Даниел Рикардо и Макс Верстапен донесоха сензационна двойна победа на Ред Бул в Малайзия. Двамата се възползваха от отпадането на лидера Люис Хамилтън и от инцидент на другия пилот на Мерцедес Нико Розберг, който се смъкна назад, но все пак след това завърши трети.
Състезанието бе изпълнено с инциденти и интересни моменти, преди в Ред Бул да се насладят на втория си успех за сезона след този в Испания и да дръпнат сериозно пред Ферари в класирането при конструкторите.
За Рикардо това бе четвъртата победа в кариерата му, като той вече има солиден аванс на третото място в генералното класиране.
Нико Розберг обаче бе големият победител, защото след третото си място вече дръпна с 23 точки пред Хамилтън в класирането, което го превръща във фаворит за титлата.
Фелипе Маса не успя да започне загряващата обиколка, който бе избутан до бокса, откъдето и стартира.
На старта Хамилтън запази първото си място, докато Розберг остана втори. Фетел стартира добре, но в опита си да мине напред удари Нико Розберг и счупи предното си окачване и отпадна.
Германецът пък се срина назад, след като бе завъртян и това на практика ликвидира шансовете му за подиума, но за него бе добре, че успя да продължи изобщо. На трасето бе показан виртуален сейфти кар, което означаваше забавяне на скоростта.
След рестарта Макс Верстапен бързо изпревари Кими Райконен и Серхио Перес, който бе трети. Оказа се обаче, че холандецът е минал пред финландеца преди отмяната на виртуалния сейфти кар, с което предизвика нови полемики, но пък не последваха санкции.
Райконен и Дженсън Бътън бяха пети и шести, като финландецът скоро изпревари Перес. Розберг бе едва 15-и, докато стартиралият последен Фернандо Алонсо бе десети с отлично темпо в 6-ата обиколка.
В деветата обиколка Ромен Грожан излетя от пистата, след като не успя да спре навреме за 15-и завой и това доведе отново до виртуална кола за сигурност.
Розберг си бе пробил път до десетата позиция, като мина през бокса, както и доста от другите пилоти, за да не губят време. Нико сложи най-твърдите гуми, като първите трима останаха на пистата. Верстапен отново заложи на най-меките гуми и се върна четвърти.
След подновяването на борбата Хамилтън бе на над 3 секунди пред Рикардо, като даде най-добро време. Розберг бе стигнал до девето място, а в 16-ата обиколка бе 8-и, след като изпревари Перес.
В 20-ата обиколна Верстапен настигна Райконен, като бе доста по-бърз от него с по-нови гуми. Финландецът влезе в бокса, което направи и Люис Хамилтън, като сложиха най-твърдите гуми. Розберг вече бе 5-и, много близо зад Кими.
В следващия тур и Дани Рикардо смени гуми, залайки отново на хард, като се върна трети, на 8 секунди от Хамилтън, като още толкова пред британеца бе Верстапен. Макс обаче смени гуми за втори път и се върна трети след Хамилтън и Рикардо.
Ботас пък мина през бокса за първи път едва в 30-ата обиколка, след като бе стигнал до 6-ото място и се върна на отличната 8-а позиция.
Розберг продължаваше да бъде пети, като мина през бокса за втора смяна в 32-ата обиколка и отново сложи най-твърдите гуми. Върна се 6-и, като идеята бе да не спира повече до края. Същото направи и Райконен в следващия тур, като успя да се върна пред Нико, но германецът бе много близо, като се приближи на под секунда от пилота на Ферари.
В 38-ата обиколка Розберг атакува агресивно Кими на втори завой от вътрешната страна и успя да го изпревари, макар че се получи контакт между тях и зае четвъртото място. Пред него Верстапен бе много близо до съотборника си Рикардо, като опита атака, но не бе успешна.
Изпреварването на Нико срещу Кими бе разследвано от стюардите, за да се стигне до 41-ата обиколка, в която двигателят на Хамилтън не издържа, запали се и британецът отпадна. Люис бе съсипан при излизане от колата, а за трети път излезе виртуален сейфти кар.
Двамата лидери смениха гуми в 42-ата обиколка, като Рикардо твърдо бе пред Макс. Розберг направи същото, след като вече бе трети, но малко след това разбра, че ще получи 10 секунди допълнителни към в времето си заради инцидента с Райконен. Той обаче вдигна темпото и скоро разликата стана 9 секунди 10 обиколки преди края, а след това тя стана почти 11.
В челото Рикардо бе на малко повече от секунда пред Верстапен, а до края не стана нищо интересно и Ред Бул триумфираха. Розберг бе трети, а след него останаха Кими Райконен, Валтери Ботас, Серхио Перес, Фернандо Алонсо, който тръгна последен, Нико Хюлкенберг, Дженсън Бътън с втория Макларън и Джолиън Палмър с Рено.
Нико вече има 288 точки в класирането, докато Хамилтън остава с 265. Рикардо има 204, а Кими Райконен мина пред Себастиан Фетел и вече е със 160, докато германецът остава със 153. Макс Верстапен е със 147.
Резултати от Гран При на Малайзия, кръг от Световния шампионат във Формула 1:
1. Даниел Рикардо (Австралия) Ред Бул 1:37:12.776
2. Макс Верстапен (Холандия) Ред Бул +00:02.443
3. Нико Розберг (Германия) Мерцедес 00:25.516
4. Кими Райконен (Финландия) Ферари 00:28.785
5. Валтери Ботас (Финландия) Уилямс 01:01.582
6. Серхио Перес (Мексико) Форс Индия 01:03.794
7. Фернандо Алонсо (Испания) Макларън 01:05.205
8. Нико Хюлкенберг (Германия) Форс Индия 01:14.062
9. Дженсън Бътън (Великобритания) Макларън 01:21.816
10. Джолиън Палмър (Великобр) Рено 01:35.466
11. Карлос Сайнц-мл (Испания) Торо Росо 01:38.878
12. Maркус Ериксон (Швеция) Заубер 1 обиколка
13. Фелипе Маса (Бразилия) Уилямс 1 обиколка
14. Даниил Квят (Русия) Торо Росо 1 обиколка
15. Паскал Верлейн (Германия) Мейнър 1 обиколка
16. Естебан Окон (Франция) Мейнър 1 обиколка
. Фелипе Насър (Бразилия) Заубер 9 обиколки
. Люис Хамилтън (Великобритания) Мерцедес 16 обиколки
. Естебан Гутеирес (Мексико) Хаас Ферари 16 обиколки
. Кевин Магнусен (Дания) Рено 39 обиколки
. Ромен Грожан (Франция) Хаас Ферари 48 обиколки
. Себастиан Фетел (Германия) Ферари 56 обиколки
най-бърза обиколка: 44-та, на Нико Розберг - 1:36.424 минути
Класиране при пилотите:
1. Нико Розберг 288 точки
2. Люис Хамилтън 265
3. Даниел Рикардо 204
4. Kими Райконен 160
5. Себастиан Фетел 153
6. Maкс Ферстапен 147
7. Валтери Ботас 80
8. Серхио Перес 74
9. Нико Хюлкенберг 50
10. Фернандо Алонсо 42
Класиране при конструкторите:
1. Meрцедес 553
2. Ред Бул 359
3. Ферари 313
4. Форс Индия-Мерцедес 124
5. Уилямс-Мерцедес 121
6. Mакларън 62
Коментари
Напиши коментар15:19 | 2 окт 2016 г.
Напиши коментар