Даниел Рикардо донесе първата победа на Ред Бул за сезона във Формула 1, след като спечели лудата надпревара по улиците на Баку и триумфа в Гран При на Азербайджан. 

Австралиецът се възползва от поредица от събития, за да излезе начело и да задържи позицията си, за да зарадва отбора си. Втори остана Валтери Ботас с Мерцедес, който изпревари метри преди финала дебютанта Ланс Стол за Уилямс, след като в началото бе последен. 

Претендентите за титлата Себастиан Фетел и Люис Хамилтън приключиха четвърти и пети и така германецът успя да увеличи аванса си в класирането на 14 точки. Той има 153 срещу 139 за Люис. 

Състезанието обаче ще се запомни с два удара между тях в средата на надпреварата, което със сигурност ще донесе много полемики и спорове и ще направи битката между тях в следващите състезания още по-интересни. 


На старта Хамилтън запази първото си място, а Ботас удържа Райконен и Фетел зад себе си. Кими обаче опита много амбициозна атака на втори завой срещу Валтери, която нямаше как да бъде успешна. 

Двамата финландци се удариха, като пилотът на Мерцедес отскочи от бордюра и може би бе причината за случилото се. Ботас получи спукана гума и повреден нос на автомобила, което го смъкна на последно място след като мина през бокса. Райконен остана на пистата, но загуби позиции. Това измъкна Фетел зад Люис, докато Серхио Перес и Макс Верстапен излязоха трети и четвърти. 

В челото Хамилтън отвори известен аванс пред Фетел, докато при смяната на носа на Ботас бяха сменени и неговите гуми с идеята той да изкара дистанцията до края без нова смяна. 

В 11-ата обиколка Верстапен атакува Перес на няколко пъти, но не успя да го изпревари. Веднага след това холандецът се оплака от проблем в двигателя, намали скоростта и бе ясно, че състезанието за него приключва, което стана малко след това. 

В 12-ата обиколка обаче на пистата излезе кола за сигурност, след като Данийл Квят спря на пистата с повреда. Хамилтън и Фетел веднага влязоха за смяна на гуми, последвани и от останалите. Ботас също използва момента за нова смяна, след като навакса изоставането си с обиколка.  

Доста време мина преди колата на Квят да бъде отстранена, а Хамилтън се оплака от това, че колата за сигурност се движи много бавно и това му пречи да загрее гумите си. Битката бе подновена в 17-ата обиколка, като Перес атакува Фетел за второто място, но германецът запази позицията си. 

Няколко завоя по-късно обаче на тресето пак излезе сейфти кар за още една обиколка заради отчупени елементи от колите по пистата. Кими обаче успя да загуби една позиция за сметка на Естебан Окон, докато Фелипе Маса бе 4-и. 

Марко преди рестарта Хамилтън спря рязко и Фетел леко го удари отзад. Германецът побесня изравни се с Люис, след което го удари нарочно странично, което на практика ликвидира добрите отношения между тях. 

Маса излезе трети след началото на битката и атакува Фетел, докато Окон и Перес също бяха замесени, като двамата се удариха и французинът спука задната си гума, като нанесе повреди и на съотборника си. Райконен също се оказа със спукана гума и се смъкна до последното място, докато Ботас бе стигнал до 13-о място при новата кола за сигурност. 

Състезанието приключи за Райконен и Перес, като пак се наложи почистване на пистата, а за целта състезанието бе спряно с червен флаг, за да се изчистят всички части. Стюардите пък започнаха разследване на инцидента между Хамилтън и Фетел. 

Състезанието бе подновено след около 20-минутна пауза с летящ старт, но пък за това време колите на Перес и Райконен бяха поправени и те се върнаха в битката, макар и от последните две позиции. 

Фетел се залепи зад Люис в началото на новата битка, но Хамилтън оснана пред него. Дани Рикардо пък излезе трети след страхотна атака срещу двата автомобила на Уилямд, които изпревари на първи завой. 

Магнусен и Хюлкенберт изпревариха Маса, който имаше проблеми и намали скоростта, а малко по-късно и спря в бокса отказвайки се заради проблем в задното окачване. Хюлкенберг обаче се удари в стената и разби предното си окачване отпадайки, но пък спря извън пистата. 

Хамилтън отвори разлика от над 2 секунди срещу Фетел в челото, докато съотборникът му Ботас стигна до 9-ото място. Оказа се обаче, че Люис има проблем с предпазната яка за главата, което му създаваше проблеми и това доведе до преминаване през бокса и го лиши от шансове за победа. 

Точно в този момент бе наложено наказание от 10 секунди на Себастиан Фетел заради опасно каране, вероятно заради умишления удар с Хамилтън, който се върна 9-и, след като яката му бе сменена в бокса. 

Себастиан изтърпя наказанието си в 34-ия тур, което изведе Рикардо като лидер, а Фетел се върна малко пред Хамилтън на 7-ото място. Строл и Магнусен бяха в челната тройка, докато Валтери Ботас излезе 5-и, зад Окон. 

Хамилтън бе близо до Фетел, но без да може да го атакува, докато напред Окон и Ботас минаха пред Магнусен излизайки трети и четвърти. Люис и Себ изпревариха също Магнусен и се оказаха на малко повече от секунда от Ботас излезе трети след успешна атака срещу Окон. 

Фетел излезе четвърти изпреварвайки Окон и дръпна още пред Люис, който не успя да мине толкова бързо пред французина, което все пак стана малко след това, но бе на повече от 2 секунди от Фетел. В челото Рикардо и Строл имаха солиден аванс. 

В крайна сметка до края не се случи нищо кой знае какво, въпреки че Хамилтън поиска от отбора да кажат на Ботас да намали, за да забави Фетел. Британецът успя да се приближи до германеца, пред когото Валтери не бе толкова далеч. В самия край Ботас успя а да изпревари Строл буквално преди финала. 

До промени обаче в крайна сметка не се стигна и Дани Рикардо спечели, пред Ланс Строл, Валтери Ботас, Себастиан Фетел и Люис Хамилтън. 

Себастиан Окон донесе точки на Форс Индия, като завърши 6-и, а Кевин Магнусен приключи 7-и за Хаас. Карлос Сайнц завърши 8-и, докато Фернандо Алонсо прекъсна чакането на Макларън за точки, завършвайки 9-и. Последната точка отиде за Паскал Верлайн и Заубер. 

 

Класиране от състезанието в Баку:
1. Даниел Рикардо (Австралия), Ред Бул - 2:03:55.573 часа
2. Валтери Ботас (Финландия), Мерцедес - на 3.904 секунди
3. Ланс Строл (Канада), Уилямс - на 4.009
4. Себастиан Фетел (Германия), Ферари - на 5.976
5. Люис Хамилтън (Великобритания), Мерцедес - на 6.188
6. Естебан Окон (Франция), Форс Индия - на 30.298
7. Кевин Магнусен (Дания), Хаас - на 41.753
8. Карлос Сайнс (Испания), Торо Росо - на 49.400
9. Фернандо Алонсо (Испания), Макларън - на 59.551
10. Паскал Верлайн (Германия), Заубер - на 1:29.093
11. Маркус Ериксон (Швеция), Заубер - на 1:31.794
12. Стофел Вандорн (Белгия), Макларън - на 1:32.160
13. Ромен Грожан (Франция), Хаас - на 1 обиколка
14. Кими Райконен (Финландия), Ферари - на 5 обиколки
15. Серхио Перес (Мексико), Форс Индия
16. Фелипе Маса (Бразилия), Уилямс
17. Нико Хюлкенберг (Германия), Рено
18. Макс Верстапен (Холандия), Ред Бул
19. Данил Квят (Русия), Торо Росо
20. Джолиън Палмър (Великобритания), Рено

Класиране при пилотите:
1. Себастиан Фетел (Германия), Ферари - 153 точки
2. Люис Хамилтън (Великобритания), Мерцедес - 139
3. Валтери Ботас (Финландия), Мерцедес - 111
4. Даниел Рикардо (Австралия), Ред Бул - 92
5. Кими Райконен (Финландия), Ферари - 73
6. Макс Верстапен (Холандия), Ред Бул - 45
7. Серхио Перес (Мексико), Форс Индия - 44
8. Естебан Окон (Франция), Форс Индия - 35
9. Карлос Сайнс (Испания), Торо Росо - 29
10. Фелипе Маса (Бразилия), Уилямс - 20

Класиране при конструкторите:
1. Мерцедес - 250 точки
2. Ферари - 226
3. Ред Бул - 137
4. Форс Индия - 79
5. Уилямс - 37
6. Торо Росо - 33
7. Хаас - 21
8. Рено - 18
9. Заубер - 5
10. Макларън - 2