Световният шампион не остави никакви шансове на съперниците си, като излезе на първо място още в третата обиколка и след това наложи пълен контрол.
Битката за второто място обаче бе много интересна, тъй като няколко пилоти спореха за нея. В крайна сметка Кими Райконен отново демонстрира най-високо умение да пази гумите и със стратегия със само две спирания в бокса се наложи над останалите.
Роман Грожан пък затвърди доброто представяне на Лотус, като завърши на трето място. Той използва различна стратегия с три спирания в бокса, но въпреки това се представи много добре и изпревари Пол ди Реста в последните обиколки.
Победителят от предишното състезание Фернандо Алонсо имаше малшанс да направи едно извънредно спиране в бокса и това го лиши от шанса да се бори за челните места. Въпреки това той стигна до осмото място и спечели няколко ценни точки.
Потеглилият от първа позиция Нико Росберг направи разочароващо състезание, в което постоянно имаше проблеми с представянето на гумите и завърши едва девети.
На старта Нико Росберг задържа първата си позиция, а отзад Фернандо Алонсо изпревари Себастиан Фетел за второто място. Германецът обаче бързо атакува пилота на Ферари и си върна позицията, след което започна да атакува и Росберг. Двамата си размениха местата на два пъти, преди в третата обиколка Фетел окончателно да излезе на първо място.
След това и Фернандо Алонсо започна да атакува Росберг и подобно на Фетел двамата си размениха позицията на два пъти за два завоя.
Отзад на четвърто място бе Пол ди Реста пред Фелипе Маса, Марк Уебър, Дженсън Бътън, Серхио Перес и Кими Райконен. Люис Хамилтън бе 11-ти.
Постепенно темпото на Росберг започна да се влошава и той последователно бе изпреварен от Алонсо, Ди Реста и дори Фелипе Маса, който имаше леко счупване на част от предния спойлер.
Пръв за смяна на гуми в бокса влезе Фернандо Алонсо още в 8-та обиколка. Заради проблем на задното крило обаче испанецът трябваше да влезе още веднъж и това го прати в дъното на колоната.
В 10-та обиколка в бокса влязоха Бътън и Росберг, а в 11-та обиколка това направиха лидера Фетел и Фелипе Маса, който бе тръгнал с по-твърдия тип гуми, но това не му позволи да остане по-дълго на пистата.
В 14-та обиколка водещият в този момент Ди Реста влезе в бокса и така последен остана Райконен. Темпото му обаче бе доста лошо и Фетел го изпревари още на пистата, преди в 15-та обиколка финландецът да направи своето спиране.
Лошият късмет на Ферари пък продължи, тъй като Фелипе Маса получи увреждане на задната дясна гума и трябваше да направи преждевременно второ спиране в бокса.
Така след като всички пилоти направиха своите спирания Фетел водеше уверено с 10 секунди пред проправилия си път напред съотборник Марк Уебър. Росберг бе на 16 секунди дистанция от лидера и бе плътно следван от Бътън, Грожан и Серхио Перес. Райконен бе 9-ми на 26 секунди от челото, а Алонсо 12-ти на 32 секунди.
В 20-та обиколка Бътън изпревари Росберг за третото място, а плътно зад тях бе и другият пилот на Макларън Серхио Перес. Тримата бяха в непрестанна битка, която продължи и след като направиха спиранията си в бокса.
В 26-та обиколка Фетел направи второто си спиране в бокса и се върна уверено на първото място.
Росберг, Бътън и Перес продължиха битката си, като особено остра бе тя между двамата съотборника Бътън и Перес, която в крайна сметка бе спечелена от англичанина.
Кими Райконен атакува Ди Реста и го изпревари в битката за второто място. Малко след това в 35-та обиколка той бе повикан в бокса за смяна на гуми, като реакцията му бе да попита защо толкова рано трябва да влиза, тъй като усеща гумите си в добро състояние.
В 40-та обиколка Фернандо Алонсо за трети път смени гуми с четвъртото си спиране в бокса. Три обиколки по-късно Фетел направи третото си спиране и се върна спокойно пред Райконен. В този момент в бокса за трета смяна влезе вторият пилот на Лотус Роман Грожан, който въпреки това се върна на много доброто четвърто място зад Пол ди Реста, който още не бе направил третото си спиране. Пети бе Марк Уебър, пред Люис Хамилтън.
Фернандо Алонсо атакува Перес на пистата и го изпревари за 7-то място, въпреки че системата му ДРС не работеше.
Отпред имаше интересна битка за петото място, където в рамките на две секунди бяха четири болида - Марк Уебър водеше пред Хамилтън, Алонсо и Перес. В 51-та обиколка англичанинът успя да изпревари пилота на Ред Бул. Уебър обаче не се отказа и две обиколки по-късно си върна позицията спрямо Хамилтън.
Грожан не даде такъв шанс на Ди Реста и след като го изпревари бързо дръпна напред, утвърждавайки се на третото място.
Отзад Перес пък си върна петата позиция спрямо Алонсо, след което се откъсна леко пред испанеца и не му позволи да контраатакува.
До края на състезанието Хамилтън продължи атаките спрямо Уебър и в крайна сметка успя да го изпревари точно в последната обиколка. Уебър пък плати висока цена заради непрекъснатата битка с Хамилтън и точно преди финала бе изпреварен и от Перес.
ГРАН ПРИ НА БАХРЕЙН | |||
Пилот: | Отбор: | Време: | |
1 | Себастиан Фетел | Ред Бул | 1ч.37.00 |
2 | Кими Райконен | Лотус | + 9.1 |
3 | Роман Грожан | Лотус | + 19.5 |
4 | Пол ди Реста | Форс Индия | + 21.7 |
5 | Люис Хамилтън | Мерцедес | + 35.2 |
6 | Серхио Перес | Макларън | + 35.9 |
7 | Марк Уебър | Ред Бул | + 37.2 |
8 | Фернандо Алонсо | Ферари | + 37.5 |
9 | Нико Росберг | Мерцедес | + 41.1 |
10 | Дженсън Бътън | Макларън | + 46.6 |
11 | Пастор Малдонадо | Уилямс | + 1:06.4 |
12 | Нико Хулкенберг | Заубер | + 1:12.9 |
13 | Адриан Сутил | Форс Индия | + 1:16.7 |
14 | Валтери Ботас | Уилямс | + 1:21.5 |
15 | Фелипе Маса | Ферари | + 1:26.3 |
16 | Даниел Рикардо | Торо Росо | + 1 об. |
17 | Чарлс Пик | Катерам | + 1 об. |
18 | Естебан Гутиерес | Заубер | + 1 об. |
19 | Жулс Бианки | Марусиа | + 1 об. |
20 | Макс Чилтън | Марусиа | + 1 об. |
21 | Гидо ван дер Гарде | Катерам | + 2 об. |
Отпаднали: | |||
Жан-Ерик Верн | Торо Росо | 16 об. | |
Нак-бърза обиколка: Фетел, 1:36.961 | |||
Класиране пилоти: | |||
1 | Себастиан Фетел | 77 | |
2 | Кими Райконен | 67 | |
3 | Люис Хамилтън | 50 | |
4 | Фернандо Алонсо | 47 | |
5 | Марк Уебър | 32 | |
6 | Фелипе Маса | 30 | |
7 | Роман Грожан | 26 | |
8 | Пол ди Реста | 20 | |
9 | Нико Росберг | 14 | |
10 | Дженсън Бътън | 13 | |
11 | Серхио Перес | 10 | |
12 | Даниел Рикардо | 6 | |
13 | Адриан Сутил | 6 | |
14 | Нико Хулкенберг | 5 | |
15 | Жан-Ерик Верн | 1 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ред Бул | 109 | |
2 | Лотус | 93 | |
3 | Ферари | 77 | |
4 | Мерцедес | 64 | |
5 | Форс Индия | 26 | |
6 | Макларън | 23 | |
7 | Торо Росо | 7 | |
8 | Заубер | 5 |
Коментари
Напиши коментар17:22 | 21 апр 2013 г.
17:18 | 21 апр 2013 г.
17:14 | 21 апр 2013 г.
17:11 | 21 апр 2013 г.
17:07 | 21 апр 2013 г.
16:57 | 21 апр 2013 г.
16:53 | 21 апр 2013 г.
16:52 | 21 апр 2013 г.
16:51 | 21 апр 2013 г.
16:49 | 21 апр 2013 г.
Напиши коментар