Спортният гигант Adidas прогнозира рекордни футболни продажби през тази година, тъй като бизнесът е подкрепен от Европейското първенство по футбол във Франция, съобщава Bloomberg.
Производителят на спортно облекло предвижда, че ще продаде маратонки, тениски, топки и друго оборудване за футбол на стойност 2,5 млрд. евро. Това надминава приходите за 2,2 млрд. евро от миналата година и 2,1 млрд. евро през 2014 г., когато германският отбор, който Adidas спонсорира, спечели световната купа.
„Спечелихме дял от ключови пазари и предложенията ни сред маратонките се приемат добре от нашата млада целева аудитория“, каза главният изпълнителен директор Херберт Хайнер. „Вложихме много пари за футбол, но футболът продава и други продукти“, включително т.нар. лайфстайл маратонки и облекло, каза той на пресконференция в Париж.
Евро 2016 започна през миналата седмица и продължава до 10 юли, което прави това лято ключов сезон за Adidas и конкурентите му Nike и Puma на глобалния футболен пазар на стойност 5 млрд. долара. Adidas, която е в процес на съживяване след две години без ръст, казва, че планира да продаде 1,3 млн. екипа на германския национален отбор тази година, което е с 30% повече в сравнение с финалите на предишното европейско първенство от 2012 г. В годината на последната Световна купа – 2014 г., Adidas продаде 3 млн. екипа.