С огромен късмет Люис Хамилтън спечели Гран При на Бразилия и осигури титлата и при конструкторите на Мерцедес.
Британецът триумфира за 10-и път през сезона и за 72-и път в кариерата си, след като използва помощ от Естебан Окон, който лиши Макс Верстапен от победата при нелеп инцидент.
Холандецът остана втори, макар и да бе най-бърз, но така или иначе Ред Бул свършиха отлична работа. Кими Райконен се качи на подиума за Ферари.
На старта Хамилтън стартира добре и запази позицията си. Зад него Ботас се изстреля и изпревари Фетел, който не потегли по най-добрия начин с по-твърдите гуми.
По-назад Верстапен мина пред Райконен, но след това Кими си върна позицията. Малко след това обаче Макс излезе отново пред финландеца, след което направи упешна маневра и срещу Фетел.
Себ допусна грешка и Кими също го изпревари, а пред тях Верстапен бе изключително бърз и започна да натиска Ботас. В Мерцедес не работеха добре с гумите, които бързо започнаха да се износват и след няколко тура очаквано Макс излезе втори и подгони Люис, който бе на около 2 секунди напред.
Кими също натисна Ботас и го принуди да спре доста рано за смяна на гуми, а малко след това същото направи и Люис, като и двамата сложиха най-твърдите гуми медиум.
Макс поддържаше отлично темпо в челото, а зад него бяха колите на Ферари, които след своята смяна се оказаха много близо до Ботас, след като Фетел успя да изпревари Кими в бокса. Финландецът обаче бе по-бърз и от Ферари наредиха на Себ да пусне съотборника си.
Верстапен спря за смяна едва в 36-ата обиколка и сложи средно-твърдите гуми – соф, като се върна на около 2 секунди от Хамилтън, докато Дани Рикардо поведе за няколко тура.
Макс бързо се приближи до Хамилтън, чийто гуми бяха доста износени и съвсем логично Верстапен изпревари Люис в 40-ата обиколка и отново поведе, след като Рикардо мина през пита. Австралиецът се оказа много близо до Фетел и го атакува, но германецът се защити.
Така се стигна до 44-ата обиколка, когато Верстапен се удари с Окон, който бе с обиколка назад. Французинът опита да изпревари лидера и след контакт холандецът се завъртя, като колата му получи сериозни повреди по пода.
„Какъв идиот!“ очаквано реагира Макс, който все пак успя да се върне на пистата втори, на около 5 секунди от Люис Хамилтън, но и пред Кими Райконен. Рикардо пък логично бе по-бърз и излезе 5-и след успешна атака срещу Фетел. След това Дани подгони и 4-ия Ботас, докато малко по-напред бе Кими.
В челото, въпреки повредите по колата, Макс успяваше да намали изоставането си до Хамилтън. Фетел направи втора смяна на гуми 17 обиколки преди края, докато и Люис имаше проблеми с гумите си.
Окон бе наказан с 10 секунди за инцидента с Макс, докато Рикардо изпревари Ботас за 4-ото място. Финландският пилот на Мерцедес също спря за втора смяна и излезе пред Фетел.
В челото преднината на Хамилтън намаля до 2,5 секунди пред Верстапен 6 обиколки преди края. Британецът определено износи гумите си и трудно стоеше на пистата. Преднината му намаля до 1,5 секунди, след като влезе и в трафик. Зад тях Рикардо бе плътно зад Кими в битка да третата позиция.
И все пак Хамилтън удържа и грабна победата, макар и с късмет. Верстапен остана втори, въпреки че трябваше да спечели, докато Райконен не допусна да бъде изпреварен от Рикардо. Ботас и Фетел допълниха шестицата, а точки взеха още Льоклер, Грожан, Магнусен и Перес.