Валтери Ботас пусна Люис Хамилтън пред себе си и така даде още една победа на британеца в битката му за световната титла във Фолмула 1. Той триумфира в Русия, но благодарение на отборни заповеди, което със сигурност ще донесе критики към отбора. 

Финландецът получи нареждане от бокса да отстъпи позицията си в средата на надпреварата, след като британецът не успяваше да се откъсне пред Себастиан Фетел.

Той го направи и така Хамилтън спечели 8-ата си победа за сезона и 70-а в кариерата, за да събере 306 точки и да дръпне с още 10 пред Фетел, който остана трети и има 256. С втората си място Ботас излезе трети в подреждането със 189 точки, докато Кими Райконен е 4-и със 186. 

На старта Фетел стартира по-добре от Хамилтън и в един момент двамата бяха един до друг, но Люис успя да се защити и да остане пред германеца. Ботас съумя да запази първото си място, въпреки че световният шампион опита да го атакува, след което пилотите на Мерцедес опитаха да се откъснат напред. 

Зад тях Шарл Льоклер излезе 5-и след отлична маневра срещу Кевин Магнусен, а стартиралият от дъното Макс Верстапен стигна до 9-ото място още в 3-ата обиколка, а в 6-ата бе 6-и. Малко след това изпревари и Льоклер за 5-ата позиция. 

В челото Хамилтън оставаше на малко повече от секунда от Ботас, докато още 2 по-назад бе Фетел, но темпото на германеца бе добро. Валтери влезе пръв за смяна в 13-ата обиколка и сложи най-твърдиге гуми софт, което даде чиста писта пред Хамилтън. 

Последва смяна и за Фетел, след като Люис остана на пистата, като Себ се върна на 3 секунди зад Ботас. Това накара и Хамилтън да смени гумите си веднага, което бе и ключов момент, тъй като британецът остана зад Фетел, който бе с невероятно темпо с гумите софт и настигна и Ботас. 

Само че се оказа, че скоростта на Хамилтън е отлична и той скоро натисна Фетел, който при първата атака го затвори, но малко след това нямаше как да го удържи зад себе си и така Люис си върна втората позиция. Себ бе разследван за промяна на позицията си при защита повече от веднъж, но в крайна сметка не бе наказан. 

Последваха турове, в които Ботас бе пак на около секунда пред Хамилтън, а зад него, също на повече от секунда бе Фетел. Верстапен бе лидер в продължение на няколко обиколки, след като стартира с твърдите гуми и остана максимално дълго време на пистата. 

Двата Мерцедеса обаче не можеха да се откъснат напред пред Ферарито, което накара Тото Волф да нареди на Ботас да пусне Хамилтън пред себе си, което и стана. Люис бе и с блистер на една от гумите си, което накара тима да вземе това решение за промяна на позициите. Или поне това бе обяснението. 
 
Верстапен пък продължаваше да кара без смяна и да бъде лидер, след като пазеше отлично гумите си и мина през бокса едва 9 тура преди финала, като сложи по-меки гуми, връщайки се 5-и. 

До края не се случи нищо повече и така Хамилтън триумфира пред Ботас и Фетел, като веднага след края не се зарадва, а отиде при съотборника си и размени думи с него. Райконен остана 4-и, а след него се наредиха Верстапен и Рикардо с Ред Бул. В десетката влязоха Шарл Льоклер, Кевин Магнусен, Естебан Окон и Серхио Перес.