Шарл Льоклер призна за 2 сгрешени преценки от него и отбора му, което си довели за загубата от Оскар Пиастри в Гран При на Азербайджан. 

Пилотът на Ферари стартира от първа позиция и водеше до спиранията в бокса, но в първите обиколко след смяната на гуми загуби скорост и бе изпреварен от съперника си от Макларън. 

След това той притискаше Пиастри почти до края, но така и не успя да получи възможност да си върне първата позиция и трябваше да се задоволи с второто място. 

„Виждах, че е леко вляво и че бе възможно да ме атакува, но не можех да бъда суператресивен, тъй като гумите ми все още бяха студени. Наистина ми бе трудно да накарам гумите да работят добре. Освен това смятах, че загубата на позиция тогава няма да е голям проблем, защото след това ще мога да си върна позицията, което обаче прецених грешно“ заяви Льоклер.

Другият сериозен анализ, който ще търсят във Ферари, е свързан с това, че след като бе отворил аванс от над 5 секунди, след смяната си се оказа само с малко над секунда аванс пред Пиастри, който бе спрял в предишния тур. 

„Считахме, че пресичащата стратегия няма да работи, тъй като вярвахме, че най-твърдите гуми трудно ще бъдат загрети. Трябва обаче да разберем как преднината ми от почти 6 секунди стана само една, защото не го очаквахме и това наистина бе важен момент. Загубихме страшно много време и това е нещо, за което трябва да разберем защо стана така“ добави той. 

Така Льоклер не успя да превърне в победа и 4-ия пореден път в Баку, в който стартира от първата позиция, така че съвсем очаквано бе разочарован. 

„Загубихме състезанието в обиколката след смяната на гуми. Така или иначе планът ни бе да сменим дори един тур по-късно, а и смятахме, че при толкова много обиколки до края не трябва да натискаме много в началото, за да не изразходваме гумите“ отчете шефът на тима Фредерик Васьор.