Успешни практики и стратегии за менажиране на футболни клубове бяха представени от експерти от LALIGA и испанските Севиля и Хетафе по време на второто поред издание на LALIGA Football Seminar, който събра българския футболен елит. Събитието се състоя на 20 март, сряда, в Grand Hotel Millennium и беше организирано от Palms Bet – официален партньор на LALIGA за България, и Фондация „Спорт в България“.
Общо петима лектори взеха участие в семинара, сред които бяха бизнес директорът на Хетафе – Алберто Херас, представителят на „господаря“ на Лига Европа Севиля – Естеве Родригес, финансовият анализатор от LALIGA Анхел Бас, международният мениджър за развитие на проекта „LALIGA Impulso” Хесус Писаро, координаторът на академията към LALIGA – Хесус Кампо, и делегатът на LALIGA за Източна Европа и България Естебан Касадо.
„Такива събития са изключително полезни за българския футбол, защото предоставят възможност да се черпи опит от изключителните професионалисти от LALIGA. Те са тук, за да представят задълбочените си знания в областта и искат да ги предадат на футболната общност у нас. Така ще им помогнат да затвърдят своите познания и да ги надградят“, каза по време на откриването Мило Борисов, който е краен собственик на публичното дружество „Телематик Интерактив“, опериращо под търговската марка Palms Bet.
„Знаем, че българските клубове срещат предизвикателства, с които преди време испанските им колеги са се справили. Затова съдействахме експертите от LALIGA да дойдат тук и да споделят идеи с клубовете от страната ни, да създадат връзки и да си помагат взаимно“, добави Роси МакКий, учредител на Фондация „Спорт в България“.
Събитието бе уважено и от г-жа Хайоне Сереихо, представител на посолството на Кралство Испания в Република България. Основни гости на семинара бяха представители на Левски, ЦСКА-София, Ботев (Пловдив), ЦСКА 1948, Лудогорец, Черно море и други наши футболни клубове.
По време на семинара бяха коментирани теми от различно естество, обвързани с управлението на испанските клубове – финансов контрол, спонсорства, партньорства, маркетинг. Лекторите споделиха реални примери, които са се оказали успешни през годините, и не скриха част от плановете си за развитие през следващите години.
Първата лекция бе водена от Анхел Бас на тема икономическия контрол на LALIGA: „Трябва да разберем, че през 2013 г. финансовата ситуация в испанските клубове беше много лоша. Взехме мерки и вече виждаме как се подобрихме. Десет години по-късно общият дълг на испанските клубове е намалял с над 600 милиона евро”, сподели Бас относно финансовото развитие на испанското първенство.
С голям интерес бе посрещната появата на Алберто Херас, трети лектор на семинара и бизнес директор на испанския Хетафе, който разказа как чрез добър микс от маркетингови стратегии, спонсорски сделки и креативност, испанският футболен клуб е успял да се развие значително през последните години
„Променихме името си. Вече бяхме ФК “Фе”, заради вярата, която винаги сме имали. Всичко около клуба се преобрази за мача с Барселона – на седалките на стадиона не пишеше Хетафе, пишеше “Фе”. Това беше една от най-успешните маркетингови кампании в историята на клуба. Отразиха ни 145 държави. С нула лева инвестиция. И 100% креативност“, разказа Алберто Херас за една от най-разпознаваемите кампании на Хетафе.
За втора поредна година LALIGA Football Seminar предоставя възможност на ръководството на българските клубове да черпи опит и вдъхновение от представители на едно от най-успешните футболни първенства в света.