Нико Розберг с Мерцедес гледа все по-уверено към титлата във Формула 1, след като спечели и Гран При на Япония. Това той направи за първи път в кариерата си.
Германецът се възползна отлично от първата си позиция на старта като контролираше надпревара и триумфира за 9-и път през сезона и за 23-и в кариерата си. Световният шампион Люис Хамилтън отново се провали на старта и след като загуби позиции, успя да стигне до третото място. В края той се приближи до втория Макс Верстапен, но не успя да го изпревари.
Така 4 кръга преди края на сезона Розберг увеличи аванса си в класирането на 33 точки пред Хамилтън, като има 313 точки срещу 280 за трикратния първенец и се чувства все по-комфортно в битката за короната.
Пилотите на Ферари Себастиан Фетел и Кими Райконен трябваше да се задоволят 4-о и 5-о място, въпреки че германецът можеше да приключи и пред Хамилтън.
Ключът съм състезанието отново бе старта. Хамилтън отново се забави и загуби няколко позиции, смъквайки се до 8-ото място. Пред него бяха двамата пилоти на Ферари, тези на Ред Бул, както и Серхио Перес с Форс Индия, който се изстреля на трета позиция. Фетел пък бе четвърти.
В третата обиколка Себ нямаше проблеми да изпревари Перес на спирането за първия завой и зае третото място. Хамилтън пък се извини по радиото на Мерцедес, явно признавайки, че сам е объркал старта.
В 6-ата обиколка Райконен изпревари Хюлкенберг за 6-ото място, а в челото Розберг нямаше проблеми и дърпаше напред, като авансът му пред Хамилтън, който бе станал 7-и, бе 16 секунди.
Макс Верстапен имаше проблеми с гумите, така че Себастиан Фетел бе много близо до него. Холандецът и Дани Рикардо първи влязоха в бокса, при това в 11-ата обиколка, но всичко мина добре. Това прати Хамилтън 5-и, чиято идея бе да остане по-дълго време на пистата с най-меките гуми.
В 13-ата обикола лидера Розберг и Фетел минаха през бокса, а след това същото направи и Кими Райконен, като пилотите на Ферари сложиха най-твърдите гуми. Така Хамилтън се оказа начело, но скоро след това също смени гуми и излезе пред Кими Райконен, който бе в трафик, но пък на старт-финала изпревари едновременно Перес и Палмър.
Хамилтън изпревари Рикардо и Маса, който не бе спирал в бокса, за да се изкачи до петата позиция. След това стана и 4-и, като намали пасива си до лидера Розберг на 17 секунди, като бе доста по-бърз от него. Верстапен бе на 4 от първия и на 2 пред Фетел.
Холандецът обаче отново износи бързо гумите и първи от лидерите смени гумите си, слагайки пак хард. Розберг смени за втори път гумите си в 30-ата обиколка, а в 34-ата това направи и Хамилтън, като се върна точно пред много бързия Кими Райконен. Лидерът Фетел сложи най-меките гуми при втората си смяна, но загуби позиция от Люис Хамилтън, връщайки се четвърти, но пък бе много бърз заради гумите.
Германецът обаче така и не стигна до атака срещу британеца, който пък от своя страна започна да топи преднината на втория Верстапен, който бе на 5 секунди пред него. Разликата между двамата бе 1,4 секунди в 44-ата обиколка, а след това падна и под секунда.
Хамилтън обаче така и не успяваше да заеме добра позиция, за да предприеме атака, въпреки че бе по-бърз. Две обиколки преди края той все пак настигна Верстапен и в предпоследния тур опита атака при спирането за шикана, но Макс го блокира, а Хамилтън не успя да спре и излезе от пистата, с което трябваше да се задоволи с третото място.
След Фетел и Райконен остана Дани Рикардо с втория Ред Бул, а точки взеха още Серхио Перес и Нико Хюлкенберг с Форс Индия и конкурентите им от Уилямс Фелипе Маса и Валтери Ботас.