Световният шампион Люис Хамилтън направи нова крачка към трета титла в кариерата си, след като спечели Гран При на Русия за втори път поред. Триумфът е 9-и за него пред сезона. 

Нещата за британеца се развиха максимално добре, тъй като съотборника му Нико Росберг, който стартира от полпозишън, отпадна още в началото. Така разликата между двамата се увеличи в класирането на 73 точки 4 кръга преди края. 

Победата бе 42-а за Хамилтън, с което той се изравни със Себастиан Фетел, който завърши на второ място и възползвайки се от отпадането на Росберг, излезе втори и в генералното класиране, на 7 точки пред Нико и на 66 зад Люис. 

Трети завърши Серхио Перес с Форс Индия след отлично състезание. Инцидент между Ботас и Райконен в края му даде място на подиума. Състезанието бе наблюдавано от президента на Русия Владимир Путин, който бе седнал до Бърни Екълстън, а след това награди призьорите.

При конструкторите Мерцедес не успя да спечели титлата, но това почти сигурно ще стане още в следващия старт в САЩ след 2 седмици. 

Преди състезанието стана ясно, че Карлос Сайнц е получил разрешение да започне надпреварата, макар и от последна позиция, след ужасяващия си инцидент в събота. 

На старта Росберг този път успя да запази позицията си пред Хамилтън, въпреки че преди втория завой бе атакуван. Ботас първоначално остана трети, но след това изпусна Кими Райконен пред себе си. Фетел пък бе 5-и, след като не започна добре. 

В средата на колоната обаче, Нико Хюлкенберг допусна грешка и се завъртя, предизвиквайки сблъсък с Маркус Ериксон. Двете коли застанаха напреки на пистата и това доведе до излизането на кола за сигурност на трасето. 

След рестартирането на състезанието Ботас атакува много майсторски Кими Райконен и успя да си върне веднага третото място. Росберг се оплака от проблем с педала на газта, но остана на около секунда пред Хамилтън. 

Фетел атакува Райконен на втори завой, но финландецът остана от вътрешната страна и запази позицията си. В 7-ата обиколка обаче Люис мина пред Нико, който очевидно имаше технически проблем и след няколко завоя се прибра в бокса и отпадна. 

В 13-ата обиколка Грожан се разби на трети завой, след като изпусна колата и за втори път на трасето се появи сейфти кар, ликвидирайки разликите между пилотите и давайки възможност за промяна на тактиката. 

Фетел атакува Райконен след рестартирането и избута Кими извън пистата, след което няколко завоя по-късно успя да го изпревари чисто. Маса пък вече бе 7-и, след като започна от 15-а позиция. 

В челото Хамилтън не бе притесняван и отвори аванс от почти 5 секунди пред Ботас, който имаше аванс от около секунда и половина пред Фетел, който обаче лека-полека се доближаваше до пилота на Уилямс. 

Валтери смени гумите си в 27-ата обиколка и се върна едва 11-и, след като отново имаше леко забавяне в бокса, а попадна и в трафик. Това даде възможност на Фетел да остане на чиста писта и да натрупа аванс от над 25 секунди и след като смени гумите си в 31-ата обиколка, се върна пред финландеца. 

Райконен мина през бокса в следващата обиколка и макар и да бе много близо, остана зад Ботас. Хамилтън също нямаше проблеми при смяната на гумите си. В 36-ата минута Райконен и Ботас направиха по едно изпреварване помежду си, като Валтери остана пред Кими. 

Трети пък се движеше Серхио Перес с Форс Индия, който направи ранен пит, но авансът му пред Даниел Рикардо, Валтери Ботас и Кими Райконен, не бе голям. В 45-ата обиколка Ботас мина пред австралиеца и подгони Перес. 

След една неуспешна атака, в 48-ата обиколка Райконен изпревари Рикардо за 5-ото място, а малко след това австралиецът отпадна поради повреда в окачването. 

Перес успяваше да задържи Ботас зад себе си, макар че разликата падна под секунда няколко обиколки преди края. В последната обиколка обаче Ботас изпревари Перес, а това направи и Райконен, който атакува и Валтери и го атакува, но двамата се удариха, което върна третото мястото на Перес. 

Кими все пак успя да продължи и се добра до петото място, след като бе изпреварен в края и от Фелипе Маса. В десетката влязоха още Данийл Квият, Фелипе Наср, Пастор Малдонадо и двамата пилоти на Макларън – Дженсън Бътън и Фернандо Алонсо.