Люис Хамилтън доминира в Гран При на Испания, за да постигне 4-ата си победа през сезона и общо 88-а в кариерата и да увеличи още аванса си в класирането.
Британецът води от старта до финала, като по никакъв начин не бе притесняван от конкурентите си. Макс Верстапен с Ред Бул остана втори, но без никакъв шанс да помисли за нова победа, докато Валтери Ботас с другия Мерцедес отново разочарова и завърши трети.
На старта Хамилтън тръгна без проблеми и остана начело, но Ботас се забави и бе изпреварен не само от Макс Верстапен, но и от Ланс Строл с Рейсинг Пойнт, който направи великолепна атака.
Валтери се залепи зад канадеца, но успя да го изпревари едва в началото на 5-ия тур, като тогава бе с изоставане от 3,7 секунди от лидера. Макс бе на малко над секунда от Хамилтън.
Последваха по-спокойни обиколки, в които пилотите очевидно пазеха гумите и никой не натискаше сериозно. Разликите се запазваха преди Хамилтън да вдигне темпото и да направи серия бързи обиколки, като се откъсна на повече от 2 секунди от Верстапен и на над 4 от Ботас. В 14-ата обиколка Люис вече бе на 3,2 секунди пред Макс. Нямаше и драми с бързо износване на гумите.
Алекс Албън влезе пръв за смяна от 6-ото място и получи гуми хард. В Ред Бул определено нямаха отговор на темпото на Хамилтън, който в 19-ата обиколка бе с аванс от 5,5 секунди. Верстапен се оплака от прегряване и износване на гумите и Ботас се доближи на 1,5 секунди от него.
Очаквано Макс влезе за смяна пръв от лидерите в края на 21-ата обиколка и получи гуми медиум, като се върна трети, което бе добре. От Мерцедес покриха стратегията с Хамилтън и Ботас, които спряха едновременно. При Люис имаше забавяне от 4,3 секунди, което се отрази на Валтери, който излезе на 5 секунди от Макс.
Много бързо финландецът обаче се доближи до Верстапен, който се скара сериозно с отбора си по радиото. В следващите обиколки нямаше големи промени, като Люис бе на около 3,5 секунди от Макс,който бе с около 2 секунди пред Ботас. Британецът обаче имаше следи от износване върху задна дясна гума.
Неочаквано за всички тъмни облаци се приближаваха към пистата, като от бокса казаха на Фетел, че ще завали след 50-ата обиколка. В 38-ия тур Льоклер се завъртя, но загуби страшно много позиции и се върна последен, а малко по-късно и отпадна, след като влезе в бокса. Лидерът Хамилтън пък отново вдигна темпото и се откъсна на повече от 9 секунди пред Макс.
Нидерландецът влезе за втора смяна в края на 41-ата обиколка и получи медиум, като очевидно битката бе с Ботас за второто място. Валтери получи софт при своята смяна, 7 обиколки по-къскно, като се върна на 6 секунди зад Верстапен. Хамилтън бе повикан още в следващия тур, но не спря, което бе интересно. Още в следващата обиколка обаче, той все пак влезе за смяна и получи отново медиум.
50-ата обиколка премина, но дъжд нямаше и явно нямаше да завали. Себастиан Фетел напсува състезателния си инженер, след като бе попитан дали може да изкара до края без нова смяна, което бе силно показателно за отношенията му с отбора. Все пак обаче реши да остане на пистата, но загуби няколко позиции заради старите си гуми.
До края Хамилтън спокойно стигна до поредната си победа, като вече е само на 3 от рекорда на Михаел Шумахел. Верстапен и Ботас допълниха подиума, като финландецът направи в края и трето спиране в бокса. Серхио Перес завърши 4-и при завръщането си, но се смъкна до 5-ата позиция заради наказание и бе изпреварен от съотборника си Ланс Строл. Карлос Сайнц донесе 6-о място на Макларън, а десетката завършиха Себастиан Фетел, Алекс Албън, Пиер Гасли и Ландо Норис.
Хамилтън вече има 132 точки и води с 37 пред Верстапен, който е с 95. Ботас има 89, но със сигурност остана крайно разочарован.