В края му Фетел завърши на 7-мо място, което обаче му донесе точно толкова точки, колкото му бяха необходими за титлата, тъй като Фернандо Алонсо не успя да стигне до победата.
Испанецът завърши на второ място зад победителя Дженсън Бътън и така титлата бе решена благодарение на само три точки.
Състезанието бе белязано от непрекъснато променящите се атмосферни условия, в които дъждът ту започваше, ту спираше.
Още на първия завой Фетел бе ударен и остана последен в колоната, но бързо си проправи път напред.
Колоната сензационно бе водена от Нико Хулкенберг, пред Люис Хамилтън и Дженсън Бътън, но пилотът на Форс Индия провали състезанието си, като удари Хамилтън, извади го от състезанието и получи наказание.
Това позволи на Алонсо да се изкачи до второ място, но в този момент единствено победата задоволяваше испанеца. Лидерът Бътън обаче бе прекалено далеч и така Фетел стана шампион.
На старта двамата пилоти на Макларън запазиха позициите си. Фелипе Маса мина пред Уебър за третото място, но най-добре потегли Фернандо Алонсо, който след първия завой ги изпревари и двамата.
На другия полюс бе стартът на Фетел, който потегли много лошо и се оказа по средата на колоната. На всичкото отгоре след първия завой той бе бутнат отзад от Бруно Сена и се завъртя на пистата, а след това бразилецът го удари още веднъж. Германецът успя да продължи състезанието, но бе последен. Първоначално той съобщи на екипа си, че има повреда и трябва да влезе в бокса. От там му отговориха, че няма какво да направя и да не влиза. Малко след това обаче му съобщиха добрите новини, че болидът му е здрав и Фетел започна да си проправя път към челото.
Така след първата обиколка редът бе Хамилтън пред Бътън, Алонсо, Хулкенберг, Уебър и Маса.
Постепенно обаче над пистата започна да капе дъжд и това направи трасето още по-хлъзгаво. В 5-та обиколка Алонсо излетя от пистата, но за щастие мина сравнително безопасно през зоната за сигурност и загуби само една позиция от Хулкенберг. При завръщането си на пистата той бе точно пред Уебър и успя да го задържи пред себе си. Впоследствие Маса мина пред Уебър и това бе добра новина, защото можеше да пази гърба на Алонсо.
Австралиецът пък подобно на Алонсо излетя от пистата на същото място и се завърна едва на 18-то място.
Отпреди двамата пилоти на Макларън сякаш бяха тези, които се борят за титлата и направиха серия от атаки един срещу друг и на два пъти си размениха позициите.
Междувременно Себастиан Фетел се бе изкачил до 6-то място непосредствено зад Фелипе Маса, като от бокса го предупредиха да внимава, защото бразилецът блокира безкомпромисно Марк Уебър по-рано. Затова Фетел реши направо да влезе в бокса за поставяне на гуми интермедия. Същото направиха и Алонсо, Хамилтън и Уебър.
Дженсън Бътън, Нико Хулкенбер и Фелипе Маса обаче останаха на пистата, а съвсем скоро след това дъждът почти спря и това им позволи да продължат да карат с гумите за сух асфалт.
Най-големият печеливш от цялата ситуация се оказа Нико Хулкенберг, чиито гуми бяха най-запазени. Той бе на втора позиция зад Бътън, но стоеше по-добре на пистата и в 19-та обиколка атакува англичанина и го изпревари за първото място.
Около 20-та обиколка пилотите, които бяха сложили гуми интермедия по-рано започнаха да влизат в бокса, за да сложат такива за сух асфалт. След като всички направиха това, редът бе Хулкенберг и Бътън водеха с внушителните почти 50 секунди пред Хамилтън. Алонсо бе 4-ти на повече от минута, а Фетел бе непосредствено зад него.
При това положение първите две места бяха почти решени, а с това и до голяма степен борбата за титлата. В 23-та обиколка обаче стюардите решиха да извадят кола за сигурност, за разчистване на многото дребни отломки по пистата.
Това стопи преднината на двамата лидери, които пък използваха ситуацията да направят своите спирания за поставяне на нови гуми.
В 30-та обиколка колата за сигурност се прибра и при подновяване на състезанието Кобаяши изпревари Фетел за 5-то място, а малко след това и Алонсо за 4-то. Пилотът на Ферари успя да си върне позицията спрямо японеца малко по-късно, но Фетел не само че не успя да направи това, ами допусна да бъде изпреварен и от Фелипе Маса. Бразилецът от своя страна бе бърз и успя да мине пред Кобаяши и застана зад Алонсо, пазейки гърба му.
Отпред Хулкенберг водеше уверено колоната, докато Хамилтън изпревари Бътън за второто място. Темпото на първите четирима пилоти бе приблизително еднакво, като Хулкенберг водеше с две секунди, Бътън бе на още две секунди зад Хамилтън, а Алонсо бе на 4 секунди зад пилота на Макларън.
Отзад обаче Фетел губеше време зад Кобаяши и постепенно изостана на повече от 25 секунди зад лидера.
В 49-та обиколка над пистата отново започна да капе дъжд и от това пострада Хулкенберг, който се завъртя на пистата и бе изпреварен от Хамилтън.
Дъждът обаче отново бе много краткотраен и единствено в дъното на колоната решиха да рискуват с агресивна стратегия с поставяне на гуми интермедия, което не се оказа правилна стратгия.
В 53-та обиколка Фетел влезе за 3-ти път в бокса за поставяне на сухи гуми. Дъждът обаче за пореден път се усили и това разбърка много ситуацията. Първо Хулкенберг опита да изпревари лидера Хамилтън и изглеждаше, че ще успее, но се подхлъзна и удари англичанина. Хамилтън получи счупване на окачването и отпадна, докато Хулкенберг загуби само една позиция от Бътън.
В 55-та обиколка Фетел бе принуден да влезе отново в бокса за поставяне на гуми интермедия, а малко по-късно това направиха Алонсо и лидерът Бътън.
Междувременно Нико Хулкенберг получи наказание да премине през бокса заради инцидента с Хамилтън.
Така новият ред на колоната бе Бътън на 13 секунди пред Маса. Алонсо бе на трето място само на 5 секунди зад съотборника си, а четвърти и пети бяха залепени един до друг Уебър и Хулкенберг на 10 секунди зад испанеца. Следваше Михаел Шумахер на още десетина секунди, докато Себастиан Фетел бе 7-ми на цели 47 секунди зад лидера.
Логично, Маса пусна Алонсо пред себе си, но преднината на Бътън вече бе 20 секунди, а и англичанинът бе видимо по-бърз от пилота на Ферари.
Фетел пък успя да изпревари Михаел Шумахер за 6-то място, като иначе безкомпромисния ветеран не оказа особена съпротива на по-младия си сънародник. Това обаче бе без значение, тъй като както 6-то, така и 7-то място уреждаха Фетел.
Две обиколки преди края на пистата отново излезе кола за сигурност заради катастрофа на Пол ди Реста, който разби колата си на предпазната стена. Това практически сложи край на надпреварата и Фетел триумфира с титлата.
ГРАН ПРИ НА БРАЗИЛИЯ: | |||
Пилот: | Отбор: | Време: | |
1 | Дженсън Бътън | Макларън | 1ч.45:22.656 |
2 | Фернандо Алонсо | Ферари | + 2.754 |
3 | Фелипе Маса | Ферари | + 3.615 |
4 | Марк Уебър | Ред Бул | + 4.936 |
5 | Нико Хулкенберг | Форс Индия | + 5.708 |
6 | Себастиан Фетел | Ред Бул | + 9.453 |
7 | Михаел Шумахер | Мерцедес | + 11.900 |
8 | Жан-Ерик Верн | Торо Росо | + 28.600 |
9 | Камуи Кобаяши | Заубер | + 31.200 |
10 | Кими Райконен | Лотус | + 1 об. |
11 | Витали Петров | Катерам | + 1 об. |
12 | Чарлс Пик | Марусиа | + 1 об. |
13 | Даниел Рикардо | Торо Росо | + 1 об. |
14 | Хейки Ковалайнен | Катерам | + 1 об. |
15 | Нико Росберг | Мерцедес | + 1 об. |
16 | Тимо Глок | Марусиа | + 2 об. |
17 | Педро де ла Роса | Испания Рейсинг | + 2 об. |
18 | Нараин Картикян | Испания Рейсинг | + 2 об. |
19 | Пол ди Реста | Форс Индия | + 2 об. |
Най-бърза обиколка, Хамилтън, 1:18.069 | |||
Отпаднали: | |||
Люис Хамилтън | Макларън | 55 об. | |
Роман Грожан | Лотус | 6 об. | |
Пастор Малдонадо | Уилямс | 2 об. | |
Бруно Сена | Уилямс | 1 об. | |
Серхио Перес | Заубер | 1 об. | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Себастиан Фетел | 281 | |
2 | Фернандо Алонсо | 278 | |
3 | Кими Райконен | 207 | |
4 | Люис Хамилтън | 190 | |
5 | Дженсън Бътън | 188 | |
6 | Марк Уебър | 179 | |
7 | Фелипе Маса | 122 | |
8 | Роман Грожан | 96 | |
9 | Нико Росберг | 93 | |
10 | Серхио Перес | 66 | |
11 | Нико Хулкенберг | 63 | |
12 | Камуи Кобаяши | 60 | |
13 | Михаел Шумахер | 49 | |
14 | Пол ди Реста | 46 | |
15 | Пастор Малдонадо | 45 | |
16 | Бруно Сена | 31 | |
17 | Жан-Ерик Верн | 16 | |
18 | Даниел Рикардо | 10 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ред Бул | 460 | |
2 | Ферари | 400 | |
3 | Макларън | 378 | |
4 | Лотус | 303 | |
5 | Мерцедес | 142 | |
6 | Заубер | 126 | |
7 | Форс Индия | 109 | |
8 | Уилямс | 76 | |
9 | Торо Росо | 26 |
Коментари
Напиши коментар09:13 | 24 юни 2016 г.
06:31 | 4 май 2016 г.
02:55 | 23 ное 2013 г.
21:19 | 19 ное 2013 г.
17:17 | 19 ное 2013 г.
21:55 | 16 ное 2013 г.
16:44 | 10 ное 2013 г.
06:24 | 5 ное 2013 г.
06:24 | 5 ное 2013 г.
06:24 | 5 ное 2013 г.
Напиши коментар