | + 30.622 |
8 | Михаел Шумахер | Мерцедес | + 31.206 |
9 | Витали Петров | Рено | + 57.404 |
10 | Камуи Кобаяши | Заубер | + 1:03.273 |
11 | Пол ди Реста | Форс Индия | + 1:08.757 |
12 | Ник Хайдфелд | Рено | + 1:12.739 |
13 | Рубенс Баричело | Уилямс | + 1:30.189 |
14 | Себастиян Буеми | Торо Росо | + 1:30.671 |
15 | Адриан Сутил | Форс Индия | + 1 об. |
16 | Хейки Ковалайнен | Лотус | + 1 об. |
17 | Серхио Перес | Заубер | + 1 об. |
18 | Пастор Малдонадо | Уилямс | + 1 об. |
19 | Ярно Трули | Лотус | + 1 об. |
20 | Жером Д'Амброзио | Върджин | + 2 об. |
21 | Тимо Глок | Върджин | + 2 об. |
22 | Нараин Картикян | Испания | + 2 об. |
23 | Витантонио Лиюци | Испания | + 2 об. |
Най-бърза обиколка: Уебър, 1:38.993 | |||
Отпаднали: | |||
Алгерсуари | Торо Росо | 12 об. | |
Класиране Пилоти: | |||
1 | Себастиян Фетел | 68 | |
2 | Люис Хамилтън | 47 | |
3 | Джесън Бътън | 38 | |
4 | Марк Уебър | 37 | |
5 | Фернандо Алонсо | 26 | |
6 | Фелипе Маса | 24 | |
7 | Витали Петров | 17 | |
8 | Ник Хайдфелд | 15 | |
9 | Нико Росберг | 10 | |
10 | Камуи Кобаяши | 7 | |
11 | Михаел Шумахер | 6 | |
12 | Себастиян Буеми | 4 | |
13 | Пол ди Реста | 2 | |
14 | Адриан Сутил | 2 | |
Класиране Отбори: | |||
1 | Ред Бул | 105 | |
2 | Макларън | 85 | |
3 | Ферари | 50 | |
4 | Рено | 32 | |
5 | Мерцедес | 16 | |
6 | Заубер | 7 | |
7 | Торо Росо | 4 | |
8 | Форс Индия | 4 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар