В Мерцедес до последно са се колебаели дали да повикат Люис Хамилтън за втора смяна на гуми или да го оставят на пистата до края.
Световният шампион смени гумите си малко по-късно от съотборника си Валтери Ботас, който доминираше от началото и се оказа лидер в надпреварата в Япония, след като финландецът направи втория си питстоп.
Хамилтън бе готов да кара до финала, след като даваше идентично време с това на Ботас, макар и съотборникът му да бе с по-нови и по-меки гуми. В крайна сметка обаче от отбора го извикаха за нова смяна, след която се върна трети и макар и в последните обиколки да настигна Себастиан Фетел не успя да го изпревари.
„В това състезание трябваше да взимаме доста трудни решения. В края вторият пит на Люис бе 50 на 50. Имаше вариант да го оставим на пистата и в края на сменим позициите, за да се защитим от Себастиан. Това обаче носеше известен риск, така че преценихме, че е по-добре за мине за нова смяна“ обясни Волф, чийто тим за 6-и път поред спечели титлата при конструкторите.
„Истината е, че Валтери се справи страхотно на стара и това бе решаващо. Люис остана трети и нашата цел бе да защитим лидера. Ние не променяме стратегиите на пилотите си, за да се борят един срещу друг“ добави той.
Хамилтън не бе никак щастлив и обяви, че е очаквал да остане на трасето, тъй като е успявал да запази гумите си и е давал достатъчно добри времена. Макар и преднината му в класирането да бе намалена на 64 точки обаче е ясно, че трябва да стане само чудо, за да не спечели нова титла отново.