Шарл Льоклер най-после зарадва феновете на Ферари, като донесе първа победа на Скудерията за сезона, триумфирайки на пистата „Спа“ в Белгия.
Младокът направи силно състезание, като отвори добър аванс в първата половина от надпреварата, а след това с помощ и от Себастиан Фетел, пресече пръв финалната линия с минимален аванс пред Люис Хамилтън, за да постигне първия успех и в кариерата си.
Германският лидер на Черните кончета имаше проблеми с гумите, като направи допълнителна смяна и това го прати на 4-а позиция. Валтери Ботас с другия Мерцедес остана трети.
За разлика от вчера, когато времето бе много горещо, температурите паднаха заради дъжда, който се изля около час и половина преди старта, което със сигурност облагодетелстваше Мерцедес.
Шансовете за още дъжд бяха 40%, но не заваля. Състезанието се състоя при слънчево време. На старта Льоклер запази първата позиция, докато Хамилтън мина пред Фетел, но още на правата след Червената вода германецът си върна позицията.
Лошата новина бе свързана с Макс Верстапен, който започна лошо, удари се в първия завой с Кими Райконен и малко след това отпадна заради счупено предно окачване и удар в стената. Финландецът обаче продължи.
Това все пак доведе до излизането на кола за сигурност на пистата. Карлос Сайнц не успя да стартира и макар и да започна, впоследствие отпадна. Съотборникът му в Макларън Ландо Норис обаче, излезе 5-и.
Битката бе подновена в края на 4-ия тур, като Льоклер нямаше проблеми да остане пред Фетел. Зад тях Хамилтън отби атака от Ботас. Шарл бързо дръпна с 2 секунди пред съотборника си във Ферари, докато Люис бе сравнително близо до Себ.
Добре се движеха пилотите на Хаас, а Перес, Гасли и Стол завършваха десетката. В 9-ата обиколка Льоклер допусна грешка и пресече шикана на 5-и завой, но не загуби много време. Авансът му пред Фетел оставаше под 3 секунди, докато Хамилтън бе на около 1 от Фетел.
Именно Себ от лидерите мина пръв през бокса, сложи средно твърдите гуми и се върна 5-и. Хамилтън обаче остана на пистата и опита да отвори преднина, за да прескочи Фетел след смяната си. Себ обаче загря гумите и започна да топи разликата.
Люис явно изпусна момента да влезе за смяна и да се върне пред Фетел, така че остана на пистата в стремежа в последните обиколки да има по-добрите гуми. Алекс Албон в дебюта си за Ред Бул стигна до 8-ата позиция, докато Ландо Норис и след смяната си се справяше отлично, като бе 6-и.
Льоклер бе повикан едва в 21-ата обиколка, което бе доста късно в сравнение с Фетел и това очаквано извезе Себ пред него с аванс от около 4 секунди. Изглеждаше, че стратегията на Ферари е в полза на германеца.
Последва смяна за Хамилтън и Ботас, като тази на Люис бе доста бавна – 3,6 секунди. Льоклер обаче бе много бърз и стопи изоставането си до Фетел само за 5-6 обиколка. Двата Мерцедеса също бяха доста бързи.
Последва инструкция към Фетел да пропусне Шарл напред, което и стана и бе невероятно интересно. Себ се оплака от износване на гумите, а и Хамилтън го настигаше, което бе доказателство, за проблемите на пилота на Ферари.
Хамилтън атакува в края на 31-ия тур, но не успя да осъществи изпреварването. Направи го обаче още в след няколко завоя на правата Кемъл, като за Фетел нямаше никакъв шанс. Изоставането на Люис до лидера обаче, бе над 6 секунди и нямаше как да го достигне. Фетел направи очаквана втора смяна 10 обиколки преди края и сложи най-меките гуми, губейки подиума и оставайки 4-и.
В предпоследната обиколка разликаката на Хамилтън до Льоклер падна под 2 секунди, след като Шарл започна да губи темпо. В последния тур Люис нямаше как да опита атака, макар и да се доближи на под секунда и това в крайна сметка бе триумф за Ферари, въпреки че никой не се зарадва особено заради смъртта на Антоан Юбер.
Ландо Норис загуби в самия край 5-ото си място и остана извън точките. Така Алекс Албон стигна до 5-а позиция в първото си състезание за Ред Бул, а точки взеха още Серхио Перес, Дани Квят, Нико Хюлкенберг, Пиер Гасли и Ланс Строл.
В класирането Хамилтън дръпна още, като има 268 точки, докато Ботас е с 203, а Макс Верстапен е със 181. Фетел е със 169, а Льоклер със 157.
Коментари
Напиши коментар11:41 | 2 сеп 2019 г.
17:52 | 1 сеп 2019 г.
Напиши коментар