Смела стратегия на Мерцедес помогна на Люис Хамилтън да спечели 8-ата си победа за сезона и 81-ата в кариерата си и да направи нова крачка към 6-ата световна титла.
Макс Верстапен с Ред Бул водеше почти през цялото време в Унгария и бе устремен към нов успех, но по-добро разчитане на ситуацията от Сребърните стрели изведе британеца начело, с което той вече има 250 точки в класирането и изглежда недостижим.
Трети завърши Себастиан Фетел с Ферари, но от Скудерията бяха твърде назад и без шансове за нещо повече. Инцидент в началото провали състезанието на Валтери Ботас, който остана едва 8-и и вече е само със 188 точки, на 62 от Люис. Макс пък има 181.
На старта Макс запази позицията си, докато Ботас не започна по най-добрия начин. Хамилтън го атакува и двамата бяха опасно близо, като финландецът остана втори, но след лек контакт, при който повреди малко предното си крило.
Хамилтън успя да го изпревари, а след това същото направиха и Фераритата на Льоклер и Фетел. Ботас остана на пистата до 6-ата обиколка, когато влезе за смяна, като получи най-твърдите гуми и нов нов, след което се върна последен.
В челото Макс бе с около 2,2 секунди пред Хамилтън, докато изоставането на Ферари бе повече от 5 секунди, с разлика от около 1,5 секунди между Льоклер и Фетел. В следващите обиколки монегаскът се откъсна пред съотборника си, докато Люис не изпускаше Верстапен.
Ботас започна да си проправя път напред, като в следващите десетина тура не се случи нищо интересно и всички очакваха стратегическата борба между претендентите за победата. Хамилтън се доближи под 2 секунди до Макс, а по-назад здрава битка предложиха пилотите на Торо Росо Дани Квят и Алекс Албон.
Люис определено бе по-бърз от Верстапен и разликата до лидера падна по 1,3 секунди. Макс се оплака от загуба на темпо и спря за смяна в 25-ата обиколка, но успя да се върне пред колите на Ферари на 2-о място, които бяха изостанали, което бе лоша новина за Мерцедес и Хамилтън, който обаче остана на пистата.
Световният шампион обаче не бе по-бърз от Верстапен и започваше да губи темпо, като логично бе вкаран в бокса в края на 31-ата обиколка, но тези няколко тура, които направи без да успее да се откъсне му струваха скъпо и той се върна на почти 6 секунди от Макс.
Само за няколко обиколки обаче, Хамилтън стопи пасива си до под 1 секунда, като очевидно бе страшно бърз. Сериозната атака дойде в 39-ата обиколка, но с дефанзивна траектория Верстапен остана на по-добрата линия, докато в 4-и завой много бързия Люис излезе от пистата и трябваше да се върне отново на второ място, след което разликата се вдигна до над 2 секунди.
Фетел пък направи единствения си пит в 41-ата обиколка и сложи най-меките гуми, връщайки се 4-и, макар че бе забавен при смяната си на предна дясна гума.
Хамилтън успя да се доближи отново под секунда в следващите обиколки, така че интригата за победата остана. Неочаквано обаче Люис влезе за нова смяна в 49-ата обиколка и заложи на средно твърдите гуми. Това бе сериозно предизвикателство към Верстапен и Ред Бул и интересен и абмициозен ход от Мерцедес.
Холандецът обаче остана на пистата с 19 секунди аванс 20 обиколки преди края, но и много по-износени и по-бавни гуми от тези на Хамилтън. Разликата започна да пада, но не достатъчно и всичко изглеждаше под контрола на Макс.
Изведнъж обаче Люис започна да топи бързо от изоставането си, като бе по-бърз с повече от секунда на обиколка. Очевидно гумите на пилота на Ред Бул се износиха и преднината му бе 7,5 секунди 7 тура преди края. 5 обиколки до карирания флаг авансът бе само 1,5 секунди. В следващата обиколка за Макс нямаше шанс, Хамилтън го изпревари и погледна към 7-ата си победа на „Хунгароринг”.
Верстапен смени гуми, за да търси бонус-точката и я постигна, а Фетел зае третото място след успешно изпреварване срещу съотборника си Льоклер. Карлос Сайнц донесе 5-о място за Макларън, а точки взеха още Пиер Гасли с Ред Бул, Кими Райконен с Алфа Ромео, Валтери Ботас с Мерцедес, Ландо Норис с другия Макларън и Алекс Албон с Торо Росо.