Себастиян Фетел започна новия сезон така, както завърши и предишния - с убедителна победа. Световният Шампион направи безгрешно състезание и спечели Гран При на Австралия на пистата в Мелбърн.
Втори, без никакви шансове да се пребори с лидера, остана Люис Хамилтън. Това обаче може да се счита за повече от добро представяне за пилота на Макларън, тъй като преди сезона отборът имаше доста проблеми и мнозина специалисти тотално го бяха отписали.
Сензационно трето място спечели пилотът на Рено Виталий Петров. Миналата година точно руснакът бе причина Фернандо Алонсо да загуби титлата и по ирония на съдбата в днешното състезание Петров отново завърши точно пред испанеца.
Състезанието пък се оказа пълен провал за сочения за възроден тим на Мерцедес, тъй като и двамата му пилоти отпаднаха, ударени от съперници.
Впечатляващ дебют направи пилотът на Заубер Серхио Перес, който успя да се справи само с едно спиране в бокса и завърши на много добрата 7-ма позиция.
На старта първите трима Фетел, Хамилтън и Уебър запазиха позициите си. Фернандо Алонсо обаче потегли ужасно и от 5-та позиция изостана до 7-ми. Виталий Петров потегли чудесно и изскочи от 6-та до 4-та позиция. Фелипе Маса пък направи още по-добър старт и спечели три позиции до 5-то място.
На първия завой Михаел Шумахер стана жертва на Хайме Алгерсуари, който го удари отзад и спука една от задните му гуми, което принуди и двамата да влязат в бокса и останаха последни.
Постепенно Фетел и Хамилтън дръпнаха пред Уебър, който пък бе натрупал преднина пред Петров. Маса очевидно задържаше Бътън и пилотът на Макларън започна яростни атаки. Противно на очакванията за лесни изпреварвания англичанинът дълго време не можеше да преодолее Маса и се наложи да мине напряко на едно място на пистата, за да изпревари бразилеца. Два завоя по-късно и Алонсо изпревари съотборника си.
Пръв от лидерите в бокса влезе Марк Уебър в 12-та обиколка. Малко след него влязаха и пилотите на Ферари, а в 15-та обиколка и лидерът Фетел. Всичките сложиха по-мекия тип гуми.
Дженсън Бътън пък бе наказан с преминаване през бокса заради нередовното изпреварване на Маса.
Така след първите спирания на всички пилоти Фетел продължи да води с около 6 секунди пред Хамилтън, докато Марк Уебър изостана на повече от 20 секунди. Виталий Петров бе доста близо зад австралиеца, а Фернандо Алонсо застана зад руснака, който в последното състезание на миналия сезон му попречи да спечели титлата.
Фелипе Маса бе на десетина секунди зад съотборника си на 6-то място, а след изтърпяване на наказанието си Дженсън Бътън изпадна до 10-то място.
Денят се оказа особено тежък за Мерцедес. В 23-та обиколка Михаел Шумахер сложи край на и без това кошмарното си състезание, а обиколка по-късно Нико Росберг бе ударен от Баричело и отпадна. За този инцидент бразилецът получи и наказание да мине през бокса.
Тези инциденти помогнаха на Дженсън Бътън да се придвижи напред, а след успешна маневра срещу Кобаяши пилотът на Макларън достигна до 7-мо място.
В 27-та обиколка Уебър отново бе пръв с второто си спиране в бокса, а губещият време зад Петров Фернандо Алонсо изтегли своето второ спиране по-напред и влезе обиколка по-късно.
В 32-та обиколка в бокса влезе Фелипе Маса и стана първият пилот, който сложи твърдия тип гуми. Това означаваше, че той не е длъжен да влиза повече в бокса, за разлика от останалите пилоти, които ползваха само мекия тип гуми до този момент.
Без да се бори с никой на пистата явно Хамилтън бе загубил леко концентрация и в един момент излезе от пистата, но мина през тревата без да повреди колата и загуби само няколко секунди. Преднината му пред Петров обаче бе над 20 секунди и така нямаше никаква опасност.
В 37-та обиколка едновременно в бокса влязаха тримата Фетел, Хамилтън и Петров и всички сложиха твърди гуми. Така на практика единствените пилоти с по-агресивна стратегия с три спирания в бокса бяха Марк Уебър и Фернандо Алонсо.
Испанецът бе непосредствено зад пилота на Ред Бул, който пръв от двамата влезе в бокса в 42-та обиколка. Една обиколка по-късно влезе и Алонсо, но това се оказа достатъчно за него, да мине пред Уебър. Австралиецът обаче бе започнал състезанието с твърди гуми, което му позволяваше във финалния стинт да има по-бързия тип меки гуми. Фернандо Алонсо бе с по-твърдия тип гуми, но за разлика от съперника си имаше действаща система КЕРС в колата си.
Далеч по-големи проблеми имаше другият пилот на Ферари Фелипе Маса, който най-рано бе направил своето последно спиране в бокса и съответно гумите му бяха в най-лошо състояние. Така той бе изпреварен много лесно от Дженсън Бътън за 6-то място, а на всичкото отгоре малко по-късно бразилецът бе изпреварен и от новобранеца Серхио Перес. Така стана ясно, че Маса няма да може да довърши последните 9 обиколки и той влезе за непредвидена 3-та смяна на гуми.
До края на състезанието Фернандо Алонсо доближи Виталий Петров, но нямаше време да пробва изпреварване и така до размествания не се стигна.
Напиши коментар
Втори, без никакви шансове да се пребори с лидера, остана Люис Хамилтън. Това обаче може да се счита за повече от добро представяне за пилота на Макларън, тъй като преди сезона отборът имаше доста проблеми и мнозина специалисти тотално го бяха отписали.
Сензационно трето място спечели пилотът на Рено Виталий Петров. Миналата година точно руснакът бе причина Фернандо Алонсо да загуби титлата и по ирония на съдбата в днешното състезание Петров отново завърши точно пред испанеца.
Състезанието пък се оказа пълен провал за сочения за възроден тим на Мерцедес, тъй като и двамата му пилоти отпаднаха, ударени от съперници.
Впечатляващ дебют направи пилотът на Заубер Серхио Перес, който успя да се справи само с едно спиране в бокса и завърши на много добрата 7-ма позиция.
На старта първите трима Фетел, Хамилтън и Уебър запазиха позициите си. Фернандо Алонсо обаче потегли ужасно и от 5-та позиция изостана до 7-ми. Виталий Петров потегли чудесно и изскочи от 6-та до 4-та позиция. Фелипе Маса пък направи още по-добър старт и спечели три позиции до 5-то място.
На първия завой Михаел Шумахер стана жертва на Хайме Алгерсуари, който го удари отзад и спука една от задните му гуми, което принуди и двамата да влязат в бокса и останаха последни.
Постепенно Фетел и Хамилтън дръпнаха пред Уебър, който пък бе натрупал преднина пред Петров. Маса очевидно задържаше Бътън и пилотът на Макларън започна яростни атаки. Противно на очакванията за лесни изпреварвания англичанинът дълго време не можеше да преодолее Маса и се наложи да мине напряко на едно място на пистата, за да изпревари бразилеца. Два завоя по-късно и Алонсо изпревари съотборника си.
Пръв от лидерите в бокса влезе Марк Уебър в 12-та обиколка. Малко след него влязаха и пилотите на Ферари, а в 15-та обиколка и лидерът Фетел. Всичките сложиха по-мекия тип гуми.
Дженсън Бътън пък бе наказан с преминаване през бокса заради нередовното изпреварване на Маса.
Така след първите спирания на всички пилоти Фетел продължи да води с около 6 секунди пред Хамилтън, докато Марк Уебър изостана на повече от 20 секунди. Виталий Петров бе доста близо зад австралиеца, а Фернандо Алонсо застана зад руснака, който в последното състезание на миналия сезон му попречи да спечели титлата.
Фелипе Маса бе на десетина секунди зад съотборника си на 6-то място, а след изтърпяване на наказанието си Дженсън Бътън изпадна до 10-то място.
Денят се оказа особено тежък за Мерцедес. В 23-та обиколка Михаел Шумахер сложи край на и без това кошмарното си състезание, а обиколка по-късно Нико Росберг бе ударен от Баричело и отпадна. За този инцидент бразилецът получи и наказание да мине през бокса.
Тези инциденти помогнаха на Дженсън Бътън да се придвижи напред, а след успешна маневра срещу Кобаяши пилотът на Макларън достигна до 7-мо място.
В 27-та обиколка Уебър отново бе пръв с второто си спиране в бокса, а губещият време зад Петров Фернандо Алонсо изтегли своето второ спиране по-напред и влезе обиколка по-късно.
В 32-та обиколка в бокса влезе Фелипе Маса и стана първият пилот, който сложи твърдия тип гуми. Това означаваше, че той не е длъжен да влиза повече в бокса, за разлика от останалите пилоти, които ползваха само мекия тип гуми до този момент.
Без да се бори с никой на пистата явно Хамилтън бе загубил леко концентрация и в един момент излезе от пистата, но мина през тревата без да повреди колата и загуби само няколко секунди. Преднината му пред Петров обаче бе над 20 секунди и така нямаше никаква опасност.
В 37-та обиколка едновременно в бокса влязаха тримата Фетел, Хамилтън и Петров и всички сложиха твърди гуми. Така на практика единствените пилоти с по-агресивна стратегия с три спирания в бокса бяха Марк Уебър и Фернандо Алонсо.
Испанецът бе непосредствено зад пилота на Ред Бул, който пръв от двамата влезе в бокса в 42-та обиколка. Една обиколка по-късно влезе и Алонсо, но това се оказа достатъчно за него, да мине пред Уебър. Австралиецът обаче бе започнал състезанието с твърди гуми, което му позволяваше във финалния стинт да има по-бързия тип меки гуми. Фернандо Алонсо бе с по-твърдия тип гуми, но за разлика от съперника си имаше действаща система КЕРС в колата си.
Далеч по-големи проблеми имаше другият пилот на Ферари Фелипе Маса, който най-рано бе направил своето последно спиране в бокса и съответно гумите му бяха в най-лошо състояние. Така той бе изпреварен много лесно от Дженсън Бътън за 6-то място, а на всичкото отгоре малко по-късно бразилецът бе изпреварен и от новобранеца Серхио Перес. Така стана ясно, че Маса няма да може да довърши последните 9 обиколки и той влезе за непредвидена 3-та смяна на гуми.
До края на състезанието Фернандо Алонсо доближи Виталий Петров, но нямаше време да пробва изпреварване и така до размествания не се стигна.
ГРАН ПРИ НА АВСТРАЛИЯ: | |||
Пилоти | Отбори | Време | |
1 | Фетел | Ред Бул | 1ч.29:30.259 |
2 | Хамилтън | Макларън | + 22.297 |
3 | Петров | Рено | + 30.560 |
4 | Алонсо | Ферари | + 31.772 |
5 | Уебър | Ред Бул | + 38.171 |
6 | Бътън | Макларън | + 54.300 |
7 | Перес | Заубер | + 1:05.800 |
8 | Кобаяши | Заубер | + 1:16.800 |
9 | Маса | Ферари | + 1:25.100 |
10 | Буеми | Торо Росо | + 1 об. |
11 | Сутил | Форс Индия | + 1 об. |
12 | Ди Реста | Форс Индия | + 1 об. |
13 | Алгерсуари | Торо Росо | + 1 об. |
14 | Хайдфелд | Рено | + 1 об. |
15 | Трули | Лотус | + 2 об. |
16 | Д'Амброзио | Върджин | + 3 об. |
Най-бърза обиколка: Маса - 1:28.947 | |||
Отпаднали: | |||
Глок | Върджин | 50 | |
Баричело | Уилямс | 49 | |
Росберг | Мерцедес | 22 | |
Ковалайнен | Лотус | 19 | |
Шумахер | Мерцедес | 19 | |
Малдонадо | Уилямс | 10 | |
Лиюци | Испания | 1 | |
Картикян | Испания | 1 | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Фетел | 25 | |
2 | Хамилтън | 18 | |
3 | Петров | 15 | |
4 | Алонсо | 12 | |
5 | Уебър | 10 | |
6 | Бътън | 8 | |
7 | Перес | 6 | |
8 | Кобаяши | 4 | |
9 | Маса | 2 | |
10 | Буеми | 1 | |
Класиране отбори | |||
1 | Ред Бул | 35 | |
2 | Макларън | 26 | |
3 | Рено | 15 | |
4 | Ферари | 14 | |
5 | Заубер | 10 | |
6 | Торо Росо | 1 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар