Асът на Ред Бул води тежка битка със съотборника си Марк Уебър и направи решително изпреварване малко преди края на състезанието с остра атака на пистата.
Така Фетел отговори по възможно най-добрия начин на разочароващото трето място от първото състезание в Австралия, след което мнозина поставиха под въпрос дали той ще бъде фаворит и през този сезон.
На другия полюс бе настроението на Фернандо Алонсо, който отпадна още във втората обиколка заради счупен преден спойлер.
Победителят от първото състезание Кими Райконен също нямаше много добър ден и завърши едва 7-ми.
Пилотите на Мерцедес обаче имаха по-големи поводи за радост, тъй като Люис Хамилтън се качи на подиума на 3-то място, а Нико Росберг бе 4-ти.
Преди началото на състезанието над пистата се бе изсипал дъжд, но бе спрял и така надпреварата започна при мокро трасе, което изсъхваше. Съответно всички започнаха с гуми интермедия.
На старта Себастиан Фетел удържа позицията си, а Фернандо Алонсо изпревари Фелипе Маса.Марк Уебър също потегли много добре и изпревари бразилския пилот на Ферари и започна да атакува Алонсо. Испанецът от своя страна счупи леко предното си крило при контакт отзад с Фетел, но реши да не влиза веднага в бокса, а да изчака още малко и направо да сложи сухи гуми.
Този риск обаче се оказа неоправдан, тъй като в началото на втората обиколка спойлерът окончателно се откачи точно на края на старт-финалната права, блокира предните гуми и Алонсо изхвърча в чакъла, отпадайки.
Фелипе Маса не стоеше добре на пистата и загуби още един куп позиции. Така след втората обиколка редът бе Фетел пред Уебър, Хамилтън, Росберг, Бътън и Маса. Кими Райконен пък излезе леко от пистата и се върна на 12-то място зад съотборника си Роман Грожан.
В 6-та обиколка изненадващо лидерът Фетел реши да рискува, като първи влезе за гуми за суха писта. Същото направи и Маса. Решението обаче се оказа правилно, защото Фетел започна да изпреварва с лекота пилотите, зад които се бе върнал над пистата.
Така обиколка по-късно всички останали също влязоха за смяна на гуми. Интересна ситуация се получи с Люис Хамилтън, който по навик спря в бокса на Макларън, от където му махнаха да продължи и така той загуби около секунда, преди да стигне до бокса на Мерцедес.
Трафикът в който бе попаднал Фетел обаче му коства твърде много и така след връщането на пистата на Уебър австралиецът бе на първа позиция. Отзад нямаше други размествания, освен това че Фелипе Маса бе изпреварен от Нико Хулкенберг.
Марк Уебър контролираше състезанието с преднина около 2 секунди пред Фетел, а отзад през още около 4 секунди бяха Хамилтън и Росберг, докато Дженсън Бътън бе на почти 20 секунди зад лидера.
В 20-та обиколка Уебър пръв от лидерите направи своето второ спиране в бокса. Две обиколки по-късно това направиха повечето от другите фаворити, докато Фетел спря едва в 23-та обиколка. Това обаче не му помогна и той се върна отново зад Уебър.
Уебър бе сложил от по-мекият тип гуми за сухо и с тях скоростта му бе много по-ниска от преследвачите му. Така само за три обиколки той бе застигнат от Фетел. Двамата пилоти на Мерцедес обаче също бяха приближили. Хамилтън се бе залепил плътно зад Фетел, докато Росберг бе на само две секунди дистанция.
Хамилтън очевидно губеше време и затова реши да изтегли третото си спиране в бокса и още в 31-та обиколка смени за трети път гумите си. Уебър и Росберг обаче реагираха бързо и влязоха само обиколка след това и запазиха позиции пред Хамилтън. Фетел обаче нямаше този шанс след като спря в 33-та обиколка и се върна между Хамилтън и Росберг.
Дженсън Бътън правеше добро състезание със стратегия с по-късно влизане в бокса и бе твърдо на 5-то място. Всичко се провали при третото му спиране в бокса, тъй като той бе освободен да тръгне преди да бъде фиксирана предна дясна гума и така той трябваше да спре в пит-лейна, да изчака половин минута да бъде върнат.
Отпред с новия комплект гуми Уебър нямаше никакви проблеми и дори започна да се откъсва от Хамилтън. Англичанинът явно имаше леки проблеми с гумите. Той бе притиснат от Фетел и в 38-та обиколка бе изпреварен на пистата.
В средата на колоната Райконен и Хулкенберг водеха люта битка за 8-ма позиция. Тя започна още от питлейна, където двамата излязоха гума до гума, но финландецът отстъпи. После на пистата те продължиха борбата като малко по-късно Райконен опита изпреварване и Хулкенберг леко го бутна. Все пак накрая Кими успя да вземе позицията с чисто изпреварване.
В 42-та обиколка Хамилтън пръв направи 4-то спиране в бокса. По-важно обаче бе спирането на двамата лидери. Пръв в 43-та обиколка влезе Фетел, а обиколка по-късно Уебър. При връщането си на пистата австралиецът излезе точно под носа на германеца, който го атакува, но не успя да го изпревари.
Фетел обаче не се отказа и две обиколки по-късно опита изключително остра атака, при която в продължение на над 5-6 завоя двамата караха гума до гума. В крайна сметка Фетел изпревари Уебър, но това предизвика реакция по радиото от Ред Бул: "Хайде де Себ, това беше глупаво".
В същия момент по-назад имаше и друга отборна борба. Росберг мина за кратко пред Хамилтън, но след това англичанинът си върна позицията. Кими Райконен пък изпревари Серхио Перес и излезе на 6-то място. Същото направи и Фелипе Маса, който обаче бе с току-що сложени нови гуми и няколко завоя по-късно без никакви проблеми изпревари и Райконен.
Нико Росберг продължи да кара залепен зад Хамилтън и каза по радиото на Мерцедес, че може да е много по-бърз и иска да получи шанс да продължи напред. Рос Браун обаче бе категоричен: "Не можеш да направиш това. Темпото на Люис е това, което поискахме от него. Той също може да е по-бърз, но прави контролирано състезание като теб".
Така до края единствената интрига бе докъде може да стигне Фелипе Маса. И той извлече максимума, като застигна Роман Грожан и го изпревари за 5-то място.
Пилот: | Отбор: | Време: | |
1 | Себастиан Фетел | Ред Бул | |
2 | Марк Уебър | Ред Бул | + 4.2 |
3 | Люис Хамилтън | Мерцедес | + 12.1 |
4 | Нико Росберг | Мерцедес | + 12.6 |
5 | Фелипе Маса | Ферари | + 25.6 |
6 | Роман Грожан | Лотус | + 35.5 |
7 | Кими Райконен | Лотус | + 48.4 |
8 | Нико Хулкенберг | Заубер | + 53.0 |
9 | Серхио Перес | Макларън | + 72.3 |
10 | Жан-Ерик Верн | Торо Росо | + 87.1 |
11 | Валтери Ботас | Уилямс | + 88.6 |
12 | Естебан Гутиерес | Заубер | + 1 об. |
13 | Жулс Бианки | Марусиа | + 1 об. |
14 | Чарлс Пик | Катерам | + 1 об. |
15 | Гидо ван дер Гарде | Катерам | + 1 об. |
16 | Макс Чилтън | Марусиа | + 2 об. |
17 | Дженсън Бътън | Макларън | + 3 об. |
Отпаднали: | |||
Даниел Рикардо | Торо Росо | 51 об. | |
Пастор Малдонадо | Уилямс | 45 об. | |
Адриан Сутил | Форс Индия | 28 об. | |
Пол ди Реста | Форс Индия | 23 об. | |
Фернандо Алонсо | Ферари | 2 об. | |
Най-бърза обиколка: Серхио Перес – 1:39.199 | |||
Класиране пилоти: | |||
1 | Себастиан Фетел | 40 | |
2 | Кими Райконен | 31 | |
3 | Марк Уебър | 26 | |
4 | Люис Хамилтън | 25 | |
5 | Фелипе Маса | 22 | |
6 | Фернандо Алонсо | 18 | |
7 | Нико Росберг | 12 | |
8 | Роман Грожан | 9 | |
9 | Адриан Сутил | 6 | |
10 | Пол ди Реста | 4 | |
11 | Нико Хулкенберг | 4 | |
12 | Дженсън Бътън | 2 | |
13 | Серхио Перес | 2 | |
14 | Жан-Ерик Верн | 1 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ред Бул | 66 | |
2 | Лотус | 40 | |
3 | Ферари | 40 | |
4 | Мерцедес | 37 | |
5 | Форс Индия | 10 | |
6 | Макларън | 4 | |
7 | Заубер | 4 | |
8 | Торо Росо | 1 |
Коментари
Напиши коментар12:17 | 24 мар 2013 г.
12:12 | 24 мар 2013 г.
12:07 | 24 мар 2013 г.
12:05 | 24 мар 2013 г.
12:02 | 24 мар 2013 г.
11:59 | 24 мар 2013 г.
11:56 | 24 мар 2013 г.
11:53 | 24 мар 2013 г.
11:53 | 24 мар 2013 г.
11:52 | 24 мар 2013 г.
Напиши коментар