Себастиан Фетел определено изтри усмивката на Люис Хамилтън, след като спечели Гран При на Австралия и започна с победа новия сезон, хвърляйки в екстаз феновете на Ферари.
Германецът се възползва от виртуална кола за сигурност, навакса сериозно изоставане и на практика излъга световния шампион, след като смени по-късно гумите си.
Опитите на Люис да си върне позицията не се увенчаха с успех и британецът със сигурност ще бъде бесен на отбора си, а вероятно и на правилото за виртуален сейфти кар. Победата е втора в Мелбърн за Фетел, който записа и общо 48-и успех в кариерата си.
Трети остана другият пилот на Скудерията Кими Райконен, а четвърти завърши местният любимец Даниел Рикардо.
На старта Люис Хамилтън запази първата си позиция, а след това се справи с ранна атака от Кими Райконен. Фетел остана трети, а Кевин Магнусен мина пред Макс Верстапен и зае четвъртата позиция. По-назад нямаше инциденти и кой знае какви размествания.
Последваха обиколки, в които не се случи кой знае какво, като Магнусен държеше зад себе си Макс. Верстапен обаче се завъртя и загуби няколко позиции, а Хамилтън започна да отваря аванс в челото.
Кими влезе първи в бокса за смяна 18-ата обиколка и сложи най-твърдите гуми, като в следващия тур Люис го покри и остана пред пилота на Ферари. Фетел водеше и остана по-дълго на пистата, но при смяната си трябваше да се върне зад Хамилтън.
В средата на битката пилотите на Хаас Кевин Магнусен и Ромен Грожан смениха гумите си, но почти веднага Магнусен спря, тъй като се оказа, че задна лява гума не е поставена както трябва. Обиколка по-късно това направи и Грожан, вероятно заради подобен проблем. Катастрофа за Хаас!
Това обаче се оказа отлично за Ферари, тъй като Грожан бе спрял на опасно място и стюардите определиха Виртуална кола за сигурност. При нея обаче е трудно да се регулира кой с каква скорост се движи.
Малко след това Фетел смени гумите си и за изненада на всички се върна пред Хамилтън, печелейки 10 секунди! „Какво става момчета? Защо не ми казахте, че Фетел е в бокса? Направих ли нещо грешно?“ попита шокираният Люис.
Малко след това на пистата излезе и истинска кола за сигурност, но състезанието вече бе провалено за Хамилтън. Зад лидерите Дани Рикардо се изкачи напред, както и Фернандо Алонсо.
При подновяването на битката в Фетел остана пред Люис, а Дани Рикардо излезе бе 4-и. Алонсо пък държеше зад себе си Верстапен. Кими изостана бързо от лидерите, докато Хамилтън опитваше да стои близо до Фетел, като разликата между тях по-малко от секунда.
Рикардо натисна Райконен за третото място, но финландецът го затвори. Пред тях Себ оставаше с минимален аванс пред Люис. По-назад позициите също не се променяха, но Верстапен бе много близо до Алонсо.
В челото Хамилтън допусна лека грешка, като блокира предна дясна гума на един завой и излезе малко в тревата, което позволи на Фетел да дръпне с 2,5 секунди и на практика това ликвидира шансовете на Люис за победа, въпреки че в следващите няколко тура той успя да се доближи отново до Фетел, но не и да го атакува.
Кими удържа Рикардо за третото място и се качи на подиума, а зад тях Фернандо Алонсо донесе отлични точки на Макларън, като пресече финала 5-и, макар и да бе натискан сериозно от Макс Верстапен.
Нико Хюлкенберг с Рено остана 7-и пред Валтери Ботас с Мерцедес, който стигна само до 8-ата позиция, след като стартира 15. Стофел Вандорн с Макларън и Карлос Сайнц с другото Рено също влязоха в точките.