От Мерцедес показаха на тестовете в Барселона иновативна кормилна система, която в тима считат за абсолютно според правилата, въпреки съмненията.
Става въпрос за промяна от страна на пилота, който контролира кормилния лост и кормилната рейка и така се променя и регулира позицията на предните колела. Така се подобрява стабилността при влизане и излизане от завоите, както и се намалява износването на гумите.
Това естествено веднага породи съмнения дали новата система е съобразена с правилата, но за Мерцедес този въпрос изобщо не съществува.
„Това е наистина нова система, която наричаме DAS (Dual axis steering). Тя създава допълнителни възможности и измерение на управлението, но как и защо ще я използваме, ще запазим за себе си. Това обаче не е нещо ново за ФИА, тъй като от известно време ние комуникираме с тях по въпроса. В крайна сметка правилата са пределно ясни кое е позволено и кое не в системите за управление и сме напълно уверени, че тя отговаря на всички изисквания” заяви техническият директор Джеймс Алисън.
Иначе изненадващо или не Кими Райконен с Алфа Ромео оглави втория ден от тестовете в Барселона, след като в края даде най-добро време, което отстъпва само на Хамилтън от сряда. В края обаче, световният шампион за 2007-а получи повреда и спря встрани на пистата.
Преди това Серхио Перес с Рейсинг Пойнт бе начело, но финландецът го изпревари с повече от 2 десети. Дани Рикардо и Алекс Албон с Рено и Ред Бул влязоха в топ 4, като отборите работеха предимство за състезателното си темпо и направиха доста обиколки в събирането на информация за поведението на колите.
Себастиан Фетел завъртя 73 обиколки за Ферари и бе 6-и, на повече от секунда изоставане. Шарл Льоклер пък бе 8-и за Скудерията, докато Хамилтън и Ботас дадоха 9-о и 13-о време, като в Мерцедес имаха и проблем с електрониката. Тестовете завършват утре.