Нико Росберг спечели предпоследното състезание от сезона за Гран При на Бразилия, гарантирайки максимално интересен финал на шампионата.

Той стартира от първа позиция и води колоната през цялото време. Също както и в миналото състезание в края германецът бе подложен на натиск от съотборника си Люис Хамилтън, но този път не му позволи да го изпревари.

Така преди последното състезание от сезона в Абу Даби той съкрати аванса на Хамилтън на 17 точки. Както е известно, на финалното състезание се получават двоен брой точки, което означава, че Хамилтън ще стане шампион, ако завърши поне на второ място.

В днешната надпревара трети на подиума се класира местния любимец Фелипе Маса, който направи страхотно състезание и дори наказанието от 5 секунди не го спря да се пребори със съперниците си за 3-то място.


На старта всички пилоти потеглиха чисто и нямаше размествания в позициите. На четвъртия завой обаче Фетел влезе прекалено широко и бе задминат едновременно от Магнусен и Алонсо.

Пръв от лидерите в бокса влезе Фелипе Маса още в 6-та обиколка и сложи гуми медиум. Оказа се обаче, че той е превишил скоростта в пит-лейна и получи наказание от 5 секунди.

Обиколка по-късно това направиха Ботас и Бътън, като пилотът на Уилямс за малко да бъде изпреварен в самия питлейн.

В 8-та обиколка това направи лидерът Росберг, а заедно с него влезе и Алонсо. Обиколка по-късно влезе и Хамилтън и при връщането си съвсем малко не му стигна, за да изпревари съотборника си.

Така след първите спирания в бокса нямаше размествания и Росберг водеше с 2 секунди пред Хамилтън, Маса бе на 8 секунди зад англичанина, Ботас и Бътън на още 3 секунди назад.

Росберг се оплака от прекалена чувствителност на управлението, докато Хамилтън от прекалено износване на предните гуми.

В 26-та обиколка Маса влезе за второто си спиране в бокса и след това изчака допълнително 5 секунди заради наказанието си. В следващата обиколка това направи лидерът Росберг.

Хамилтън опита с бърза обиколка да навакса разликата, но допусна грешка и колата му се подхлъзна и излезе от пистата. Той имаше късмет това да стана на сектор с асфалт и лесно се върна на пистата, но загуби 7 секунди. Авансът му пред третия Маса обаче бе прекалено голям и след като направи своето второ спиране в 29-та обиколка се върна на 2-то място.

Междувременно Фетел бе направил добър стинт и след вторите спирания се озова пред Магнусен и Алонсо на 5-то място. Ботас пък имаше проблем при спирането си в бокса и изостана чак на 8-мо място.

Отпред Хамилтън постепенно скъсяваше аванса на Росберг и от 7 секунди го намали на само 2. В 46-та обиколка Алонсо атакува Магнусен  и го изпревари за 6-то място.

В 50-та обиколка Росберг направи третото си спиране в бокса, като в този момент авансът му пред Хамилтън бе 1.8 секунди. Обиколка по-късно това направи Хамилтън и механиците го обслужиха доста по-бързо от германеца, но все пак той се върна на второ място точно зад него.

Междувременно Маса и Бътън смениха гуми за 3-ти път, като на повторенията се видя, че първоначално бразилецът обърка боксовете и първо мина през този на Макларън. Това обаче не го забави особено и той се върна на пистата на 4-то място зад Хулкенберг, който обаче не бе спирал. Така с по-новите си гуми Маса лесно го изпревари и дръпна доста зад преследвача си Бътън, който бе попаднал в трафик зад Райконен.

Отпред двамата лидери караха един зад друг, като Хамилтън бе предупреден по радиото да внимава за прекалено нагорещената си задна дясна гума.

В 61-та обиколка се получи страхотен трибой между Бътън, Райконен и Фетел. Англичанинът атакува пилота на Ферари и след един неуспешен опит на първия завой, след това успя да мине пред него. Веднага след това и пилотът на Ред Бул се възползва и мина пред Райконен.

Росберг и Хамилтън продължаваха да се борят и размениха най-бързи обиколки. До края обаче германецът не допусна грешка и спечели победата.