Себастиан Фетел постигна впечатляваща втора победа от началото на сезона във Формула 1, като триумфира в Гран При на Бахрейн след страхотна стратегическа битка с Мерцедес.

Германецът успя да запази гумите си в последните обиколки и да остане пред Валтери Ботас с Мерцедес. Люис Хамилтън успя да стигне до третото място след силно представяне. Фетел обаче вече има 50 точки от началото на сезона, докато Люис е само с 33. 

Кими Райконен бе на път да добави още точки за Скудерията, когато обаче при смяната на гуми блъсна един от механиците си и трябваше да отпадне. 

Фантастично състезание направи Пиер Гасли, който с Торо Росо – Хонда приключи на фантастичното четвърто място. 

На старта Фетел тръгна добре и запази позицията си, докато Кими Райконен не стартира както трябва и Валтери Ботас успя да се измъкне пред него на първия завой. 

Хамилтън остана в средата на колоната, като зад него се залепи Макс Верстапен след първата обиколка. Холадецът опита атака и мина пред световния шампион, но натисна сериозно съперника си, двамата се докоснаха леко и Макс се оказа със спукана задна лява гума, което ликвидира шансовете му. 

Катастрофата за Ред Бул обаче стана пълна, защото Дани Рикардо отпадна заради повреда и това доведе до виртуална кола за сигурност. Макс успя да се върне на трасето, но малко след това и той спря край пистата – огромен провал за Биковете. 

В 5-ата обиколка Хамилтън изпревари двама съперници с една маневра, за да се измъкне на шесто място, докато Пиер Гасли трябваше да брани 4-ото си място от Кевин Магнусен. Хамилтън обаче изпревари пилота на Хаас за петото място и подгони автомобила на Торо Росо. 

В челото Фетел дръпна с над 2 секунди пред Ботас, зад който на още толкова изоставане бе Кими Райконен. Люис мина пред Гасли в 8-ата обиколка и зае четвъртото място, макар и на 14 секунди от лидера. 

В следващите обиколки не се случи нещо интересно, като Себ все пак успя да увеличи аванса си пред Ботас на 3 секунди. Хамилтън пък се движеше с темпото на Фетел и разликата между тях се запазваше, докато Кими бе на 7 секунди от Люис. 

В 18-ата обиколка Ботас започна да настига Фетел, като разликата от 3,2 секунди падна до 2,2 много бързо. Пилотът на Ферари вероятно износи гумите и влезе веднага в бокса, като се върна на 4-о място, с по-твърдите гуми - софт. 

Последва смяна и за Кими в следващата обиколка, а Ботас остана на пистата още 2 обиколки, макар и да губеше от аванса си. Хамилтън бе на 10 секунди от него, докато Фетел бе на още 8. Валтери влезе за смяна в 20-ата обиколка и се върна втори, но на цели 7 секунди от Фетел, а зад него много близо бе Райконен. 

Интересното обаче бе, че Ботас сложи най-твърдите гуми – медиум, с идея да кара до финала без да прави ново спиране. 

Фетел бързо започна до топи изоставането си до Хамилтън, който обаче вероятно също щеше да сложи най-твърдите гуми. В 24-ата обиколка Себ вече бе само на секунда от Люис, като го изпревари, макар и британецът да го задържа успешно в рамките на една обиколка. Отлични времена даваше Ботас. 

Хамилтън влезе за смяна в 27-ата обиколка и както се очакваше също сложи най-твърдите гуми – медиум. Ботас бе само на 4,2 секунди от Фетел, докато Пиер Гасли с Торо Росо продължаваше да върви на впечатляващата 5-а позиция. 

Люис вървеше добре с най-твърдите гуми, като слезе под 22 секунди от Фетел в 35-ата обиколка, което означаваше, че при това положение ще остане пред Себ при втората смяна на германеца, тъй като за един питстоп са необходими 22-23 секунди. 

Райконен спря първи от двете Ферарита в 36-ата обиколка, но при тръгването удари  един от механиците си. Кими спря сбед няколко метра, след като очевидно се оказа, че задна лява гума не е сложена правилно. Това бе разочароващо отпадане за финландеца, докато механикът явно бе пострадал сериозно, като кракът му изглеждаше зверски счупен. 

Случилото се обаче остави Фетел на пистата по-дълго и Хамилтън се приближи до 19,5 секунди. Себ обаче оставаше на пистата, като бе на 7,6 пред Ботас и на 17,3 пред Хамилтън в 44-ата обиколка. Дали пък нямаше да кара до финала без нова смяна?

Явно това бе идеята, като преднината на германеца 10 обиколки преди края бе 5,8 секунди пред Ботас. След това обаче започна да пада и 4 обиколки до финала бе само 2,3 секунди, а след това слезе и под 2 секунди. Две обиколки преди финала преднината на Себ бе само 1,4 секунди, а след това и по-малко от секунда. 

В последната обиколка Ботас атакува на първия завой, но не успя да изпревари Себ, а след това нямаше шанс за нова атака и в крайна сметка Фетел ударжа, за да запише своята победа №49 в кариерата в старт №200. Хамилтън завърши трети, на само 6,5 секунди. 

Пиер Гасли постигна впечатляващото 4-о място за Торо Росо, а Кевин Магнусен за Хаас завърши 5-и. Нико Хюлкенберг с Рено приключи 6-и, а след него останаха Фернандо Алонсо и Щофел Вандорн с Макларън. Маркус Ериксон донесе 2 точки на Заубер, а Естебан Окон с Форс Индия завърши 10-и.