Макс Верстапен ще се изправи пред състезанието за Голямата награда на Белгия този уикенд с вероятно наказание от 10 места на стартовата решетка. Това предвиждат няколко британски издания, включително RacingNews365, които разкриват вероятното използване на нов ендотермичен агрегат (Ice) от нидерландският шампион на пистата "Спа". Тъй като трикратният световен шампион вече е използвал четирите сезонни агрегата, разрешени от правилника, той ще понесе наказание от поне 10 места.

Като се има предвид класирането, в което Верстапен води със 76 точки пред Ландо Норис, изборът обещава да бъде наказателен, но и премерен риск. Всъщност "Спа" е най-дългата писта във Формула 1, на която изпреварванията са много лесни и затова най-силните отбори често се възползват от нея, за да въведат нов двигател, понасяйки наказания, без да губят прекомерно, предвид многобройните възможности за бързо възстановяване на позиции.  

Понастоящем Верстапен вече е използвал четири агрегата с вътрешно горене (ICE), четири турбокомпресора, четири агрегата MGU-H и MGU-K, както и два захранващи блока и пакети батерии. Следователно за всеки нов използван агрегат той ще понесе наказание. Ако смяната на двигателя с наказание се потвърди, на хоризонта се очертава трудно състезание за Верстапен. Деликатен момент в надпреварата за световния шампионат, също и в светлината на последното състезание - за Гран При на Унгария, която открои неочаквани трудности с Макларън.

Макс, за когото отново се заговори за евентуално сбогуване с Ред бул в края на годината, кара отбранително състезание, като не пропусна да отбележи проблемите по отборното радио, които бяха много полемични спрямо отбора.