Испанецът потегли от трета позиция, но още след 7-та обиколка излезе начело в колоната и до края не остави никакви шансове на съперниците си, финиширайки с комфортен аванс от десет секунди.
За останалите места на подиума обаче битката бе свирепа. Кими Райконен и Люис Хамилтън се бореха през цялото време, като накрая финландецът бе втори, а англичанинът трети.
Себастиан Фетел бе съвсем близо да се намести сред лидерите, като използва по-различна стратегия и атакува остро в последните обиколки, но не му стигна времето и завърши залепен зад пилота на Мерцедес.
На пето място завърши Дженсън Бътън, който бе единственият пилот, който завърши състезанието само с две спирания в бокса, но това не се оказа правилната стратегия.
Шести бе Фелипе Маса, който в началото на надпреварата бе много силен и дори на моменти изглеждаше по-бърз от Алонсо, но постепенно темпото му падна.
На старта Люис Хамилтън запази първата си позиция, но Кими Райконен потегли лошо и бе изпреварен от двамата пилоти на Ферари. Алонсо бе втори, докато Фелипе Маса бе изпреварил и Нико Росберг и бе излязъл на трета позиция. Себастиан Фетел от своя страна не успя да спечели никакви позиции и бе на 9-то място.
След позволяването за използване на системата ДРС в 3-та обиколка започнаха и атаките. Първо в средата на колоната Фетел изпревари Бътън, но след това пък той бе изпреварен от Хулкенберг.
В 5-та обиколка лидерът Люис Хамилтън бе атакуван и в рамките на само няколко завоя бе изпреварен както от Алонсо, така и от Маса. Състоянието на гумите му очевидно не бе добро и така Хамилтън влезе в бокса още в 6-та обиколка.
Освен него, всички пилоти от първо до седмо място бяха потеглили с по-мекия тип гуми и затова също скоро посетиха бокса. В 7-та обиколка го направиха Алонсо и Райконен, а едва в 8-та и Маса. Бразилецът обаче загуби доста от допълнителната обиколка с разпадащи се гуми и се върна на пистата както зад Хамилтън, така и зад Райконен.
Отпред сред пилотите, стартирали с медиум гуми водеше Хулкенберг на една секунда пред Фетел и 4 секунди пред Бътън. Те обаче не бяха направили своите спирания в бокса, а Алонсо и Хамилтън постепенно се приближаваха много бързо.
В 14-та обиколка Хулкенберг и Фетел решиха да направят своите спирания в бокса, докато отзад летящият Алонсо изпревари с лекота първо Пол ди Реста, а после и Серхио Перес.
Каращият в средата на колоната Марк Уебър удари Жан Ерик-Верн при опит за изпреварване и първоначално не пострада, при влизането в бокса не му бе фиксирана добре задната дясна гума и по средата на следващата обиколка тя се откачи и австралиецът отпадна.
Само обиколка по-късно Райконен опита неразчетено изпреварване към Серхио Перес и след като мексиканецът не му остави място на пистата, двамата се удариха. Носът на болида на Райконен получи леки повреди, но въпреки това той продължи на пистата и скоростта му не пострада особено.
В 20-та обиколка пръв от пилотите със стратегия за повече спирания в бокса това направи Фелипе Маса. Заедно с него в бокса влезе и Нико Росберг. Той обаче имаше някакъв проблем, защото обиколка по-късно влезе още веднъж. Проблемите обаче не се решиха и след още една обиколка Росберг отпадна.
В 22-та обиколка едновременно в бокса влязоха Райконен и Хамилтън, като от екипа на Лотус не смениха носа на болида и това му позволи той да излезе преди Хамилтън.
В 24-та обиколка в бокса влезе Алонсо и едва в този момент Бътън направи своето първо спиране. Испанецът се върна на трето място зад лидера Фетел и Хулкенберг, докато Бътън бе пети. Между тях бе серхио Перес, но той не бе проблем за Бътън и бързо бе изпреварен.
Хулкенберг също не можеше да се противопостави на разполагащия с по-нови гуми Алонсо и испанецът го изпревари за второто място. Подобна бе ситуацията и срещу Фетел и в 28-та обиколка Алонсо излезе начело в колоната.
Отзад пък подобен сценарий се разви между Бътън и Хамилтън и пилотът на Мерцедес изпревари бившия си съотборник за третото място. Бътън не стоеше добре на пистата и скоро след това бе изпреварен и от Райконен за 4-то място.
В 32-та обиколка Фетел направи второ спиране и се върна точно зад Маса. С по-новите си гуми обаче той атакува бразилеца и бързо успя да го изпревари. В следващата обиколка той успя да изпревари и Хулкенберг и излезе на пето място. Малко по-късно той изпревари и Бътън.
Кими Райконен направи третото си спиране в 35-та обиколка, а Хамилтън цели три обиколки по-късно и така излезе зад финландеца.
Отпред Алонсо имаше пълен контрол с аванс от 20 секунди пред Фетел. Той бе на пет секунди пред Бътън, а на още пет секунди залепени бяха Райконен и Хамилтън.
Така след като Алонсо направи третото си спиране в бокса в 42-та обиколка, той се върна непосредствено след Фетел, но почти веднага го изпревари.
Постепенно състоянието на гумите на Бътън започна да се влошава и той бе изпреварен от Хамилтън и Райконен.
В 50-та обиколка от общо 56-те на състезанието, Бътън направи второто си и последно спиране и сложи мекият тип гуми. При връщането си на пистата той бе зад Маса, но го атакува и го изпревари за 5-то място.
Две обиколки по-късно това направи и Фетел. Той бе с над 3 секунди на обиколка по-бърз от Хамилтън и Райконен, но не му стигнаха буквално два завоя, за да изпревари Хамилтън.
ГРАН ПРИ НА КИТАЙ | |||
Пилот: | Отбор: | Време: | |
1 | Фернандо Алонсо | Ферари | 1ч.36:26.945 |
2 | Кими Райконен | Лотус | + 10.1 |
3 | Люис Хамилтън | Мерцедес | + 12.3 |
4 | Себастиан Фетел | Ред Бул | + 12.5 |
5 | Дженсън Бътън | Макларън | + 35.2 |
6 | Фелипе Маса | Ферари | + 40.8 |
7 | Даниел Рикардо | Торо Росо | + 42.6 |
8 | Пол ди Реста | Форс Индия | + 51.0 |
9 | Роман Грожан | Лотус | + 53.4 |
10 | Нико Хулкенберг | Заубер | + 56.5 |
11 | Серхио Перес | Макларън | + 1:03.8 |
12 | Жан-Ерик Верн | Торо Росо | + 1:12.6 |
13 | Пастор Малдонадо | Уилямс | + 1:33.8 |
14 | Валтери Ботас | Уилямс | + 1:35.4 |
15 | Жулс Бианки | Марусиа | + 1 об. |
16 | Чарлс Пик | Катерам | + 1 об. |
17 | Макс Чилтън | Марусиа | + 1 об. |
18 | Гидо ван дер Гарде | Катерам | + 1 об. |
Най-бърза обиколка: Фетел: 1:36.808 | |||
Отпаднали: | |||
Нико Росберг | Мерцедес | 22 об. | |
Марк Уебър | Ред Бул | 16 об. | |
Адриан Сутил | Форс Индия | 6 об. | |
Естебан Гутиерес | Заубер | 5 об. | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Себастиан Фетел | 52 | |
2 | Кими Райконен | 49 | |
3 | Фернандо Алонсо | 43 | |
4 | Люис Хамилтън | 40 | |
5 | Фелипе Маса | 30 | |
6 | Марк Уебър | 26 | |
7 | Дженсън Бътън | 12 | |
8 | Нико Росберг | 12 | |
9 | Роман Грожан | 11 | |
10 | Пол ди Реста | 8 | |
11 | Даниел Рикардо | 6 | |
12 | Адриан Сутил | 6 | |
13 | Нико Хулкенберг | 5 | |
14 | Серхио Перес | 2 | |
15 | Жан-Ерик Верн | 1 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ред Бул | 78 | |
2 | Ферари | 73 | |
3 | Лотус | 60 | |
4 | Мерцедес | 52 | |
5 | Форс Индия | 14 | |
6 | Макларън | 14 | |
7 | Торо Росо | 7 | |
8 | Заубер | 5 |
Коментари
Напиши коментар12:01 | 14 апр 2013 г.
12:00 | 14 апр 2013 г.
11:57 | 14 апр 2013 г.
11:57 | 14 апр 2013 г.
11:56 | 14 апр 2013 г.
11:56 | 14 апр 2013 г.
11:55 | 14 апр 2013 г.
11:54 | 14 апр 2013 г.
11:51 | 14 апр 2013 г.
11:50 | 14 апр 2013 г.
Напиши коментар