Люис Хамилтън спечели убедително Гран При на Великобритания, след като водеше от началото до края. Състезанието започна на мокро, но след това пистата изсъхна. Световният шампион обаче нямаше проблеми. 

Зад него останаха съотборника му и лидер в шампионата Нико Розберг, който в края имаше технически проблем и Макс Верстапен, направил много силна надпревара. 

Победата е 47-а в кариерата на Хамилтън и 4-а на „Силвърстоун” сле 2008, 2014 и 2015, с което се изравни с Найджъл Менсъл по триумфи на трасето от британец. Повече има само Джим Кларк – 5. 

Успехът означава, че британецът вече изостава само с 4 точки от Розберг в генералното класиране и битката за титлата продължава да бъде крайно оспорвана. 


Минути преди старта върху пистата се изля проливен дъжд, което накара пилотите да стартират с мокри гуми и зад кола за сигурност. Дъждът обаче продължи за кратко, което направи състезанието крайно интригуващо, тъй като слънцето се показа още преди същинския старт. 

Сейфти карът остана на пистата в първите 5 обиколки, като в един момент Хамилтън се оплака, че се движи твърде бавно. Пистата обаче започна бързо да изсъхва и пилотите обявиха, че скоро ще могат да сложат гуми интермедия. 

При рестартирането някои от пилотите веднага влязоха в бокса за смяна на гуми, докато от Мерцедес и Ред Бул останаха на трасето. Сред тези, които смениха гуми бяха Райконен, Ботас и Фетел. Верстапен натисна Розберг, докато Хамилтън успя да отвори аванс от около 4 секунди още за една обиколка. 

Рикардо също влезе за смяна в 7-ата обиколка, а Паскал Верлайн отпадна след като излезе от пистата в чакъла. Това доведе до ограничаване на скоростта с виртуална кола за сигурност. 

Това накара Хамилтън и Розберг да влязат едновременно за смяна, която мина без проблеми. Пилотите, които не бяха сменили гумите си, също го направиха. При подновяването на борбата Люис бе на над 4 секунди пред Нико. Верстапен бе трети, а Серхио Перес се бе измъкнал до 4-а позиция. Фетел бе 12-и. 

Пистата на места бе суха, а на други доста мокра, което правеше борбата за всяка една позиция много интересна. Ботас се завъртя в 11-ата обиколка и загуби няколко позиции. В челото разликата между Хамилтън и Розберг бе 4,2 секунди, но пък Макс бе много близо до Нико. 

В 16-ата обиколка Фетел рискува и първи сложи сухите гуми, а в челото Верстапен започна атаки срещу Розберг, който бе по-бавен и успя да го изпревари за второто място. Обиколка след това и Кими сложи твърди сухи гуми, както и някои от другите пилоти. В 18-ата обиколка това направиха Хамилтън, Розберг, Перес и Рикардо. 

Фетел се завъртя, след като стъпи на мокър участък, но успя да продължи. Верстапен смени гуми по-късно, но се върна пред Нико и запази второто си място, като освен това бе изключително бърз. 5 секунди пред него бе Хамилтън. В 22-ата обиколка Макс обаче едва не отпадна, след като допусна грешка и излезе от пистата, губейки доста от аванса си пред Розберг. 

Алонсо излетя в 24-ата обиколка, но някак си успя да се върне на пистата, въпреки че бе в чакъла. Сайнц също се завъртя, а и Харянто отпадна. В 28-ата обиколка и Хамилтън напусна пистата, но пък удържа колата и се върна бързо на трасето. Верстапен също излезе от трасето и Розберг бе съвсем близо до него.

Фетел се добра до десетото място, но като цяло надпреварата бе изключително трудна за него. В 31-ата обиколка Нико започна да притиска Макс, след като очевидно бе по-бърз от него. В продължение на няколко обиколки обаче така и не успя да го изпревари преди все пак да го стори в 38-ата обиколка.  
  
Малко преди това Фетел атакува Маса за деветото място и го изпревари, но не успя да завие и избута бразилеца извън трасето заради което стюардите го разследваха и му наложиха наказание от 5 секунди добавени към финалното му време. 

В челото Хамилтън имаше комфортен аванс от над 6 секунди пред Розберг. Нико обаче получи проблеми със скоростната кутия и започна да губи време, като Верстапен го настигна. Кими пък изпревари Перес за петото място. 

От Мерцедес решиха проблема, но пък с директни инструкции да не кара на 7-а предавка, което доведе до разследване от стюардите и потенциална възможност да загуби позицията си. 

Дани Рикардо завърши 4-и, а в десетката влязоха още Кими Райконен (Ферари), Серхио Перес (Форс Индия), Нико Хюлкенберг (Форс Индия), Карлос Сайнц (Торо Росо), Себастиан Фетел (Ферари) и Дани Квят (Торо Росо). 

Крайно класиране:

1. Люис Хамилтън (Великобритания) Мерцедес - 1:34:55.831 час
2. Нико Розберг (Германия) Мерцедес - на 6.911 секунди
3. Макс Верстапен (Холандия Ред Бул - на 8.250 секунди
4. Даниел Рикардо (Австралия) Ред Бул - на 26.211
5. Кими Райконен (Финландия) Ферари - на 1:09.743 минута
6. Серхио Перес (Мексико) Форс Индия - на 1:16.941
7. Нико Хюлкенберг (Германия) Форс Индия - на 1:17.712
8. Карлос Сайнс Джуниър (Испания) Торо Росо - на 1:25.858
9. Себастиан Фетел (Германия) Ферари - на 1:31.654
10. Данийл Квят (Русия) Ред Бул - на 1:32.600
11. Фелипе Маса (Бразилия) Уилямс - на 1 обиколка
12. Дженсън Бътън (Великобритания) МакЛарън - на 1 обиколка
13. Фернандо Алонсо (Испания) МакЛарън - на 1 обиколка
14. Валтери Ботес (Финландия) Уилямс - на 1 обиколка
15. Фелипе Наср (Бразилия) Заубер - на 1 обиколка
16. Естебан Гутиерес (Максико) Хаас - на 1 обиколка
17. Кевин Магнусен (Дания) Рено - на 2 обиколки

отпаднали:
Паскал Верлейн (Германия), Менър
Маркус Ериксон (Швеция), Заубер
Ромен Грожан (Франция), Хаас
Рио Харянто (Индонезия), Менър
Джолиън Палмър (Великобритания), Рено
Кевин Магнусен (Дания), Рено

най-бърза обиколка: Нико Розберг - 1:35.548 минута в 44-а обиколка

Класиране при пилотите:
1. Нико Розберг (Германия), Мерцедес - 171 точки
2. Люис Хамилтън (Великобритания), Мерцедес - 167
3. Кими Райконен (Финландия), Ферари - 106
4. Даниел Рикардо (Австралия), Ред Бул - 100
5. Себастиан Фетел (Германия), Ферари - 98
6. Макс Ферстапен (Холандия), Торо Росо - 87