Люис Хамилтън бе недостижим в Гран При на Испания, за да спечели втората си поредна победа във Формула 1 и 64-а в кариерата.
Британецът води от старта до финала, като не изпусна контрола върху събитията на пистата и се поздрави със страхотен успех. За Мерцедес той бе двоен, тъй като Валтери Ботас завърши втори и това бе сериозен удар за Сребърните стрели.
Трени завърши Макс Верстапен, който използва неочаквана стратегическа грешка на Ферари, които добавиха още един питстоп за Себастиан Фетел, което прати германеца едва на четвърто място.
Иначе Себастиан Фетел стартира отлично и изпревари Валтери Ботас от външната страна, за да заеме място зад Люис Хамилтън.
В задната част на колоната обаче, се стигна до сериозен инцидент и катастрофа между няколко автомобила, след като Ромен Грожан се завъртя и отнесе Нико Хюлкенберг с Рено и Пиер Гасли с Торо Росо.
На трасета естествено излезе сейфти кар, а по пистата бяха разпръснати отломки, които доведоха до доста сериозно забавяне. Фернандо Алонсо, който тръгна с най-меките гуми и очакванията бяха да атакува местата в челото, започна нетипично лошо и се оказа едва на 11-о място.
Битката бе подновена в края на 6-ата обиколка, а Хамилтън не даде никакъв шанс на Фетел да го атакува. Германецът обаче оставаше близо, а на секунда по-назад бе Валтери Ботас.
В следващите обиколки обаче, Люис започна да се откъсва напред, като преднината мина бързо 4 секунди пред Себ, който пък от своя страна се бе откъснал пред Ботас.
При изоставане от над 7 секунди зад Хамилтън, Фетел пръв смени гумите си в 17-ата обиколка, като сложи най-твърдия вид - медиум и се върна 7-и. От Мерцедес призоваха Ботас да натисне в стремежа да изпревари Себ при своята смяна. Финландецът влезе в 19-ата обиколка, но бе забавен с около 2 секунди и това струва скъпо, защото се върна малко зад Фетел.
В 25-ата обиколка Макс изпревари Кими Райконен и зае 4-ото място, но пилотът на Ферари се оказа с технически проблем в двигателя и отпадна като се прибра в бокса. Тур по-късно за смяна в бокса мина и Люис Хамилтън, за да се върне на 11 секунди пред Фетел, който пък бе на малко повече от секунда пред Ботас.
Пилотите на Ред Бул смениха късно гумите си, но не успяха да спечелят кой знае какво, въпреки че Макс бе начело доста дълго време. Заради отпадане на Естебан Окон бе обявен виртуален автомобил за сигурност и Фетел неочаквано направи втора смяна в 41-ата обиколка, като сложи пак най-твърдите гуми медиум, но се върна 4-и, зад Макс Верстапен, след като бе забавен с 3-4 секунди в пита. От Мерцедес останаха на пистата.
Макс се оказа с отчупен елемент на предното крило след неясен сблъсък с Ланс Строл, но остана на трасето, при това в следващите обиколки поддържаше добър аванс от около 2 секунди пред Фетел, който с новите гуми изобщо не можеше да го приближи и да атакува. Напред Хамилтън и Ботас бяха с комфортен аванс.
Облаците над пистата бяха доста сериозни, но така и не заваля. В последните обиколки в Ред Бул се надяваха на проблеми за Ботас с гумите, които наистина се появиха, но разликата все пак бе твърде голяма. Макс оставаше на повече от 2 секунди пред Фетел.
В крайна сметка до края нищо не се промени. Мерцедес спечели двойна победа, а Макс удържа Фетел. Дани Рикардо остана 5-и, а зад него приключи Кевин Магнусен с Хаас. Десетката допълниха Карлос Сайнц, Фернандо Алонсо, Серхио Перес и Шарл Льоклер.
Така Хамилтън увеличи аванса си в класирането, като вече има 95 точки, докато Фетел е само със 78. Валтери Ботас излезе трети с 55.