Люис Хамилтън с Мерцедес спечели втората си победа за сезона и 55-ата в кариерата, след като триумфира в Гран При на Испания.
Британецът изостана след Себастиан Фетел на старта, но с по-добра стратегия остави германеца на 4 секунди зад себе си. Така той стопи и от изоставането си в генералното класиране, като вече има 98 точки срещу 104 за Фетел.
Трети завърши Даниел Рикардо с Ред Бул, който се възползва от проблемите на останалите. Валтери Ботас с другия Мерцедес отпадна заради повреда, а Кими Райконен напусна след сблъсък с Макс Верстапен още в началото.
Отново обаче се видя, че Мерцедес и Ферари са с изключително изравнени възможности и това предвещава крайно интересни състезания оттук-нататък и здрава битка за титлата. Лидерите водеха здрава битка през цялото време, което направи състезанието интересно до последно.
Фернандо Алонсо не успя да се възползва от 7-ата си позиция на старта и приключи едва 12-и, но все пак това бе първият случай за сезона, в който приключи надпревара.
На старта Себастиан Фетел се изстреля отлично, Хамилтън не успя да го затвори и той остана от вътрешната страна, за да поведе пред Люис. Зад тях обаче Макс Верстапен атакува Кими Райконен, двамата се удариха и получиха повреди в окачването, заради които отпаднаха. Оказа се обаче, че Ботас чукна леко Кими, откъдето дойде и проблема.
Фернандо Алонсо пък бе избутан в зоната на сигурност доста грубо от Фелипе Маса и се смъкна в класирането до 11-а позиция. В челото Фетел бързо дръпна пред Хамилтън с две секунди и половина, докато Ботас бе на цели 8 секунди след 6-7 обиколки.
Люис все пак не допусна разликата до Фетел да се увеличи и тя оставаше около 2 секунди. Алонсо смени първи своите гуми още в 13-ата обиколка и загуби още няколко позиции. Гумите на Хамилтън обаче заработиха добре и той намали пасива си под 2 секунди.
Фетел мина през бокса в 15-ата обиколка и се върна 4-и веднага след Дани Рикардо, след като във Ферари разбраха, че губи аванса си. Германецът обаче бързо изпревари австралиеца, като разликата между него и Хамилтън бе около 20 секунди в 17-ата обиколка, но след това бързо започна да пада.
Люис остана на пистата до 22-ата обиколка, след което сложи по-твърдите гуми - медиум, което бе различна стратегия спрямо тази на Фетел. Той обаче се върна на повече от 8 секунди от конкурента си, който настигна Ботас, но финландецът със старите гуми, го задържа зад себе си в продължение на няколко обиколки, което позволи на Хамилтън да настигне Себ. Все пак на старт-финалната права Фетел се мушна от вътрешната страна и изпревари Валтери, който сложи медиум гуми в 27-ата обиколка.
Фетел дръпна с 6 секунди пред Люис, а в 35-ата обиколка Вандорн удари Маса и отпадна, което доведе до излизане на виртуална кола за сигурност. Хамилтън мина през бокса и сложи гуми соф, а в 38-ата обиколка това направи и Фетел залагайки на медиум.
Германецът задържа Люис на първия завой и запази първото си място. Разочарование претърпя Валтери Ботас, чийто двигател гръмна и той отпадна в 39-ата обиколка. В 44-ата Хамилтън изпревари Фетел с атака от външната страна, след като очевидно бе по-бърз. Въпросът бе дали гумите му ще издържат до края, а и той не успя да се откъсне напред, много напред, като все пак отвори разлика от 3 секунди десетина обиколки преди края.
Тя бе 4 секунди 4 обиколки преди карирания флаг, което даваше спокойствие на Хамилтън, тъй като явно умееше да пази добре гумите и в крайна сметка спечели ценна победа.
Добри точки взеха пилотите на Форс Индия Серхио Перес и Естебан Окон, които завършиха 4-и 5-и. В десетката влязоха още Нико Хюлкенберг с Рено, Паскал Верлайн със Заубер, Карлос Сайнц с Торо Росо, Дани Квят с Торо Росо и Ромен Грожан с Хаас.